Постанова
від 04.03.2013 по справі 805/1207/13-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

04 березня 2013 р. Справа № 805/1207/13

приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17

час прийняття постанови: 15-30 год.

Донецький окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Спасової Н.В., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Донбаському регіоні" до комунального підприємства «Служба єдиного замовника Калінінського району» Горлівської міської ради про стягнення штрафу у розмірі 5100,00 грн. за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання,-

ВСТАНОВИВ:

У січні 2013 року Державне підприємство "Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Донбаському регіоні" звернулося до суду з позовом до комунального підприємства «Служба єдиного замовника Калінінського району» Горлівської міської ради, в якому зазначив, що 18 липня 2012 року, у присутності представників відповідача державним інспектором з енергетичного нагляду було проведено перевірку виконання припису Інспекції від 23 березня 2012 року № 02/12-04-098/9 про усунення порушень законодавства про теплопостачання. За результатами вказаної перевірки складено акт перевірки (протокол) від 18 липня 2012 року №02/12-04-264/30, згідно якому встановлено факт невиконання комунальним підприємством «Служба єдиного замовника Калінінського району» Горлівської міської ради вимог припису, строк виконання якого закінчився. На підставі вказаного акту перевірки, 20 липня 2012 року, у зв'язку із невиконанням відповідачем вищезазначеного припису інспекції, винесено постанову № 02/12-01-147 про накладення на відповідача штрафу за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання у розмірі 5100 грн. Оскільки відповідач в установлений законодавством строк штраф не сплатив, позивач просив стягнути зазначену суму у судовому порядку.

В судове засідання, призначене на 04 березня 2013 року, представник позивача не з'явився, через відділ діловодства та документообігу Донецького окружного адміністративного суду 19 лютого 2013 року надав заяву про розгляд справи без його участі за наявними у справі матеріалами.

Відповідачу процесуальні документи та судові повістки надсилались на адресу, що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних-осіб підприємців, проте конверт з зазначеним поштовим відправленням повернувся на адресу суду з відміткою «за закінченням терміну зберігання».

Згідно із ч. 11 ст. 35 КАС України розписку про одержання повістки (повістку у разі неможливості вручити її адресату чи відмови адресата її одержати) належить негайно повернути до адміністративного суду. У разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

За таких обставин, суд приходить до висновку, що відповідач був належним чином повідомлений про розгляд даної справи.

У відповідності з приписами ч. 4 ст. 122, ч.6 ст. 128 КАС України справа розглядається в порядку письмового провадження, на підставі доказів, наявних в матеріалах справи.

Дослідивши матеріали справи, вирішивши питання чи мали місце обставини, якими обґрунтовувалися позовні вимоги та якими доказами вони підтверджуються, чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи та докази на їх підтвердження, яку правову норму належить застосувати до цих правовідносин, суд приходить до висновку про те, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що відповідач - комунальне підприємство «Служба єдиного замовника Калінінського району» Горлівської міської ради, ідентифікаційний код 33174741, зареєстровано в якості юридичної особи 24.11.2004 року виконавчим комітетом Горлівської міської ради Донецької області. (а.с.12)

На підставі статті 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", статті 9 Закону України "Про електроенергетику" та Акту перевірки посадовою особою позивача було винесено припис від 23.03.202 року № 02/12-04-098/9, згідно з яким відповідачу приписувалося виконати певні заходи щодо усунення виявлених порушень чинного законодавств а саме: у строк до 23.04.2012 року встановити манометри та термометри в вузлі керування водяної теплової мережі на подавальному та зворотньому трубопроводах вводу, а також після елеватора; заізолювати трубопроводи теплових мереж; відновити ізоляцію в вузлі вводу тепла; у строк до 30.03.2012 року відвести воду, що накопичилась в каналі і камері; у строк до 23.06.2012 року здійснити на підприємстві гідропневматичне промивання системи опалювання; провести на підприємстві гідравлічні випробування на цілісність та міцність системи опалювання; у строк до 23.04.2012 року здійснити теплове випробування системи опалення житлового будинку на рівномірність прогрівання опалювальних приладів та визначення фактичних теплових втрат. Виконати налагодження і регулювання системи опалення.

Про виконання зазначеного припису у цілому відповідач мав повідомити позивача до 25.06.2012року.

Зазначений припис отримано відповідачем у день його складання. (а.с.7)

Доказів оскарження чи скасування вказаного припису суду відповідачем не надано.

18 липня 2012року державним інспектором з енергетичного нагляду Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії в Донецькій області, у присутності уповноважених осіб відповідача, проведено позапланову перевірку виконання вимог припису № 02/12-04-098/9, за результатами якої складено акт перевірки (протокол) від 18 липня 2012року № 02/12-04-264/30. Згідно зазначеному акту встановлено, що комунальне підприємство «Служба єдиного замовника Калінінського району» Горлівської міської ради ухиляється від виконання вимог контролюючого органу та не виконав дії, визначені приписом № 02/12-04-098/9.

Зазначений акт від 18.07.2012 року отримав керівник суб'єкта господарювання ОСОБА_1 особисто у день його складання. (а.с.8)

На підставі акту перевірки від 18 липня 2012року № 02/12-04-264/30 за невиконання вимог припису від 23 березня 2012 року № 02/12-04-098/9 начальником - старшим державним інспектором з енергетичного нагляду Горлівського відділення Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії у Донецькій області винесено постанову від 20 липня 2012 року № 02/12-01-147 про накладення штрафу за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання, якою накладено штраф у розмірі 5100 грн. (а.с.9)

Зазначену постанову разом з супровідним листом було надіслано поштою на адресу відповідача 24.07.2012 року та отримано останнім 26.07.2012 року. (а.с.10, 11)

Суму штрафу сплачено не було. Доказів такої сплати відповідачем суду не надано.

Відповідно до ст. 9 Закону України "Про електроенергетику" державний нагляд в електроенергетиці здійснюють Державна інспекція з експлуатації електричних станцій і мереж та Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, та інші органи, визначені законодавством України. Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії здійснює нагляд за електричними і тепловикористовуючими установками та тепловими мережами споживачів та суб'єктів електроенергетики.

Державні інспектори з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії мають право:

- отримувати від споживачів та суб'єктів електроенергетики інформацію, необхідну для виконання покладених на них завдань відповідно до нормативно-правових актів;

- давати споживачам та суб'єктам електроенергетики обов'язкові для виконання приписи про усунення порушень нормативно-правових актів;

- давати споживачам та суб'єктам електроенергетики приписи про приведення засобів обліку, контролю та регулювання споживання електричної і теплової енергії у відповідність з нормами, правилами і стандартами в електроенергетиці;

- вимагати від споживачів та суб'єктів електроенергетики додержання встановлених нормативно-правовими актами режимів споживання електричної і теплової енергії;

- надавати приписи щодо неприпустимості продовження експлуатації електричних і тепловикористовуючих установок споживачів, якщо це створює загрозу життю обслуговуючого персоналу, здоров'ю населення;

- застосовувати в установленому законодавством України порядку санкції до суб'єктів господарської діяльності за порушення нормативно-правових актів та складати протоколи про адміністративні правопорушення.

Відповідно до ч. 4 ст. 26 Закону України "Про електроенергетику" споживач енергії несе відповідальність за порушення умов договору з енергопостачальником та правил користування електричною і тепловою енергією та виконання приписів державних інспекцій з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії згідно із законодавством України.

Згідно з ч. 3 ст. 27 вказаного Закону суб'єкти господарської діяльності несуть відповідальність за правопорушення в електроенергетиці, зокрема, за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів Національної комісії регулювання електроенергетики України, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж, Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії та порушення умов ліцензій - у вигляді штрафу у розмірі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян

Відповідно до ч.6, ч.7 ст. 27 зазначеного Закону суми стягнених штрафів зараховуються до Державного бюджету України.

Санкції, передбачені частиною 3 статті 27 Закону України "Про електроенергетику", застосовуються в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до п. 3 Положення про порядок накладення на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 липня 1999 року №1312, накладати на суб'єктів господарювання штрафи мають право, зокрема Національна комісія регулювання електроенергетики; державні інспектори з експлуатації електричних станцій і мереж; державні інспектори з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії.

Пунктом 5 зазначеного Положення визначено, що старші державні інспектори з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії мають право накладати на суб'єктів господарювання штрафи за правопорушення, передбачені в абзаці третьому пункту 2 зазначеного Положення (ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень, приписів, розпоряджень, інших розпорядчих документів Національної комісії регулювання електроенергетики, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж, Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії та порушення умов ліцензій), - у розмірі до трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Припис позивача - суб'єкта владних повноважень відповідачем не оскаржувався та виконаний не був.

Отже, відповідно до наведених вимог законодавства невиконання припису є підставою для накладення штрафу.

Згідно з п. 10 Положення суб'єкт господарювання сплачує штраф за порушення законодавства в галузі електроенергетики протягом 30 днів з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення, а за порушення законодавства у сфері теплопостачання - у 15-денний строк з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення. У разі несплати штрафу у зазначений термін він стягується в судовому порядку.

Суб'єктом владних повноважень за порушення вимог законодавства - не виконання припису на відповідача правомірно накладено штраф в порядку та розмірах, що відповідали вимогам законодавства.

Оскільки протягом встановленого законом строку та на час розгляду справи сума штрафу сплачена не була, тому вона підлягає стягненню з відповідача у судовому порядку. За таких обставин позов є обґрунтованим та підлягає задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до частини 4 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

На підставі вищевикладеного, керуючись Законом України "Про електроенергетику", Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", Положенням про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України N 929 від 07 серпня 1996 року, Положенням про порядок накладення на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 1312 від 21 липня 1999 року, статтями 8 - 11, 40, 94, 158 - 163, 184-186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Позов державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Донбаському регіоні" до комунального підприємства «Служба єдиного замовника Калінінського району» Горлівської міської ради про стягнення штрафу у розмірі 5100,00 грн. за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання - задовольнити.

Стягнути з комунального підприємства «Служба єдиного замовника Калінінського району» Горлівської міської ради ( ідентифікаційний код 33174741) на користь Державного бюджету України штраф у розмірі 5100 (п'ять тисяч сто) грн. 00 (нуль) коп., накладений постановою Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії в Донецькій області від 20.07.2012 року № 02/12-01-147.

Постанова набирає законної сили у строк та у порядку, що визначені статтею 254 КАС України і може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд у порядку, визначеному статтею 186 КАС України, шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня отримання повного тексту постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Постанову складено та підписано у нарадчій кімнаті 04 березня 2013 року.

Суддя Спасова Н.В.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.03.2013
Оприлюднено15.03.2013
Номер документу29906612
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/1207/13-а

Постанова від 04.03.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Спасова Н.В.

Ухвала від 04.02.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Спасова Н.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні