ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 808/983/13-а
26 лютого 2013 року 09год. 50хв. м. Запоріжжя
Запорізький окружний адміністративний суд у складі судді Дуляницької С.М., за участю секретаря судового засідання Павлова С.О. та сторін і інших осіб, які беруть участь у справі:
позивача: представник не з'явився;
відповідача: представник не з'явився;
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом
Державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі Відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Дніпровському регіоні" доТовариства з обмеженою відповідальністю "Виробничо-комерційна фірма "Діоніс" про стягнення штрафу,
ВСТАНОВИВ :
Позивач - Державне підприємство "Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі Відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Дніпровському регіоні" - звернувся до суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Виробничо-комерційна фірма "Діоніс" про стягнення штрафу в сумі 2720,00 грн.
Заявлені позові вимоги мотивовані тим, що Державною інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії здійснено енергетичний нагляд, шляхом проведення перевірки споживача, в ході якої виявлено порушення, видано припис про усунення порушень з визначенням відповідного терміну усунення порушень, попереджено про відповідальність у разі невиконання вказаного припису. Внаслідок невиконання вимог припису позивачем складено акт про ухилення від виконання вимог, за результатами розгляду якого прийнято постанову про накладення штрафу за порушення законодавства в галузі електроенергетики. Копію постанови про накладення штрафу позивач направляв відповідачу, штраф відповідачем не сплачено, що і стало підставою для звернення до суду з вимогами про стягнення заборгованості.
Від позивача надійшло клопотання про розгляд справи без участі його представника, на позовних вимогах наполягає в повному обсязі.
Відповідач заперечень на адміністративний позов не подав, в судове засідання не прибув, причини неприбуття суду не повідомив. Судом вживалися заходи щодо повідомлення відповідача про дату, час і місце судового розгляду справи. На адресу відповідача, що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, надсилались копія ухвали про відкриття провадження у справі та повістки про виклик до суду. Судом не визнавалася обов'язковою участь відповідача в судовому засіданні.
За таких обставин, суд вважає за можливе розглянути справу без участі сторін на підставі наявних доказів.
Враховуючи неявку в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, відповідно до положень ч.6 ст.12, ч.1 ст.41 КАС України, повне фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Розглянувши позовну заяву, дослідивши подані позивачем письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд прийшов до висновку, що позов слід задовольнити повністю.
При цьому суд виходить з наступного.
Згідно ч. 1 ст. 9 Закону України «Про електроенергетику», державний нагляд (контроль) в електроенергетиці здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики.
Відповідно до абз. 4 ч. 5 ст. 9 Закону України «Про електроенергетику», центральний орган виконавчої влади з державного енергетичного нагляду під час здійснення державного енергетичного нагляду (контролю) має право, зокрема, застосовувати відповідно до цього Закону штрафні санкції до суб'єктів господарювання за правопорушення в електроенергетиці.
Абзацом 3 ч. 3 ст. 27 Закону України «Про електроенергетику» передбачено, що суб'єкти господарської діяльності несуть відповідальність за правопорушення в електроенергетиці, зокрема, за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, центрального органу виконавчої влади з державного енергетичного нагляду та порушення умов ліцензій - штраф у розмірі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Відповідно до ст. 27 Закону України «Про електроенергетику» постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.1999 №1312 затверджено Положення про порядок накладення на суб'єктів господарської діяльності штрафів за порушення законодавства про електроенергетику (далі - Положення), яке визначає порядок накладення Національною комісією регулювання електроенергетики, державними інспекторами з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії на суб'єктів господарської діяльності незалежно від форм власності штрафів за порушення законодавства про електроенергетику.
Пунктами 7, 8, 10 Положення передбачено, що рішення про накладення штрафу приймається на підставі акта перевірки суб'єкта господарювання, складеного посадовими особами НКРЕ, та акта перевірки (протоколу) суб'єкта господарювання, складеного посадовими особами Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж або Держенергонагляду. Рішення про накладення штрафу оформляється постановою НКРЕ, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій та мереж і постановою (розпорядженням) Держенергонагляду. Суб'єкт господарювання сплачує штраф за порушення законодавства в галузі електроенергетики протягом 30 днів з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення, а за порушення законодавства у сфері теплопостачання - у 15-денний строк з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення. У разі несплати штрафу у зазначений термін він стягується в судовому порядку.
Згідно ч. 6 ст.27 Закону України «Про електроенергетику» (далі - Закон) суми стягнення штрафів зараховуються до Державного бюджету України.
06.03.2012 року Державним інспектором Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Запорізькій області Кістрінем Д.В. проведено планове обстеження відповідача. У ході перевірки виявлені факти порушення законодавства про електроенергетику, про що складено Акт від 06.03.2012 року № 01/20-11-067 (а.с.30-32), акт отриманий директором відповідача Голда С.І. особисто, про що свідчить його підпис, скріплений печаткою (а.с.32 зворот).
На підставі Акту від 06.03.2012 № 01/20-11-067 внесено припис від 07.03.2012 № 01/20-11-067 з переліком заходів, спрямованих на усунення порушень і строків їх виконання, отриманий директором відповідача Голда С.І. особисто, про що свідчить його підпис, скріплений печаткою (а.с.33-34).
06.07.2012 р. посадовими особами позивача проведено перевірку виконання вимог припису № 01/20-11-067 від 07.03.2013, в ході якої встановлено усунення відповідача від виконання припису.
17.07.2012 винесена постанова № 01/20-02-080 про накладення штрафу за порушення законодавства в галузі електроенергетики (а.с.37), якою накладено на Товариство з обмеженою відповідальністю "Виробничо-комерційна фірма "Діоніс" штраф у розмірі 2720 грн. Вказана постанова направлена а адресу відповідача рекомендованим листом з повідомленням про вручення (а.с.38, 44, 45, 48).
Відповідно до п. 10 Положення, штраф повинен бути сплачений протягом 30 днів з дня винесення постанови про його накладення. У разі несплати штрафу у зазначений строк, він стягується у судовому порядку.
У встановлений чинним законодавством України строк припис від 07.03.2013 №01/20-11-067 та постанова про накладення штрафу від 17.07.2012 № 01/20-02-080 відповідачем не оскаржені, штраф у добровільному порядку не сплачений.
Таким чином суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню в повному обсязі.
Керуючись статтями 94, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити в повному обсязі.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Виробничо-комерційна фірма "Діоніс" (код ЄДРПОУ 22154815) до Державного бюджету України штраф в розмірі 2720,00 грн. (дві тисячі сімсот двадцять гривень 00 коп.).
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України, або прийняття постанови у письмовому провадженні - з дня отримання копії постанови, апеляційної скарги з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Суддя С.М.Дуляницька
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.02.2013 |
Оприлюднено | 15.03.2013 |
Номер документу | 29913147 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Дуляницька Світлана Мефодіївна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Дуляницька Світлана Мефодіївна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Дуляницька Світлана Мефодіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні