Постанова
від 07.03.2013 по справі 2-а-1486/11
РУБІЖАНСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07.03.2013 року 2-а/425/4/13

2-а-1486/11

місто Рубіжне Луганської області

Рубіжанський міський суд Луганської області у складі:

головуючого судді Мирошникової О.Ш.,

при секретарі Кулішовій О.С.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до державного реєстратора виконавчого комітету Рубіжанської міської ради Луганської області ОСОБА_2 про визнання протиправною бездіяльності та скасування державної реєстрації припинення юридичної особи, -

встановив:

25 жовтня 2011 року ОСОБА_1 звернувся до Рубіжанського міського суду Луганської області з адміністративним позовом до державного реєстратора виконавчого комітету Рубіжанської міської ради Луганської області ОСОБА_2 про визнання протиправною бездіяльності державного реєстратора при внесенні запису до Державного реєстру про ліквідацію юридичної особи ОСОБА_3 капітального будівництва Рубіжанської міської ради неправомірними, визнання ліквідації юридичної особи ОСОБА_3 капітального будівництва Рубіжанської міської ради та скасування внесення запису про ліквідацію юридичної особи.

Позовні вимоги ОСОБА_1 мотивує тим, що відповідач на його думку вчинила протиправну бездіяльність при внесені запису в Державний реєстр про ліквідацію юридичної особи чим порушила вимоги ст.ст. 19, 68 Конституції України, ст.ст. 36, 37 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», також порушила вимоги присяги державного службовця. Вказані порушення відповідача, на думку позивача, стали перешкодою реалізації його матеріальних прав громадянина, які передбачені розділами 1, 2, 29, 47 ЦК України та ст. 41 Конституції України, позбавили його як кредитора ОСОБА_3 капітального будівництва Рубіжанської міської ради права на дострокове виконання зобов’язань згідно ст. 107 ЦК України.

Позивач уточнив свої позовні вимоги та виклав їх в новій редакції, про що подав суду відповідну заяву-клопотання від 07.02.2012 року (арк. справи 67-70), відповідно до якої просить суд визнати протиправну бездіяльність при внесенні записів в ЄДР про рішення засновника Рубіжанської міської ради щодо припинення юридичної особи ОСОБА_3 капітального будівництва Рубіжанської міської ради та протиправну діяльність державного реєстратора ОСОБА_2 при внесені запису 31.03.2010 року в ЄДР про припинення юридичної особи ОСОБА_3 капітального будівництва Рубіжанської міської ради, також просить відмінити державну реєстрацію припинення юридичної особи - ОСОБА_3 капітального будівництва

Рубіжанської міської ради.

В судовому засіданні позивач адміністративний позов підтримав та просив суд його задовольнити.

Відповідач в судовому засіданні заперечувала проти задоволення позову. Просила суд відмовити ОСОБА_1 у позові в повному обсязі, надала суду письмові заперечення, відповідно до яких державним реєстратором 31.03.2010 року внесення запису до Єдиного державного реєстру про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи ОСОБА_3 капітального будівництва Рубіжанської міської ради відбулося з дотриманням всіх вимог Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», а тому державний реєстратор вчинив дію відповідно до законодавства України.

Суд, заслухавши пояснення сторін, розглянувши подані сторонами документи, повно і всебічно з'ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, вважає, що позов не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що 31.03.2010 року державним реєстратором виконавчого комітету Рубіжанської міської ради Луганської області ОСОБА_2 було проведено державну реєстрацію припинення юридичної особи ОСОБА_3 капітального будівництва Рубіжанської міської ради, ідентифікаційний код 04011584, номер запису 13901120005000445 (арк. справи 37, 71).

Рішенням Рубіжанської міської ради Луганської області № 6/23 від 26.07.2006 року вирішено ліквідувати ОСОБА_3 капітального будівництва Рубіжанської міської ради шляхом приєднання до Управління житлово-комунального господарства Рубіжанської міської ради, яке є правонаступником ОСОБА_3 капітального будівництва Рубіжанської міської ради (арк. справи 42).

04.10.2006 року державним реєстратором виконавчого комітету Рубіжанської міської ради Луганської області ОСОБА_4 до ЄДР було внесено запис про рішення засновників (учасників) або уповноваженого ними органу щодо припинення ОСОБА_3 капітального будівництва Рубіжанської міської ради на підставі нотаріально засвідченої копії рішення засновників (учасників) або уповноваженого ними органу та квитанції про сплату коштів за публікацію оголошення про припинення юридичної особи (арк. справи 42, 43).

Відповідно до Бюлетеня державної реєстрації № 20 (60) було здійснено публікацію відомостей, що були внесені до Єдиного державного реєстру в період з 02.10.2006 року по 15.10.2006 року за № 3553 на аркуші 87 Бюлетеня. (арк. справи 165).

Відповідно до розпорядження виконавчого комітету Рубіжанської міської ради від 08.11.2006 року № 215 було створено комісію з припинення юридичної особи - ОСОБА_3 капітального будівництва Рубіжанської міської ради (арк. справи 32). Розпорядженням виконавчого комітету Рубіжанської міської ради № 52 від 21.03.2007 року було внесено зміни до п. 1 розпорядження виконавчого комітету Рубіжанської міської ради від 08.11.2006 року № 215 щодо зміни складу комісії, відповідно до яких заступник начальника управління житлово-комунального господарства ОСОБА_5 є головою комісії з припинення ОСОБА_3 капітального будівництва Рубіжанської міської ради (арк. справи 81).

Відповідно до опису документів, що надаються юридичною особою державному реєстратору для проведення реєстраційної дії «Державна реєстрація припинення юридичної особи в результаті злиття, приєднання, поділу або перетворення» від 31.03.2010 року, ОСОБА_3 капітального будівництва Рубіжанської міської ради державному реєстратору ОСОБА_2 було надано наступні документи (арк. справи 37-49):

-реєстраційна картка на проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення (реорганізації) (а.с. 49);

-свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи;

-положення;

-передавальний акт, затверджений рішенням Рубіжанської міської ради Луганської області № 67/93 від 24.03.2010 року (арк. справи 41);

-оригінал передавального балансу станом на 01.03.2010 року (арк.справи 38-40);

-довідка архівного відділу Рубіжанської міської ради № 18 від 19.02.2010 року про те, що документи з особового складу ОСОБА_3 капітального будівництва не зберігання не надходили, в зв’язку з тим, що відділ ліквідувався шляхом приєднання до управління ЖК (арк. справи 34);

-довідка відповідного органу державної податкової служби про відсутність заборгованості (арк.справи 46);

-довідка відповідного органу Пенсійного фонду України про відсутність заборгованості (арк. справи 47);

-довідка відповідного органу фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття про відсутність заборгованості (арк. справи 48);

-довідка відповідного органу фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України про відсутність заборгованості (арк. справи 45);

-довідка відповідного органу фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності про відсутність заборгованості (арк. справи 44).

Припинення юридичної особи регулюється Цивільним кодексом України та Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців». Підстави припинення юридичної особи зазначені у ст. 104 Цивільного кодексу України, відповідно до якої юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам-правонаступникам (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або в результаті ліквідації. Юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення.

Так, відповідно до ч. 1 ст. 33 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» (в редакції, що була дійсна на час проведення запису) юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам у результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення (реорганізації) або в результаті ліквідації за рішенням, прийнятим засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженим ними органом, за судовим рішенням або за рішенням органу державної влади, прийнятим у випадках, передбачених законом.

Відповідно до ч. 1 ст. 37 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» (в редакції, яка діяла на час проведення державної реєстрації припинення ОСОБА_3 капітального будівництва Рубіжанської міської ради) для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті злиття, приєднання, поділу або перетворення голова комісії з припинення або уповноважена ним особа після закінчення процедури припинення, яка передбачена законом, але не раніше двох місяців з дати публікації повідомлення у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації, повинні подати особисто (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстратору такі документи:

-заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті злиття, приєднання, поділу або перетворення;

-свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи;

-оригінал установчих документів;

-нотаріально посвідчену копію передавального акта, якщо припинення здійснюється в результаті злиття, приєднання або перетворення, або нотаріально посвідчену копію розподільчого балансу, якщо припинення здійснюється в результаті поділу;

-довідку архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню;

-документ про узгодження плану реорганізації з органом державної податкової служби (за наявності податкового боргу);

-довідку відповідного органу державної податкової служби про відсутність заборгованості по податках, зборах (обов’язкових платежах);

-довідку відповідного органу Пенсійного фонду України про відсутність заборгованості;

-довідки відповідних органів фондів соціального страхування про відсутність заборгованості.

Згідно з ч. 2, 4 ст. 37 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» у випадках, що встановлені законом, крім документів, які передбачені частиною першою цієї статті, додатково подається висновок аудитора щодо достовірності та повноти передавального акта або розподільчого балансу. Передавальний акт або розподільчий баланс повинен бути затверджений засновниками (учасниками) юридичної особи або органом, який прийняв рішення про припинення юридичної особи. Справжність підпису голови та членів комісії з припинення юридичної особи на передавальному акті або розподільчому балансі повинні бути нотаріально засвідчені.

У відповідності до ч. 9 ст. 37 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» порядок внесення державним реєстратором запису про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті злиття, приєднання, поділу або перетворення встановлюється відповідно частинами восьмою - десятою статті 36 цього Закону, відповідно до яких за відсутності підстав для залишення документів, які подані для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, без розгляду державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її

ліквідації. Дата внесення до Єдиного державного реєстру запису про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації є датою державної реєстрації припинення юридичної особи. Строк державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації не повинен перевищувати три робочих дні з дати надходження документів для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи.

Отже, державному реєстратору ОСОБА_2 головою комісії з припинення ОСОБА_3 капітального будівництва Рубіжанської міської ради ОСОБА_5 особисто, було подано необхідні документи передбачені ст. 37 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців». Подача документів відбувалася після завершення процедури припинення юридичної особи після спливу більше 3 років з дати публікації повідомлення у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації.

Враховуючи, що для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті приєднання державному реєстратору ОСОБА_2 головою комісії з припинення юридичної особи ОСОБА_5 було подано всі необхідні документи у встановлений законом строк, суд вважає, що у державного реєстратора не було передбачених Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» підстав для залишення документів без розгляду або відмови у проведені державної реєстрації.

В матеріалах справи міститься акт № 1 від листопада 2011 року позапланової перевірки, проведеної Державною реєстраційною службою України у виконавчому комітеті Рубіжанської міської ради Луганської області щодо дотримання законодавства у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (арк. справи 64- 66), відповідно до якого при проведені державної реєстрації припинення юридичної особи ОСОБА_3 капітального будівництва Рубіжанської міської ради в результаті приєднання 31.03.2010 року державним реєстратором ОСОБА_2 дотримано вимоги Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців».

Також в матеріалах справи міститься постанова старшого слідчого прокуратури міста Рубіжного ОСОБА_6 від 11 листопада 2011 року про відмову в порушенні кримінальної справи (а.с. 30, 31), відповідно до якої в ході проведення дослідчої перевірки відомостей викладених у заяві ОСОБА_1 на момент ліквідації ОСОБА_3 капітального будівництва, зокрема, державним реєстратором ОСОБА_2 злочинів, передбачених ст.ст. 364-367 Кримінального кодексу України не встановлено, заява ОСОБА_1 в цій частині свого підтвердження не знайшла, тому в порушенні кримінальної справи у відношенні, зокрема, державного реєстратора ОСОБА_2 за зазначеними статтями КК України відмовлено, в зв’язку з відсутністю в її діях складів вказаних злочинів.

Суд не погоджується з твердженням позивача щодо фальсифікації документів, які були подані державному реєстратору для проведення державної реєстрації, а саме: передавального балансу (а.с. 38-40) та передавального акту (а.с. 41), оскільки на час проведення державної реєстрації припинення юридичної особи та на час розгляду справи в суді докази на підтвердження фальсифікацій вищезазначених документів в матеріалах справи відсутні, також відповідно до ч. 3 ст. 8 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» відповідальність за відповідність установчих документів законодавству несуть засновники (учасники) юридичної особи.

Суд приходить до висновку, що фактично правова позиція ОСОБА_1 ґрунтується на його твердженнях про незаконність оформлення посадовими особами ОСОБА_3 капітального будівництва та Рубіжанської міської ради документів, зокрема, передавального балансу, передавального акту та рішень Рубіжанської міської ради.

Згідно з пп. 1, 2 ч. 3 ст. 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою повноваження надано.

Крім того, відповідно до ч. 1 ст. 9 КАС України, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Коснституцією та законами України.

Згідно частини 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Суд вважає, що відповідач провівши державну реєстрацію припинення ОСОБА_3 комунального будівництва Рубіжанської міської ради, діяв в межах чинного законодавства, положеннями Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» державний реєстратор не наділений повноваженнями перевіряти правомочність рішення засновників щодо припинення юридичної особи.

З огляду на зазначене, державний реєстратор виконавчого комітету Рубіжанської міської ради ОСОБА_2 діяла правомірно і, відповідно до ст. 37 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», 31.03.2010 року внесла запис про припинення юридичної особи - ОСОБА_3 комунального будівництва Рубіжанської міської ради Луганської області.

Враховуючи вищевикладені обставини в їх сукупності, суд вважає, що відсутні підстави для визнання діяльність та бездіяльності державного реєстратора Рубіжанської міської ради Луганської області ОСОБА_2 протиправною, а також скасування державної реєстрації припинення юридичної особи - ОСОБА_3 капітального будівництва Рубіжанської міської ради Луганської області.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 10, 11, 71, 94, 100, 159-163 Кодексу адміністративного судочинства України, Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців»,-

постановив:

В задоволенні позову ОСОБА_1 до державного реєстратора виконавчого комітету Рубіжанської міської ради Луганської області ОСОБА_2 про визнання протиправною бездіяльності та скасування державної реєстрації припинення юридичної особи - відмовити.

Постанова суду може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду через Рубіжанський міський суд Луганської області протягом 10 днів з дня її проголошення шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня отримання копії постанови суду. Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги, якщо апеляційна скарга не була подана.

У разі подання апеляційної скарги, постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.

Суддя О.Ш. Мирошникова

Дата ухвалення рішення07.03.2013
Оприлюднено17.01.2014
Номер документу29922235
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-1486/11

Ухвала від 01.09.2011

Адміністративне

Рівненський районний суд Рівненської області

Сидоренко С.М.

Постанова від 26.09.2011

Адміністративне

Рівненський районний суд Рівненської області

Сидоренко С.М.

Ухвала від 13.04.2011

Адміністративне

Тячівський районний суд Закарпатської області

Бобрушко В. І.

Ухвала від 04.05.2011

Адміністративне

Приморський районний суд м.Маріуполя

Дзюба М. В.

Ухвала від 29.11.2010

Адміністративне

Кіровський районний суд м.Кіровограда

Іванова Н. Ю.

Ухвала від 04.09.2018

Адміністративне

Олевський районний суд Житомирської області

Стратович О. В.

Ухвала від 04.09.2018

Адміністративне

Олевський районний суд Житомирської області

Стратович О. В.

Ухвала від 07.08.2018

Адміністративне

Олевський районний суд Житомирської області

Стратович О. В.

Ухвала від 18.05.2011

Адміністративне

Глобинський районний суд Полтавської області

Прикіпєлова Л. В.

Постанова від 18.03.2011

Адміністративне

Новомосковський міськрайонний суд Дніпропетровської області

Сорока О. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні