ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
28 лютого 2013 року о/об 16 год. 04 хв. Справа № 808/1480/13-а м.Запоріжжя
Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Прасова О.О. при секретарі Шаповаловій К.І., розглянувши у місті Запоріжжі у порядку письмового провадження адміністративну справу
за позовом Державної податкової інспекції у Комунарському районі м.Запоріжжя Запорізької області Державної податкової служби
до Товариства з обмеженою відповідальністю «Ефір 07»
про стягнення коштів за податковим боргом,
ВСТАНОВИВ:
Державна податкова інспекція у Комунарському районі м.Запоріжжя Запорізької області Державної податкової служби (надалі - позивач або ДПІ у Комунарському районі м.Запоріжжя) звернулася до Запорізького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Ефір 07» (надалі - відповідач або ТОВ «Ефір 07») про стягнення з відповідача до державного бюджету боргу у сумі 2890 грн. 00 коп.
Позивач у позові, зокрема, зазначив, що за ТОВ «Ефір 07» обліковується податковий борг у сумі 2890 грн. 00 коп. внаслідок не сплати податкових зобов'язань визначених податковим органом: по податку на прибуток у сумі 510 грн. 00 коп.; по податку на додану вартість у сумі 1190 грн. 00 коп.; по комунальному податку у сумі 1190 грн. 00 коп.
Представником позивача подано до суду клопотання про розгляд справи у порядку письмового провадження. Позовні вимоги представник позивача підтримує у повному обсязі.
Відповідач у судове засідання не прибув, про причини неприбуття не повідомив. Заяв, клопотань до суду не подавав. Про дату, час та місце судового засідання відповідач повідомлявся належним чином.
Відповідно до ч.1 ст.41 КАС України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Згідно з ч.4 ст.128 КАС України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
Розглянувши наявні матеріали та фактичні обставини справи, дослідивши і оцінивши надані докази в їх сукупності, суд з'ясував наступне.
ТОВ «Ефір 07» як юридична особа зареєстроване за адресою: 69050, м.Запоріжжя, вул.Космічна, буд.91, кв.28. Відповідач має ідентифікаційний код 34975122.
Відповідач 01.03.2007 взятий на податковий облік ДПІ у Комунарському районі м.Запоріжжя.
1. Згідно Акту №247/151/34975122 від 04.02.2010, складеного співробітниками ДПІ в Комунарському районі м.Запоріжжя за результатами невиїзної документальної перевірки своєчасності подання податкової звітності, відповідачем, в порушення пп.4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» (який діяв на час виникнення податкових правовідносин) своєчасно не подана податкова звітність: декларації з податку на прибуток за 1 квартал, 1 півріччя, 9 місяців 2009 року; декларації з податку на додану вартість за червень-грудень 2009 року; розрахунок комунального податку за червень-грудень 2009 року.
За порушення податкового законодавства України відповідно до пп.17.1.1 п.17.1 ст.17 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» ДПІ у Комунарському районі м.Запоріжжя 04.02.2010 прийнято податкове повідомлення-рішення №0000971502/0, яким відповідачу визначено податкове зобов'язання по податку на додану вартість у сумі 1190 грн. 00 коп. (з яких 00 грн. 00 коп. - за основним платежем, 1190 грн. 00 коп. - штрафна (фінансова) санкція).
Відповідачем не надано до суду відомостей про скасування/відміну податкового повідомлення-рішення №0000971502/0 від 04.02.2010.
Відповідно до приписів п.1.3 ст.1 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» податкове зобов'язання по сплаті штрафних санкцій є узгодженим і підлягає сплаті.
З урахуванням наданих позивачем доказів, обставин виникнення податкового боргу, заборгованість ТОВ «Ефір 07» по податку на додану вартість складає 1190 грн. 00 коп.
2. Згідно Акту №247/151/34975122 від 04.02.2010, складеного співробітниками ДПІ в Комунарському районі м.Запоріжжя за результатами невиїзної документальної перевірки своєчасності подання податкової звітності, відповідачем, в порушення пп.4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» (який діяв на час виникнення податкових правовідносин) своєчасно не подана податкова звітність: декларації з податку на прибуток за 1 квартал, 1 півріччя, 9 місяців 2009 року; декларації з податку на додану вартість за червень-грудень 2009 року; розрахунок комунального податку за червень-грудень 2009 року.
За порушення податкового законодавства України відповідно до пп.17.1.1 п.17.1 ст.17 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» ДПІ у Комунарському районі м.Запоріжжя 04.02.2009 прийнято податкове повідомлення-рішення №0000981502/0, яким відповідачу визначено податкове зобов'язання з податку на прибуток приватних підприємств у сумі 510 грн. 00 коп. (з яких 00 грн. 00 коп. - за основним платежем, 510 грн. 00 коп. - штрафна (фінансова) санкція).
Відповідачем не надано до суду відомостей про скасування/відміну податкового повідомлення-рішення №0000981502/0 від 04.02.2010.
Відповідно до приписів п.1.3 ст.1 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» податкове зобов'язання по сплаті штрафних санкцій є узгодженим і підлягає сплаті.
З урахуванням наданих позивачем доказів, обставин виникнення податкового боргу, заборгованість ТОВ «Ефір 07» з податку на прибуток приватних підприємств складає 510 грн. 00 коп.
3. Відповідно до ст.15 Декрету Кабінету Міністрів України від 20.05.1993 №56-93 «Про місцеві податки і збори» комунальний податок справляється з юридичних осіб, крім бюджетних установ/організацій, планово-дотаційних та сільськогосподарських підприємств.
Статтею 69 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» визначено, що місцеві податки і збори зараховуються до відповідних місцевих бюджетів. Як встановлено ст.19 Декрету Кабінету Міністрів України від 20.05.1993 №56-93 «Про місцеві податки і збори», місцеві податки і збори перераховуються до бюджетів місцевого самоврядування в порядку, визначеному радами, якими вони встановлюються.
Згідно Акту №247/151/34975122 від 04.02.2010, складеного співробітниками ДПІ в Комунарському районі м.Запоріжжя за результатами невиїзної документальної перевірки своєчасності подання податкової звітності, відповідачем, в порушення пп.4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» (який діяв на час виникнення податкових правовідносин) своєчасно не подана податкова звітність: декларації з податку на прибуток за 1 квартал, 1 півріччя, 9 місяців 2009 року; декларації з податку на додану вартість за червень-грудень 2009 року; розрахунок комунального податку за червень-грудень 2009 року.
За порушення податкового законодавства України відповідно до пп.17.1.1 п.17.1 ст.17 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» ДПІ у Комунарському районі м.Запоріжжя 04.02.2010 прийнято податкове повідомлення-рішення №0000991502/0, яким відповідачу визначено податкове зобов'язання з комунального податку у сумі 1190 грн. 00 коп. (з яких 00 грн. 00 коп. - за основним платежем, 1190 грн. 00 коп. - штрафна (фінансова) санкція).
Відповідачем не надано до суду відомостей про оскарження податкового повідомлення-рішення №0000991502/0 від 04.02.2010.
Відповідно до приписів п.1.3 ст.1 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» податкове зобов'язання по сплаті штрафних санкцій є узгодженим і підлягає сплаті.
З урахуванням наданих позивачем доказів, обставин виникнення податкового боргу, заборгованість ТОВ «Ефір 07» складає 1190 грн. 00 коп.
Статтею 7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2011 рік» від 23.12.2010, №2857-VI установлено, що податки і збори (обов'язкові платежі), які справлялися до 1 січня 2011 року та не встановлені Податковим кодексом України як загальнодержавні і місцеві податки та збори, включаючи розстрочені і відстрочені суми грошових зобов'язань, суми податкового боргу з урахуванням штрафних санкцій та пені, що обліковувалися станом на 31 грудня 2010 року, і суми, донараховані за актами перевірок, за цими податками і зборами (обов'язковими платежами), сплачуються платниками податку за правилами, встановленими відповідними законодавчими актами України, або стягуються у порядку, встановленому Податковим кодексом України, та зараховуються до: загального фонду державного бюджету - в частині податків і зборів (обов'язкових платежів), які зараховувалися до державного бюджету; загального чи спеціального фонду місцевих бюджетів - у частині податків і зборів (обов'язкових платежів), які зараховувалися відповідно до загального чи спеціального фонду місцевих бюджетів.
Відповідно до пп.6.2.4 п.6.2 ст.6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» (який діяв на час винесення податкових повідомлень-рішень) податкова вимога вважається надісланою (врученою) юридичній особі, якщо її передано посадовій особі такої юридичної особи під розписку або надіслано листом з повідомленням про вручення. У такому самому порядку надсилаються податкові повідомлення.
У разі коли податковий орган або пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення або податкові вимоги у зв'язку з незнаходженням посадових осіб, їх відмовою прийняти податкове повідомлення або податкову вимогу, незнаходженням фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків, податковий орган розміщує податкове повідомлення або податкові вимоги на дошці податкових оголошень, встановленій на вільному для огляду місці біля входу до приміщення податкового органу. При цьому день розміщення такої податкової вимоги вважається днем її вручення (пп.6.2.4 п.6.2 ст.6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»).
Аналогічні норми містить і пп.14.1.153 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України, згідно якого податкова вимога - це письмова вимога органу державної податкової служби до платника податків щодо погашення суми податкового боргу.
Відповідно до приписів п.58.3 ст.58 Податкового кодексу України податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) юридичній особі, якщо його передано посадовій особі такої юридичної особи під розписку або надіслано листом з повідомленням про вручення. Податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) фізичній особі, якщо його вручено їй особисто чи її законному представникові або надіслано на адресу за місцем проживання або останнього відомого її місцезнаходження фізичної особи з повідомленням про вручення. У такому самому порядку надсилаються податкові вимоги та рішення про результати розгляду скарг. У разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.
Відповідно до п.1.3 ст.1 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» податковий борг - це податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк.
Згідно з пп.14.1.175 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України податковий борг - це сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Відповідно до пп.5.4.1 п.5.4 ст.5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки визначені цим законом визнається сумою податкового боргу платника податків.
Згідно з п.59.1 ст.59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Позивачем надано до суду: першу податкову вимогу №1/624 від 05.11.2008, другу податкову вимогу №2/783 від 18.12.2008, якими відповідачу запропоновано добровільно сплатити суму податкового боргу; Рішення №19 від 20.02.2009 про стягнення коштів та продаж інших активів платника податків в рахунок погашення його податкового боргу.
Згідно з п.95.1 ст.95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Відповідно до п.95.3 ст.95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини. Орган державної податкової служби звертається до суду щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі. Рішення суду щодо надання вказаного дозволу є підставою для прийняття органом державної податкової служби рішення про погашення усієї суми податкового боргу.
Враховуючи вище викладене, судом з'ясовано, що ТОВ «Ефір 07» на час судового засідання має податковий борг у сумі 2890 грн. 00 коп., з яких: 510 грн. 00 коп. - з податку на прибуток приватних підприємств, 1190 грн. 00 коп. - з податку на додану вартість, 1190 грн. 00 коп. - з комунального податку, який у добровільному порядку - не погашений. У зв'язку з цим, суд приходить до висновку, що вказана сума заборгованості повинна бути стягнута з ТОВ «Ефір 07» у порядку та спосіб, встановлений ст.95 Податкового кодексу України.
Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з ч.1 ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Відповідно до ч.2 ст.162 КАС України суд може прийняти іншу постанову, яка б гарантувала дотримання і захист прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб'єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.
Суд вважає, що права та інтереси позивача будуть дотримані якщо стягнення податкового боргу буде здійснено відповідно до вимог ст.95 Податкового кодексу України.
Відповідно до приписів ч.4 ст.94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.11, 17, 71, 94, 158-163 КАС України, ст.19 Конституції України, ст.95 Податкового кодексу України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити частково.
Стягнути з рахунків Товариства з обмеженою відповідальністю «Ефір 07» (69050, м.Запоріжжя, вул.Космічна, буд.91, кв.28, ідентифікаційний код 34975122) у банках, обслуговуючих даного платника податків, на користь бюджету кошти на погашення податкового боргу у сумі 2890 грн. 00 коп., з яких: 510 грн. 00 коп. - з податку на прибуток приватних підприємств; 1190 грн. 00 коп. - з податку на додану вартість; 1190 грн. 00 коп. - з комунального податку.
В іншій частині позову відмовити.
Постанова суду першої інстанції набирає законної сили у строк та порядок визначений ст.ст.167, 186, 254 КАС України.
Постанова суду першої інстанції оскаржується у строк та порядок встановлений ст.ст.167, 186 КАС України.
Постанова виготовлена у повному обсязі 28.02.2013.
Суддя О.О. Прасов
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.02.2013 |
Оприлюднено | 15.03.2013 |
Номер документу | 29930234 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні