8.1.5
ПОСТАНОВА
Іменем України
11 березня 2013 року Справа № 812/2030/13-а
Луганський окружний адміністративний суд у складі:
судді: Пляшкової К.О.,
при секретарі: Колесніковій Я.А.,
за участю представників
позивача: Кострубової Я.В. (довіреність № 621/10-010/56 від 22.02.2013),
відповідача: не з'явився,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Первомайської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби до товариства з обмеженою відповідальністю «Транс-Курьер» про стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, -
ВСТАНОВИВ:
21 лютого 2013 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов позов Первомайської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби до товариства з обмеженою відповідальністю «Транс-Курьер» про стягнення коштів з рахунків платника податків у банках з податку на додану вартість у розмірі 26349,00 грн.
В обґрунтування заявлених позовних вимог зазначено, що ТОВ «Транс-Курьер» зареєстровано Попаснянською районною державною адміністрацією 08.04.2011 за № 1 372 107 0004 00128323 та перебуває на обліку як платник податків у Первомайській ОДПІ з 08.04.2011 за № 1069.
Станом на 18 лютого 2013 року за відповідачем рахується податкова заборгованість по податку на додану вартість у розмірі 26349,00 грн., яка виникла через несплату відповідачем грошового зобов'язання у розмірі 26349,00 грн. нарахованого податковим повідомленням-рішенням № 0000211600 від 15.10.2012.
Податкове повідомлення-рішення відповідач не оскаржив, а отже воно є узгодженим.
Ухвалою суду від 25 лютого 2013 року відкрито провадження у справі за вказаним адміністративним позовом та справу призначено до судового розгляду у відкритому судовому засіданні.
У судовому засіданні представник позивача підтримав заявлені позовні вимоги у повному обсязі, надав пояснення аналогічні викладеним у позовній заяві.
Відповідач явку свого повноваженого представника у судове засідання не забезпечив, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, причини неявки суду не відомі (а.с.18).
З огляду на положення ст.128 КАС України, суд ухвалив розглянути справу за відсутності представника відповідача.
Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст.69-72 КАС України, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню з огляду на таке.
У судовому засіданні встановлено, підтверджено матеріалами справи, що товариство з обмеженою відповідальністю «Транс-Курьер» (далі - ТОВ «Транс-Курьер») зареєстровано Попаснянською районною державною адміністрацією 08.04.2011 за № 1 372 107 0004 00128323 (а.с.11).
Відповідач перебуває на обліку як платник податків у Первомайській ОДПІ з 08.04.2011 за № 1069.
З облікової картки платника ПДВ вбачається, що за відповідачем обліковується заборгованість по податку на додану вартість у розмірі 26349,00 грн. (а.с.6-8).
Вирішуючи позов по суті заявлених вимог, суд виходить з такого.
У відповідності із ст.14 ПК України:
- грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності (п.п.14.1.39 п.14.1);
- податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк) (п.п.14.1.156 п.14.1);
- штрафна санкція (фінансова санкція, штраф) - плата у вигляді фіксованої суми та/або відсотків, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, а також штрафні санкції за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності (п.п.14.1.265 п.14.1);
- пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахованих на суми грошових зобов'язань, не сплачених у встановлені законодавством строки (п.п.14.1.162 п.14.1);
- податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання (п.п.14.1.175 п.14.1).
Згідно із ст.16 ПК України платник податків зобов'язаний: вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів (п.п.16.1.2 п.16.1); подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів (п.п.16.1.3 п.16.1); сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи (п.п.16.1.4 п.16.1).
Відповідно до ст.20 ПК України органи державної податкової служби мають право визначати у визначених цим Кодексом випадках суми податкових та грошових зобов'язань платників податків (п.п.20.1.27 п.20.1); застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом (п.п.20.1.28 п.20.1); звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини (п.п.20.1.18 п.20.1).
Згідно з п.п.54.3.2 п.54.3 ст.54 ПК України контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо дані перевірок результатів діяльності платника податків свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов'язань, заявлених у податкових (митних) деклараціях, уточнюючих розрахунках.
Пунктом 123.1 статті 123 ПК України закріплено, що у разі якщо контролюючий орган самостійно визначає суми податкового зобов'язання, зменшення суми бюджетного відшкодування та/або зменшення від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків на підставах, визначених підпунктами 54.3.1, 54.3.2, 54.3.5, 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, - тягне за собою накладення на платника податків штрафу в розмірі 25 відсотків суми нарахованого податкового зобов'язання, неправомірно заявленої до повернення суми бюджетного відшкодування та/або неправомірно заявленої суми від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість; при повторному протягом 1095 днів визначені контролюючим органом суми податкового зобов'язання, зменшення суми бюджетного відшкодування та/або зменшення від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість - тягне за собою накладення на платника податків штрафу у розмірі 50 відсотків суми нарахованого податкового зобов'язання, неправомірно заявленої до повернення суми бюджетного відшкодування та/або неправомірно заявленої суми від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість; при визначені контролюючим органом суми податкового зобов'язання, зменшення суми бюджетного відшкодування та/або зменшення від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість протягом 1095 днів втретє та більше - тягне за собою накладення на платника податків штрафу у розмірі 75 відсотків суми нарахованого податкового зобов'язання, неправомірно заявленої до повернення суми бюджетного відшкодування та/або неправомірно заявленої суми від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість.
Як встановлено судом, Первомайською ОДПІ Луганської області проведено камеральну перевірку даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість ТОВ «Транс-Курьер», за результатами якої складено акт № 43/1600-36954235 від 14.09.2012 (а.с.20-24).
Проведеною перевіркою встановлено порушення ТОВ «Транс-Курьер» п.198.6 ст.198, абз.«б» п.201.11 ст.201 ПК України, в результаті чого занижено податок на додану вартість за липень 2012 року на загальну суму 17566,00 грн.
На підставі акта перевірки № 43/1600-36954235 від 14.09.2012, за встановлене порушення Первомайською ОДПІ Луганської області прийнято податкове повідомлення-рішення № 0000211600 від 15.10.2012, яким збільшено ТОВ «Транс-Курьер» суму грошового зобов'язання за платежем: податок на додану вартість на 26349,00 грн., з яких: за основним платежем - 17566,00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) - 8783,00 грн. (а.с.10).
Вказане податкове повідомлення-рішення направлено ТОВ «Транс-Курьер» рекомендованим листом з повідомленням. Рекомендований лист повернувся до Первомайської ОДПІ без вручення із зазначенням причини такого повернення - «за закінченням терміну зберігання» (а.с.10 - зворот).
Відповідно до п.58.3 ст.58 ПК України у разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.
Оглядом поштового відправлення, яке повернулося до позивача (а.с.10-зворот) встановлено, що поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення зазначено 17.11.2012.
Таким чином, з огляду на положення ст.58 ПК України, суд приходить до висновку, що відповідачу податкове повідомлення-рішення вручено 17.11.2012.
ТОВ «Транс-Курьер» за оскарженням податкового повідомлення рішення в адміністративному та судовому порядку не звертався, а отже повідомлення-рішення є чинним та підлягає виконанню.
Платник податків відповідно до п.57.3 ст.57 ПК України у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1-54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
Сума грошового зобов'язання, визначена відповідачу податковим повідомленням-рішенням № 0000211600 від 15.10.2012 у добровільному порядку не сплачена.
Таким чином у судовому засіданні сума податкового боргу по податку на додану вартість, що обліковується за ТОВ «Транс-Курьер», знайшла своє документальне підтвердження.
Пунктом 95.1 статті 95 ПК України регламентовано, що орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Підпунктами 87.1 та 87.2 статті 87 ПК України визначено, що джерелами самостійної сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів. Джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.
Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, провадиться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги та здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини (підпункти 95.2 та 95.3 статті 95 Податкового кодексу України).
Податковим органом, у відповідності до ст.59 ПК України, 07.08.2012 відповідачу направлено податкову вимогу № 27 від 03.08.2012, яку останнім отримано 09.08.2012, що підтверджено підписом уповноваженої особи на повідомленні про вручення поштового відправлення (а.с.9).
Податкова вимога № 27 від 03.08.2012 є чинною (доказів про відкликання податкової вимоги суду не надано).
Внаслідок того, що ТОВ «Транс-Курьер» на час розгляду адміністративної справи податковий борг по податку на додану вартість не сплачено, вимоги податкового органу про стягнення коштів за податковим боргом з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих платника податків, визнаються судом обґрунтованими, доведеними і такими, що підлягають задоволенню повністю.
Враховуючи вимоги ч.4 ст.94 КАС України, а також те, що позивач від сплати державного мита (судового збору) звільнений, судові витрати у цій справі не підлягають стягненню з відповідача, оскільки у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 2, 9, 71, 87, 94, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, ст.95 Податкового кодексу України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Первомайської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби до товариства з обмеженою відповідальністю «Транс-Курьер» про стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, - задовольнити повністю.
Стягнути кошти товариства з обмеженою відповідальністю «Транс-Курьер» (місцезнаходження: 93300, Луганська область, м. Попасна, вул. Мічуріна, 1А, ідентифікаційний код 36954235) з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника податків, за податковим боргом з податку на додану вартість у сумі 26349,00 грн. (двадцять шість тисяч триста сорок дев'ять гривень) на користь Державного бюджету України на р/р 31113029700259, код платежу 14010100, отримувач - УДКСУ у Попаснянському районі, ОКПО 37928777, банк отримувача - ГУДКСУ у Луганській області, МФО 804013.
Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Повний текст постанови складено та підписано 15 березня 2013 року.
Суддя К.О. Пляшкова
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.03.2013 |
Оприлюднено | 19.03.2013 |
Номер документу | 29941330 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
К.О. Пляшкова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні