8.3.2
ПОСТАНОВА
Іменем України
15 березня 2013 року Справа № 812/2019/13-а
Суддя Луганського окружного адміністративного суду Островська О.П., розглянувши у місті Луганську у порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Рубіжанської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби до Кремінської районної громадської організації центр інновацій та розвитку "Молодь для молоді" про припинення юридичної особи,
ВСТАНОВИВ:
21 лютого 2013 року на адресу Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Рубіжанської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби (надалі-позивач) до Кремінської районної громадської організації центр інновацій та розвитку "Молодь для молоді" (надалі-відповідач) про припинення юридичної особи.
В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що Кремінська районна громадська організація центр інновацій та розвитку "Молодь для молоді" (ідентифікаційний код юридичної особи 33871345) зареєстрована в якості юридичної особи Кремінською районною державною адміністрацією Луганської області 25.08.2005 року за юридичною адресою: Луганська область, м.Кремінна, вул.Тельмана,2. Відповідно до Закону України «Про систему оподаткування» від 25.06.1991 №1251-ХІІ відповідач взятий на податковий облік у Рубіжанській ОДПІ Луганської області з 01.09.2010 року в якості платника податків, зборів та обов'язкових платежів. Відповідно до п.п.16.1.3. п.16.1. ст.16, п.п.49.18.2 п.49.18 ст.49 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2756-VI та на підставі Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність» від 16.07.1999 №996-XIV відповідач зобов'язаний надавати щоквартально у встановлені законодавством терміни до Державної податкової інспекції у місті Ровеньках Луганської області ДПС податковий звіт про використання коштів неприбуткових установ та організацій. Проте, в порушення вказаних норм Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність», Податкового кодексу України та всупереч вимогам ч.8 ст.19 Господарського кодексу України, відповідач не звітує до Рубіжанської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби з серпня 2010 року. Згідно абз.5 п.2 ст.38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних та фізичних осіб-підприємців» №755-IV від 15.05.2003 року неподання протягом року до органів податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону, є підставою для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи. Згідно п.67.2 ст.67 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2756-VI органи державної податкової служби в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо припинення юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. Враховуючи те, що діяння відповідача порушують встановлений законодавством порядок здійснення підприємницької діяльності, позивач просив суд припинити юридичну особу відповідача Кремінську районну громадську організацію центр інновацій та розвитку "Молодь для молоді".
Ухвалою від 22 лютого 2013 року справу призначено до розгляду в порядку скороченого провадження.
Згідно п.3 ч.1 ст.183-2 Кодексу адміністративного судочинства України скорочене провадження застосовується в адміністративних справах щодо припинення за зверненням суб'єкта владних повноважень юридичних осіб чи фізичних осіб-підприємців.
Відповідач повідомлений належним чином про відкриття провадження у скороченому провадженні (а.с.14,15). У встановлений судом строк відповідачем не подано ані заперечень проти позову, ані заяви про визнання позовних вимог. Так, 04.03.2013 на адресу Луганського окружного адміністративного суду повернулось поштове відправлення з ухвалою про відкриття провадження у справі в скороченому провадженні, направлене на адресу відповідача. Згідно довідки поштового відділення ф.20 причиною повернення зазначено «за зазначеною адресою не проживає». Відповідно до ч.11 ст.35 Кодексу адміністративного судочинства України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
З огляду на вищезазначене, суд вважає, що вжив всі залежні від нього заходи для повідомлення відповідача належним чином для реалізації ним права судового захисту своїх прав та інтересів. Відповідно до частини 6 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України якщо особа, яка бере участь у справі, без поважних причин не надасть докази на пропозицію суду для підтвердження обставин, на які вона посилається, суд вирішує справу на основі наявних в матеріалах справи доказів.
Дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позов підлягає задоволенню повністю з таких підстав.
Кремінська районна громадська організація центр інновацій та розвитку "Молодь для молоді" (ідентифікаційний код юридичної особи 33871345) зареєстрована в якості юридичної особи Кремінською районною державною адміністрацією Луганської області 25 серпня 2005 року за реєстраційним номером №1 366 120 0000 000320 (дата включення відомостей про юридичну особу до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців - 11 листопада 2005 року за реєстраційним номером №1 366 120 0000 000320) за юридичною адресою: 92900, Луганська область, м.Кремінна, вул.Тельмана,2 (а.с.6,9-10); взятий на податковий облік у Рубіжанській ОДПІ Луганської області з 01.09.2010 року в якості платника податків, зборів та обов'язкових платежів.
Відповідно до ч.ч.1,2 ст.1 Закону України «Про об'єднання громадян» №2460-XII від 16.06.1992 об'єднанням громадян є добровільне громадське формування, створене на основі єдності інтересів для спільної реалізації громадянами своїх прав і свобод. Об'єднання громадян, незалежно від назви (рух, конгрес, асоціація, фонд, спілка тощо) відповідно до цього Закону визнається політичною партією або громадською організацією.
Відповідно до ст.3 Закону України «Про об'єднання громадян» №2460-XII від 16.06.1992 громадською організацією є об'єднання громадян для задоволення та захисту своїх законних соціальних, економічних, творчих, вікових, національно-культурних, спортивних та інших спільних інтересів.
Відповідно до положень ч.2 ст.14 Закону України «Про об'єднання громадян» №2460-XII від 16.06.1992 у разі реєстрації об'єднання громадян набуває статус юридичної особи. Дані реєстрації включаються до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців шляхом внесення відповідного запису в порядку, встановленому законом для державної реєстрації юридичних осіб.
Статтею 19 Закону України «Про об'єднання громадян» №2460-XII від 16.06.1992 встановлено порядок припинення діяльності об'єднання громадян. Припинення діяльності об'єднання громадян може бути проведено шляхом його реорганізації або ліквідації (саморозпуску, примусового розпуску).
Відповідно до статті 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Згідно із статтею 16 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2756-VI, який набув чинності 01 січня 2011 року, платник податків зобов'язаний: вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів (підпункт 16.1.2 пункту 16.1 статті 16); подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів (підпункт 16.1.3 пункту 16.1 статті 16); сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи (підпункт 16.1.4 пункту 16.1 статті 16).
У відповідності із пунктом 49.18 статті 49 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2756-VI податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює: календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця (підпункт 49.18.1); календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя) (підпункт 49.18.2); календарному року, крім випадків, передбачених підпунктами 49.18.4 та 49.18.5 цього пункту - протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року (підпункт 49.18.3); календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб - до 1 травня року, що настає за звітним (підпункт 49.18.4); календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб - підприємців - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року (підпункт 49.18.5).
Висновком Рубіжанської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби №б/н підтверджується, що Кремінська районна громадська організація центр інновацій та розвитку "Молодь для молоді" у порушення вимог п.8 ст.19 Господарського кодексу України та ст.16 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2756-VI не надає до Рубіжанської ОДПІ Луганської області ДПС податкові декларації та документи фінансової звітності з серпня 2010 року по теперішній час, податковий борг у відповідача відсутній (а.с.7).
Крім того, 20.10.2011 фахівцями Рубіжанської ОДПІ Луганської області ДПС проведено перевірку місцезнаходження Кремінської районної громадської організації центр інновацій та розвитку "Молодь для молоді", якою встановлено, що у порушення п.п.157.14 п.157 ст.7 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2756-VI та Порядку складання податкового звіту про використання коштів неприбуткових установ та організацій, затвердженого наказом ДПА України від 31.01.2011 за №56 останній не надає до Рубіжанської ОДПІ Луганської області ДПС податковий звіт про використання коштів неприбутковими установами й організаціями з серпня 2010 року та відсутній за своєю юридичною адресою: 92900, Луганська область, м.Кремінна, вул.Тельмана,2. Результати перевірки оформлені актом №29 від 20.10.2011 (а.с.8).
Відповідно до підпункту 20.1.12 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2756-VI органи державної податкової служби мають право у випадках, встановлених законом, звертатися до суду щодо припинення юридичної особи та підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, про визнання недійсними установчих (засновницьких) документів суб'єктів господарювання.
Згідно з пунктом 67.2 статті 67 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2756-VI органи державної податкової служби в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо: припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців; відміни державної реєстрації припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців; скасування державної реєстрації змін до установчих документів.
У відповідності із частиною 2 статті 38 Закону України від 15 травня 2003 року №755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» підставами для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема є: визнання недійсним запису про проведення державної реєстрації через порушення закону, допущені при створенні юридичної особи, які не можна усунути; провадження нею діяльності, що суперечить установчим документам, або такої, що заборонена законом; невідповідність мінімального розміру статутного фонду юридичної особи вимогам закону; неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону; наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням.
Так, суд вважає за необхідне зазначити, що норми Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» від 15 травня 2003 року №755-IV є загальними відносно спеціальних норм Закону України «Про об'єднання громадян», які регулюють питання реєстрації об'єднання громадян, їх ліквідації і не суперечать загальним нормам. У зв'язку з цим, залежно від підстав припинення об'єднання громадян, застосуванню підлягають відповідно норми закону України «про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» чи Закону України «Про об'єднання громадян».
Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку що органи податкової служби наділені правом звернення до суду з позовом про припинення громадської організації за неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларації, документів фінансової звітності відповідно до закону.
Статтями 33 та 38 Закону України від 15.05.2003 №755 «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» визначено підстави припинення юридичної особи, зокрема відповідно до ч.2 ст.38 зазначеного Закону підставою для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, є неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.
Відповідно до пункту 11.10 розділу XI «Порядок зняття з обліку платників податків в органах державної податкової служби» Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України від 22.12.2010 року №979 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 30.12.2010 року за №1439/18734, який набув чинності 14.01.2011 року, - якщо платник податків не має заборгованості перед бюджетом та у разі: неподання протягом одного року в органи державної податкової служби податкових декларацій, документів податкової звітності; якщо установчі документи суперечать чинному законодавству; провадження діяльності, яка суперечить установчим документам та законодавству; наявності в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням; наявності в органу державної податкової служби передбачених законами України інших підстав для постановлення судового рішення щодо припинення (ліквідації) чи скасування державної реєстрації суб'єкта господарювання, то керівник органу державної податкової служби приймає рішення у вигляді розпорядження відносно платника податків - про звернення до суду або господарського суду із заявою (позовною заявою) про винесення судового рішення щодо припинення юридичної особи чи підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, відміни державної реєстрації припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи.
Приймаючи до уваги, що відповідач не має заборгованості перед бюджетом і з серпня 2010 року документів фінансової звітності до органів державної податкової служби в порушення вимог закону не надає, у суду є підстави для припинення юридичної особи відповідача.
Відповідно до частини 1 статті 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» №755-IV від 15.05.2003 суд, який постановив рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язане з банкрутством юридичної особи, у день набрання таким рішенням законної сили направляє його копію державному реєстратору за місцезнаходженням юридичної особи для внесення до Єдиного державного реєстру запису про судове рішення. Дата надходження відповідного судового рішення вноситься державним реєстратором до журналу обліку реєстраційних дій.
Враховуючи вимоги частини 4 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, а також те, що позивач відповідно до пункту 21 частини 1 статті 5 Закону України від 08 липня 2011 року №3674-VІ «Про судовий збір» від сплати судового збору звільнений, судові витрати у цій справі не підлягають стягненню з відповідача, оскільки у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись підпунктом 20.1.12 пункту 20.1 статті 20, пунктом 67.2 статті 67 Податкового кодексу України, статтями 46, 49 Закону України від 15 травня 2003 року № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців», статтями 2, 9, 11, 17, 18, 94, 158-163, 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Рубіжанської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби до Кремінської районної громадської організації центр інновацій та розвитку "Молодь для молоді" про припинення юридичної особи задовольнити повністю.
Припинити юридичну особу Кремінської районної громадської організації центр інновацій та розвитку "Молодь для молоді" (ідентифікаційний код юридичної особи 33871345, місцезнаходження: 92900, Луганська область, м.Кремінна, вул.Тельмана, буд.2, дата проведення державної реєстрації Кремінською районною державною адміністрацією Луганської області 25 серпня 2005 року за реєстраційним номером №1 366 120 0000 000320 (дата включення відомостей про юридичну особу до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців - 11 листопада 2005 року за реєстраційним номером №1 366 120 0000 000320).
У день набрання постановою законної сили направити її копію державному реєстратору Кремінської районної державної адміністрації Луганської області (92900, Луганська область, м.Кремінна,вул.Совєтська,1) для внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису про судове рішення щодо припинення юридичної особи.
Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.
Постанова за результатами скороченого провадження може бути оскаржена сторонами в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку також іншими особами у зв'язку з тим, що суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси чи обов'язки.
Строк для подання апеляційної скарги стороною або іншою особою, яка брала участь у справі, обчислюється з моменту отримання копії постанови.
Апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
У разі оскарження в апеляційному порядку постанови, прийнятої у скороченому провадженні, ухвала суду апеляційної інстанції по такій справі є остаточною і оскарженню не підлягає.
Суддя О.П. Островська
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.03.2013 |
Оприлюднено | 19.03.2013 |
Номер документу | 29948543 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
О.П. Островська
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні