Постанова
від 12.03.2013 по справі 810/797/13-а
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

12 березня 2013 року 810/797/13-а

Київський окружний адміністративний суд в складі головуючого - судді Щавінського В.Р. розглянувши в порядку письмового провадження у м. Києві адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у Вишгородському районі Київської області Державної податкової служби до Товариства з обмеженою відповідальністю «Інфобуд ЛТД» про накладення арешту на кошти платника, що знаходять в банку, -

В С Т А Н О В И В:

ДПІ у Вишгородському районі Київської області ДПС звернулось до суду з позовом та просить накласти арешт на кошти ТОВ «Інфобуд ЛТД», що знаходяться у банку в межах суми податкового боргу у розмірі 15717,51 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що за результатами фінансово-господарської діяльності підприємство має податкову заборгованість по комунальному податку, по податку на додану вартість в сумі 15717,51 грн. Вказує, що відповідач у добровільному порядку суму заборгованості не сплатив тому позивач звернувся до суду з вказаним позовом.

В судове засідання представник позивача не з'явився, надіслав до суду заяву про розгляд справи у його відсутність та просив позов задовольнити.

Відповідач в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, про причини неявки суд не повідомив, відзиву на позов не надав, будь-яких заяв чи клопотань про відкладення розгляду справи не заявляв.

Відповідно до ч. 6 ст. 128 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Дослідивши матеріали адміністративної справи, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що в липні 2010 р. працівниками ДПІ у Вишгородському районі була проведена перевірка своєчасності подання ТОВ «Інфобуд ЛТД» податкового розрахунку комунального податку за І квартал 2010 р., під час якої встановлено порушення вимог п.п. 4.1.1 п. 4.1 ст. 4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» від 21.12.2000 р. № 2181-III, ст. 19 Декрету Кабінету Міністрів України «Про місцеві податки і збори» від 20.05.1993 р. № 56-93, п.п. 5.4 п. 5 Положення про комунальний податок у м. Вишгород, затвердженого Рішенням Вишгородської міської ради від 26.04.2007 р. № 7/10 «Про комунальний податок», в результаті чого несвоєчасно подано податковий розрахунок комунального податку за І квартал 2010 р. За результатами перевірки складено акт від 19.07.2010 р. №1394/15-3/35089852. На підставі Акту перевірки заступником начальника ДПІ у Вишгородському районі прийнято податкове повідомлення-- рішення від 19.07.2010 р. №0005961503/0, яким визначено ТОВ «Інфобуд ЛТД» податкове зобов'язання з комунального податку за штрафними (фінансовими) санкціями в розмірі 170,00 грн.

Податкове повідомлення-рішення від 19.07.2010 р. №0005961503/0 було направлено ДПІ у Вишгородському районі засобами поштового зв'язку за юридичною адресою ТОВ «Інфобуд ЛТД», повернуто 27.08.2010 р. з відміткою відділення поштового зв'язку «за закінченням терміну зберігання» та в подальшому розміщено на дошці податкових оголошень, що підтверджується актом від 01.09.2010 р. № 496/15-3/35089852.

Загальна сума заборгованості ТОВ «Інфобуд ЛТД» по комунальному податку, з урахуванням часткового погашення заборгованості за рахунок переплати на суму 17,54 грн. становить 152,46 грн.

Як вбачається з матеріалів справи, ТОВ «Інфобуд ЛТД» було подано до ДПІ у Вишгородському районі податкову декларацію з податку на додану вартість за липень 2010 р., якою самостійно визначено податкове зобов'язання з податку на додану вартість в розмірі 793,00 грн.

В серпні 2011 р. працівниками ДПІ у Вишгородському районі була проведена камеральна перевірка даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість, під час якої було встановлено порушення вимог п. 203.1 ст. 203, п.п. 49.18.1 п. 49.18 ст. 49 Податкового кодексу України, що виявилось у неподанні податкових декларацій з податку на додану вартість за жовтень, листопад, грудень 2010 р. За результатами перевірки складено акт від 08.08.2011 р. № 1705/15-2/35089852. На підставі Акту перевірки заступником начальника ДПІ у Вишгородському районі Київської області прийнято податкове повідомлення-рішення від 10.08.2011р. № 0004191502, яким визначено ТОВ «Інфобуд ЛТД» податкове зобов'язання з податку на додану вартість за штрафними (фінансовими) санкціями в розмірі 510,00 грн.

Крім того, в серпні 2011 р. працівниками ДПІ у Вишгородському районі була проведена камеральна перевірка даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість, під час якої було встановлено порушення вимог п. 203.1 ст. 203, пп. 49.18.1 п. 49.18 ст. 49 Податкового кодексу України, що виявилось у неподанні податкової декларації з податку на додану вартість за січень 2011 р. За результатами перевірки складено акт від 08.08.2011 р. № 1706/15-2/35089852.

На підставі Акту перевірки заступником начальника ДПІ у Вишгородському районі Київської області прийнято податкове повідомлення-рішення від 11.08.2011 р. №0004211502, яким визначено ТОВ «Інфобуд ЛТД» податкове зобов'язання з податку на додану вартість за штрафними (фінансовими) санкціями в розмірі 170,00 грн.

Податкові повідомлення-рішення від 10.08.2011 р. № 0004191502, 11.08.2011 р. №0004211502 направлені ДПІ у Вишгородському районі засобами поштового зв'язку за юридичною адресою ТОВ «Інфобуд ЛТД» та повернуті 17.12.2011 р. з відміткою відділення поштового зв'язку «за закінченням терміну зберігання», у зв'язку з чим складено довідку від 22.12.2011 р. № 898/15-243/137 про неможливість вручення податкового повідомлення-рішення форми «Р».

В листопаді 2011 р. працівниками ДПІ у Вишгородському районі була проведена камеральна перевірка даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість, під час якої було встановлено порушення вимог п. 203 ст. 203, п.п. 49.18.1 п. 49.18 ст. 49 Податкового кодексу України, що виявилось у неподанні податкових декларацій з податку на додану вартість за лютий-жовтень 2011 р. За результатами перевірки складено акт від 22.11.2011 р. № 2602/15-2/35089852/540. На підставі Акту перевірки заступником начальника ДПІ у Вишгородському районі Київської області прийнято податкове повідомлення-рішення від 25.11.2011 р. №0007371502, яким визначено ТОВ «Інфобуд ЛТД» податкове зобов'язання з податку на додану вартість за штрафними (фінансовими) санкціями в розмірі 9180,00 грн.

Податкове повідомлення-рішення від 25.11.2011 р. №0007371502 направлено ДПІ у Вишгородському районі засобами поштового зв'язку за юридичною адресою ТОВ «Інфобуд ЛТД» та повернуто 11.01.2012 р. з відміткою відділення поштового зв'язку «за закінченням терміну зберігання», у зв'язку з чим складено довідку від 16.01.2012 р. № 31/15-243/21 про неможливість вручення податкового повідомлення-рішення форми «Р».

Загальна сума заборгованості ТОВ «Інфобуд ЛТД» по податку на додану вартість, з урахуванням залишку несплаченої пені на суму 5535,05 грн. та часткового погашення заборгованості за рахунок сплати згідно платіжної вимоги-доручення від 23.02.2012 р. № U224802 на суму 623,00 грн., становить 15565,05 грн.

Враховуючи вимоги п. 6.2 ст. 6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» від 21.12.2000 р. № 2181-III, ДПІ у Вишгородському районі виставлено першу податкову вимогу від 18.03.2009 р. № 1/263 на суму 1338,85 грн. та другу податкову вимогу від 06.05.2009 р. № 2/400 на суму 13257,83 грн.

Першу податкову вимогу від 18.03.2009 р. № 1/263 отримано представником ТОВ «Інфобуд ЛТД» 03.04.2009 р., що підтверджується копією повідомлення про вручення рекомендованого поштового відправлення.

Другу податкову вимогу від 06.05.2009 р. № 2/400 отримано представником ТОВ «Інфобуд ЛТД» 12.05.2009 р., що підтверджується підписом на корінці другої податкової вимоги.

В червні 2009 р. заступником начальника ДПІ у Вишгородському районі, відповідно до вимог Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» від 21.12.2000 р. № 2181-III, прийнято рішення від 11.06.2009 р. № 47 про стягнення коштів та продаж інших активів ТОВ «Інфобуд ЛТД» в рахунок погашення податкового боргу.

Таким чином , загальна сума податкового боргу ТОВ «Інфобуд ЛТД» перед бюджетом становить 15717,51 грн.

Підпунктом 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України встановлено, що платник податків зобов'язаний, зокрема, сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Відповідно до п.п. 14.1.39 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України, грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Згідно із п.п. 14.1.156 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України, податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).

Підпунктом 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України встановлено, що податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

У відповідності із п. 95.1 ст. 95 Податкового кодексу України, орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Відповідно до п.п. 20.1.17 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України, органи державної податкової служби мають право звертатись до суду щодо накладення арешту на кошти та інші цінності такого платника податків, що знаходяться в банку, у разі, якщо у платника податків, який має податковий борг, відсутнє майно та/або його балансова вартість менша суми податкового боргу, та/або таке майно не може бути джерелом погашення податкового боргу.

Як вбачається з листів Комунального підприємства Київської обласної ради «Вишгородське бюро технічної інвентаризації» від 13.02.2009 р. №144, Вишгородського РЕВ ДАІ при УДАІ ГУ МВС України в Київській області від 10.03.2009 р. № 223, Управління Держкомзему у Вишгородському районі Київської області від 17.03.2009 р. № 361, за ТОВ «Інфобуд ЛТД» право власності на об'єкти нерухомого майна, транспортні засоби не зареєстровано, як землекористувач ТОВ «Інфобуд ЛТД» на території Вишгородського району не обліковано.

Згідно із п. 94.1 ст. 94 Податкового кодексу України, адміністративний арешт майна платника податків (далі - арешт майна) є винятковим способом забезпечення виконання платником податків його обов'язків, визначених законом.

Відповідно до ч. 1 ст. 59 Закону України «Про банки та банківську діяльність» арешт на майно або кошти банку, що знаходяться на його рахунках, арешт на кошти та інші цінності юридичних або фізичних осіб, що знаходяться в банку, здійснюються виключно за постановою державного виконавця чи рішенням суду про стягнення коштів або про накладення арешту в порядку, встановленому законом. Зняття арешту з майна та коштів здійснюється за постановою державного виконавця або за рішенням суду.

Згідно з п. 10.1 Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні затвердженої Постановою Правління Національного банку України від 30.03.2012 р. № 122 , зареєстровано в Міністерстві юстиції України 29.03.2004 р. № 377/8976 (далі - Інструкція), обмеження прав клієнта щодо розпоряджання грошовими коштами, що знаходяться на його рахунку/ах, відповідно до статті 1074 Цивільного кодексу України не допускається, крім випадків обмеження права розпоряджання рахунком/ами за рішенням суду або в інших випадках, установлених законом, а також у разі зупинення фінансових операцій, які можуть бути пов'язані з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванням тероризму, передбачених законом. Виконання банком арешту коштів, що зберігаються на рахунку клієнта, здійснюється за постановою державного виконавця чи рішенням суду (у тому числі ухвалою, постановою, наказом, виконавчим листом суду) про стягнення коштів або про накладення арешту в порядку, установленому законом. Банк приймає до виконання постанову державного виконавця та/або рішення суду, які доставлені до банку самостійно державним виконавцем, слідчим, представником суду, органу державної податкової служби або які надійшли рекомендованим або цінним листом, відправником якого є суд, державний виконавець, слідчий, орган державної податкової служби.

Відповідно до п. 10.2 Інструкції арешт за постановою державного виконавця або за рішенням суду (далі - документ про арешт коштів) накладається на кошти, що обліковуються за рахунками, відкритими клієнтами в банку, відповідно до нормативно-правових актів Національного банку, що регулюють порядок відкриття та використання рахунків.

Згідно з п. 10.3 Інструкції арешт на підставі документа про арешт коштів може бути накладений на всі кошти, що є на всіх рахунках клієнта банку, без зазначення конкретної суми, або на суму, що конкретно визначена в цьому документі. Якщо в документі про арешт коштів не зазначений конкретний номер рахунку клієнта, на кошти якого накладений арешт, але обумовлено, що арешт накладено на кошти, що є на всіх рахунках, то для забезпечення суми, визначеної цим документом, арешт залежно від наявної суми накладається на кошти, що обліковуються на всіх рахунках клієнта, які відкриті в банку, або на кошти на одному/кількох рахунку/ах.

Відповідно до абз. 2 п. 94.6.2. ст. 94 ПК України арешт коштів на рахунку платника податків здійснюється виключно на підставі рішення суду шляхом звернення органу державної податкової служби до суду.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 9,11,69-71,94,97,158-163 КАС України, суд, -

п о с т а н о в и в:

1. Позов задовольнити.

2. Накласти арешт на кошти Товариства з обмеженою відповідальністю «Інфобуд ЛТД» (код ЄДРПОУ 35089852, місцезнаходження: 07300, Київська область, Вишгородський район, місто Вишгород, вулиця Лугова, будинок 23) у банках в межах суми податкового боргу у розмірі 15717 (п'ятнадцять тисяч сімсот сімнадцять) грн. 51 коп.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано в установлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга на постанову суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя Щавінський В. Р.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.03.2013
Оприлюднено19.03.2013
Номер документу29969794
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —810/797/13-а

Постанова від 12.03.2013

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Щавінський В. Р.

Ухвала від 21.02.2013

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Щавінський В. Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні