Україна КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
27 лютого 2013 року Справа № 811/530/13-а
Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Нагібіної Г.П. розглянув у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом управління Пенсійного фонду України в м. Кіровограді до комунального підприємства «Ринок Новий» про стягнення заборгованості.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Управління Пенсійного фонду України в м. Кіровограді (далі-позивач) звернулось до Кіровоградського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить суд стягнути з комунального підприємства «Ринок Новий» (далі-відповідач) заборгованість зі сплати єдиного внеску та фінансових санкцій у загальному розмірі 7859,84 грн.
Позовні вимоги обґрунтовано тим, що відповідач самостійно визначав до сплати суми єдиного внеску за жовтень та листопад 2012 року у розмірі 2268,18 грн. та 2267,98 грн. відповідно. Крім того, рішенням про застосування фінансових санкцій за несвоєчасну сплату єдиного внеску до відповідача застосовано штраф у розмірі 3323,68 грн.
З огляду на те, що відповідачем зазначені суми у добровільному порядку сплачено не було, відповідач звернувся до суду з даним позовом.
Позивач, повідомлений належним чином про час та місце судового розгляду, у судове засідання не прибув, надав заяву про розгляд справи за його відсутності.
Відповідач, повідомлений належним чином про час та місце судового розгляду, про що свідчить повідомлення про вручення поштового відправлення (а.с. 26), у судове засідання не прибув, заперечень проти позову, клопотання про розгляд справи за відсутності його представника суду не надав.
За приписами частини четвертої статті 128 КАС України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
Згідно з частиною шостою цієї ж статті якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Враховуючи викладене, суд вирішив розглянути справу у порядку письмового провадження.
Дослідивши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд
ВСТАНОВИВ:
За приписами пункту 5 частини другої статті 17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори, зокрема на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених Конституцією та законами України.
Частиною першою статті 12 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010 р. № 2464-VI встановлено, що завданнями Пенсійного фонду є забезпечення збору єдиного внеску, ведення обліку надходжень від його сплати та здійснення контролю за сплатою єдиного внеску.
Підпунктами 1 та 2 пункту 2.1 Положення про управління Пенсійного фонду України в районах, містах і районах у містах, затвердженого постановою Правління Пенсійного фонду України від 30.04.2002 № 8-2 (у редакції постанови правління Пенсійного фонду України від 25 лютого 2008 р. N 5-5) встановлено, що основними завданнями Управління є: облік платників єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - платники єдиного внеску) та збору на обов'язкове державне пенсійне страхування; збір та ведення обліку надходжень від сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) та інших коштів, призначених для пенсійного забезпечення.
Підпунктами 7-8 пункту 2.4 Положення передбачено право органів Пенсійного фонду застосовувати фінансові санкції, адміністративні стягнення, передбачені законом та стягувати несплачені суми єдиного внеску, страхових внесків та інших платежів з їх платників.
Враховуючи викладене, чинним законодавством передбачена можливість звернення органів Пенсійного фонду України до суду з позовами про стягнення з фізичних та юридичних осіб заборгованості з єдиного внеску, фінансових санкцій та пені.
Відповідно до пункту 2 частини першої статті 1 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) - консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов'язкового державного соціального страхування в обов'язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб та членів їхніх сімей на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування.
Згідно з пунктом 1 частини першої статті 4 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» платниками єдиного внеску є роботодавці: підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, зазначеним у витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.
Відповідач є платником єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (а.с. 6).
Абзацом першим частини восьмої статті 9 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» встановлено, що платники єдиного внеску, крім платників, зазначених у пунктах 4 і 5 частини першої статті 4 цього Закону, зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця, крім гірничих підприємств, які зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 28 числа наступного місяця.
Звітами про суми нарахування єдиного внеску за жовтень та листопад 2012 року відповідачем самостійно визначено до сплати єдиний внесок у загальному розмірі 4536,16 грн. (а.с.8-11).
З матеріалів справи вбачається, що самостійно обчислений єдиний внесок за жовтень та листопад 2012 року у розмірі 4536,16 грн. відповідачем сплачено не було.
Рішенням про застосування фінансових санкцій від 20.11.2012 року № 3421 до відповідача застосовано штраф у та нараховано пеню у загальному розмірі 3323,68 грн.
За приписами абзацу другого частини чотирнадцятої статті 25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» суми пені та штрафів, передбачених цим Законом, підлягають сплаті платником єдиного внеску протягом десяти робочих днів після надходження відповідного рішення. Зазначені суми зараховуються на рахунки органів Пенсійного фонду, відкриті в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, для зарахування єдиного внеску. При цьому платник у зазначений строк має право оскаржити таке рішення до органу Пенсійного фонду вищого рівня або до суду з одночасним обов'язковим письмовим повідомленням про це територіального органу Пенсійного фонду, яким прийнято це рішення.
Таким чином заборгованість відповідача складає 7859,84 грн., що також підтверджується розрахунком боргу підприємства (а.с. 7).
Згідно з абзацом першим та шостим - сьомим частини четвертої статті 25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» територіальний орган Пенсійного фонду у порядку, за формою і в строки, встановлені Пенсійним фондом за погодженням з центральним органом виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики, надсилає платникам єдиного внеску, які мають недоїмку, вимогу про її сплату.
У разі якщо платник єдиного внеску протягом десяти робочих днів з дня надходження вимоги не сплатив зазначені у вимозі суми недоїмки та штрафів разом з нарахованою пенею, не узгодив вимогу з органом Пенсійного фонду, не оскаржив вимогу в судовому порядку або не сплатив узгоджену суму недоїмки протягом десяти робочих днів з дня надходження узгодженої вимоги, територіальний орган Пенсійного фонду надсилає в порядку, встановленому законом, до підрозділу державної виконавчої служби вимогу про сплату недоїмки. У випадках, зазначених в абзаці шостому цієї частини, територіальний орган Пенсійного фонду також має право звернутися до суду з позовом про стягнення недоїмки. При цьому заходи досудового врегулювання спорів, передбачені законом, не застосовуються. Управлінням Пенсійного фонду України в м. Кіровограді надсилались відповідачу вимоги про сплату боргу від 03.12.2012 року № Ю-959/у на суму 2268,18 грн. та від 02.01.2013 року № Ю-18/у на суму 2267,98 грн.
Відповідачем доказів повної або часткової сплати заборгованості суду не надано, як не надано доказів оскарження, зміни або скасування зазначених вище вимог про сплату боргу та рішення про застосування фінансових санкцій.
Комп'ютерна програма «Діловодство спеціалізованого суду» таких відомостей також не містить.
На підставі викладеного суд дійшов висновку обґрунтованість позовних вимог, тому адміністративний позов підлягає задоволенню у повному обсязі.
Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, у відповідності до частини четвертої статті 94 КАС України, судові витрати з відповідача не стягуються.
На підставі викладеного, керуючись статтями 17, 86, 94, 158, 163-165 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов управління Пенсійного фонду України в м. Кіровограді до комунального підприємства «Ринок Новий» про стягнення заборгованості задовольнити повністю.
Стягнути з комунального підприємства «Ринок Новий» (ідентифікаційний код 30049244) на користь управління Пенсійного фонду України в м. Кіровограді заборгованість у розмірі 7859 (сім тисяч вісімсот п'ятдесят дев'ять) гривень 84 коп.
Постанова суду набирає законної сили в порядку, передбаченому статтею 254 КАС України.
Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подачі, протягом десяти днів з дня проголошення постанови суду, апеляційної скарги через Кіровоградській окружний адміністративний суд, з одночасним надсиланням копії апеляційної скарги до суду апеляційної інстанції. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя Кіровоградського окружного
адміністративного суду Г.П. Нагібіна
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.02.2013 |
Оприлюднено | 18.03.2013 |
Номер документу | 29971297 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
Г.П. Нагібіна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні