Постанова
від 22.11.2006 по справі 6/396-06-10902а
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

6/396-06-10902А

                   

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

"22" листопада 2006 р. Справа  № 6/396-06-10902А

12 год.25 хв                                                                                                                                        м. Одеса

За позовом:        Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів

До відповідача: Приватного сільськогосподарського підприємства „Злагода”, с. Довжанка

про стягнення 3451,68 грн.

                                                                 

Суддя                        Демешин О.А.

Секретар                   Полякова Т.В.

Представники:

Від позивача :   Тернова Т.ВА. - довіреність  

Від відповідача :  не з`явився

Суть спору:  Одеським обласним відділенням Фонду України соціального захисту інвалідів (далі - Позивач) надано позов про стягнення з ПСГП „Злагода” (далі –Відповідач) –3451,68 грн.  штрафних санкцій за невиконання нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів, з яких 3278,57 грн. –основної заборгованості та 173,11 грн. –пені.

Розглянувши матеріали справи, суд встановив:

     Відповідно до п. 1 статті 19 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” для підприємств установ та організацій встановлюється норматив робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів у розмірі не менше чотирьох відсотків від загальної чисельності працюючих, а якщо працює від 8 до 25чоловік – у кількості одного робочого місця.

     Статтею 20 зазначеного Законно передбачено, що підприємства, установи і організації незалежно від форми власності і господарювання, де кількість працюючих інвалідів менша, ніж установлена нормативом, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду України соціального захисту інвалідів штрафні санкції, сума яких визначається у розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації за кожне робоче місце, не зайняте інвалідом.  

  

     Згідно пункту 3 Положення “Про робоче місце інваліда і про порядок працевлаштування інвалідів”, затвердженого постановою КМ України № 314 від 03.05.1995р., - робоче місце інваліда вважається створеним, якщо воно відповідає встановленим вимогам робочого місця для інвалідів відповідної нозології, атестоване спеціальною комісією підприємства за участю представників медико-соціальної експертної комісії, органів Держохороннаглядпраці, громадських організацій інвалідів, і введено в дію шляхом працевлаштування на ньому інваліда.    

     Як вбачається із Звіту про зайнятість про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2005 рік, наданого відповідачем до відділення Фонду, середньооблікова чисельність штатних працівників в цей період становила 56 осіб.  Виходячи з встановленого нормативу місць для працевлаштування інвалідів, відповідач в 2005 році повинен був створити 2 робочих місця (56 Х 0,04). Фактично було створено 1 робоче місце.

     З листа Красноокнянського центру зайнятості № 631 від 19.05.2006 р. вбачається, що, всупереч п. 14 Положення “Про робоче місце інваліда і про порядок працевлаштування інвалідів”, відповідач не створив за власні кошти 1 робоче місце для працевлаштування інвалідів і не інформувало Красноокнянський центр зайнятості про вільні робочі місця та вакантні посади, на яких може використовуватись праця інвалідів.   

     Відповідно до розрахунку суми відрахувань, які складаються з поділення фонду заробітної плати на середньооблікову чисельність штатних працівників та помноження її на кількість нестворених робочих місць для інвалідів, сума відрахувань за 1 нестворене робоче місце склала –3278,57 грн. (183600 : 56 = 3278,57 грн. Х 1 = 3278,57 грн.)

      П.2 ст. 20 вищезазначеного Закону передбачено, що порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені.

      Пеня нараховується виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки НБУ, яка діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.

      Таким чином, станом на 10.10.2006 р. відповідач крім адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для інвалідів у розмірі 3278,57 грн. повинен сплатити пеню за 176 днів прострочення (з 15.04.2006 р. по 10.10.2006 р.) у розмірі 173,11 грн. Розрахунок пені зроблений Фондом у позовній заяві відповідає  діючому законодавству.  

      Згідно пункту 14 “Положення про робоче місце інвалідів і про порядок працевлаштування інвалідів”, затвердженого Постановою КМ України № 314 від 03.05.1995р. –підприємства у межах встановленого нормативу створюють за власні кошти робочі місця для працевлаштування інвалідів, інформують державну службу зайнятості та місцеві органи соціального захисту населення про вільні робочі місця та вакантні посади, на яких може використовуватися праця інвалідів. В порушення цих вимог відповідач не створив за власні кошти 1 робоче місце для працевлаштування інваліда і не інформувало вищевказані органи про вільні робочі місця та вакантні посади, на яких може використовуватись праця інвалідів.  

     Наведене свідчить про невиконання відповідачем у 2005 році покладених на нього, як на суб`єкта господарювання, обов`язків, передбачених пунктами 3.5, 14 Положення про робоче місце інваліда і про порядок працевлаштування інвалідів.  

     Статтею 250 ГК України встановлено, що адміністративно-господарські санкції можуть бути застосовані до суб`єкта господарювання протягом шести місяців з дня виявлення порушення, але не пізніш як через один рік з дня порушення цим суб`єктом встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності, крім випадків, передбачених законом.

      Згідно статті 241 ГК України –адміністративно-господарський штраф –це грошова сума, що сплачується суб`єктом господарювання до відповідного бюджету у разі порушення ним встановлених правил здійснення господарської діяльності. Перелік порушень, за які з суб`єкта господарювання стягується штраф, розмір і порядок його стягнення визначаються законами, що регулюють податкові та інші відносини, в яких допущено правопорушення.

         Таким чином, складовою частиною застосування цих санкцій є порушення встановлених правил господарської діяльності.  

         Штрафні санкції, які позивач просить стягнути з відповідача, застосовуються за порушення відповідачем правил, встановлених  Законом України  “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні”, яким (як вбачається з преамбули цього Закону) визначаються основи соціальної захищеності інвалідів в Україні і гарантує їм рівні з усіма іншими громадянами можливості для участі в економічній, політичній і соціальній сферах життя суспільства, створення необхідних умов, які дають можливість інвалідам вести повноцінний спосіб життя згідно з індивідуальними здібностями і інтересами.  

         Загальна сума штрафних санкцій, яка підлягає стягненню з відповідача становить : 3451,68 грн. штрафних санкцій за невиконання нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів, з яких              3278,57 грн. –основної заборгованості та 173,11 грн. –пені.                                   

         За таких обставин, позовні вимоги є обґрунтованими, підтверджуються матеріалами справи, відповідають чинному законодавству та підлягають задоволенню у повному обсязі.

    Керуючись   ст.ст. 94, 158-163 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В :

1.          Позов задовольнити у повному обсязі ;

2.          Стягнути з  приватного сільськогосподарського підприємства „Злагода” (67930, Красноокнянський район, Одеська область, с. Довжанка, Рахунок № 260067069 в ООФ АППБ „Аваль”, МФО 328351,              код 32141385) : на користь Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів  (65107, м. Одеса, вул. Канатна, 83, банк –УДК у Одеській області, одержувач –Красноокнянське РВДК,               МФО 828011, р/р 31214230600313, код ЄДРПОУ 23215039) : штрафних санкцій 3278 гривень 57 коп. та пені –173 гривні 11 коп.          

Постанова може бути оскаржена в порядку і строки передбачені статтею 186 КАС України

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження протягом 10 днів з дня її підписання  у повному обсязі, якщо таку заяву не було подано, або після закінчення          20-ти денного строку подання апеляційної скарги з дата подання заяви про апеляційне оскарження постанови.

Суддя                                                                                 Демешин О.А.

СудГосподарський суд Одеської області
Дата ухвалення рішення22.11.2006
Оприлюднено28.08.2007
Номер документу299760
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —6/396-06-10902а

Постанова від 22.11.2006

Господарське

Господарський суд Одеської області

Демешин О.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні