Ухвала
від 12.03.2013 по справі 3/68/09
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

=======================================================================

УХВАЛА

"12" березня 2013 р. Справа № 3/68/09

Миколаїв

За позовом : Прокурора Ленінського району м. Миколаєва в інтересах держави в особі Державної інспекції з енергозбереження

02094, м. Київ, вул. Краківська, 17

До відповідача: Приватне акціонерного товариства «Лакталіс - Миколаїв»

54018, м. Миколаїв, вул. Виноградна, 2

Про : стягнення підвищеної плати за нераціональне використання газу та інших

паливно-енергетичних ресурсів в сумі 302650,27 грн.

Суддя Смородінова О.Г.

П Р Е Д С Т А В Н И К И:

Від позивача: Карабут Г.В., за довіреністю;

Від відповідача: Кірюхін О.М., за довіреністю;

Від прокуратури: Солоджук Г.О.

СУТЬ СПОРУ:

Прокурор Ленінського району м. Миколаєва в інтересах держави в особі Державної інспекції з енергозбереження 18.02.2009 року звернувся до господарського суду з позовом стягнути з відповідача підвищену плату за нераціональне використання газу та інших паливно-енергетичних ресурсів в сумі 302650,27 грн.

В обґрунтування позовних вимог прокурор зазначає, що підвищена плата за нераціональне використання газу та інших паливно-енергетичних ресурсів в сумі 302650,27грн., яка була нарахована позивачем відповідачу згідно постанови № 18-14/03.102-77П від 23.12.2008 року, до теперішнього часу ЗАТ «Лакталіс-Миколаїв» не сплачена.

24.03.09 р. відповідач в судовому засіданні звертався з клопотанням про зупинення провадження по справі, в якому просив суд зупинити провадження у справі № 3/68/09 до набрання законної сили рішення в іншій пов'язаній з нею адміністративній справі № 2а-86/09/1470 про скасування постанови № 18-14/03.102-77П від 23.12.2008 р. про застосування підвищеної плати за нераціональне використання газу та інших паливно-енергетичних ресурсів.

Ухвалою господарського суду Миколаївської області від 02.04.09 р. провадження у справі 3/68/09 було зупинено до набрання законної сили судового рішення по справі № 2а-86/09/1470.

Відповідно до змісту ч. 3 ст. 79 Господарського процесуального кодексу України господарський суд поновлює провадження у справі після усунення обставин, що зумовили його зупинення.

18.02.13 р. в зв'язку, з тривалою відсутністю будь-якої інформації від сторін, на запит господарського суду Миколаївської області, від Миколаївського окружного адміністративного суду надійшов лист про те, що станом на 23.03.12 р. справа № 2а-86/09/1470 скерована до Вищого адміністративного суду України.

Ухвалою господарського суду Миколаївської області від 18.02.13 р. провадження у справі 3/68/09, в зв'язку з наведеним, було поновлено на підставі ст. 79 ГПК України, та розгляд справи призначено на 12.03.2013 р.

Відповідно до даних Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців станом на 07.03.2013 р., назва юридичної особи ЗАТ «Лакталіс-Миколаїв» (код ЄДРПОУ 23624594) змінена на ПАТ «Лакталіс-Миколаїв» (код ЄДРПОУ 23624594).

Ознайомившись з матеріалами справи, вислухавши учасників судового процесу, суд -

ВСТАНОВИВ :

Як вбачається з матеріалів даної справи, державними інспекторами з енергозбереження в ході комплексної перевірки, проведеною на ЗАТ "Лакталіс-Миколаїв" відповідно до Плану проведення перевірок ефективності використання паливно-енергетичних ресурсів на підприємствах, в установах та організаціях на 2008 рік та перевірок підприємств ПЕК та ЖКГ щодо підготовки їх до роботи в осінньо-зимовий період 2008-2009 років, затвердженого наказом Державної інспекції з енергозбереження від 30.11.2007р. №234, було зафіксовано факти нераціонального використання паливно-енергетичних ресурсів, а саме: понаднормативні втрати електроенергії, спричинені недостатньою компенсацією реактивної електроенергії, що є порушенням вимог п. 10.2.8 Правил користування електричною енергією, затверджених постановою НКРЕ від 31.07.1996 року №28, зареєстрованою в Мін'юсті України 02.08.1996 року № 417/1442, та Методики обчислення плати за перетікання реактивної електроенергії між електропередавальною організацією та її споживачами, затвердженої наказом Мінпаливенерго України від 17.01.2002 № 19, зареєстрованим в Мінюсті України 01.02.02 року за № 93/6381. За результатами перевірки було складено акт № 18-14/03.102-77 від 19.12.2008 року. На усунення порушень з питань енергозбереження, територіальним управлінням інспекції до ЗАТ «Лакталіс-Миколаїв» внесено припис. Постановою № 18-14/03.102-77П від 23.12.2008 року про застосування підвищеної плати за нераціональне використання газу та інших паливно-енергетичних ресурсів до ЗАТ «Лакталіс-Миколаїв» застосовано подвійну плату за перевитрати електричної енергії в кількості 215710,36 кВТгод. у розмірі 302650,27грн. Підвищена плата за нераціональне використання газу та інших паливно-енергетичних ресурсів в сумі 302650,27грн., була нарахована позивачем відповідачу згідно Постанови № 18-14/03.102-77П від 23.12.2008 року, та до теперішнього часу останнім не сплачена.

Водночас, постановою Миколаївського окружного адміністративного суду від 28.04.2010 р. по справі № 2а-86/09/1470 за позовом ЗАТ «Лакталіс-Миколаїв» до Державної інспекції з енергозбереження про скасування постанови № 18-14/03.102-77П від 23.12.2008 р. про застосування підвищеної плати за нераціональне використання газу та інших паливно-енергетичних ресурсів адміністративний позов був задоволений частково, скасовано постанову Державної інспекції з енергозбереження № 18-14/03.102-77П від 23.12.2008 р. в частині застосування підвищеної плати за нераціональне використання газу та інших паливно-енергетичних ресурсів в сумі 52 835,92 грн. В решті позову відмовлено.

22.11.2011 р. Одеським апеляційним адміністративним судом було прийнято постанову, якою апеляційна скарга ЗАТ «Лакталіс-Миколаїв» задоволена, постанова Миколаївського окружного адміністративного суду від 28.04.2010 р. скасована та прийнята нова постанова про задоволення позовних вимог ЗАТ «Лакталіс-Миколаїв» до Державної інспекції з енергозбереження Державного комітету з енергозбереження. Постанову Державної інспекції з енергозбереження № 18-14/03.102-77П від 23.12.2008 р. в частині застосування підвищеної плати за нераціональне використання газу та інших паливно-енергетичних ресурсів - скасовано.

Відповідно до приписів абз. 4 п. 1. ч. 1 ст. 12 Господарського процесуального кодексу України господарським судам підвідомчі: справи у спорах, що виникають при укладанні, зміні, розірванні і виконанні господарських договорів, у тому числі щодо приватизації майна, та з інших підстав, крім: спорів, що виникають із публічно-правових відносин та віднесені до компетенції Конституційного Суду України та адміністративних судів.

Згідно пункту 1 Положення "Про Державну інспекцію з енергозбереження ", затвердженого постановою КМУ від 29 червня 2000 р. N 1039, Державна інспекція з енергозбереження (далі - Інспекція) є урядовим органом державного управління, що діє у складі НАЕР і йому підпорядковується.

З наведеного випливає, що у відповідних правовідносинах Державна інспекція з енергозбереження, виступає як суб'єкт владних повноважень.

Відповідно до статті 3 Кодексу Адміністративного судочинства України, справа адміністративної юрисдикції (далі - адміністративна справа) - переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Отже, справою адміністративної юрисдикції є переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, який виник між двома (кількома) конкретними суб'єктами стосовно їхніх прав та обов'язків у конкретних правових відносинах, у яких хоча б один суб'єкт законодавчо уповноважений владно керувати поведінкою іншого (інших) суб'єктів, а ці суб'єкти відповідно зобов'язані виконувати вимоги та приписи такого владного суб'єкта.

Суб'єкт владних повноважень - орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Відтак, необхідною ознакою суб'єкта владних повноважень є здійснення цим суб'єктом владних управлінських функцій, причому ці функції повинні здійснюватися відповідним суб'єктом саме у тих правовідносинах, у яких виник спір.

Статтею 17 Кодексу Адміністративного судочинства України встановлено категорії спорів, на які поширюється компетенція адміністративних судів щодо вирішення адміністративних справ, зокрема, спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених Конституцією та законами України.

Таким чином, оскільки Державна інспекція з енергозбереження - є суб'єктом владних повноважень, що здійснює владні управлінській функції на основі законодавства, то спір, що виник між ним та відповідачем, про стягнення коштів є публічно-правовим, відноситься до категорії справ адміністративної юрисдикції та повинен розглядатися в адміністративних судах України в порядку адміністративного судочинства.

Відповідно до п.1 ч. 1 ст. 80 Господарського процесуального кодексу України господарський суд припиняє провадження у справі, якщо спір не підлягає вирішенню в господарських судах України.

За таких обставин, провадження у даній справі слід припинити.

Керуючись ст.ст. 12, 80, 86 Господарського процесуального кодексу України, суд -

УХВАЛИВ:

Провадження у справі № 3/68/09 припинити.

Суддя О.Г.Смородінова

Дата ухвалення рішення12.03.2013
Оприлюднено19.03.2013
Номер документу29980050
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —3/68/09

Ухвала від 12.03.2013

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Смородінова О.Г.

Ухвала від 12.03.2013

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Смородінова О.Г.

Ухвала від 18.02.2013

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Смородінова О.Г.

Ухвала від 07.05.2009

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Соловйов В.М.

Ухвала від 02.04.2009

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Смородінова О.Г.

Ухвала від 23.02.2009

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Смородінова О.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні