Постанова
від 11.03.2013 по справі 1570/6684/2012
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 1570/6684/2012

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 березня 2013 року

15год.25хв.

Зала судових засідань №19

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого - судді Аракелян М.М.

За участю секретаря - Маліновської І.В.

Від позивача: Карпов М.М. - директор, Пашкова Т.В.- за довіреністю

Від відповідача: Хлопко В.Ф. - за довіреністю

Розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом ПП «Аверс-М» до ДПІ у м. Іллічівську Одеської області ДПС про визнання протиправним та недійсним податкового повідомлення-рішення, -

ВСТАНОВИВ:

До суду надійшла адміністративна позовна заява ПП «Аверс-М», в якій позивач просить суд визнати протиправним та недійсним податкове повідомлення-рішення форми «Р» ДПІ у м. Іллічівську Одеської області ДПС від 05 жовтня 2012 року №0001991502, відповідно до якого позивачу збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість на 16521 грн. (у т.ч. 13217грн. - за основним платежем, 3304грн. - за штрафними (фінансовими) санкціями).

В обґрунтування позовних вимог позивач вказує на відсутність в його діях порушень п.198.6 ст. 198 та п. 201.10 ст. 201 розділу V ПК України, посилаючись на безпідставність висновків акту перевірки про відсутність факту реєстрації ПП «Київжитлоспецсервіс» податкової накладної від 30.07.2012 року №45 на загальну суму 79300 грн., в тому числі ПДВ 13217 грн., в Єдиному реєстрі податкових накладних, що в свою чергу не дає право покупцю - ПП «Аверс-М» включення суми ПДВ у розмірі 13217 грн. до податкового кредиту декларації за липень 2012 року, оскільки згідно приписів п. 11 підр. 2 розділу ХХ «Перехідних положень» ПКУ визначено, що реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних перед наданням її покупцеві підлягає податкова накладна, в якій сума податку на додану вартість перевищує 10000 грн. Позивачем та ПП «Київжитлоспецсервіс» було оформлено податкову накладну №258 від 25.07.2012 року на суму ПДВ 6666, 67 грн., що не перевищує 10000 грн., та №259 від 30.07.2012 року на суму ПДВ 6550, 00 грн., що також не перевищує встановлений розмір та відповідає вимогам п. 198.2 ст.198 ПКУ. Оформлення ПП «Київжитлоспецсервіс» податкових накладних відбувалося в дату отримання ПП «Аверс-М» послуг від ПП «Київжитлоспецсервіс» з сумою ПДВ, що не перевищує 10000 грн.

Відповідач з адміністративним позовом не погоджується та вважає його таким, що не підлягає задоволенню, посилаючись на правомірність оскаржуваного податкового повідомлення-рішення, з огляду на порушення позивачем п.198.6 ст. 198 та п. 201.10 ст. 201 розділу V ПК України. Відповідач вказує на те, що фахівцями податкового органу було проведено камеральну перевірку ПП «Аверс-М» даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість за липень 2012 року. За результатами перевірки ДПІ встановлено факт включення до податкового кредиту липня 2012 року податкової накладної від ПП «Київжитлоспецсервіс» №45 від 30.07.2012 року на загальну суму 79 300 грн., в тому числі ПДВ 13217 грн., яка не була зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних, що є порушенням приписів п.11 підр. 2 розділу ХХ Перехідних положень та п.198.6 ст.198 ПК України.

В судовому засіданні представники сторін підтримали наведені правові позиції.

Дослідивши матеріали справи, оцінивши надані учасниками судового процесу докази в їх сукупності, проаналізувавши положення чинного законодавства, заслухавши пояснення представників сторін, суд дійшов наступних висновків.

Судом встановлено, що у 10.09.2012 року посадовими особами ДПІ у м. Іллічівське Одеської області ДПС на підставі п. 200.10 ст. 200 розділу V ПКУ, в порядку ст. 76 розділу ІІ ПКУ проведено камеральну перевірку податкової декларації з податку на додану вартість за липень 2012 року від 20.08.2012 року вх.. №9050397350 ПП «Аверс-М» код 21015419, індивідуальний податковий номер 210154115036.

При перевірці було використано податкову декларацію з податку на додану вартість за липень 2012 року, реєстр отриманих та виданих податкових накладних на липень 2012 року (від 20.08.2012 року №9050397395), додаток №5 до податкової декларації з ПДВ за липень 2012 року «Розшифровка податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів» (від 20.08.2012 року №9050397395)

За результатами вказаної перевірки відповідачем складений акт № 1567/15-02/210154115036 «Про результати камеральної перевірки даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість».

В висновках акту зазначено, що перевіркою встановлено порушення ПП «Аверс-М» п. 11 підр. 2 розділу ХХ «Перехідних положень» ПКУ, а саме: позивачем включено до податкового кредиту податкової декларації з податку на додану вартість за липень 2012 року податкову накладну від ПП «Київжитлоспецсервіс» №45 від 30.07.2012 року на загальну суму 79 300 грн., в тому числі ПДВ 13217 грн., яка не зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних, чим порушено вимоги п. 198.6 ст. 198 та п. 201.10 ст. 201 розділу V ПКУ.

Акт про результати камеральної перевірки даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість за липень 2012 року від 10.09.2012 № 1567/15-02/210154115036, було направлено рекомендованим листом від 11.09.2012 року №11380/015-02 з повідомленням про вручення на адресу позивача, одержано позивачем 20.09.2012р.

На підставі зазначеного акту перевірки ДПІ у м. Іллічівську Одеської області ДПС прийнято податкове повідомлення-рішення від 05.10.2012 року №0001991502, яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість на суму 16521 грн., у зв'язку з порушенням позивачем п. 198.6 ст. 198 та п. 201.10 ст. 201 розділу V ПКУ (у т.ч. 13217грн. - за основним платежем, 3304грн. - за штрафними (фінансовими) санкціями).

Не погодившись з прийнятим податковим повідомленням-рішенням, позивач оскаржив його в судовому порядку.

Суд вважає позовні вимоги необґрунтованими з огляду наступного.

Відповідно до вимог ст. 76 Податкового кодексу України , камеральна перевірка проводиться посадовими особами органу державної податкової служби без будь-якого спеціального рішення керівника такого органу або направлення на її проведення. Камеральній перевірці підлягає вся податкова звітність суцільним порядком. Згода платника податків на перевірку та його присутність під час проведення камеральної перевірки не обов'язкова. Порядок оформлення результатів камеральної перевірки здійснюється відповідно до вимог статті 86 цього Кодексу .

Згідно положень ст. 200.10 ст. 200 Податкового кодексу України , протягом 30 календарних днів, що настають за граничним терміном отримання податкової декларації, податковий орган проводить камеральну перевірку заявлених у ній даних.

Відповідно до вимог п. 198.1 ст. 198 Податкового кодексу України (далі ПК України ), право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг.

Згідно п. 198.2 ст. 198 ПК України , датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається: дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг або дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.

Пунктом 198.3 ст. 198 ПК України , встановлено, що податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу , та складається з сум податків, захованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу , протягом такого звітного періоду у зв'язку з: придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних: операціях у межах господарської діяльності платника податку.

Згідно п. 198.6 статті 198 Податкового кодексу України , не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними або оформлені з порушенням вимог чи не підтверджені митними деклараціями (іншими подібними документами згідно з пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу ). У разі якщо на момент перевірки платника податку органом державної податкової служби суми податку, які попередньо віднесені до податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними цим пунктом документами, платник податку несе відповідальність відповідно до закону.

Відповідно до п.201.1 ст.201 ПК України Платник податку зобов'язаний надати покупцю (отримувачу) на його вимогу підписану уповноваженою платником особою та скріплену печаткою (за наявності) податкову накладну, складену за вибором покупця (отримувача) в один з таких способів: а) у паперовому вигляді; б) в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та умови реєстрації податкової накладної у Єдиному реєстрі податкових накладних. У такому разі складання податкової накладної у паперовому вигляді не є обов'язковим. У податковій накладній зазначаються в окремих рядках такі обов'язкові реквізити: а) порядковий номер податкової накладної; б) дата виписування податкової накладної; в) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - продавця товарів/послуг; г) податковий номер платника податку (продавця та покупця); ґ) місцезнаходження юридичної особи - продавця або податкова адреса фізичної особи - продавця, зареєстрованої як платник податку; д) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - покупця (отримувача) товарів/послуг; е) опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг; є) ціна постачання без урахування податку; ж) ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні; з) загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку; и) вид цивільно-правового договору; і) код товару згідно з УКТ ЗЕД (для підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України); ї) номер та дата митної декларації, за якою було здійснено митне оформлення товару, ввезеного на митну територію України.

Згідно п.201.10 ст.201 ПК України податкова накладна видається платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, на вимогу покупця та є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний надати покупцю податкову накладну та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних. Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня. Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції. Якщо надіслані податкові накладні та/або розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених відповідно пунктом 201.1 статті 201 та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, протягом операційного дня продавцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді із зазначенням причин. Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних. Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється не пізніше п'ятнадцяти календарних днів, наступних за датою їх складання. Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних. Відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних та/або порушення порядку заповнення податкової накладної не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов'язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов'язань за відповідний звітний період. Виявлення розбіжностей даних податкової накладної та Єдиного реєстру податкових накладних є підставою для проведення органами державної податкової служби документальної позапланової виїзної перевірки продавця та у відповідних випадках покупця товарів/послуг. У разі відмови продавця товарів/послуг надати податкову накладну або в разі порушення ним порядку її заповнення та/або порядку реєстрації в Єдиному реєстрі покупець таких товарів/послуг має право додати до податкової декларації за звітний податковий період заяву із скаргою на такого постачальника, яка є підставою для включення сум податку до складу податкового кредиту. До заяви додаються копії товарних чеків або інших розрахункових документів, що засвідчують факт сплати податку у зв'язку з придбанням таких товарів/послуг або копії первинних документів, складених відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", що підтверджують факт отримання таких товарів/послуг. Надходження такої заяви із скаргою є підставою для проведення документальної позапланової виїзної перевірки зазначеного продавця для з'ясування достовірності та повноти нарахування ним зобов'язань з податку за такою операцією.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних. Кабінетом Міністрів України постановою від 29 грудня 2010 року № 1246 затверджено Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних.

Пунктом 11 підрозділу 2 розділу XX Податкового кодексу України , визначено, що реєстрація податкових накладних платниками податку на додану вартість - продавцями в Єдиному реєстрі податкових накладних запроваджується для платників цього податку, у яких сума податку на додану вартість в одній податковій накладній становить: понад 1 мільйон гривень - з 1 січня 2011 року, понад 500 тисяч гривень - з 1 квітня 2011 року, понад 100 тисяч гривень - з 1 липня 2011 року, понад 10 тисяч гривень - з 1 січня 2012 року.

Як встановлено судом, та підтверджено матеріалами справи, ПП «Аверс-М» включено до податкового кредиту липня 2012 року суму по податковій накладній ПП «Київжитлоспецсервіс» від 30.07.2012 року №45 79300грн., в тому числі ПДВ 13 217 грн., яка не була зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних, що не заперечується позивачем.

Суд не погоджується з посиланнями позивача щодо коригування податкового кредиту за липень 2012 року на підставі податкових накладних № 258 на суму ПДВ 6666,67грн. та №259 на суму 6550,00 грн. що не перевищує встановлений розмір у 10000грн., оскільки в матеріалах справи наявний реєстр отриманих та виданих податкових накладних, відповідно до якого ПП «Київжитлоспецсервіс» виписано 30.07.2012 та 30.07.2012 року отримано позивачем податкову накладну №45 на загальну суму 79300грн., у тому числі ПДВ 13216, 67 грн.

Відповідно до п. 201.14, 201.15 статті 201 ПК України , платники податку зобов'язані вести окремий облік операцій з постачання та придбання товарів/послуг, які підлягають оподаткуванню, а також які не є об'єктами оподаткування та звільнені від оподаткування згідно з цим розділом.

Зведені результати такого обліку відображаються в податкових деклараціях, форма яких встановлюється у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу . Платник податку веде реєстр виданих та отриманих податкових накладних в електронному вигляді, у якому зазначаються порядковий номер податкової накладної, дата її виписки (отримання), загальна сума постачання та сума нарахованого податку, а також реєстраційний номер платника податку - продавця, який видав податкову накладну такому платнику податку. Форма і порядок заповнення реєстру виданих та отриманих податкових накладних встановлюються відповідно до вимог розділу II цього Кодексу .

Платники податку щомісяця в терміни, що передбачені для подання податкової звітності (календарний місяць), у тому числі для яких цим розділом встановлено звітний податковий період - квартал, подають органу державної податкової служби копії записів у реєстрах виданих та отриманих податкових накладних за такий період в електронному вигляді.

Позивач посилається на пояснення від 06.09.2012 року, в яких вказано про допущення помилки в реєстрі за липень 2012 року, а саме внесена накладна від 30.07.2012 року на суму 79300, в тому числі ПДВ 13216,67 грн., а повинні були внесені накладні № 258 від 25.07.2012 року та №259 від 30.07.2012 року. Вказані пояснення були зареєстровані ДПІ 10.09.2012р., однак не є документом податкової звітності, яким можуть змінюватися дані реєстру податкових накладних.

Згідно п. 1 Порядку ведення реєстру отриманих та виданих податкових накладних, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України від 24.12.2010р. №1002 виправлення помилки в Реєстрі здійснюється методом «сторно»за правилами, передбаченими для бухгалтерського обліку, у момент виявлення таких помилок. Коригування помилкових записів у Реєстрі не призводить до потреби формування нових (уточнюючих) реєстрів.

На думку суду, при оформленні господарських операцій позивача з ПП «Київжитлоспецсервіс» не було допущено помилки в реєстрі отриманих податкових накладних за липень 2012р., який містив дані стосовно виписки контрагентом позивача саме податкової накладної №45 від 30.07.2012р. на суму 79300грн, у т.ч. ПДВ - 13216,67грн., яка відповідно до приписів податкового законодавства підлягала реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Податкова декларація з ПДВ за липень 2012р. з реєстром виданих та отриманих податкових накладних та додатком 5 «Розшифровка податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів»доставлено до органу ДПС районного рівня ДПС України 20.08.2012р. та прийнято на районному рівні (а.с.49,50), отже при проведенні камеральної перевірки 10.09.2012р. ДПІ обґрунтовано та на законних підставах встановила порушення податкового законодавства та неправомірне віднесення до складу податкового кредиту за липень 2012р. суми 13217грн. згідно податкової накладної №45 від 30.07.2012р. ПП «Київжитлоспецсервіс».

Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно ч.3 ст.2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

З урахуванням зазначеного, на підставі встановлених в судовому засіданні обставин, суд приходить до висновку про те, що оскаржене податкове повідомлення-рішення ДПІ у м. Іллічівську Одеської області ДПС є таким, що прийняте відповідно до вимог чинного законодавства, а отже не підлягає скасуванню.

Приймаючи до уваги вищевикладене, позовні вимоги ПП «Аверс-М» задоволенню не підлягають у зв'язку з їх необґрунтованістю.

Керуючись ст.ст.158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні адміністративного позову ПП «Аверс-М» до ДПІ у м. Іллічівську Одеської області ДПС про визнання протиправним та недійсним податкового повідомлення-рішення відмовити.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова суду першої інстанції, якщо інше не встановлено цим Кодексом, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Повний текст постанови складено та підписано 11.03.2013р.

Суддя /підпис/ М.М. Аракелян

З оригіналом згідно:

Суддя М.М. Аракелян

У задоволенні адміністративного позову ПП «Аверс-М» до ДПІ у м. Іллічівську Одеської області ДПС про визнання протиправним та недійсним податкового повідомлення-рішення відмовити.

Повний текст постанови складено 11 березня 2013 року.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.03.2013
Оприлюднено20.03.2013
Номер документу30010763
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1570/6684/2012

Ухвала від 22.04.2013

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Турецька І.О.

Ухвала від 21.11.2012

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М. М.

Ухвала від 13.06.2013

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Турецька І.О.

Ухвала від 22.04.2013

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Турецька І.О.

Постанова від 11.03.2013

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М. М.

Ухвала від 07.11.2012

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні