справа № 807/51/13-а
рядок статзвіту -9
код - 08
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
04 лютого 2013 року м. Ужгород
Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Іванчулинця Д.В.,
за участю секретаря судового засідання - Гринюка І.В.,
за участю сторін та осіб, які беруть участь у справі:
представника позивача - Данканича О.В.;
представника відповідача - Гаджеги О.М.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі судових засідань в приміщенні Закарпатського окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовною заявою Державної фінансової інспекції в Закарпатській області до Відділу культури і туризму Іршавської районної державної адміністрації про зобов'язання виконати вимогу, -
ВСТАНОВИВ:
Позивач - Державна фінансова інспекція в Закарпатській області звернулася у Закарпатський окружний адміністративний суд з позовною заявою до відділу культури і туризму Іршавської районної державної адміністрації Закарпатської області (далі - відповідач), з вимогою: зобов'язати відділу культури і туризму Іршавської районної державної адміністрації Закарпатської області виконати вимогу Державної фінансової інспекції в Закарпатській області від 07.08.2012 року за № 07-04-6-14/6256 в частині відшкодування виявлених ревізією фінансових порушень на загальну суму 70 254,19 грн.
В обґрунтування заявлених вимог зазначили, що відповідно до п.1.2.2.5 Плану роботи Державної фінансової інспекції в Закарпатській області на другий квартал 2012 року Державною фінансовою інспекцією в Закарпатській області проведено планову ревізію фінансово-господарської діяльності відділу культури і туризму Іршавської районної державної адміністрації Закарпатської області за період з 01 липня 2009 року по 31 травня 2012 року, якою встановлено ряд порушень. Результати ревізії відображені в акті ревізії фінансового-господарської діяльності відділу культури і туризму Іршавської районної державної адміністрації Закарпатської області за № 07-04/74 від 02.08.2012 року. За результатами перевірки виявлено фінансові порушення, що призвели до втрат на загальну суму 95 801,97 грн. В ході ревізії вжитими заходами забезпечено часткове відшкодування фінансових порушень, що призвели до втрат на загальну суму 25 547,78 грн. Оскільки, відповідачем не відшкодовано порушення, що призвели до втрат в сумі 70 254,19 грн. позивач звернувся до суду для захисту своїх інтересів та для примусового стягнення з відповідача вищезазначеної суми.
У судовому засідання представник позивача підтримав позовні вимоги з мотивів наведених у позовній заяві та просив суд задовольнити позов у повному обсязі.
Представник відповідача у судовому засіданні визнав позовні вимоги у повному обсязі та пояснив, що частину коштів, як раніше зазначав позивач, відповідачем - відшкодовано, а решту - у зв'язку з відсутністю коштів, не погашено відділом культури і туризму Іршавської районної державної адміністрації Закарпатської області.
Заслухавши пояснення представника позивача, представника відповідача, дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, приходить до висновку, що позовні вимоги Державної фінансової інспекції у Закарпатській області підлягають задоволенню у повному обсязі з наступних підстав.
Судом встановлено, що на виконання пункту 1.2.2.5 Плану роботи Державної фінансової інспекції у Закарпатській області на другий квартал 2012 року проводилася ревізія фінансово-господарської діяльності у відділі культури і туризму Іршавської районної державної адміністрації Закарпатської області за період з 01 липня 2009 року по 31 травня 2012 року.
На підставі проведеної передвіки та виявлених порушень складено акт від 02.08.2012 року за № 07-04/74 (а.с.5-39).
За результатами проведеної передвіки виявлено фінансових порушень, що призвели до втрат на загальну суму 95 801,97 грн. В ході вжитих заходів забезпечено часткове відшкодування фінансових порушень, що призвели до втрат на загальну суму 25 547,78 грн.
У відповідності до п.7 ст.10 та ст.15 Закону України «Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні» від 26.01.1993 року № 2939-ХІІ, позивачем пред'явлено Вимогу від 07.08.2012 року за № 07-04-6-14/6256 «Про усунення порушень виявлених ревізією»(а.с.40-43).
Вимога направлена начальнику Відділу культури і туризму Іршавської районної державної адміністрації Закарпатської області та полягала в зобов'язанні відшкодовувати та дораховувати фінансових ресурсів в термін до 30.08.2012 року на загальну суму 70 254,19 грн., а саме:
- провести перерахунок та відповідні взаємоперевірки щодо сум внесків до Фонду та повернути зайво сплачені кошти в сумі 60 577,39 грн. (або зарахувати в рахунок майбутніх платежів);
- прийняти міри по відшкодуванню нестачі батарей в сумі 9 676,80 грн.
У відповідності до ст.15 Закону України «Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні» від 26.01.1993 року № 2939-ХІІ, законні вимоги службових осіб державної контрольно-ревізійної служби є обов'язковими для виконання службовими особами об'єктів, що ревізуються.
Судом встановлено, що станом на день подачі позовної заяви відповідачем не забезпечено усунення виявлених фінансових порушень на загальну суму 70 254,19 грн.
Виявлені порушення, відшкодування яких не забезпечено в повному обсязі полягають у наступному, щодо питань правильності нарахування та перерахування внесків до державних цільових фондів встановлено: в процесі ревізії з метою дослідження питання використання коштів на сплату обов'язкових платежів до державних цільових фондів в Управління Пенсійного фонду в Іршавському районі Закарпатської області було надіслано лист № 15-13/711 від 17.07.2012 року «Про надання інформації», зокрема щодо групи інвалідності працівників, початок призначення пенсії по інвалідності та дату припинення нарахування і виплати пенсії по інвалідності. Згідно отриманої відповіді за № 3894/08 від 18.07.2012 року встановлено, що бухгалтерією відділу культури і туризму зайво нараховано та сплачено внесків до Пенсійного фонду від суми фонду оплати праці 5 працівників, які є інвалідами, по загальній ставці (2009, 2010 роки ставка 33,2%, 2011, 2012 роки ставка 36,3%) замість 4% (2009-2010 роках) та 8,41 % (2011-2012 роках) на суму 60 577,39 грн., чим порушено п.1 ст.4 Закону України «Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування» від 26.06.1997 року за № 400/97-ВР та п.13 ст.8 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010 року № 2464-VІ, зокрема: 2009 рік зайво сплачено внесків в сумі 3672,80 грн.; 2010 рік в сумі 11724,37 грн.; 2011 рік в сумі 25 391,16 грн.;січень-травень 2012 року в сумі 19 789,06 грн.
Ревізією стану збереження основних засобів та інших необоротних активів встановлено, що згідно акту № 1 приймання виконаних підрядних робіт за вересень 2009 року значиться демонтаж батарей, які по обліку були включені у вартість будівлі.
Відповідно до ч.1, 3 ст.48 КАС України, здатність мати процесуальні права та обов'язки в адміністративному судочинстві (адміністративна процесуальна правоздатність) визнається за громадянами України, іноземцями, особами без громадянства, органами державної влади, іншими державними органами, органами влади Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування, їхніми посадовими і службовими особами, підприємствами, установами, організаціями (юридичними особами).
Згідно зі статтею 2 Закону України «Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні» від 26.01.1993 року № 2939-XII головним завданням державної контрольно-ревізійної служби є здійснення державного фінансового контролю за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильністю визначення потреби в бюджетних коштах та взяття зобов'язань, ефективним використанням коштів і майна, станом і достовірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітності в міністерствах та інших органах виконавчої влади, в державних фондах, у бюджетних установах і у суб'єктів господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах і в організаціях, які отримують (отримували в періоді, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів та державних фондів або використовують (використовували у періоді, який перевіряється) державне чи комунальне майно (далі - підконтрольні установи), виконанням місцевих бюджетів. розроблення пропозицій щодо усунення виявлених недоліків і порушень та запобігання їм у подальшому.
Державний фінансовий контроль реалізується державною контрольно-ревізійною службою через проведення державного фінансового аудиту та інспектування. Інспектування здійснюється у формі ревізії та полягає у документальній і фактичній перевірці певного комплексу або окремих питань фінансово-господарської діяльності підконтрольної установи, яка повинна забезпечувати виявлення наявних фактів порушення законодавства, встановлення винних у їх допущенні посадових і матеріально відповідальних осіб. Результати ревізії викладаються в акті.
Відповідно до ст.11 Закону України «Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні» від 26.01.1993 року № 2939-XII плановою виїзною ревізією вважається ревізія у підконтрольних установах, яка передбачена у плані роботи органу державної контрольно-ревізійної служби і проводиться за місцезнаходженням такої юридичної особи чи за місцем розташування об'єкта права власності, стосовно якого проводиться така планова виїзна ревізія. Планова виїзна ревізія проводиться за сукупними показниками фінансово-господарської діяльності підконтрольних установ за письмовим рішенням керівника відповідного органу державної контрольно-ревізійної служби не частіше одного разу на календарний рік.
Згідно зі ст.8 Закону України «Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні» від 26.01.1993 року № 2939-XII Головне контрольно-ревізійне управління України, контрольно-ревізійні управління в Республіці Крим, областях, містах Києві і Севастополі виконують такі функції, зокрема, проводять у підконтрольних установах ревізії фінансово-господарської діяльності, використання і збереження фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильності визначення потреби в бюджетних коштах та взяття зобов'язань, стану і достовірності бухгалтерського обліку та фінансової звітності; здійснюють контроль за усуненням недоліків і порушень, виявлених під час проведення державного фінансового контролю.
Відповідно до ч.2 ст.15 Закону України «Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні» від 26.01.1993 року № 2939-XII, законні вимоги службових осіб державної контрольно-ревізійної служби є обов'язковими для виконання службовими особами, що ревізуються. Відповідач доказів щодо виконання вимог позивача в повному обсязі не надав. Вимога позивача відповідачем оскаржена не була, таким чином така підлягає виконанню з моменту її винесення.
Право звертатися до суду в інтересах держави, якщо підконтрольною установою не забезпечено виконання вимог щодо усунення виявлених ревізією порушень законодавства з питань збереження і використання активів надається Головному контрольно-ревізійному управлінню України, контрольно-ревізійним управлінням в Республіці Крим, областях, містах Києві і Севастополі, контрольно-ревізійним підрозділам (відділам, групам) у районах, містах і районах у містах, згідно п.10 ст.10 Закону України «Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні» від 26.01.1993 року № 2939-XII.
За наведених обставин, позовні вимоги підтверджені належними та допустимими доказами, фінансові порушення підтверджені поданими по справі доказами і підлягають відшкодуванню, а позовні вимоги підлягають до задоволення в повному обсязі.
Судові витрати по справі згідно ч.4 ст.94 КАС України з відповідача не стягуються.
На підставі вищевикладеного, керуючись ст. ст.11, 160, 165, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
ПОСТАНОВИВ:
Позовні вимоги Державної фінансової інспекції в Закарпатській області до Відділу культури і туризму Іршавської районної державної адміністрації про зобов'язання виконати вимогу - задовольнити повністю.
Зобов'язати відділу культури і туризму Іршавської районної державної адміністрації Закарпатської області (90100, Закарпатська область, Іршавський район, м. Іршава, пл. Народна, буд.1, код ЄДРПОУ - 33519007) забезпечити повне виконання вимоги Державної фінансової інспекції в Закарпатській області від 07.08.2012 року за № 07-04-6-14/6256 в частині відшкодування та усунення виявлених ревізією фінансових порушень на загальну суму 70 254,19 (сімдесят тисяч двісті п'ятдесят чотири) гривні 19 (дев'ятнадцять) копійок.
Постанова набирає законної сили в порядку, встановленому ст.254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Закарпатський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя Іванчулинець Д.В.
Суд | Закарпатський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.02.2013 |
Оприлюднено | 20.03.2013 |
Номер документу | 30017898 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Закарпатський окружний адміністративний суд
Іванчулинець Д.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні