Рішення
від 13.03.2013 по справі 910/1725/13
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

cpg1251 ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б тел. 284-18-98

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 910/1725/13 13.03.13

Господарський суд міста Києва у складі судді Чебикіної С.О., розглянувши справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Баядеяра-Імпорт" до Товариства з обмеженою відповідальністю "Фуд Фекторі" про стягнення 14 278, 88 грн., за участю представників позивача - Глівінського Р.П., довіреність від 03.01.2013 року, відповідача - не з'явились,

ВСТАНОВИВ:

У січні 2013 року позивач звернувся до суду з позовом до відповідача про стягнення 11 285, 82 грн. основного боргу, 2 176, 77 грн. 40 % річних та 816, 29 грн. пені у зв'язку з неналежним виконанням останнім взятих на себе зобов'язань з оплати вартості поставленого товару за договором поставки №120602 від 07.06.2012 року.

Ухвалою господарського суду міста Києва від 30.01.2013 року порушено провадження у справі та призначено до розгляду на 20.02.2013 року.

Представник відповідача у судове засідання 13.03.2013 року не з'явився, відзив на позов не надав, про час і місце судового засідання був повідомлений належним чином відповідно до вимог ст. 64 ГПК України.

Враховуючи те, що нез'явлення представника відповідача не перешкоджає розгляду справи по суті, а матеріали справи є достатніми для вирішення спору в даному судовому засіданні, суд вважає за можливе розглянути позов за відсутності представника відповідача, за наявними у справі матеріалами згідно з вимогами статті 75 Господарського процесуального кодексу України.

Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши наявні в матеріалах справи докази, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні дані, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню частково з наступних підстав.

Судом встановлено, що 07.06.2012 року між Товариством з обмеженою відповідальністю "Баядеяра-Імпорт" (постачальник) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Фуд Фекторі" (покупець) було укладено договір поставки № 120602, за умовами якого постачальник (позивач) зобов'язується поставити і передати замовлений товар у власність покупцеві а покупець (відповідач) зобов'язується прийняти і оплатити поставлений товар у відповідності з вимогами даного договору (п. 1.1. договору).

Відповідно до п. 2.1. договору загальна сума договору складається з вартості товару, поставленого покупцю за всіма накладними.

Ціна, кількість та асортимент кожної партії товару узгоджуються сторонами і зазначаються в накладних. Ціна на товар зазначається в гривнях з урахуванням ПДВ (п. 2.2. договору).

Пунктом 4.1. договору передбачено, що покупець направляє постачальнику замовлення на поставку товару по факсу, електронній пошті або замовляє товар по телефону. Покупець обов'язково зазначає в замовленні асортимент і кількість товару, дату і місце його поставки, які є істотними умовами замовлення. Постачальник повідомляє покупця про можливість виконання поставки замовленої партії товару протягом одного робочого дня з моменту отримання замовлення від покупця. Покупець зобов'язується спільно з постачальником узгоджувати всі істотні умови замовлення, в тому числі узгоджувати ціну на кожну асортиментну позицію замовленого товару. Постачальник вправі притримати поставку замовленої покупцем, але неузгодженої з постачальником партії товару на весь строк до узгодження всіх істотних умов замовлення. При цьому постачальник не вважається таким, що прострочив/не виконав поставку замовленого товару.

Згідно п. 4.3., п. 4.4. договору узгоджені сторонами асортимент, кількість та ціна товару з урахуванням ПДВ на кожну партії товару зазначаються в накладних. Постачання товару здійснюється зі складу постачальника в межах асортименту та кількості, визначених в накладних останнім у зазначену адресу за рахунок постачальника.

Відповідно до п. 5.1. договору оплата проводиться покупцем протягом 14 календарних днів, рахуючи з моменту виконання поставки відповідної партії товару. Покупець зобов'язаний кожного тижня надавати постачальнику інформацію про рух товару на складі покупця, про ступінь реалізації поставленого товару, із зазначенням асортименту та кількості не реалізованого товару (інформація) на дату надання інформації, яка підписується представником покупця. Покупець надає інформацію по факсу або по електронній пошті або в іншій формі, яка дозволяє постачальнику ідентифікувати інформацію як таку, що надана покупцем у відповідності з цим договором.

Датою оплати товару є дата зарахування коштів на рахунок постачальника (п. 5.2. договору).

Пунктом 6.1. договору приймання-передача товару здійснюється уповноваженими представниками сторін у місці та в час, попередньо узгоджені сторонами.

Згідно п. 6.2. приймання товару за кількістю здійснюється в момент його передачі та підписання накладних, а за якістю, у відповідності до вимог інструкції про порядок приймання товарів за якістю П-7 та чинного законодавства України з врахування особливостей, встановлених даним договором.

Відповідно до п. 7.6. договору постачальник вправі, у випадку затримки оплати, ненадання (несвоєчасного надання) покупцем інформації в установлений строк, відмови покупця від підписання коригувальних накладних або невчасного повернення постачальнику оформленої коригувальної накладної, призупинити поставку товару покупцю, в тому числі призупинити поставку попередньо узгодженої партії товару, на весь період порушення покупцем своїх зобов'язань, а також вимагати від покупця повернення всього нереалізованого і неоплаченого товару. Покупець зобов'язаний повернути постачальнику весь нереалізований і неоплачений товар протягом 2-х календарних днів після отримання вимоги про повернення товару від постачальника. Повернення товару відбувається за рахунок постачальника. Покупець не має права реалізовувати товар, який поверненню постачальнику у випадку, передбаченому даним пунктом договору.

Даний договір набуває чинності з моменту його підписання сторонами і діє до 31.12.2013 року (п.10.1. договору).

У випадку, якщо жодна зі сторін не заявила про свої наміри розірвати або змінити договір за 10 календарних днів до його закінчення, даний договір вважається пролонгованим на один календарний рік на попередніх умовах (п.10.2 договору).

Доказів припинення дії договору матеріали справи не містять.

Поясненнями позивача та видатковою накладною №12433/12721 від 08.06.2012 р., копія якої міститься у матеріалах справи, стверджується факт поставки позивачем відповідачу товару на загальну суму 154 570, 20 грн.

Відповідно до п. 7.6. договору було здійснено повернення залишку нереалізованого товару на суму 143 284, 38 грн., що підтверджується накладною на повернення товару від 26.06.2012 р., копія якої міститься в матеріалах справи.

09.10.2012 року позивач звернувся з претензією № 671 до відповідача з проханням сплатити заборгованість протягом 5 банківських днів, однак відповіді на лист останній не надав, сплату заборгованості не здійснив.

Отже, позивач виконав взяті на себе зобов'язання за договором з поставки товару відповідачу, а відповідач не виконав належним чином взяті на себе зобов'язання з оплати отриманого товару та має перед позивачем заборгованість у сумі 11 285, 82 грн. про що сторони підписали акт звірки станом на 30 .06.2012 року.

Доказів сплати вказаної заборгованості відповідачем суду не надано.

Ст.ст. 525, 526 ЦК України визначено, що зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться. Одностороння відмова від зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.

За таких обставин, позовні вимоги про стягнення з відповідача на користь позивача заборгованості за договором поставки № 120602 від 07.06.2012 року у розмірі 11 285, 82 грн. обґрунтовані та підлягають задоволенню.

Відповідно до ст. 625 Цивільного кодексу України боржник, який прострочив виконання грошового зобов'язання, на вимогу кредитора зобов'язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.

Згідно п. 7.7. договору за користування грошовими коштами постачальника, яке може відбуватися у зв'язку з простроченням покупця оплати за товар, постачальник (позивач) вправі вимагати від покупця (відповідача) сплати 40% річних (0, 1 % в день) від простроченої суми за весь час прострочення.

Позов в частині стягнення 40 % річних у зв'язку з простроченням відповідачем виконання взятих на себе зобов'язань з оплати вартості товару обґрунтований, проте підлягає задоволенню частково у розмірі 2 170, 82 грн. за уточненим розрахунком суду. В іншій частині стягнення 3 % річних слід відмовити.

Статтею 230 ГК України визначено, що порушення зобов'язання є підставою для застосування господарських санкцій (неустойка, штраф, пеня).

Пенею є неустойка, що обчислюється у відсотках від суми несвоєчасно виконаного грошового зобов'язання за кожен день прострочення виконання (ч.3 ст. 549 ЦК України).

Згідно п. 7.3. договору за неналежне виконання зобов'язань, передбачених п. 5.1. договору, покупець сплачує постачальнику пеню в розмірі 0, 5 % від суми простроченого платежу за кожен день прострочення, але не більше розміру подвійної облікової ставки НБУ, що діяла у період, за який нараховується пеня.

Позовні вимоги в частині стягнення пені у зв'язку з простроченням відповідачем виконання взятих на себе зобов'язань з оплати товару за спірним договором на підставі ст. 230 ГК України є обґрунтованими, проте підлягає задоволенню частково у розмірі 814, 06 грн. за уточненим розрахунком суду. В іншій частині стягнення пені слід відмовити.

Судові витрати відповідно до вимог статті 49 Господарського процесуального кодексу України покладаються на відповідача пропорційно розміру задоволених позовних вимог.

Враховуючи викладене, керуючись ст.ст. 33, 49, 75, 82 - 85 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити частково.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Фуд Фекторі" (04112, м. Київ, вул. Дорогожицька, буд.1; код 36050831) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Баядеяра-Імпорт" (02160, м. Київ, вул. Регенераторна, буд. 4; код 32155618) 11 285 (одинадцять тисяч двісті вісімдесят п'ять) грн. 82 коп. боргу, 814 (вісімсот чотирнадцять) грн. 06 коп. пені, 2 170 (дві тисячі сто сімдесят) грн. 82 коп. 40 % річних та 1 719 (одна тисяча сімсот дев'ятнадцять) грн. 51 коп. судового збору.

В іншій частині в позові відмовити.

Після вступу рішення в законну силу видати наказ.

Рішення господарського суду набирає законної сили відповідно до статті 85 Господарського процесуального кодексу України.

Повне рішення складено 18.03.2013р.

Суддя С.О. Чебикіна

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення13.03.2013
Оприлюднено19.03.2013
Номер документу30025603
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —910/1725/13

Рішення від 13.03.2013

Господарське

Господарський суд міста Києва

Чебикіна С.О.

Ухвала від 30.01.2013

Господарське

Господарський суд міста Києва

Чебикіна С.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні