Постанова
від 14.03.2013 по справі 812/2142/13-а
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

10.1

ПОСТАНОВА

Іменем України

14 березня 2013 року Справа № 812/2142/13-а

Луганський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Тріфанової С.С.,

при секретарі - Нестеровський Ю.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом управління Пенсійного фонду України в м.Сєвєродонецьку Луганської області до товариства з обмеженою відповідальністю «Неон» про стягнення боргу по сплаті фінансової санкції та пені в сумі 277,61 грн., -

ВСТАНОВИВ:

27 лютого 2013 року управління Пенсійного фонду України в м.Сєвєродонецьку Луганської області (по тексту - позивач) звернулося до Луганського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до товариства з обмеженою відповідальністю «Неон» (по тексту - відповідач) про стягнення боргу по сплаті страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування.

Обґрунтовуючи заявлені вимоги позивач посилався на те, що товариство з обмеженою відповідальністю «Неон» в порушення вимог Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" несвоєчасно сплачує страхові внески до Пенсійного фонду України, у зв'язку із чим виникла заборгованість у розмірі 277,61 грн., з яких 195,77 грн. - фінансові санкції, 81,84 грн. - пеня.

Представник позивача в судове засідання не з'явився, направив суду клопотання про розгляд справи без його участі.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, хоча в матеріалах справи наявні докази, що він належним чином повідомлявся про час та місце розгляду справи.

Суд, вивчивши та дослідивши матеріали справи, всебічно та повно з'ясувавши всі фактичні обставини в адміністративній справі, оцінивши надані докази, дійшов наступних висновків.

Судом встановлено, що товариство з обмеженою відповідальністю «Неон» є юридичною особою, ідентифікаційний код 30568025.

Відповідно до статті 14 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" від 09.07.2003 № 1058-IV (у редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин) платниками страхових внесків на загальнодержавне пенсійне страхування є фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності та інші особи (включаючи юридичних та фізичних осіб - суб'єктів підприємницької діяльності, які обрали особливий спосіб оподаткування (фіксований податок, єдиний податок, фіксований сільськогосподарський податок, придбали спеціальний торговий патент), які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством.

Згідно зі статтею 15 зазначеного Закону платниками страхових внесків до солідарної системи є страхувальники, які набувають статусу платників страхових внесків до Пенсійного фонду з дня взяття їх на облік територіальним органом Пенсійного фонду.

Згідно з вимогами пункту 3 Розділу VIII Прикінцевих та перехідних положень Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" від 08.07.2010 № 2464-VI (чинного з 01.01.2011) (далі - Закон № 2464), з дня набрання чинності цим Законом платники страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття, загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, вважаються платниками єдиного внеску. Перереєстрація платників страхових внесків та застрахованих осіб не здійснюється. Пенсійний фонд спільно з фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування та Державною податковою адміністрацією України проводить звірення платників страхових внесків у порядку, встановленому Пенсійним фондом спільно з Державною податковою адміністрацією України за погодженням з фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування.

Відповідач перебуває на обліку в Управлінні Пенсійного фонду України в м.Сєвєродонецьку Луганської області як платник єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.

Згідно із частиною третьою статті 18 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" страхові внески є цільовим загальнообов'язковим платежем, який справляється на всій території України в порядку, встановленому цим Законом.

Порядок нарахування, обчислення та сплати страхових внесків передбачено статтями 19, 20 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" та розділом 5 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженої постановою Пенсійного фонду України від 19.12.2003 № 21-1 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 16.01.2004 за № 64/8663 (у редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин) .

Відповідно до частини шостої статті 19 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" страхові внески нараховуються на суми фактичних витрат на оплату праці (грошового забезпечення) працівників, незалежно від джерел їх фінансування, форми, порядку, місця виплати та використання, а також незалежно від того, чи були зазначені суми фактично виплачені після їх нарахування до сплати.

Згідно з пунктом 11.11 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України (в редакції чинній до 01.01.2010) платники щомісяця складають у двох примірниках розрахунки суми страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, у якому зазначають самостійно обчислені суми страхових внесків.

В свою чергу, з 01.01.2010 порядок, строки подання звіту про суми нарахованої заробітної плати (грошового забезпечення, доходу) застрахованих осіб і суми нарахованих внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, набутий страховий стаж встановлені постановою правління Пенсійного фонду України від 05.11.2009 N 26-1 "Про порядок формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованих внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування органам Пенсійного фонду України", яка зареєстрована в Міністерстві юстиції України 24.11.2009 за № 1136/17152.

Відповідно до частини шостої статті 20 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" страхувальники зобов'язані сплачувати страхові внески, нараховані за відповідний базовий звітний період, не пізніше ніж через 20 календарних днів із дня закінчення цього періоду. Базовим звітним періодом для відповідача є календарний місяць.

Частиною 1 статті 106 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" передбачено, що у разі виявлення своєчасно не сплачених сум страхових внесків страхувальники зобов'язані самостійно обчислити ці внески і сплатити їх з нарахуванням пені в порядку та розмірах, визначених цією статтею.

За нормою частини 2 статті 106 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування " суми страхових внесків своєчасно не нараховані та/або не сплачені страхувальниками у строки, визначені статтею 20 цього Закону, в тому числі обчислені територіальними органами Пенсійного фонду у випадках, передбачених частиною третьою статті 20 цього Закону, вважаються простроченою заборгованістю із сплати страхових внесків (недоїмкою) і стягуються з нарахуванням пені та застосуванням фінансових санкцій. Так, відповідно до пункту 2 частини 9 статті 106 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальниками страхових внесків, у тому числі донарахованих страхувальниками або територіальними органами Пенсійного фонду, накладається штраф залежно від строку затримки платежу (в розмірах передбачених цією статтею). Одночасно на суми своєчасно не сплачених (не перерахованих) страхових внесків і фінансових санкцій нараховується пеня в розмірі 0,1 відсотка зазначених сум коштів, розрахована за кожний день прострочення платежу.

На підставі вказаних норм, Управлінням Пенсійного фонду України в м.Сєвєродонецьку Луганської області прийнято рішення про застосування фінансових санкцій та нарахування пені №15 від 08.01.2013 яким відповідачу нараховано штрафні санкції в розмірі 195,77 грн. та нараховано пеню у розмірі 81,84 грн. Вказане рішення направлялося на адресу відповідача, одна конверт із зазначеним рішенням повернувся на адресу Управлінням Пенсійного фонду України в м.Сєвєродонецьку Луганської області із позначкою пошти «адресат вибув».

Доказів оскарження відповідачем вищевказаного рішення суду не надано, при цьому суму санкцій та пені не сплачено.

Таким чином, за товариством з обмеженою відповідальністю «Неон» рахується заборгованість зі сплати фінансових санкцій і пені, які у встановлений законом строк не сплачені.

Відповідно до частини 7 розділу VIII "Прикінцеві та перехідні положення "Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі страхових внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, здійснюється фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування відповідно до законодавства, що діяло на момент виникнення такої заборгованості або застосування штрафних санкцій.

На період до повного стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі нарахованих внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, та відповідних штрафних санкцій за фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування зберігаються повноваження щодо контролю за правильністю нарахування, своєчасністю сплати страхових внесків, застосування фінансових санкцій, якими вони були наділені до набрання чинності цим Законом.

Згідно із частиною третьою статті 106 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" відповідний орган Пенсійного фонду має право звернутися до суду про стягнення недоїмки.

На підставі пункту 7 частини першої статті 13 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування", Пенсійний фонд та його територіальні органи мають право стягувати з платників несплаченої суми єдиного внеску.

Враховуючи викладене, позов підлягає задоволенню.

Питання по судових витратах не вирішується, оскільки позивач звільнений від їх сплати у встановленому порядку, а ст.94 Кодексу адміністративного судочинства України не передбачено їх стягнення у даних випадках.

Керуючись ст. ст. 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

ПОСТАНОВИВ:

Позовні вимоги управління Пенсійного фонду України в м.Сєвєродонецьку Луганської області до товариства з обмеженою відповідальністю «Неон» про стягнення боргу по сплаті фінансової санкції та пені в сумі 277,61 грн. - задовольнити повністю.

Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «Неон» (код 30568025) на користь управління Пенсійного фонду України в м.Сєвєродонецьку Луганської області заборгованість по сплаті фінансової санкції та пені в сумі 277,61 грн. (двісті сімдесят сім грн. 61 коп.).

Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Постанову в повному обсязі складено та підписано 18 березня 2013 року.

Суддя С.С. Тріфанова

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.03.2013
Оприлюднено20.03.2013
Номер документу30029194
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/2142/13-а

Постанова від 14.03.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.С. Тріфанова

Ухвала від 04.03.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.С. Тріфанова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні