Постанова
від 04.03.2013 по справі 815/900/13-а
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/900/13-а

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 лютого 2013 року м. Одеса

о14год. 20хв.

У залі судових засідань №29

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

Судді Харченко Ю.В.

При секретарі Щербан В.О.

За участю представників сторін:

Від позивача: представник УПФУ в Приморському районі м.Одеси Аксанюк Л.І. - за довіреністю №437/1.1. від 10.01.2013р.

Від відповідача: представник Приватного підприємства «Чайка СВЛ» не з'явився, про дату, час та місце судового засідання повідомлявся належним чином та своєчасно.

Розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Управління Пенсійного фонду України в Приморському районі м.Одеси до Приватного підприємства «Чайка СВЛ» про стягнення заборгованості по сплаті штрафних санкцій у загальному розмірі 1700,00грн.,-

ВСТАНОВИВ

До суду надійшов адміністративний позов Управління Пенсійного фонду України в Приморському районі м.Одеси, в якому позивач просить суд стягнути з Приватного підприємства «Чайка СВЛ» заборгованість по сплаті штрафних санкцій у загальному розмірі 1700,00грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що відповідач - ПП «Чайка СВЛ», всупереч вимогам Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" не подаав до Управління Пенсійного фонду України в Приморському районі м.Одеси розрахунків зобов'язань зі сплати збору на обов'язкове державне пенсійне страхування за період травень 2002р., липень 2002р., грудень 2002р., січень-лютий 2003р., квітень-серпень 2003р., у зв'язку з чим позивачем застосовано штрафні санкції у загальному розмірі 1700грн., які у добровільному порядку ПП «Чайка СВЛ» не сплачені.

Відповідач у судове засідання 27.02.2012р. не з'явився, про дату, час та місце судового засідання повідомлявся належним чином та своєчасно, проте наявна у матеріалах справи судова кореспонденція, яка надсилалася на зазначену в реєстраційних документах адресу відповідача, повернулась до суду з відповідним поштовим повідомленням з відміткою органу зв'язку - "за закінченням термігу зберігання".

При цьому, як вбачається з наявних у матеріалах справи документів, а саме: Свідоцтва про державну реєстрацію (перереєстрацію) суб'єкта підприємницької діяльності - юридичної особи, Довідки №38 про включення до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України, Витягу з Єдиного державного реєстру, місцезнаходженням Приватного підприємства «Чайка СВЛ» є, зокрема, 65023, м.Одеса, вул.Пантелеймонівська,76.

Згідно з ч.11 ст.35 КАС України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

Таким чином, з огляду на відсутність будь-яких заперечень з боку відповідача на адміністративний позов, справу розглянуто на підставі наявних у ній доказів відповідно до приписів ч.4 ст.128 Кодексу адміністративного судочинства України.

Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши наявні у матеріалах справи письмові докази в сукупності та проаналізувавши вимоги чинного законодавства, суд встановив наступне.

Як вбачається з матеріалів справи, ПП «Чайка СВЛ» зареєстроване Приморською районною адміністрацією Одеського міськвиконкому 25.04.2001р., про що в журналі обліку реєстраційних справи зроблено запис №04056931Ю021207, що підтверджується наявними у матеріалах справи Свідоцтвом про державну реєстрацію (перереєстрацію) суб'єкта підприємницької діяльності - юридичної особи, та Довідкою №38 про включення до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України від 25.04.2001р. ПП «Чайка СВЛ» перебуває на обліку в УПФУ в Приморському районі м.Одеси як платник внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування з 05.05.2001р. за №П 7840.

Відповідно до Преамбули Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" №2181-III від 21.12.2000р. (чинного на момент виникнення спірних правовідносин) цей Закон є спеціальним законом з питань оподаткування, який установлює порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів), включаючи збір на обов'язкове державне пенсійне страхування та внески на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків контролюючими органами, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, та визначає процедуру оскарження дій органів стягнення.

Відповідно до п.п.2.1.2 п.2.1 ст.2 Закон України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" контролюючими органами, у тому числі, є установи Пенсійного фонду України - стосовно внесків до Пенсійного фонду України.

Згідно з п.п.2.2.1 п.2.2 ст.2 означеного Закону контролюючі органи мають право здійснювати перевірки своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати лише стосовно тих податків і зборів (обов'язкових платежів), які віднесені до їх компетенції цим пунктом.

Відповідно до 1.11 статті 11 Закон України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" податкова декларація, розрахунок - документ, що подається платником податків до контролюючого органу у строки та за формою, встановленими законодавством, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податку, збору (обов'язкового платежу).

Підпунктом 4.1.1 пункту 4.1 статті 4 означеного Закону передбачено, що платник податків самостійно обчислює суму податкового зобов'язання, яку зазначає у податковій декларації, крім випадків, передбачених підпунктом "г" підпункту 4.2.2 пункту 4.2, а також пунктом 4.3 цієї статті.

Згідно з п.п.4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює календарному місяцю (у тому числі при сплаті місячних авансових внесків), - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

Відповідно до вимог підпункту 17.1.1 пункту 17.1 статті 17 вищевказаного Закону, платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку.

Так, як встановлено судом та підтверджується наявними у матеріалах справи документами, у зв'язку з неподанням ПП «Чайка СВЛ» до Управління Пенсійного фонду України в Приморському районі м.Одеси розрахунків зобов'язань зі сплати збору на обов'язкове державне пенсійне страхування у строки визначені законодавством за період травень 2002р., липень 2002р., грудень 2002р., січень-лютий 2003р., квітень-серпень 2003р., Начальником Управління Пенсійного фонду України в Приморському районі м.Одеси Яковлєвим В.М. 09.12.2003р., на підставі підпункту 17.1.1 пункту 17.1 статті 17 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", були прийняті Рішення про застосування штрафних санкцій за неподачу розрахунків зобов'язань зі сплати збору на обов'язкове державне пенсійне страхування у строки визначені законодавством, зокрема, №1343 на суму 170грн., №1344 на суму 170грн., №1345 на суму 170грн., №1346 на суму 170грн., №1347 на суму 170грн., №1348 на суму 170грн., №1349 на суму 170грн., №1350 на суму 170грн., №1351 на суму 170грн., №1352 на суму 170грн., які своєчасно були отримані ПП «Чайка СВЛ», про що свідчать відповідні підписи представника Підприємства на означених рішеннях.

Пунктом 5.2.1 статті 5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" (чинного на момент виникнення спірних правовідносин), який регулює порядок надання звітів (розрахунків) до Пенсійного фонду України, передбачено, що податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадків, визначених підпунктом 5.2.2 цього пункту.

Згідно з п.п.5.3.1 п.5.3 ст.5 означеного Закону у разі визначення податкового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах "а" - "в" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4, платник податків зобов'язаний погасити нараховану суму податкового зобов'язання протягом десяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення, крім випадків коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру апеляційного узгодження.

Відповідно до п.п.5.4.1 п.5.4 ст.5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.

Згідно з п.17.3 ст.17 вищевказаного Закону України сплата (стягнення) штрафних санкцій, передбачених цією статтею, прирівнюється до сплати (стягнення) податку та оскарження їх сум.

Таким чином, з урахуванням наведеного судом з'ясовано, що сума несплачених відповідачем - ПП «Чайка СВЛ» штрафних санкцій у загальному розмірі 1700грн., є сумою боргу.

Судом також, встановлено, що 01.01.2004року набрав чинності Закон України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" від 09.07.2003року №1058-IV, яким врегульовано відносини, що виникають між суб'єктами системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, та визначено коло осіб, які підлягають державному пенсійному страхуванню, платники страхових внесків, їх права та обов'язки, порядок нарахування, обчислення та сплати страхових внесків, стягнення заборгованості за цими внесками, умови набуття права та порядок визначення розмірів пенсійних виплат.

Пунктом 3 частини 16 розділу XV Прикінцевих положень означеного Закону визначено, що погашення заборгованості зі сплати збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, що виникла до 1 січня 2004 року і не погашена в установленому законом порядку, здійснюється відповідно до статті 106 цього Закону.

Відповідно до частини 3 статті 106 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" територіальні органи Пенсійного фонду за формою і у строки, визначені правлінням Пенсійного фонду, надсилають страхувальникам, які мають недоїмку, вимогу про її сплату. У разі, якщо страхувальник, який одержав вимогу територіального органу Пенсійного фонду про сплату недоїмки і протягом десяти робочих днів після її отримання не сплатив зазначену у вимозі суму недоїмки разом з застосованою до нього фінансовою санкцією, включеної до вимоги, або не узгодив вимогу з відповідним органом Пенсійного фонду, або не оскаржив вимогу в судовому порядку, а також у разі якщо страхувальник узгодив вимогу, але не сплатив узгоджену суму недоїмки протягом десяти робочих днів після отримання узгодженої вимоги, відповідний орган Пенсійного фонду звертається в установленому порядку і подає вимогу про сплату недоїмки до відповідного підрозділу державної виконавчої служби.

Таким чином, у зв'язку з вищевикладеним та беручи до уваги те, що сума штрафних санкцій у загальному розмірі 1700грн. боржником добровільно сплачена не була, на адресу ПП «Чайка СВЛ» Пенсійним фондом була надіслана вимога №Ю-209 від 21.05.2004р. на загальну суму 1700грн.

Між тим, судом встановлено, що визначена у вимозі №Ю-209 від 21.05.2004р. сума штрафних санкцій, відповідачем сплачена не була, у зв'язку з чим за ПП «Чайка СВЛ» рахується заборгованість перед Управлінням Пенсійного фонду України в Приморському районі м.Одеси по сплаті штрафних санкцій у загальному розмірі 1700грн., що у тому числі підтверджується наявною в матеріалах справи карткою особового рахунку.

Відповідних належних доказів сплати штрафних санкцій у розмірі 1700грн. чи оскарження вимоги №Ю-209 від 21.05.2004р., суду не надано, що відповідно свідчить про правомірність та ґрунтовність позовних вимог Управління Пенсійного фонду України в Приморському районі м.Одеси.

Згідно з частиною 15 статті 106 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" строк давності щодо стягнення недоїмки, пені та штрафів не застосовується.

Пунктом 7 Перехідних та прикінцевих положень Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" (зі змінами та доповненнями) передбачено, що на період до повного стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі нарахованих внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, та відповідних штрафних санкцій за фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування зберігаються повноваження щодо контролю за правильністю нарахування, своєчасністю сплати страхових внесків, застосування фінансових санкцій, якими вони були наділені до набрання чинності цим Законом.

Абзацом 7 частини 4 статті 25 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" визначено, що у випадках, зазначених в абзаці шостому цієї частини, територіальний орган Пенсійного фонду має право звернутися до суду з позовом про стягнення недоїмки.

Частиною 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Згідно з ч.1 ст.69 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.

Відтак, беручи до уваги наведене, оцінюючи наявні у матеріалах справи письмові докази в сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Управління Пенсійного фонду України в Приморському районі м.Одеси обґрунтовані, документально підтверджені, ґрунтуються на положеннях законодавства, отже підлягають задоволенню повністю зі стягненням з Приватного підприємства «Чайка СВЛ» заборгованості по сплаті штрафних санкцій у загальному розмірі 1700,00грн.

Керуючись ч.4 ст.128, ст.ст.158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов Управління Пенсійного фонду України в Приморському районі м.Одеси до Приватного підприємства «Чайка СВЛ» про стягнення заборгованості по сплаті штрафних санкцій у загальному розмірі 1700,00грн., задовольнити.

2. Стягнути з Приватного підприємства «Чайка СВЛ» (65113, м.Одеса, вул.Пантелеймонівська,76, код ЄДРПОУ 31502190) на користь Управління Пенсійного фонду України в Приморському районі м.Одеси (65009, м.Одеса, пров.світлий,8, код ЄДРПОУ 26302649, р/р 256013013705 (ВАТ «Державний ощадний банк України»; МФО 328845) суму заборгованості по сплаті штрафних санкцій у загальному розмірі 1700 (одна тисяча сімсот)грн. 00коп.

Виконавчий лист видати після набрання постановою законної сили у разі надходження заяви особи, на користь якої ухвалено судове рішення.

Постанова може бути оскаржена шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили в порядку, передбаченому приписами ст.254 КАС України.

Повний текст постанови складено та підписано 04 березня 2013 року.

Суддя Харченко Ю.В.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.03.2013
Оприлюднено21.03.2013
Номер документу30056754
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/900/13-а

Ухвала від 15.02.2013

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю. В.

Постанова від 04.03.2013

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю. В.

Ухвала від 01.02.2013

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні