ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 817/504/13-а
14 березня 2013 року 09год. 34хв. м. Рівне Рівненський окружний адміністративний суд у складі судді Сало А.Б. за участю секретаря судового засідання Любежаніної Т.В. та сторін і інших осіб, які беруть участь у справі:
позивача: представник не з'явився
відповідача: представник не з'явився
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом
Здолбунівського районного центру зайнятості доФізичної особи-підприємця ОСОБА_1 про стягнення заборгованості, ВСТАНОВИВ :
До Рівненського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Здолбунівського районного центру зайнятості до Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 про стягнення заборгованості у розмірі 6955,60 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що 26.12.2012 спеціалістами центру зайнятості було проведено планову перевірку фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 з питань дотримання вимог законодавства щодо правильності нарахування та своєчасності сплати внесків на загальобов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття за період з 26.11.2006 до 31.12.2010, за результатами якої позивачем складено акт №140 від 26.12.2012, яким встановлено порушення п.2 ч.2 ст. 35 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття".
Представник позивача в судове засідання не прибув, до початку розгляду справи подав клопотання, в якому просив розглянути справу без його участі, позовні вимоги підтримує в повному обсязі.
Відповідач заперечень на адміністративний позов не подав, в судове засідання не прибув, причини неприбуття суду не повідомив. Про дату, час та місце судового розгляду справи повідомлений належним чином.
Відповідно до ч.4 ст.128 КАС України, у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
За таких обставин суд вважає за можливе розглянути справу без участі представників сторін на підставі наявних доказів.
Враховуючи неявку в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, відповідно до положень ч.6 ст.12, ч.1 ст.41 КАС України, повне фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Розглянувши позовну заяву, встановивши фактичні обставини справи, перевіривши їх доказами, дослідженими в судовому засіданні, оцінивши їх в сукупності, відповідно до вимог закону, суд приходить до висновку, що позов підлягає до задоволення з таких підстав.
Відповідач - ОСОБА_1, зареєстрований як фізична особа-підприємець виконавчим комітетом Рівненської міської ради 19.09.2002, номер запису 2 608 001 0001 012617 (а.с.10).
Судом встановлено, що з 26.12.2012 до 27.12.2012 на підставі направлення від 26.12.2012 №140 виданого Здолбунівським районним центром зайнятості та відповідно до наказу від 28.09.2012 №189 проведена планова перевірка фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 з питань дотримання вимог законодавства щодо правильності нарахування та своєчасності сплати внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття за період з 26.11.2006 до 31.12.2010, за результатами якої складно акт №140 від 26.12.2012 (а.с.5-8).
У висновку вказаного акту №140 від 26.12.2012 зазначено, що перевіркою встановлено неповноту сплати страхових внесків у період з 20.04.2009 по 31.12.2010, яку належить перерахувати в 10-денний термін до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття: недоїмку зі сплати страхових внесків 54,64 грн., пеня 4,46 грн., штраф за неповне перерахування страхових внесків 6955,60 грн.
На підставі вказаного акту перевірки Здолбунівським районним центром зайнятості відносно позивача прийнято рішення №1 від 09.03.2013 про стягнення простроченої заборгованості зі сплати страхових внесків, у тому числі донарахованих сум страхових внесків (недоїмки), пені та штрафу на загальну суму 6955 грн.60 коп. Як вбачається із копії вказаного рішення, воно отримане відповідачем 11.01.2013 (а.с.9 - зворотній бік).
Одним із джерел формування коштів Фонду відповідно до ст. 16 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" є страхові внески страхувальників - роботодавців, застрахованих осіб, що сплачується на умовах і в порядку, передбачених цим законом та іншими законодавчими актами.
Відповідно до п. 2 ч. 2 ст. 35 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» роботодавець зобов'язаний своєчасно та в повному розмірі сплачувати страхові внески.
У відповідності до ч. 2 ст. 19 Закону України «Про зайнятість населення» від 1 березня 1991 року N 803-XII державна служба зайнятості має право, зокрема, стягувати з підприємств, установ і організацій, незалежно від форм власності, суми прихованих або занижених обов'язкових зборів та недоїмок до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття.
Згідно ч.1 розділу VIII прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010 року №2464-VI він набирає чинності з 1 січня 2011 року.
Згідно ч.7 розділу VIII прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період 1 січня 2011 року, в тому числі страхових внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, здійснюється фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування відповідно до законодавства, що діяло на момент виникнення такої заборгованості або застосування штрафних санкцій.
На період до повного стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період 1 січня 2011 року, в тому числі страхових внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, та відповідних штрафних санкцій за фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування зберігаються повноваження щодо контролю за правильністю нарахування, своєчасністю сплати страхових внесків, застосування фінансових санкцій, якими вони були наділені до набрання чинності цим Законом.
Відповідно до ст. 38 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» роботодавець несе відповідальність за несвоєчасність реєстрації як платник страхових внесків, несвоєчасність сплати та неповну сплату страхових внесків, у тому числі страхових внесків, що сплачують застраховані особи через рахунки роботодавців. У разі несвоєчасної сплати страхових внесків страхувальниками або неповної їх сплати страхувальники сплачують суму донарахованих контролюючими органами страхових внесків (недоїмки), штраф та пеню.
Згідно бази даних «Діловодство спеціалізованого суду», судом встановлено, що станом на 14.03.2013 вказане рішення Здолбунівського районного центру зайнятості від 26.12.2012 року № 140 відповідачем у судовому порядку оскаржено не було. Разом з цим, в матеріалах справи відсутні докази щодо звернення відповідача з оскарженням вищевказаного рішення в досудовому порядку.
Як вбачається з матеріалів, наданих позивачем, відповідач вищезазначену заборгованість зі сплати страхових внесків (недоїмку) у розмірі 6955,60 грн. в добровільному порядку не сплатив. Разом з цим, з боку відповідача не було надано до суду жодних доказів щодо сплати ним вищевказаної заборгованості. Таким чином за відсутності добровільної сплати відповідачем суми заборгованості, вказана сума заборгованості відповідача у розмірі 6955,60 грн. підлягає стягненню за рішенням суду.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Відповідно до ст. 86 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
З огляду на зазначене, враховуючи, що відповідачем не погашено заборгованість зі сплати страхових внесків, у тому числі донарахованих сум страхових внесків (недоїмки) та пені у сумі 6955,60 грн. суд вважає, що позовні вимоги Здолбунівського районного центру зайнятості є обґрунтованими та законними, в зв'язку з чим підлягають задоволенню в повному обсязі.
Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутністю витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір), згідно з ч. 4 ст. 94 КАС України стягненню з відповідача не підлягають.
Керуючись статтями 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити.
Стягнути з Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 (ідентифікаційний номер НОМЕР_1) на користь Здолбунівського районного центру зайнятості (код ЄДРПОУ 13980904) штраф за неповне перерахування страхових внесків за період з 20.04.2009 по 31.12.2010 в розмірі 6955,60 грн.
Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Житомирського апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Житомирського апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя Сало А.Б.
Суд | Рівненський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.03.2013 |
Оприлюднено | 21.03.2013 |
Номер документу | 30058165 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Рівненський окружний адміністративний суд
Сало А.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні