Україна
Донецький окружний адміністративний суд
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
11 березня 2013 р. Справа №805/919/13-а
Приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17
час прийняття постанови:
Донецький окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Загацької Т.В.,
при секретарі Телешові В.О.,
за участі:
представника позивача Лапшенкова Я.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду за адресою: м. Донецьк, вул.50 Гвардійської дивізії, 17, адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у Ворошиловському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової служби до товариства з обмеженою відповідальністю «ТД «Метстройгруп-2008» про стягнення заборгованості з податку на додану вартість у розмірі 66974,45 грн.,
ВСТАНОВИВ:
Позивач, Державна податкова інспекція у Ворошиловському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової служби, звернувся з адміністративним позовом до товариства з обмеженою відповідальністю «ТД «Метстройгруп-2008» про стягнення заборгованості з податку на додану вартість у розмірі 66974,45 грн.
Позовні вимоги позивач обґрунтовує тим, що відповідач станом на 17.01.2013 року має податковий борг з податку на додану вартість у загальному розмірі 66974,45 грн., який є узгодженим платником податку.
З метою погашення податкового боргу позивачем було здійснено заходи щодо стягнення податкового боргу, а саме: на адресу відповідача надсилалась податкова вимога № 581 від 03.07.2012 року на суму 10403,34 грн.
На підставі вищезазначеного позивач просив суд стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «ТД «Метстройгруп-2008» заборгованість з податку на додану вартість у розмірі 66974,45 грн.
В судовому засіданні представник позивача надав пояснення аналогічні змісту позовних вимог, позовні вимоги підтримав та просив задовольнити їх у повному обсязі.
Відповідач в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, ніяких заперечень та клопотань до суду не надав. За таких обставин суд вважає за можливе розглянути справу без участі представника відповідача.
Перевіривши матеріали справи, вирішивши питання чи мали місце обставини, якими обґрунтовувалися вимоги, та якими доказами вони підтверджуються, чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, яку правову норму належить застосувати до цих правовідносин, суд приходить до висновку про те, що позов підлягає задоволенню з таких підстав.
Відповідно до статті 2 Закону України «Про державну податкову службу в України», завданням органів державної податкової служби, зокрема, є здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавством.
Згідно пункту 11 статті 10 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єднані державні податкові інспекції виконують зокрема, таку функцію, а саме, подають до судів позови до підприємств, установ, організацій та громадян про визнання угод недійсними і стягнення в доход держави коштів, одержаних ними за такими угодами, а в інших випадках - коштів, одержаних без установлених законом підстав, а також про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.
Як встановлено судом та підтверджується матеріалами справи відповідачем надані до позивача наступні податкові декларації з податку на додану вартість:
- вх. №9072450322 від 18.11.2012 року за звітний (податковий) період - жовтень 2012 року, згідно рядка 25 якої визначена сума податку на додану вартість, яка підлягає нарахуванню та сплаті в бюджет за підсумками поточного звітного (податкового) періоду з урахуванням залишку від'ємного значення попереднього звітного періоду у розмірі 9630,00 грн.;
- вх. №9064044985 від 18.10.2012 року за звітний (податковий) період - вересень 2012 року, згідно рядка 25 якої визначена сума податку на додану вартість, яка підлягає нарахуванню та сплаті в бюджет за підсумками поточного звітного (податкового) періоду з урахуванням залишку від'ємного значення попереднього звітного періоду у розмірі 7859,00 грн.;
- вх. №9049967324 від 17.08.2012 року за звітний (податковий) період - липень 2012 року, згідно рядка 25 якої визначена сума податку на додану вартість, яка підлягає нарахуванню та сплаті в бюджет за підсумками поточного звітного (податкового) періоду з урахуванням залишку від'ємного значення попереднього звітного періоду у розмірі 24000,00 грн.;
- вх. №9040839286 від 16.07.2012 року за звітний (податковий) період - червень 2012 року, згідно рядка 25 якої визначена сума податку на додану вартість, яка підлягає нарахуванню та сплаті в бюджет за підсумками поточного звітного (податкового) періоду з урахуванням залишку від'ємного значення попереднього звітного періоду у розмірі 2667,00 грн.;
- вх. №9076019119 від 03.12.2012 року за звітний (податковий) період - листопад 2012 року, згідно рядка 25 якої визначена сума податку на додану вартість, яка підлягає нарахуванню та сплаті в бюджет за підсумками поточного звітного (податкового) періоду з урахуванням залишку від'ємного значення попереднього звітного періоду у розмірі 25083,00 грн.;
- вх. №9033479596 від 14.06.2012 року за звітний (податковий) період - травень 2012 року, згідно рядка 25 якої визначена сума податку на додану вартість, яка підлягає нарахуванню та сплаті в бюджет за підсумками поточного звітного (податкового) періоду з урахуванням залишку від'ємного значення попереднього звітного періоду у розмірі 10416,00 грн.
Позивачем, у зв'язку з несвоєчасною сплатою податкового зобов'язання з податку на додану вартість, відповідачу нарахована пеня у розмірі 415,11 грн.
З урахуванням часткової сплати відповідачем суми податкового боргу у загальному розмірі 13095,66 грн., сума заборгованості з податку на додану вартість складає 66974,45 грн.
Позивачем виставлена відповідачу податкова вимога №581 від 03 липня 2012 року, згідно якої станом на 03 липня 2012 року загальна сума податкового боргу вказаного платника податків за узгодженими грошовими зобов'язаннями становить 10403,34 грн.
Вищезазначена податкова вимога була направлена на юридичну адресу відповідача.
Відповідно до пункту 95.2. статті 95 Податкового кодексу України стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.
Перелік підстав, наявність яких надає можливість визначати податкові вимоги відкликаними визначений ст. 60 Податкового кодексу України.
При цьому, зазначеною статтею Кодексу визначено, що якщо нарахована сума грошового зобов'язання або податкового боргу збільшується внаслідок їх адміністративного оскарження, раніше надіслане податкове повідомлення-рішення або податкова вимога не відкликаються. На суму збільшення грошового зобов'язання надсилається окреме податкове повідомлення-рішення, а на суму збільшення податкового боргу окрема податкова вимога не надсилається.
Як вбачається із матеріалів справи починаючи з 03 липня 2012 року (дата формування податкової вимоги) по теперішній час відповідач безперервно мав податковий борг, у зв'язку з чим податкова вимога № 581 від 03 липня 2012 року є чинною.
Тобто, на час розгляду справи у відповідача існує податкова заборгованість з податку на додану вартість у загальному розмірі 66974,45 грн., у тому числі за основним платежем - 66559,34 грн., за пенею - 415,11 грн., що підтверджується даними зворотного боку облікової картки платника податків станом на 06.03.2013 року.
Згідно зі статтею 203 Податкового кодексу України, платник податку зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання з податку на додану вартість, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого п. 203.1 цієї статті для подання податкової декларації.
Відповідно до п.1 ч.1 ст. 3 Бюджетного кодексу України бюджет-це план формування та використання фінансових ресурсів для забезпечення завдань і функцій, які здійснюються органами державної влади, органами влади АРК та органами місцевого самоврядування протягом бюджетного періоду.
Згідно положення п.1 ст.9 Бюджетного кодексу України зазначено, що доходи бюджету складаються з податкових надходжень.
Податковими надходженнями визнаються передбачені податковими законами України загальнодержавні і місцеві податки, збори та інші обов'язкові платежі.
Отже, порушення в сфері податкового законодавства спричиняють несвоєчасне надходження чи зовсім ненадходження коштів до бюджету, що призводить до неналежного забезпечення завдань і функцій, які здійснюються органами державної влади.
Відповідно до пункту 30 статті 2 Бюджетного кодексу України органи стягнення - це податкові, митні та інші державні органи, яким відповідно до закону надано право стягнення до бюджету податків, зборів (обов'язкових платежів) та інших надходжень.
Станом на день розгляду справи податковий борг у загальному розмірі 66974,45 грн. відповідачем не сплачений, що підтверджується даними зворотного боку облікової картки платника податків станом на 06.03.2013 року.
Згідно до статті 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Доказів сплати заборгованості у сумі 66974,45 грн. відповідач не надав. Наявність заборгованості на час розгляду справи підтверджена податковим органом.
Підпунктом 14.1.156 п.14.1 ст. 14 Податкового кодексу України визначено, що податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).
Згідно до п.п.20.1.28 пункту 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України, органи державної податкової служби мають право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом,
Відповідно до п. 41.5 ст. 41 Податкового кодексу України, органами стягнення є виключно органи державної податкової служби, які уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах їх повноважень, а також державні виконавці в межах своїх повноважень. Стягнення податкового боргу за виконавчими написами нотаріусів не дозволяється.
Беручи до уваги те, що суму податкового боргу у розмірі 66974,45 грн. відповідач у встановлені законодавством строки не сплатив; наявність у нього вказаної заборгованості підтверджується даними облікової картки та розрахунком податкового боргу; доказів погашення відповідачем зазначеної заборгованості станом на день розгляду цього спору не надано, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.
Згідно з ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Доказів, які б спростовували доводи позивача, відповідач суду не надав.
Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.
Керуючись ст. ст. 71, 86, 94, 105, 158 -162, 183-2 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Позов Державної податкової інспекції у Ворошиловському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової служби до товариства з обмеженою відповідальністю «ТД «Метстройгруп-2008» про стягнення заборгованості з податку на додану вартість у розмірі 66974,45 грн. - задовольнити повністю.
Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «ТД «Метстройгруп-2008» (ЄДРПОУ - 37253439) суму заборгованості з податку на додану вартість у розмірі 66974 (шістдесят шість тисяч дев'ятсот сімдесят чотири) грн. 45 коп. до державного бюджету з рахунків у банках, обслуговуючих вказаного платника податків.
Вступна та резолютивна частини постанови прийняті в нарадчій кімнаті та проголошені в судовому засіданні 11.03.2013 року, постанова в повному обсязі буде виготовлена 15.03.2013 року.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Строк для подання апеляційної скарги стороною або іншою особою, яка брала участь у справі, обчислюється з моменту отримання копії постанови.
Суддя Загацька Т. В.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.03.2013 |
Оприлюднено | 22.03.2013 |
Номер документу | 30081360 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Загацька Т. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні