ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
25 лютого 2013 р. Справа № 804/1248/13-а Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Конєвої С.О.
розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпропетровську адміністративну справу за адміністративним позовом Державної податкової інспекції у Красногвардійському районі м.Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби до Товариства з обмеженою відповідальністю «Науково-виробниче підприємство «Соліс» про стягнення 2 861, 79грн., -
ВСТАНОВИВ :
23.01.2013р. Державна податкова інспекція у Красногвардійському районі м.Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби звернулася з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Науково-виробниче підприємство «Соліс» та просить стягнути з рахунків платника податків відповідача на користь державного бюджету 2 861, 79грн.
Свої позовні вимоги позивач обґрунтовує тим, що відповідач перебуває на обліку у Державній податковій інспекції у Красногвардійському районі м. Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби та має борг по податку на прибуток у розмірі 1 020, 00грн. по податковому повідомленню-рішенню № 0012361501 від 28.09.2012р. та з єдиного податку з юридичних осіб в сумі 1 841,79грн. по податковому повідомленню-рішенню № 0012351501, який станом на 26.11.2012р. несплачений відповідачем. Позивачем вживалися заходи щодо примусового стягнення податкового боргу та у відповідності до вимог ст. 59 Податкового кодексу України представнику відповідача була вручена податкова вимога № 153 від 10.04.2012р., яка отримана 25.04.2012р., однак не була сплачена у встановлені законом строки, а тому позивач просить стягнути з відповідача вищезазначену суму боргу з урахуванням норм ст.ст. 14, 16, 20, 57, 95 Податкового кодексу України.
Позивач 25.02.2013р. надав до канцелярії суду клопотання, в якому просить розглянути справу в порядку письмового провадження.(а.с. 46).
Відповідач в судове засідання не з'явився, причину неявки не повідомив, з клопотанням про відкладення розгляду справи або розгляд справи за відсутності його представника не звернувся, про час і місце розгляду справи повідомлений належним чином, відповідно до вимог ч. 11 ст.35 Кодексу адміністративного судочинства України, що підтверджується наявними в матеріалах справи доказами.(а.с. 34).
У відповідності до вимог ч. 11 ст.35 Кодексу адміністративного судочинства України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
Згідно до ч. 1 ст. 40 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що особи, які беруть участь у справі, зобов'язані під час провадження у справі повідомляти суд про зміну місця проживання (перебування, знаходження), роботи, служби. У разі неповідомлення про зміну адресу повістки надсилається їм за останньою адресою і вважається врученою.
Відповідач своїм правом згідно до ст.ст. 49, 51 Кодексу адміністративного судочинства України на участь у судовому засіданні не скористався, свого представника в судове засідання не направив, письмових заперечень на вимогу суду не надав.
Згідно до ч. 4 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду без поважних причин, розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
Частиною 6 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Враховуючи наведене, клопотання позивача про розгляд справи в порядку письмового провадження, строки розгляду та вирішення справи, встановлені ст. 122 Кодексу адміністративного судочинства України, належне повідомлення відповідача про час і місце судового розгляду у відповідності до вимог ст. 35, 40 Кодексу адміністративного судочинства України, суд вважає за можливе вирішити спір за відсутності сторін, у письмовому провадженні, за наявними у справі доказами відповідно до вимог ч. 4, ч. 6 ст.128 Кодексу адміністративного судочинства України.
Згідно до ст. 41 Кодексу адміністративного судочинства України у разі неявки в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження) фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази у сукупності з нормами чинного законодавства України, суд дійшов висновку про задоволення позову, виходячи з наступного.
Пунктом 7 ч. 1 ст. 3 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що суб'єктом владних повноважень - є орган державної влади орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Згідно п. 8 ч. 1 ст. 3 Кодексу адміністративного судочинства України позивачем є особа, на захист прав, свобод та інтересів якої подано адміністративний позов до адміністративного суду, а також суб'єкт владних повноважень, на виконання повноважень якого подана позовна заява до адміністративного суду.
Частиною 2 ст. 5 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що провадження в адміністративних справах здійснюється відповідно до закону, чинного на час вчинення окремої процесуальної дії, розгляду і вирішення справи.
Відповідно до п.5 ч. 2 ст. 17 Кодексу адміністративного судочинства України юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори, зокрема, спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених Конституцією та законами України.
З 01.01.2011р. набрав чинності Податковий кодекс України.
Відповідно до п.п.20.1.18 п.20.1 ст. 20 Податкового кодексу України № 2755-VІ від 02.12.2010р. органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.
Тобто, позивач - орган державної податкової служби є суб'єктом владних повноважень, який у спірних правовідносинах реалізує надані йому владні управлінські функції та має право звертатися до суду з відповідними позовними вимогами щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг.
Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Науково-виробниче підприємство «Соліс» зареєстроване Виконавчим комітетом Дніпропетровської міської ради 09.06.2009р. за адресою: м. Дніпропетровськ, вул. Чичеріна, 21 та знаходиться на податковому обліку з 10.06.2009р. за № 23943 як платник податків у Державній податковій інспекції у Красногвардійському районі м.Дніпропетровська, що підтверджується копією довідки з Єдиного державного реєстру від 17.10.2012р. та копією довідки про взяття на облік від 10.06.2009р.(а.с. 7-8, 37).
Товариство з обмеженою відповідальністю «Науково-виробниче підприємство «Соліс» має податковий борг перед бюджетом в сумі 2 861, 79грн., що підтверджується обліковою карткою платника станом на 26.11.2012р.(а.с.22-24).
Зазначений борг виник внаслідок того, що Державною податковою інспекцією у Красногвардійському районі м. Дніпропетровська проведено камеральну перевірку з податку на прибуток та складено акт № 877/15-108 про результати камеральної перевірки даних, задекларованих у податковій звітності з податку на прибуток, граничний строк подання якої 10.05.2012р., за яким встановлено неподання (несвоєчасне подання) податкової звітності з податку на прибуток за І квартал 2012р.(а.с. 10-11, 39-40).
На підставі вказаного вище акту камеральної перевірки, податковим органом прийнято податкове повідомлення - рішення форми «Р» №0012361501 від 28.09.2012р. про застосування штрафної санкції з податку на прибуток у сумі 1020грн.(а.с.17).
Вказане податкове повідомлення - рішення було направлено відповідачеві та вручене у відповідності до вимог Податкового кодексу України 09.11.2012р. про що свідчить відповідна відмітка на корінці податкового повідомлення - рішення.(а.с.16-17).
Також, Державною податковою інспекцією у Красногвардійському районі м.Дніпропетровська проведено камеральну перевірку з податку на прибуток та складено акт № 878/15-108 про результати камеральної перевірки даних, задекларованих у податковій звітності з податку на прибуток, граничний строк подання якої 19.07.2009р. та 19.01.2010р., за яким встановлено неподання (несвоєчасне подання) податкової звітності за 3, 4 квартал 2009р., а саме: розрахунки сплати єдиного податку суб'єкти малого підприємництва-юридичної особи в порушення п.4 Указу Президента України «Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єкта малого підприємства» від 03.07.1999р. № 727/98 надані 13.02.2012р.(а.с. 13-14, 42-43).
На підставі вказаного акту перевірки, за вищевказане порушення, податковим органом прийнято податкове повідомлення - рішення форми «Р» №0012351501 від 28.09.2012р. про застосування штрафної санкції з єдиного податку з юридичних осіб в сумі 2040грн.(а.с.18).
Зазначене податкове повідомлення - рішення було направлено на адресу відповідача та вручене у відповідності до вимог Податкового кодексу України 09.11.2012р. про що свідчить відповідна відмітка на корінці податкового повідомлення - рішення.(а.с. 18-19).
Згідно даних облікової картки платника з урахуванням переплати в сумі 198,21грн., відповідач станом на 26.11.2012р. має податковий борг за вищевказаними податковими повідомленнями-рішеннями в сумі 2 861, 79грн., копія якої наявна в матеріалах справи.(а.с.22-24)
Таким чином, відповідно до ст.58 Податкового кодексу України, датою виникнення податкового боргу за вказаними податковими повідомленнями-рішеннями є 20.11.2012р. з урахуванням дати вручення відповідачеві податкових повідомлень-рішень.(а.с. 17-18).
Згідно п. 59.1 ст. 59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує суму узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. Податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання.
У відповідності до ст. 59 Податкового кодексу України податковим органом вживалися заходи щодо примусового стягнення боргу з відповідача шляхом вручення представнику відповідача податкової вимоги № 153 від 10.04.2012р., яку відповідач отримав 25.04.2012р., що підтверджується відповідною відміткою на корінці податкової вимоги.(а.с.21).
Зазначена податкова вимога відповідачем залишилася не виконана у встановлені законодавством строки.
У відповідності до п. 60.6 ст. 60 Податкового кодексу України, якщо нарахована сума грошового зобов'язання або податкового боргу збільшується внаслідок їх адміністративного оскарження, раніше надіслана податкова вимога не відкликається. На суму збільшеного податкового боргу окрема податкова вимога не надсилається.
Відповідна правова позиція викладена і в листі Вищого адміністративного Суду України від 12.04.2012р. № 1044/11/13-12.
Підпунктом 14.1.175 ст. 14 Податкового кодексу України визначено, що податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Статтею 16, 36 Податкового кодексу України визначено, що платники податків зобов'язані сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом.
Також згідно п. 57.3 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
Відповідно до ч. 1 ст. 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких грунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу, а за змістом ст. 86 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Відповідач в судове засідання не з'явився, доказів погашення податкового боргу у встановлені законом строки в сумі 2 861, 79грн. суду не надав, а також не надано доказів і оскарження у встановленому законодавством порядку вищенаведених податкових повідомлень-рішень.
Приймаючи до уваги викладене, суд дійшов висновку про те, що факт порушення відповідачем вимог діючого законодавства доведений, а тому дані позовні вимоги підлягають задоволенню, виходячи з вимог вищенаведеного чинного законодавства України.
Вирішуючи питання про розподіл судових витрат, суд виходить із того, що відповідно до ч. 4 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, у яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати з відповідача не стягуються.
Керуючись ст.ст. 2-10, 11, 12, 41, 71, 86, 94, 122, 128, 160, 161, 162, 163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Державної податкової інспекції у Красногвардійському районі м. Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби до Товариства з обмеженою відповідальністю «Науково-виробниче підприємство «Соліс» про стягнення 2 861, 79грн. - задовольнити повністю.
Стягнути кошти з рахунків Товариства з обмеженою відповідальністю «Науково-виробниче підприємство «Соліс» (49000, м. Дніпропетровськ, вул. Чичеріна, 21, код ЄДРПОУ 36495906) на користь бюджету (код бюджетної класифікації 11021000 на рахунок 31112009700008, отримувач: УДКС України у Красногвардійському районі м.Дніпропетровська, код 37989253, банк отримувача ГУ ДКСУ у Дніпропетровській області м. Дніпропетровськ, МФО 805012, код бюджетної класифікації 18050301 на рахунок №33213865700008) - суму податкового боргу в розмірі 2 861, 79грн.(дві тисячі вісімсот шістдесят одна гривня 79 коп.).
Постанова може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги до суду першої інстанції з одночасним направленням копії апеляційної скарги до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів з дня проголошення постанови або протягом десяти днів з моменту отримання копії постанови відповідно до вимог ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова суду набирає законної сили у порядку та у строки, передбачені ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя С.О. Конєва
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.02.2013 |
Оприлюднено | 22.03.2013 |
Номер документу | 30087621 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Конєва Світлана Олександрівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Конєва Світлана Олександрівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Конєва Світлана Олександрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні