ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"27" лютого 2013 р. справа № 809/453/13-a
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:
судді Чуприни О.В.
за участю секретаря судового засідання Драгомирецького І.М.
представника позивача: Державної податкової інспекції у м. Івано-Франківську Державної податкової служби - не з'явився
представника відповідача: Всеукраїнської благодійної організації "Благодійний фонд ветеранів УПА" - не з'явився
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у м. Івано-Франківську Державної податкової служби до Всеукраїнської благодійної організації "Благодійний фонд ветеранів УПА" про стягнення податкового боргу в сумі 1 020,00 грн., -
ВСТАНОВИВ:
12.02.2013 року Івано-Франківським окружним адміністративним судом відкрито провадження у справі за позовом Державної податкової інспекції у м. Івано-Франківську Державної податкової служби (далі по тексту - позивач) до Всеукраїнської благодійної організації "Благодійний фонд ветеранів УПА" (далі по тексту - відповідач) про стягнення податкового боргу в сумі 1 020,00 грн.
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач в порушення вимог частини 1 статті 67 Конституції України, статті 36, пункту 57.3 статті 57 Податкового кодексу України, не погашено грошове зобов'язання по штрафних санкціях з податку на прибуток в розмірі 1 020,00 грн., застосованих податковим повідомленням-рішенням №0007171591 від 26.03.2012 року за неподання звіту про використання коштів неприбутковими установами і організаціями за ІІ-ІV квартали 2011 року. У зв'язку із вказаним, загальна сума податкового боргу відповідача, станом на день звернення до адміністративного суду, становила 1 020,00 грн., яка ним не сплачена.
Представник позивача в судове засідання не з'явився, подавши 27.02.2013 року на адресу суду клопотання про розгляд справи без її участі. Позовні вимоги підтримала в повному обсязі. Просила позов задовольнити повністю (а.с. 19).
Представник відповідача в судове засідання не з'явився, належним чином повідомлений про дату, час та місце судового розгляду, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення, яке містяться в матеріалах справи (а.с. 18). Причини неявки суду не повідомив, своїм правом на подання письмового заперечення проти позову не скористався.
За змістом частини 4 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України (в редакції Закону від 17.11.2011 року) у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
Судом, за умови належного повідомлення відповідача про розгляд справи у відповідності до вимог частини 3 статті 33 і частини 3 статті 35 Кодексу адміністративного судочинства України, продовжено розгляд справи за відсутності відповідача на підставі частини 4 статті 128 коментованого Кодексу.
Розглянувши матеріали адміністративного позову, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, дослідивши і оцінивши докази, суд приходить до висновку, що позов обґрунтований та підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, що 07.04.2009 року Виконавчим комітетом Івано-Франківської міської ради проведено державну реєстрацію Всеукраїнської благодійної організації "Благодійний фонд ветеранів УПА", що підтверджується Витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (а.с. 7-8), та взятий на облік Державної податкової інспекції у м. Івано-Франківську Державної податкової служби.
Правовідносини з приводу предмету адміністративного позову між позивачем та відповідачем врегульовані положеннями Податкового кодексу України та наказом Державної податкової адміністрації України №56 від 31.01.2011 року "Про затвердження форми та Порядку складання Податкового звіту про використання коштів неприбуткових установ та організації".
Конституційний обов'язок кожного сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом визначений частиною 1 статті 67 Конституції України.
Податковий кодекс України з 01.01.2011 року регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
У відповідності до вимог статті 36 вказаного Кодексу податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом або законами з питань митної справи.
Пунктом 54.1 статті 54 Податкового кодексу України встановлено, що крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.
Згідно із підпунктом 157.14. пункту 157.14 статті 157 згаданого Кодексу центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики встановлює порядок обліку і подання податкової звітності про використання коштів неприбуткових організацій (визначених у підпункті "є" пункту 157.1 цієї статті в частині обліку і подання податкової звітності за доходами, що підлягають оподаткуванню), а центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, вирішує питання про виключення організацій із Реєстру неприбуткових організацій та установ і оподаткування їх доходів у разі порушення ними положень цього Кодексу та інших законодавчих актів про неприбуткові організації.
На виконання підпункту 157.14. пункту 157.14 статті 157 Податкового кодексу України Державною податковою адміністрацією України наказом №56 від 31.01.2011 року затверджено Форми та Порядок складання Податкового звіту про використання коштів неприбуткових установ та організації" (далі по тексту - Порядок).
Відповідно до вимог пункту 1.3 і Розділу ІІІ Порядку, податковий звіт про використання коштів неприбуткових установ та організацій складається за формою, затвердженою наказом Державної податкової адміністрації України від 31.01.2011 року №56, та подається неприбутковою установою, організацією, їх відокремленими підрозділами за кожний звітний (податковий) період.
Подання звіту та сплата податку здійснюються у строки, встановлені Кодексом
За змістом вимог пункту 152.9 статті 152 Податкового кодексу України для цілей Розділу ІІІ ''Податок на прибуток підприємств'' використовуються такі податкові періоди: календарні квартал, півріччя, три квартали, рік. Базовим податковим (звітним) періодом для цілей цього розділу є календарний квартал.
Приписами підпункту 49.18.2. пункту 49.18 статті 49 вказаного Кодексу визначено, що податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює: календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя).
Статтею 75 Податкового кодексу України визначено, що органи державної податкової служби мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Судом встановлено, що 19.03.2012 року Державною податковою інспекцією у м. Івано-Франківську Державної податкової служби за наслідками проведеної камеральної перевірки податкової звітності з податку на прибуток складено акт за №938/15-1/36322328, яким встановлено порушення відповідачем пункту 49.1, 49.2, підпункту 49.18.2 пункту 49.18 статті 49 та статті 157 Податкового кодексу України, а саме неподання відповідачем звіту про використання коштів неприбутковими установами і організаціями за ІІ-IV квартали 2011 року (а.с. 9).
Положенням частини 1 пункту 120.1 статті 120 Податкового кодексу України визначено, що неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов'язаними нараховувати та сплачувати податки, збори податкових декларацій (розрахунків), тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання. За повторне неподання або повторне несвоєчасне подання платником податків або іншими особами податкових декларацій (розрахунків), до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання (частина 2 пунктом 120.1 статті 120 коментованого Кодексу).
Відповідно до підпункту 20.1.28. пункту 20.1 статті 20 зазначеного Кодексу органи державної податкової служби наділені, зокрема, правом застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом.
Контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, якщо платник податків не подає в установлені строки податкову (митну) декларацію (підпункт 54.3.1. пункту 54.3 статті 54 Податкового кодексу України).
Державною податковою інспекцією у м. Івано-Франківську Державної податкової служби на виконання повноважень, передбачених підпунктом 20.1.28. пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України, у відповідності пункту 120.1 статті 120 зазначеного Кодексу, за повторно виявлене порушення податковим повідомленням-рішенням за №0007171591 від 26.03.2012 року, за із урахуванням факту притягнення відповідача у 2011 році до відповідальності за неподання обов'язкової звітності, застосовано штрафну (фінансову) санкцію в розмірі 1 020,00 грн. Вказане податкове повідомлення-рішення від 26.03.2012 року, отримано 09.04.2012 року відповідачем, про що свідчить запис уповноваженої особи відповідача на повідомленні про вручення поштового відправлення (а.с. 10, 11).
Первинне притягнення відповідача за те ж саме порушення підтверджується податковим повідомленням-рішенням №0003051501/0 від 13.05.2011 року (а.с. 20).
На час судового розгляду грошові зобов'язання з податку на прибуток в сумі 1 020,00 грн., застосовані податковим повідомленням-рішенням від 26.03.2012 року, відповідачем до бюджету не сплачені.
Приписами пункту 57.3 статті 57 Податкового кодексу України визначено, що у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1-54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов'язання платник податків зобов'язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.
Оскільки, відповідачем у відповідності до вимог статті 56 Податкового кодексу України не була порушена процедура адміністративного оскарження податкового зобов'язання визначеного податковими повідомленнями-рішеннями від 26.03.2012 року, суд приходить до переконання, що застосовані позивачем штрафні санкції з податку на прибуток в загальному розмірі 1 020,00 грн., є узгодженими та являється податковим боргом.
За змістом підпункту 59.1 статті 59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
З матеріалів справи вбачається, що позивачем вручено податкову вимогу форми ''Ю'' за №983 від 20.04.2012 року уповноваженій особі відповідача, про що свідчить запис на корінці податкової вимоги (а.с. 12). Відповідач вказану податкову вимогу не оскаржував у строк передбачені Законом, а тому сума грошового зобов'язання, яка є предметом стягнення, є узгодженою.
Підпунктом 14.1.175. пункту 14 статті 14 Податкового кодексу України визначено, що податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Податковий борг відповідача підтверджується податковим повідомленням-рішенням від 26.03.2012 року №0007171591, податковою вимогою форми ''Ю'' за №983 від 20.04.2012 року, зворотнім боком облікової картки платника податку на прибуток, які містяться в матеріалах справи (а.с. 10, 12, 13).
Таким чином, визначене позивачем даним податковим повідомленням-рішенням грошове зобов'язання по податку на прибуток в сумі 1 020,00 грн., являється податковим боргом відповідача.
Доказів, які б свідчили про погашення заборгованості, що є предметом стягнення або спростування її наявності, відповідач суду не надав.
Відповідно до підпункту 20.1.18. пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України передбачено право органів державної податкової служби звернення до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.
Пунктами 95.3 та 95.4 статті 95 Податкового кодексу України визначено заходи щодо погашення податкового боргу платника податків, відповідно до вимог яких стягнення коштів у рахунок погашення такого боргу здійснюється за рішенням суду з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та за рахунок готівки, що належить такому платнику податків.
Враховуючи те, що відповідачем не сплачено грошове зобов'язання у терміни визначені Податковим кодексом України, то суд зазначає підставним звернення податкового органу до суду із позовом на стягнення 1 020,00 грн. у спосіб визначений пунктами 95.3 та 95.4 статті 95 вказаного Кодексу.
За таких обставин суд приходить до висновку, що відповідач зобов'язаний погасити вказану суму податкового боргу. Наявність такого обов'язку у відповідача є визначальною для вирішення такого спору, крім того, даний обов'язок забезпечується Конституцією України, стаття 67 якої передбачає, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
З огляду на вказане, позовні вимоги про стягнення з Всеукраїнської благодійної організації "Благодійний фонд ветеранів УПА" податкового боргу в сумі 1 020,00 грн. є обґрунтованими, а позов таким що підлягає до задоволення.
На підставі статті 124 Конституції України, керуючись статтями 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити повністю.
Стягнути з Всеукраїнської благодійної організації "Благодійний фонд ветеранів УПА" (ідентифікаційний код 36322328, вул. Слави Стецька, 11-а, кв. 28, м. Івано-Франківська, 76014) з його розрахункових рахунків, що є наявними у банківських установах та за рахунок готівки, що належить Всеукраїнській благодійній організації "Благодійний фонд ветеранів УПА" в дохід бюджету податковий борг в сумі 1 020 (одна тисяча двадцять) гривень 00 копійок.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбаченому частиною четвертою статті 167 Кодексу адміністративного судочинства України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.
Постанова набирає законної сили в порядку та строки встановлені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя /підпис/ Чуприна О.В.
Постанова в повному обсязі складена 04.03.2013 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.02.2013 |
Оприлюднено | 28.03.2013 |
Номер документу | 30094913 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Чуприна О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні