ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
----------------------
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
13 березня 2013 р.Справа № 2-а/1570/2986/11
Категорія: 8.2.4 Головуючий в 1 інстанції: Харченко Ю. В.
13 березня 2013 року м. Одеса
Одеський апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
Головуючого - судді Скрипченка В.О.,
суддів Осіпова Ю.В., Коваля М.П.,
за участю секретаря судового засідання Сівєлькіної С.Є.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Приватного підприємства «Дунай-Сервіс» на постанову Одеського окружного адміністративного суду від 28 жовтня 2011року у справі за адміністративним позовом Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України до Приватного підприємства «Дунай-Сервіс» про стягнення суми фінансових санкцій у вигляді штрафу в загальному розмірі 64023,10 грн.,
В С Т А Н О В И В :
13 квітня 2011 року Департамент контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України звернулося до суду з позовом, в якому просив стягнути з Приватного підприємства «Дунай-Сервіс» фінансові санкції у вигляді штрафу у загальному розмірі 64023,10 грн., з яких 17651,96 грн. - за здійснення оптової торгівлі алкогольними напоями без наявності ліцензії, 46371,14 грн. - за зберігання алкогольних напоїв у місцях, не внесених до Єдиного державного реєстру місць зберігання.
В обґрунтування своїх вимог позивач посилався на наявність заборгованості у відповідача на загальну суму 64023,10 грн., яка утворилася внаслідок несплати відповідачем суми фінансових санкцій, визначених рішеннями Регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України в Одеській області від 23.02.2011 р. №000434 про застосування фінансових санкцій на загальну суму 46371,14 грн. та №000435 про застосування фінансових санкцій на загальну суму 17651,96 грн. (а.с. 2-8).
Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 28 жовтня 2011 року позов був задоволений. Стягнуто з Приватного підприємства «Дунай-Сервіс» (68100, Одеська обл., м. Татарбунари, вул. Степова,1, Код ЄДРПУО №34890547) до Державного бюджету (р/р 31117106700002, код платежу 21081100, ГУДКУ в Одеській області, МФО 828011, код одержувача 23213460) заборгованість по сплаті фінансових санкцій у вигляді штрафу в загальному розмірі 64023 (шістдесят чотири тисячі двадцять три) грн. 10 коп. (а.с. 85-90).
Не погоджуючись із постановленим у справі судовим рішенням Приватне підприємство «Дунай-Сервіс» подало апеляційну скаргу, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального права та неповне з'ясування обставин справи, просить скасувати постанову Одеського окружного адміністративного суду від 28 жовтня 2011 року та прийняти нову, якою відмовити Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України у задоволенні позову.
Заслухавши суддю-доповідача, доводи апеляційної скарги, вивчивши матеріали справи, перевіривши законність і обґрунтованість постанови суду в межах апеляційної скарги, колегія суддів дійшла таких висновків.
Судом першої інстанції встановлено, що станом на 13.04.2011 р. (дата звернення до суду з даним позовом) за відповідачем рахується заборгованість перед бюджетом у загальній сумі 64023,10 грн., яка утворилася внаслідок несплати сум фінансових санкцій, визначених рішеннями Регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України в Одеській області від 23.02.2011 р. №000434 про застосування фінансових санкцій на загальну суму 46371,14 грн. та №000435 про застосування фінансових санкцій на загальну суму 17651,96 грн.
11.11.2010 р. Регіональним управлінням Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів ДПА України у Одеській області на підставі Законів України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» від 19.12.1995року №481/95-ВР, «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06.07.1995 р. №265/95-ВР, «Про акцизний збір на алкогольні напої та тютюнові вироби» від 15.09.1995 р. №329/95-ВР, постанов Кабінету Міністрів України від 30.07.1996 р. №854 «Про затвердження Правил роздрібної торгівлі алкогольними напоями», від 13.05.1996 р. №493 «Про Тимчасовий порядок видачі ліцензій на право імпорту, експорту спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», від 31.03.1999 р. № 500 «Про впорядкування видачі суб'єктам підприємницької діяльності ліцензій на право оптової торгівлі спиртом етиловим, коньячним, плодовим і виноградним, алкогольними напоями та тютюновими виробами», від 23.04.2003 р. №567 «Про запровадження марок акцизного збору нового зразка з голографічними захисними елементами для маркування алкогольних напоїв та тютюнових виробів», від 07.08.2001 р. № 940 «Про заходи щодо посилення державного контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів та справляння акцизного збору», від 30.10.2008 р. №957 «Про встановлення розміру мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв вітчизняного виробництва»; Положення про Департамент контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України, затвердженого наказом ДПА України від 10.02.2007 р. №71; наказу Міністерства зовнішніх економічних зв'язків і торгівлі України від 24.07.2002 р. №218 «Про затвердження правил роздрібної торгівлі тютюновими виробами»та інших нормативно-правових актів, які регулюють виробництво, зберігання та обіг спирту етилового, алкогольних напоїв і тютюнових виробів в Україні, направлення на проведення позапланової виїзної перевірки № 528 від 08.11.2010 р., була проведена перевірка магазину, розташованого за адресою: Одеська обл., м. Арциз, пров. Больничний, 4 та належить суб'єкту господарювання ПП «Дунай-Сервіс» з питань додержання суб'єктами господарювання вимог, встановлених законодавством України, які є обов'язковими до виконання при здійсненні оптової і роздрібної торгівлі алкогольними напоями та/або тютюновими виробами.
За наслідками вказаної перевірки Регіональним управлінням Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів ДПА України у Одеській області був складений акт №566/32-02/34890547 від 11.11.2010 р., в якому зафіксовано факт зберігання оптових партій алкогольних напоїв кількістю 2206 пляшок на загальну суму 46371 грн. 14 коп. у приміщенні, яке не внесене до Єдиного державного реєстру, а також факт реалізації алкогольних напоїв без наявності ліцензії на право оптової торгівлі алкогольними напоями, у зв'язку з чим порушено вимоги ст.15 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» від 19 грудня 1995 р. №481/95-ВР (зі змінами та доповненнями).
На підставі зазначеного акта перевірки Регіональним управлінням Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів ДПА України в Одеській області 23.02.2011 р. винесено рішення №000434 про застосування фінансових санкцій на загальну суму 46371,14 грн. та рішення №000435 про застосування фінансових санкцій на загальну суму 17651,96 грн.
Зазначені рішення від 23.03.2012 р. №000434 та №000435 про застосування фінансових санкцій були направлені на адресу Приватного підприємства «Дунай-Сервіс» та отримані відповідачем 28.02.2011р., про що свідчить наявна в матеріалах справи відповідна копія повідомлення про вручення поштового відправлення (а.с. 11).
Приймаючи рішення суд першої інстанції правильно виходив з того, що Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 14.09.2011 р. по справі №2а-9394/11/2670 позов Приватного підприємства «Дунай-Сервіс»до Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України про скасування рішень від 23.03.2012 р. №000434 про застосування фінансових санкцій на загальну суму 46371,14 грн. та №000435 про застосування фінансових санкцій на загальну суму 17651,96 грн., було залишено без розгляду, відповідно до ч.1,2 ст. 99 КАС України, у зв'язку з тим, що позивач - ПП «Дунай-Сервіс» звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва після спливу законодавчо визначеного строку для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів. Вказана Ухвала суду від 14.09.2011 р. набрала законної сили 02.10.2011 р., що підтверджується відповідним листом-відповіддю №2а-9394/11/2670/1060/11 від 17.10.2011 р. за підписом судді Окружного адміністративного суду міста Києва Огурцова О.П., надісланою на адресу Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України, що свідчить про узгодженість визначених сум фінансових санкцій у загальному розмірі 64023,10 грн., з яких 17651,96 грн. -визначених рішенням про застосування фінансових санкцій №000435 від 23.02.2011р.; 46371,14 грн. -визначених рішенням про застосування фінансових санкцій №000434 від 23.02.2011р.
Апеляційний суд погоджується з висновками суду першої інстанції про наявність підстав для задоволення позову, зважаючи на наступне.
Спеціальним Законом, який визначає основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами, забезпечення їх високої якості та захисту здоров'я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв і тютюнових виробів на території України є Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного, і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" від 19 грудня 1995року №81/95-ВР (зі змінами та доповненнями).
Згідно вимог ст. 15 вказаного Закону зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів здійснюється в місцях зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів, внесених до Єдиного реєстру, незалежно від того, кому належить таке місце зберігання, або того, за заявою якого суб'єкта господарювання таке місце зберігання було внесено до Єдиного реєстру.
Відповідно до ст.1 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного, і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів", місце зберігання - місце, яке використовується для зберігання спирту, або приміщення, яке використовується для зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів, відомості про місцезнаходження якого внесені до Єдиного державного реєстру місць зберігання. Єдиний державний реєстр місць зберігання (Єдиний реєстр) - перелік місць зберігання, який ведеться органами державної податкової служби України і містить визначені цим Законом відомості про місцезнаходження місць зберігання та відомості про заявників.
Також, згідно з п.1.1 Порядку ведення Єдиного державного реєстру місць зберігання, затвердженого наказом ДПА України від 28.05.2002 року №251, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 15.08.2002 року за №670/6958 (з відповідними змінами від 07.09.2009 року за № 489), Єдиний державний реєстр місць зберігання - це перелік місць, що використовуються для зберігання спирту, та приміщень, що використовуються для зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів, який містить відомості про місцезнаходження місць зберігання та відомості про заявників.
Згідно п. 2.1, п. 2.3, п. 2.5 Порядку ведення Єдиного державного реєстру місць зберігання, затвердженого наказом ДПА України від 28.05.2002 року №251, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 15.08.2002 року за №670/6958 (з відповідними змінами від 07.09.2009 року за №489), для внесення місць зберігання спирту або алкогольних напоїв або тютюнових виробів до Єдиного реєстру суб'єкти підприємницької діяльності подають заяву до Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України або до регіонального управління Департаменту за місцезнаходженням місця зберігання; про внесення місця зберігання спирту до Єдиного реєстру видається довідка; довідка повинна перебувати у місці зберігання та пред'являтися працівникам контролюючих органів, які мають відповідні повноваження на здійснення перевірки. Дана довідка має перебувати на кожному місці зберігання.
Факт зберігання у магазині, що розташований за адресою: Одеська обл., м.Арциз, пров. Больничний, 4 та належить відповідачу суб'єкту господарювання ПП «Дунай-Сервіс» алкогольних напоїв у місцях, не внесених до Єдиного державного реєстру місць зберігання та відсутності довідки про внесення місця зберігання до Єдиного державного реєстру на момент проведення перевірки, підтверджується, у тому числі, актом проведення перевірки.
Відповідно до ст.17 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" до суб'єктів підприємницької діяльності застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у разі: зберігання спирту, або алкогольних напоїв, або тютюнових виробів у місцях зберігання, не внесених до Єдиного реєстру, - 100 відсотків вартості товару, який знаходиться в такому місці зберігання, але не менше 1700 гривень.
Крім того, в ході перевірки було встановлено факт реалізації ПП «Дунай-Сервіс» алкогольних напоїв без наявності ліцензії на право оптової торгівлі алкогольними напоями.
Відповідно до ст.15 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» від 19 грудня 1995 року №81/95-ВР (зі змінами та доповненнями) імпорт, експорт і оптова торгівля алкогольними напоями та тютюновими виробами можуть здійснюватися суб'єктами господарювання всіх форм власності за наявності ліцензій.
Абзацом 9 статті 1 Закону України встановлено, що оптова торгівля - діяльність по придбанню і відповідному перетворенню товарів для наступної їх реалізації підприємствам роздрібної торгівлі, іншим суб'єктам підприємницької діяльності.
Також, даною статтею визначено, що ліцензія (спеціальний дозвіл) - це документ державного зразка, який засвідчує право суб'єкта підприємницької діяльності на провадження одного із зазначених у цьому Законі видів діяльності (в даному випадку - оптової торгівлі алкогольними напоями) протягом визначеного строку.
Згідно з ч.1 ст.17 вказаного Закону за порушення норм цього Закону щодо виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами посадові особи і громадяни притягаються до відповідальності згідно з чинним законодавством.
Як вбачається з ч.2 зазначеної статті у разі оптової (включаючи імпорт та експорт) і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами без наявності ліцензій до суб'єктів підприємницької діяльності застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у розмірі 200 відсотків вартості отриманої партії товару, але не менше 1700грн.
Відповідно до ч.1 ст.16 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» контроль за дотриманням норм цього Закону здійснюють органи, які видають ліцензії, а також інші органи в межах компетенції, визначеної законами України.
Згідно з ч.ч. 3,4,5 ст. 17 вказаного закону зазначені штрафи спрямовуються до бюджету згідно з чинним законодавством. Рішення про стягнення штрафів, передбачених частиною другою цієї статті, приймаються органом, який видав ліцензію на право виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями і тютюновими виробами, та іншими органами виконавчої влади у межах їх компетенції визначеної законами України.
Частинами 5,6 Порядку застосування фінансових санкцій, передбачених статтею 17 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів", затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 02 червня 2003 р. №790 підставою для прийняття рішення про застосування фінансових санкцій є, зокрема, акт перевірки додержання суб'єктом підприємницької діяльності встановлених законодавством вимог, обов'язкових для виконання під час здійснення оптової і роздрібної торгівлі алкогольними напоями та/або тютюновими виробами, складений органом, що видав ліцензію, у якому зазначається зміст порушення і конкретні порушені норми законодавства. Зазначені рішення про застосування фінансових санкцій, приймаються, у тому числі, керівником, а у разі його відсутності -заступником керівника органу, який видав ліцензію на право виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями і тютюновими виробами.
Пунктом 10 вказаного Порядку встановлено, що у разі невиконання суб'єктом підприємницької діяльності рішення про застосування фінансових санкцій протягом 30 днів після його отримання сума санкцій стягується на підставі рішення суду.
Відтак, приймаючи до уваги наведене, а також те, що у встановленому чинним законодавством порядку та строки Приватним підприємством «Дунай-Сервіс», визначені рішеннями Регіонального управлінням Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів ДПА України в Одеській області від 23.02.2011 р. №000434 та №000435, суми санкцій сплачено не було, станом на 13.04.2011 р. (дата звернення до суду з даним позовом) судом першої інстанції зроблений правильний висновок про те, що за відповідачем рахується заборгованість по сплаті фінансових санкцій у вигляді штрафу у розмірі 64023,10 грн., з яких 17651,96 грн. - за здійснення оптової торгівлі алкогольними напоями без наявності ліцензії, 46371,14 грн. - за зберігання алкогольних напоїв у місцях, не внесених до Єдиного державного реєстру місць зберігання.
Також колегія суддів відхиляє посилення апелянта на те що на момент проведення перевірки в нього в наявності були ліцензія на здійснення роздрібної торгівлі, а також довідка про внесення до державного реєстру місць зберігання алкогольних напоїв в роздрібній торгівлі, оскільки, як зазначалося вище, до відповідача застосовуються санкції за оптову торгівлю без належної ліцензії та за зберігання оптових партій алкогольних напоїв у місцях, не внесених до Єдиного державного реєстру місць зберігання. Крім того з матеріалів справи, а саме з акту перевірки та пояснень Волинюк Н.С. вбачається, що перевіряючим зазначені документи не надавалися (а.с.12-18).
Враховуючи звзначени колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про обґрунтованість позовних вимог Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Колегія суддів вважає висновки суду першої інстанції правильними і такими, що відповідають вимогам ст. ст. 2, 7, 10, 11, 70, 71 КАС України та не приймає доводи, наведені в апеляційній скарзі про те, що постанова підлягає скасуванню.
Відповідно до ст. 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
З урахуванням викладеного, колегія суддів дійшла висновку, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та не допустив порушень норм матеріального і процесуального права при вирішенні справи, а наведені в апеляційній скарзі доводи правильність висновків суду не спростовують. Таким чином апеляційна скарга Приватного підприємства «Дунай-Сервіс» задоволенню не підлягає.
Керуючись ст. ст. 195, 196, 198, 200, 205, 206, 254 КАС України, апеляційний суд
У Х В А Л И В :
Апеляційну скаргу Приватного підприємства «Дунай-Сервіс» - залишити без задоволення.
Постанову Одеського окружного адміністративного суду від 28 жовтня 2011 року - залишити без змін.
Ухвала апеляційного суду набирає законної сили з моменту її проголошення, але може бути оскаржена в касаційному порядку безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів з дня складення ухвали апеляційного суду в повному обсязі.
Головуючий В.О.Скрипченко
Суддя М.П.Коваль
Суддя Ю.В.Осіпов
Суд | Одеський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.03.2013 |
Оприлюднено | 22.03.2013 |
Номер документу | 30108014 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський апеляційний адміністративний суд
Скрипченко В.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні