cpg1251
ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
19 березня 2013 року Справа № 5010/1483/2011-Б-13/53
Вищий господарський суд України у складі колегії суддів:
головуючого Панової І.Ю., суддів:Погребняка В.Я., Хандуріна М.І., розглянувши матеріали касаційної скарги Козівської міжрайонної державної податкової інспекції на постановуЛьвівського апеляційного господарського суду від 10.12.2012 у справі господарського суду№ 5010/1483/2011-Б-13/53 Івано-Франківської області за заявоюТовариства з обмеженою відповідальністю "Захід-Агро-Ком" про банкрутство, ліквідаторарбітражний керуючий Колісник А.О., за участю представників сторін:
ліквідатора - арбітражного керуючого Колісник А.О.,
встановив:
Ухвалою господарського суду Івано-Франківської області від 16.02.2012 (суддя Шкіндер П.А.) в клопотанні Козівської ОДПІ відмовлено. Затверджено ліквідаційний баланс ТОВ "Захід-Агро-Ком". Юридичну особу - ТОВ "Захід-Агро-Ком" ліквідовано та виключено з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України. Затверджено звіт про роботу ліквідатора Колісника А.О. Провадження у справі припинено.
Постановою Львівського апеляційного господарського суду від 10.12.2012 (колегія суддів у складі: Мирутенко О.Л. - головуючий, Данко Л.С., Кравчук Н.М.) ухвалу господарського суду Івано-Франківської області від 16.02.2012 залишено без змін.
В касаційній скарзі Козівська міжрайонна державна податкова інспекція (МДПІ) просить постанову Львівського апеляційного господарського суду від 10.12.2012 скасувати та прийняти нове рішення, яким поновити провадження у справі про банкрутство ТОВ "Захід-Агро-Ком". В обґрунтування посилається на порушення норм матеріального права, зокрема ст.ст. 25, 51 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
У відзиві на касаційну скаргу арбітражний керуючий Колісник А.О. просить залишити касаційну скаргу без задоволення, а постанову Львівського апеляційного господарського суду без змін, зазначаючи, що оскаржувані судові рішення прийняті з дотриманням норм матеріального та процесуального права, при повному з'ясуванні обставин, що мають значення для справи.
Колегія суддів Вищого господарського суду України, переглянувши у касаційному порядку постанову суду апеляційної інстанції та ухвалу суду першої інстанції, на підставі встановлених фактичних обставин справи, перевіривши застосування судами норм матеріального та процесуального права, дійшла висновку про відсутність правових підстав для задоволення касаційної скарги, виходячи з такого.
Відповідно до ч. 2 ст. 4 1 Господарського процесуального кодексу України (далі ГПК України), провадження у справах про банкрутство здійснюється у порядку, передбаченому цим кодексом, з врахуванням вимог Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (далі Закон), норми якого, як спеціальні норми права, превалюють у застосуванні над загальними нормами Господарського процесуального кодексу України та чинного цивільного законодавства.
Згідно з ч. 6 ст. 3 1 Закону при реалізації своїх прав та обов'язків арбітражний керуючий зобов'язаний діяти сумлінно та розумно з урахуванням інтересів боржника та його кредиторів.
Згідно зі ст. 25 Закону з дня свого призначення ліквідатор виконує повноваження керівника боржника банкрута, аналізує фінансове становище банкрута, очолює ліквідаційну комісію та формує ліквідаційну масу, здійснює інвентаризацію та оцінку майна банкрута згідно з законодавством, вживає заходів спрямованих на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, що знаходиться у третіх осіб.
За приписами частин 1, 2, 6 ст. 30 Закону після проведення інвентаризації та оцінки майна банкрута ліквідатор розпочинає продаж майна банкрута на відкритих торгах. Порядок продажу майна банкрута, склад, умови та строки придбання майна погоджуються з комітетом кредиторів.
Відтак, обов'язком ліквідатора є належне виконанням ним усіх повноважень в ході ліквідаційної процедури, зокрема, встановлення майна та майнових прав (обтяжень) боржника, його потенційних кредиторів шляхом надіслання запитів до державних реєстрів майнових прав та обтяжень (заборон відчуження), надіслання повідомлень до державних органів, які контролюють сплату загальнообов'язкових податків та зборів, витребування в органах державної виконавчої служби виконавчих проваджень, порушених кредиторами боржника та повідомлення зазначених кредиторів про перебування боржника в ліквідаційній процедурі та права кредиторів згідно зі ст. 51 подати свої грошові вимоги.
Відповідно до ч. 1 ст. 32 Закону після завершення всіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс, до якого додаються: показники виявленої ліквідаційної маси (дані її інвентаризації); відомості про реалізацію об'єктів ліквідаційної маси з посиланням на укладені договори купівлі-продажу та акти приймання-передачі майна; реєстр вимог кредиторів з даними про розміри погашених вимог кредиторів; документи, які підтверджують погашення вимог кредиторів.
Господарський суд після заслуховування звіту ліквідатора та думки членів комітету кредиторів або окремих кредиторів виносить ухвалу про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу.
Отже, законодавцем передбачено подання за наслідком проведеної ліквідаційної процедури повного звіту ліквідатора про всі дії, вчинені ліквідатором в ході процедури ліквідації, та перелік додатків до звіту ліквідатора, які подаються суду разом із зазначеним звітом, та є предметом дослідження в судовому засіданні за підсумками всієї ліквідаційної процедури, яке проводиться за участю кредиторів (комітету кредиторів).
Судами попередніх інстанцій встановлено, що на виконання постанови суду від 29.11.2011 ліквідатором подано на затвердження суду ліквідаційний баланс банкрута та звіт ліквідатора, в якому він просить його затвердити та прийняти рішення по ліквідації ТОВ "Захід-Агро-Ком" як юридичної особи.
Затверджуючи ліквідаційний баланс господарський суд першої інстанції, з яким погодився суд апеляційної інстанції, виходили з того, що ліквідатор належним чином виконав всі передбачені Законом заходи по ліквідації банкрута та надав документи, які свідчать про відсутність активів банкрута, дебіторської заборгованості, пропозицій від санаторів, інвесторів та інших осіб, бажаючих провести фінансове оздоровлення боржника, не надходило, що свідчить про відсутність можливості відновлення платоспроможності боржника в ході ліквідаційної процедури.
Дані висновки відповідають вимогам Закону та підтверджуються матеріалами справи. Так, судами попередніх інстанцій встановлено, що з метою виявлення майнових активів банкрута ліквідатором були направлені запити до відповідних уповноважених державних установ, організацій та підприємств, а саме: Управління статистики у Козівському районі - відносно наявності у банкрута корпоративних прав; ВРЕР ДАІ Козівського району, Управління Державтоінспекції в Тернопільській області - відносно наявності у банкрута транспортних засобів; Головного управління Держкомзему в Івано-Франківській області, Головного управління Держкомзему у Тернопільській області - відносно наявності у банкрута земельних ділянок; ОКП "Коломийське міжрайонне бюро технічної інвентаризації", Козівського районного бюро технічної інвентаризації - відносно наявності у банкрута об'єктів нерухомості (будинків, споруд, незавершеного будівництва чи ін.); Інспекції держтехнагляду Івано-Франківської обласної державної адміністрації, Інспекції державного технічного нагляду Тернопільської обласної державної адміністрації - відносно наявності у банкрута сільськогосподарської техніки.
На підставі одержаних відповідей було підтверджено відсутність у боржника майнових активів, які могли бути включені до ліквідаційної маси, відсутнє будь-яке рухоме та нерухоме майно, цінні папери, земельні ділянки.
На виконання вимог Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" за актом приймання-передачі від 10.01.2012 року, ліквідатором було прийнято документи банкрута згідно з актом, печатка товариства. (акт приймання-передачі документів від 10.01.2012 року).
Проведена інвентаризація майна. Згідно з інвентаризаційним описом № 1 товарно-матеріальних цінностей ТОВ "Захід-Агро-Ком" від 31.01.2012 у банкрута відсутнє майно, яке можна було б включити в ліквідаційну масу для подальшого продажу для задоволення вимог можливих кредиторів. Під час здійснення ліквідаційної процедури ліквідатором не було виявлено майна банкрута, яке б знаходилось у третіх осіб.
У банкрута також відсутня дебіторська заборгованість.
З метою виявлення кредиторів банкрута, ліквідатором в газеті "Голос України" від 17.08.2011 № 152 (5152) було опубліковане оголошення про порушення провадження у справі банкрутство ТОВ "Захід-Агро-Ком", а також направлені запити щодо існування заборгованості до Козівської ДПІ, Козівської МДПІ, Управління Пенсійного фонду України в Козівському районі, Управління Пенсійного фонду України в Козівському районі; Козівського районного центру зайнятості, Верховинської міжрайонної виконавчої дирекції Івано-Франківського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, Зборівської міжрайонної виконавчої дирекції фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, Відділення ФСС від НВ в Козівському районі, Відділення виконавчої дирекції фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в Зборівському та Козівському районах Тернопільської області.
Згідно з отриманими відповідями зазначених вище органів у боржника відсутня заборгованість.
На надіслані запити та у зв'язку з опублікуванням оголошення в порядку, передбаченому Законом України не зголосились жодні кредитори, окрім ТОВ "Компанія з управління активами "Пріоритет Фінанс", вимоги якого затверджені ухвалою господарського суду.
Станом на день винесення ухвали всі рахунки банкрута в установах банків є закритими, що підтверджується відповіддю Козівської МДПІ (№ 7188/09/29-111 від 27.12.2011 року).
Відділи державної виконавчої служби на надіслані запити повідомили про відсутність виконавчих документів по яких боржником є ТОВ "Захід-Агро-Ком" (листи-відповіді № 16595/1119/1107 від 28.12.2011; № 8174 від 23.12.2011 року).
Тобто, як вірно встановлено судами попередніх інстанцій, ліквідатором була проведена робота щодо виявлення товарно-матеріальних цінностей та інших активів, які належать банкруту на праві власності чи повного господарського володіння, розрахункових рахунків боржника та грошових коштів на них
Зазначені обставини підтверджуються матеріалами, долученими ліквідатором до матеріалів справи із звітом ліквідатора про проведену роботу (а.с. 136-200 т.1).
Зважаючи на вищенаведене, колегія суддів погоджується з висновками судів попередніх інстанцій, які дослідивши звіт ліквідатора боржника, визнали його повним, виваженим, а дії ліквідатора такими, що здійснені у межах та відповідності до приписів ст.ст. 31, 32 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", а тому дійшли обґрунтованого висновку про його затвердження ухвалою від 31.07.2012.
Щодо твердження скаржника щодо ненадання йому можливості проведення позапланової перевірки боржника колегія суддів зазначає наступне.
З матеріалів справи вбачається, що відомості про порушення справи про банкрутство були опубліковані в газеті "Голос України" від 17.08.2011 №152 (5152). Із заявою про визнання її кредитором даного боржника Козівська МДПІ не зверталась.
На письмовий запит ліквідатора Козівська МДПІ направила лист №7188/09/29-111 від 27.12.2011, в якому вказано про відсутність у ТОВ "Захід-Агро-Ком" (податковий номер 35453116) станом на 27.12.2011р. заборгованості, інформація про відкриті рахунки в банківських та фінансових установах відсутня.
Викладене свідчить про те, що скаржник був обізнаний про факт ліквідації боржника. Оскільки провадження у даній справі триває сімнадцять місяців, колегія суддів погоджується з висновком суду апеляційної інстанції, що скаржник мав достатньо часу для здійснення податкової перевірки боржника з метою заявлення до нього додаткових грошових вимог, а у випадку відмови ліквідатора, як керівника боржника, надати документи для проведення перевірки суб'єкта господарювання, оскаржити дії ліквідатора (інших посадових осіб боржника) до суду у справі про банкрутство або звернутися до правоохоронних органів з відповідними заявами про розшук, витребування (вилучення документів) від попередніх органів управління боржника, якими не передано ліквідатору всіх документів. Однак, жодних доказів в розумінні ст.ст. 32, 34, 36 ГПК України про вчинення вказаний дій МДПІ не надано.
Зважаючи на викладене, колегія суддів Вищого господарського суду України вважає, що під час розгляду справи господарськими судами попередніх інстанцій фактичні обставини справи встановлено на основі повного і об'єктивного дослідження поданих доказів, висновки судів відповідають цим обставинам і їм надана правильна юридична оцінка з правильним застосуванням норм матеріального і процесуального права, а тому підстав для скасування ухвали суду першої інстанції та постанови суду апеляційної інстанції немає.
Керуючись статтями 111 7 , 111 9 , 111 11 ГПК України, Вищий господарський суд України
ПОСТАНОВИВ:
Касаційну скаргу Козівської міжрайонної державної податкової інспекції залишити без задоволення.
Постанову Львівського апеляційного господарського суду від 10.12.2012 у справі № 5010/1483/2011-Б-13/53 залишити без змін.
Головуючий Панова І.Ю.
Судді Погребняк В.Я.
Хандурін М.І.
Суд | Вищий господарський суд України |
Дата ухвалення рішення | 19.03.2013 |
Оприлюднено | 22.03.2013 |
Номер документу | 30112341 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Вищий господарський суд України
Хандурін М.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні