Харківський окружний адміністративний суд 61004 м. Харків вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
25 грудня 2012 р. № 2-а- 13016/12/2070
Харківський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Чалої А.С.,
за участю секретаря судового засідання - Пшеничного В.О.,
за участю представника прокуратури -старшого прокурора відділу прокуратури м. Харкова Овчарової А.О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Харкові справу за позовом прокурора Дзержинського району м. Харкова в інтересах держави в особі Східного територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до закритого акціонерного товариства «Барвінківський машинобудівний завод»про стягнення штрафу,
В С Т А Н О В И В:
Прокурор Дзержинського району м. Харкова звернувся до Харківського окружного адміністративного суду в інтересах держави в особі Східного територіального управління національної комісії з цінних паперів та фондового ринку з адміністративним позовом до закритого акціонерного товариства «Барвінківський машинобудівний завод», в якому просить стягнути з відповідача в дохід держбюджету штраф у сумі 17000 грн.
Свій позов прокурор обґрунтовує тим, що постановою позивача від 04.07.2012 року №111-СХ-1-Е на відповідача накладено штрафну санкцію за невиконання розпорядження від 06.07.2011 року № 179-ХА Харківського територіального управління державної комісії з цінних паперів та фондового ринку . Враховуючи, що відповідач в установлений законом термін постанову про накладення штрафної санкції не оскаржив, а штраф у добровільному порядку не сплатив, прокурор просить стягнути суму штрафу в судовому порядку.
Прокурор в судовому засіданні підтримав позовні вимоги.
Позивач в судове засідання представника свого не направив, проте 25.12.2012 року надіслав заяву, в якій просив розгляд справи проводити без участі представника управління.
Відповідач в судове засідання представника свого не направив, 24.12.2012 року до канцелярії суду надав заперечення проти позову, в яких просив відмовити в задоволенні позову з тих підстав, що позовні вимоги ґрунтуються на постанові № 111-СХ-1-Е Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, а позов подано в інтересах іншого державного органу -Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, що на думку відповідача є незаконним, оскільки ліквідована Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку та діюча Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку є різними юридичними особами, які не мають між собою нічого спільного і не пов'язані відносинами правонаступництва. Крім того відповідач зазначив, що відсутні будь-які правові підстави для звернення прокурора з позовом від імені державної установи, яка є самостійною юридичною особою та має всі права для звернення до суду особисто.
Заслухавши пояснення прокурора, розглянувши подані сторонами документи і матеріали, оцінивши докази, суд приходить до висновку про задоволення позовних вимог в повному обсязі з огляду на наступне.
Згідно до статті 6 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні»Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (НКЦПФР) є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України.
Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку складається з Комісії як колегіального органу та центрального апарату. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку може утворювати територіальні органи у випадках, передбачених у положенні про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.
Згідно пункту 14 статті 8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні»Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.
Відповідно до пункту 8 частини 1 статті 11 цього Закону Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за невиконання або несвоєчасне виконання рішень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень Уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від п'яти до десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Судом встановлено, що 06 липня 2011 року у відношенні відповідача Уповноваженою особою Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, т.в.о. начальника Харківського територіального управління, винесено розпорядження № 179-ХА щодо усунення порушень законодавства про цінні папери.
Відповідно до зазначеного розпорядження відповідач мав у термін до 06 січня 2012 року усунути порушення законодавства про цінні папери, а саме: перевести випуск акцій товариства, здійснений у документарній формі існування, у бездокументарну форму та письмово повідомити уповноважену особу Комісії про виконання даного розпорядження з наданням завіреної належним чином копії свідоцтва про реєстрацію випуску акцій у бездокументарній формі існування.
Розпорядження про усунення порушень про цінні папери згідно пункту 10 статті 8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні»є обов'язковим для виконання, за невиконання розпорядження щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів передбачена відповідальність згідно з пунктом 8 частини 1 статті 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні».
За результатами розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів, за невиконання розпорядження № 179-ХА від 06.07.2011 року щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів, постановою від 04.07.2012 року № 111-СХ-1-Е на відповідача накладено штрафну санкцію у розмірі 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 17000 гривень.
Вказана постанова направлена на адресу відповідача 04.07.2012 року (відповідно до реєстру згрупованих поштових відправлень та чеку).
Згідно Розділу XVIII Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, що врегульовує питання виконання постанов про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів, затверджених рішенням Державної Комісії від 11.12.2007 року № 2272 (чинними на момент виникнення правовідносин), накладений штраф має бути сплачений юридичною особою не пізніше як через 15 днів з дати отримання ним постанови. Сплачують штрафи юридичні особи шляхом перерахування коштів до Державного бюджету.
При цьому документ, який підтверджує сплату штрафу, протягом п'яти робочих днів надсилається до уповноваженого підрозділу центрального апарату Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку (відповідного підрозділу територіального органу Комісії).
У разі ж несплати штрафу юридичною особою протягом вищезазначеного строку, штраф стягується в судовому порядку.
Аналогічні положення закріплені в нових Правилах розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Національної комісії № 1470 від 05.11.2012 року.
Як вбачається з матеріалів справи, відповідач до теперішнього часу штраф не сплатив.
З приводу твердження відповідача про погашення ним всіх зобов'язань перед Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку, в зв'язку з її ліквідацією та відсутності правонаступника, суд зазначає наступне.
Згідно Указу Президента України від 23.11.2011 року № 1061/2011 «Про ліквідацію Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку»Державну комісію з цінних паперів та фондового ринку ліквідовано.
Відповідно до пункту 1 Указу Президента України від 23.11.2011 року № 1061/2011 «Про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку»постановлено утворити Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку.
Відповідно до абзацу 2 пункту 12 Порядку здійснення заходів, пов'язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, затвердженого постановою КМУ від 20.10.2011 року № 174, орган виконавчої влади, щодо якого набрав чинності акт Президента України про його припинення, продовжує здійснювати повноваження та виконувати функції з формування і реалізації державної політики у визначеній Президентом сфері до набрання чинності актом Кабінету Міністрів України щодо можливості забезпечення здійснення утвореним органом виконавчої влади його повноважень та виконання функцій.
Наказом Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 1103 від 05.12.2011 року ліквідовано Харківське територіальне управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
На підставі рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 76 від 12.01.2012 року «Щодо забезпечення виконання функцій та повноважень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку»Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку набула правомочність та приступила до виконання функцій та повноважень, визначених Законом України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», Указом Президента України від 23.11.2011 року № 1063/2011 та іншими актами законодавства.
Рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 175 від 26.01.2012 року створено Східне територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку з центром розміщення у Харкові, повноваження якого поширюються на Харківську та Сумську області.
Відповідно до наказу Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 202 від 05.03.2012 року Східному територіальному управлінню Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку наказано приступити з 01.03.2012 року до виконання функцій та повноважень у зв'язку з набуттям правомочності. Згідно пункту 3 цього наказу Східне територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку приймає до розгляду всі документи, які знаходилися на опрацюванні у Харківському та Сумському територіальних управліннях Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, в межах виконання функцій та повноважень відповідно до свого положення.
Отже, враховуючи спеціальний порядок утворення та ліквідації державних органів, суд приходить до висновку, що в зв'язку з ліквідацією Державної комісії та її територіальних органів, на новоутворену Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку, як відповідно і на новоутворені територіальні управління, покладено обов'язок забезпечити виконання повноважень та функцій в сфері державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні згідно з Законом України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні».
Таким чином, прийняття постанови про накладення штрафної санкції територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку за невиконання розпорядження територіального органу Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, є законним та обґрунтованим, а отже зобов'язання відповідача зі сплати штрафу є чинними.
Щодо незаконності подачі позову прокурором суд зазначає, що ненадходження грошових коштів до державного бюджету перешкоджає виконанню бюджетної політики держави, а отже, відповідно до пункту 2 статті 121 Конституції України та статті 36-1 Закону України «Про прокуратуру», наявні підстави для вжиття заходів представницького характеру шляхом звернення прокурора з відповідною позовною заявою в інтересах державного органу.
Приймаючи до уваги, що відповідач, у встановлені законодавством строки штраф не сплатив, постанову про його накладення не оскаржив, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.
Відповідно до статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
На підставі викладеного, керуючись статтями 159-163 Кодексу адміністративного судочинства України,
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Стягнути з закритого акціонерного товариства «Барвінківський машинобудівний завод»(код 32414341, адреса: 64701, Харківська область, Барвінківський район, м. Барвінкове, вул. Червонозаводська, 24) до Державного бюджету України штраф у сумі 17000 (сімнадцять тисяч) грн. згідно постанови № 111-CX-1-E від 04.07.2012 року про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Повний текст постанови виготовлено 02.01.2013 року.
Суддя Чала А.С.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.12.2012 |
Оприлюднено | 22.03.2013 |
Номер документу | 30112508 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Мороко А.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні