Постанова
від 15.03.2013 по справі 815/901/13-а
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/901/13

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 березня 2013 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді: Білостоцького О.В.

При секретарі: Бушанському А.В.

За участю сторін:

Представника позивача: Шарапова Ю.В.

Представник відповідача: не з'явився

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом управління Пенсійного фонду України в Приморському районі м. Одеси до товариства з обмеженою відповідальністю «КАПС» про стягнення заборгованості в сумі 8 066,55 грн.,-

ВСТАНОВИВ:

Управління Пенсійного фонду України в Приморському районі м. Одеси (далі УПФУ в Приморському районі м. Одеси) звернулось до Одеського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до товариства з обмеженою відповідальністю (далі ТОВ) «КАПС» про стягнення заборгованості в сумі 8 066,55 грн. Позовні вимоги обґрунтовані тим, що ТОВ «КАПС», перебуваючи на обліку в УПФУ в Приморському районі м. Одеси як платник страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, має заборгованість зі сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування за період червень-листопад 2009 року в сумі 6 543,99 грн. Крім того, відповідач має заборгованість по фінансовим санкціям та пені в сумі 1 522,56 грн., нарахованих рішенням про застосування фінансових санкцій № 3975 від 16.11.2011 року в загальній сумі 1 528,57 грн. за несвоєчасну сплату страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування за період з 20.09.2005 року по 22.11.2006 року, з урахуванням переплати.

Представник позивача у судовому засіданні підтримав позовні вимоги, викладені в позовній заяві, та просив їх задовольнити в повному обсязі.

Відповідач в судове засідання не з`явився, про дату, час та місце слухання справи повідомлявся належним чином та завчасно, а тому на підставі положень ст.ст. 33, 35, 128 КАС України справа слухалась за його відсутності за наявними в справі доказами.

Заслухавши представника позивача та дослідивши наявні в справі письмові докази, суд доходить висновку про необхідність задоволення позовних вимог УПФУ в Приморському районі м. Одеси з наступних підстав.

Відповідно до п. 1 Положення про Пенсійний фонд України, затвердженого Указом Президента України від 01.03.01 року №121/2001, Пенсійний фонд України є центральним органом виконавчої влади, що, зокрема, здійснює керівництво та управління солідарною системою загальнообов'язкового пенсійного страхування, провадить збір, акумуляцію та облік страхових внесків.

Основними завданнями Пенсійного фонду України є, зокрема, забезпечення збирання та акумулювання коштів, призначених для пенсійного забезпечення, повного і своєчасного фінансування витрат на виплату пенсій та інших соціальних виплат, що здійснюються з коштів Пенсійного фонду України; здійснення в межах своєї компетенції контрольних функцій (п.3 Положення).

Відповідно до покладених на нього завдань Пенсійний фонд України планує доходи та видатки Пенсійного фонду України; прогнозує і моделює надходження коштів до бюджету Пенсійного фонду України та ефективний розподіл фінансових ресурсів Пенсійного фонду України для забезпечення соціальних виплат; організовує, координує та контролює роботу органів Пенсійного фонду України щодо забезпечення збирання та акумулювання страхових внесків, інших надходжень до бюджету Пенсійного фонду України відповідно до законодавства; стягнення у передбаченому законодавством порядку своєчасно не сплачених сум страхових внесків.

Відповідно до п. 7 Прикінцевих положень Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» № 2464-VI від 08.07.2010 року встановлено, що суми внесків, нарахованих на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття, загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, строк сплати яких не настав на 1 січня 2011 року, та суми нарахованого збору на обов'язкове державне пенсійне страхування до 1 січня 2004 року, строк сплати яких не настав на 1 січня 2011 року, не сплачені станом на 1 січня 2011 року, підлягають сплаті в порядку, що діяв до 1 січня 2011 року.

Стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі страхових внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, здійснюється фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування відповідно до законодавства, що діяло на момент виникнення такої заборгованості або застосування штрафних санкцій. На період до повного стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених до 1 січня 2011 року, в тому числі нарахованих внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, та відповідних штрафних санкцій за фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування зберігаються повноваження щодо контролю за правильністю нарахування, своєчасністю сплати страхових внесків, застосування фінансових санкцій, якими вони були наділені до набрання чинності цим Законом.

Пунктом 5.1 Постанови Правління Пенсійного фонду України № 25-1 від 22.10.2010 року «Про внесення змін до Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», передбачено, що стягнення заборгованості із сплати внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі страхових внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, здійснюється відповідно до законодавства, що діяло на момент виникнення такої заборгованості, а саме згідно Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування».

Згідно ч. 3 ст. 106 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» № 1058-ІV від 09.07.2003 року, який діяв на момент виникнення боргу (далі Закон № 1058-ІV), територіальним органам Пенсійного фонду України надано право звернення до суду з позовом про стягнення недоїмки за страховими внесками. Частиною 8 цієї ж статті Закону України № 1058-ІV ним надано право нарахування пені на суму недоїмки.

Як вбачається з матеріалів справи, ТОВ «КАПС» зареєстровано 21.08.2004 року виконавчим комітетом Одеської міської ради, ідентифікаційний код юридичної особи 331338242 (а.с. 21) та знаходиться на обліку в УПФУ в Приморському районі м. Одеси як платник внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування.

Частиною 6 статті 19 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» передбачено, що страхові внески нараховуються незалежно від джерел їх фінансування, форми, порядку, місця виплати та використання, а також незалежно від того, чи були зазначені суми фактично виплачені після їх нарахування до сплати.

Частиною 3 ст. 20 вказаного Закону встановлено, що обчислення страхових внесків територіальними органами Пенсійного фонду у випадках, передбачених цим Законом, здійснюється на підставі складених актів перевірки правильності нарахування та сплати страхових внесків, звітності, що подається страхувальником, бухгалтерських та інших документів, що підтверджують суму заробітної плати (доходу), на які відповідно до цього Закону нараховуються страхові внески.

Відповідно до ч. 6 ст. 20 Закону № 1058-ІV страхувальники зобов'язані сплачувати страхові внески, нараховані за відповідний базовий звітний період, не пізніше ніж через 20 календарних днів із дня закінчення цього періоду.

Згідно ч. 2 ст. 106 цього ж Закону суми страхових внесків своєчасно не нараховані та/або не сплачені страхувальниками у строки, визначені статтею 20 цього Закону, в тому числі обчислені територіальними органами Пенсійного фонду у випадках, передбачених частиною третьою статті 20 цього Закону, вважаються простроченою заборгованістю із сплати страхових внесків (далі - недоїмка) і стягуються з нарахуванням пені та застосуванням фінансових санкцій.

Судом було встановлено, що самостійно розрахована відповідачем сума страхових внесків за період червень-листопад 2009 року склала 7 904,61 грн., у тому числі за червень 2009 року - 1 815,01 грн., липень 2009 року - 1 217,92 грн., серпень 2009 року - 1 217,92 грн., вересень 2009 року - 1 217,92 грн., жовтень 2009 року - 1 217,92 грн., листопад 2009 року - 1 217,92 грн., про що свідчать копії складених відповідачем розрахунків суми страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, що підлягають сплаті за червень-листопад 2009 року (а.с. 5-10).

Відповідно до картки особового рахунку страхувальника року станом на 01.01.2010 року ТОВ «КАПС» у добровільному порядку частково сплатив сума страхових внесків за період червень-листопад 2009 року у загальному розмірі 1 360,62 грн. Таким чином, непогашена заборгованість відповідача перед УПФУ в Приморському районі м. Одеси склала 6 543,99 грн. (а.с. 14-19).

Відповідно до ч. 3 Закону України № 1058-ІV, пп. 8.2 п. 8 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України органи Пенсійного фонду надсилають страхувальникам вимогу за формою і у строки встановлені правлінням в разі, якщо страхувальник має на кінець звітного базового періоду недоїмку зі сплати страхових внесків. Протягом десяти робочих днів із дня одержання вимоги про сплату недоїмки страхувальник зобов'язаний сплатити суму недоїмки та суми фінансових санкцій.

На адресу ТОВ «КАПС» було направлено вимогу про сплату боргу № Ю-1486 від 11.01.2010 року на суму 6 543,99 грн. (а.с. 13), однак зазначена заборгованість відповідачем погашена не була.

Крім того, судом було встановлено, що за те, що ТОВ «КАПС» своєчасно не була сплачена самостійно визначена ним сума страхових внесків за період з 20.09.2005 року по 22.11.2006 року, УПФУ в Приморському районі було винесено рішення про застосування до відповідача фінансових санкцій та пені № 3975 від 16.11.2011 року на суму: 1 032,69 грн. - штрафні санкції, 495,88 грн. - пеня (а.с. 11). Таким чином, загальна сума фінансових санкцій, з урахування наявної у відповідача переплати у розмірі 6,01 грн. склала 1 522,56 грн.

Відповідно до п. 2 ч. 9 ст. 106 Закону України № 1058-ІV виконавчими органами Пенсійного фонду за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальниками страхових внесків, у тому числі донарахованих страхувальниками або територіальними органами Пенсійного фонду, накладається штраф та одночасно на суми своєчасно несплачених (не перерерахованих) страхових внесків і фінансових санкцій нараховується пеня в розмірі 0,1 відсотка зазначених сум коштів, розрахована за кожний день прострочення платежу.

Згідно ч. 14, 15 ст. 106 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» суми пені та фінансових санкцій, застосованих за порушення порядку та строків обчислення, нарахування та сплати страхових внесків стягуються у тому ж порядку, що й недоїмка із сплати страхових внесків. Суми пені та штрафів можуть бути включені до вимоги про сплату недоїмки, якщо застосування цих фінансових санкцій пов'язано з виникненням та сплатою недоїмки. Строк давності щодо стягнення недоїмки, пені та штрафів не застосовується.

Абзацом 6 частини 2 статті 17 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» встановлено, що страхувальник зобов'язаний нараховувати, обчислювати і сплачувати в установлені строки та в повному обсязі страхові внески.

Відповідно до ч. 12 ст. 20 цього ж Закону страхові внески підлягають сплаті незалежно від фінансового стану платника.

Частиною 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Згідно ч.1 ст. 69 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.

Враховуючи викладене, а також те, що позивачем доведено, що ТОВ «КАПС» має заборгованість перед управлінням Пенсійного фонду України в Приморському районі м.Одеси у розмірі 8 066,55 грн., суд вважає, що позовні вимоги є законними і обґрунтованими, заснованими на діючому законодавстві, підтверджуються доданими до позову документами, та підлягають задоволенню.

На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 2, 7-14, 122, 158-163, 186, 254 КАС України, суд,-

П О С Т А Н О В И В :

Адміністративний позов управління Пенсійного фонду України в Приморському районі м. Одеси до товариства з обмеженою відповідальністю «КАПС» про стягнення заборгованості в сумі 8 066,55 грн. - задовольнити у повному обсязі.

Адміністративний позов управління Пенсійного фонду України в Приморському районі м. Одеси до товариства з обмеженою відповідальністю «КАПС» про стягнення заборгованості в сумі 8 066,55 грн. - задовольнити у повному обсязі.

Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «КАПС», код ЄДРПОУ 33138242, заборгованість по сплаті внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, фінансових санкцій та пені на користь управління Пенсійного фонду України в Приморському районі м. Одеси в сумі 8 066,55 грн. (вісім тисяч шістдесят шість гривень п'ятдесят п'ять копійок) на р/р 256013123705 у ВАТ «Державний ощадний банк України», МФО 328845, код ЄДРПОУ 26302649.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подачі в Одеський окружний адміністративний суд апеляційної скарги на постанову суду протягом десяти днів з дня її проголошення, а у разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України - з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Одеського апеляційного адміністративного суду.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги на постанову, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.

Повний текст постанови виготовлений та підписаний суддею 15 березня 2013 року.

Суддядпис/ Білостоцький О.В.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.03.2013
Оприлюднено25.03.2013
Номер документу30132909
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/901/13-а

Ухвала від 15.02.2013

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Білостоцький О. В.

Постанова від 15.03.2013

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Білостоцький О. В.

Ухвала від 01.02.2013

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Білостоцький О. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні