Ухвала
від 19.03.2013 по справі 2а-1533/12/1070
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 2а-1533/12/1070 Головуючий у 1-й інстанції: Харченко С.В. Суддя-доповідач: Мацедонська В.Е.

У Х В А Л А

Іменем України

19 березня 2013 року м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Мацедонської В.Е.,

суддів Грищенко Т.М., Лічевецького І.О.,

при секретарі Горяіновій Н.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Києві справу за апеляційною скаргою Управління Держземагентства в Обухівському районі Київської області на постанову Київського окружного адміністративного суду від 26 жовтня 2012 року у справі за адміністративним позовом дочірнього підприємства «Інвест-Обухів» до Управління Держкомзему в Обухівському районі Київської області, третя особа - Підгірцівська сільська рада Обухівського району Київської області про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії,-

в с т а н о в и в:

Постановою Київського окружного адміністративного суду від 26 жовтня 2012 року адміністративний позов дочірнього підприємства «Інвест-Обухів» до Управління Держкомзему в Обухівському районі Київської області, третя особа - Підгірцівська сільська рада Обухівського району Київської області про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії задоволено частково, визнано дії відповідача стосовно відмови у реєстрації договору оренди землі від 14 червня 2007 року, укладеного позивачем з Підгірцівською сільською радою Обухівського району Київської області, з підстав, що викладені у листі Управління Держкомзему в Обухівському районі Київської області від 30 серпня 2012 року №03-15/5120, - протиправними та зобов'язано відповідача розглянути питання щодо реєстрації договору оренди землі від 14 червня 2007 року, укладеного ДП «Інвест-Обухів» з Підгірцівською сільською радою Обухівського району Київської області, у порядку та спосіб, визначені чинним законодавством; у задоволенні решти позовних вимог відмовлено.

Не погоджуючись із зазначеним судовим рішенням, Управління Держземагентства в Обухівському районі Київської області, яке створено внаслідок реорганізації Управління Держкомзему в Обухівському районі Київської області шляхом приєднання до Управління Держземагентства в Обухівському районі Київської області, подано апеляційну скаргу, в якій останнє просить скасувати оскаржувану постанову у зв'язку з порушенням норм процесуального та матеріального права, а також ухвалити нове рішення про відмову у позові. На думку апелянта, докази у справі оцінені судом невірно, оскільки земельна ділянка, якою користується відповідач, знаходиться за межами села Підгірці, а отже укладання даного договору оренди знаходилося поза межами повноважень Підгірцівської сільської ради Обухівського району, у зв'язку з цим дії відповідача щодо відмови у реєстрації договору оренди повністю відповідають вимогам законодавства України.

Заслухавши суддю-доповідача, пояснення учасників процесу, перевіривши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, колегія суддів знаходить, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступного:

Як вбачається з матеріалів справи, суд першої інстанції правильно встановив обставини взаємовідносин між сторонами, а також вірно визначив суть та підстави спору, що виник між позивачем та відповідачем.

Так, рішенням Підгірцівської сільської ради народних депутатів Обухівського району Київської області від 12 травня 2006 року №53 ДП «Інвест-Обухів» надано в тимчасове користування на умовах оренди терміном на 49 років земельну ділянку площею 0,7891 га, що розташована на 26 км автошляху Київ-Луганськ.

На виконання зазначеного рішення органу місцевого самоврядування та, відповідно до вимог Закону України «Про оренду землі», 14 червня 2007 року між позивачем та третьою особою було укладено договір оренди землі, який було посвідчено приватним нотаріусом Обухівського районного нотаріального округу Київської області. Відповідно до умов даного договору орендодавець надає, а орендар приймає в строкове платне володіння і користування земельну ділянку, кадастровий №3223186800:03:038:0063, площею 0,7891 га, яка розташована на території Підгірцівської сільської ради Обухівського району Київської області в с.Підгірці на 26 км автошляху Київ-Луганськ. Вказаним договором також обумовлено, що на земельній ділянці, що передається в оренду, розміщено об`єкт нерухомого майна - діюча АЗС-1, що належить позивачу на праві власності.

З метою державної реєстрації договору оренди, ДП «Інвест-Обухів» звернулося до Управління Держкомзему в Обухівському районі Київської області. Однак, відповідачем було надано письмову відповідь №03-15/5120 від 30 серпня 2012 року, в якій повідомлялось, що зареєструвати даний договір оренди немає можливості, оскільки відповідно до карти формування території Підгірцівської сільської ради та бази даних програмного забезпечення ведення державного земельного кадастру, дана земельна ділянка розташована за межами населеного пункту с.Підгірці. Мотивуючи своє рішення, відповідач послався на вимоги п.12 Перехідних положень Земельного кодексу України, згідно якого до розмежування земель державної і комунальної власності повноваження щодо розпорядження землями в межах населених пунктів здійснюють відповідні сільські, селищні, міські ради, а за межами населених пунктів - відповідні органи виконавчої влади. Крім того, земельна ділянка з кадастровим номером, який зазначений у договорі оренди, в автоматизованій системі ведення державного земельного кадастру не значиться, технічна документація із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право власності (користування) на земельну ділянку, в архіві управління відсутня та не обліковується.

Отримавши відмову у реєстрації договору оренди, ДП «Інвест-Обухів» оскаржило дії Управління Держкомзему в Обухівському районі Київської області до місцевого адміністративного суду.

Як вбачається з оскаржуваного рішення, задовольняючи позовну вимогу щодо протиправності дій відповідача, суд першої інстанції виходив з недоведеності відповідачем правомірності свого рішення про відмову у реєстрації договору оренди, а також наявних у справі документів, згідно яких спірна земельна ділянка знаходиться в межах с.Підгірці.

Колегія суддів погоджується з таким висновком суду першої інстанції та вважає необхідним зазначити наступне.

Відповідно до ст.ст.11, 71 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову. Суд сприяє у поданні сторонами доказів, а також може витребувати їх за власною ініціативою.

Витребовуючи у відповідача докази, якими він керувався, відмовляючи у реєстрації договору оренди з підстав відсутності повноважень на укладання договору у Підгірцівської сільської ради, судом першої інстанції зазначені вимоги КАС України було виконано. Водночас, Управлінням Держкомзему в Обухівському районі Київської області належних та допустимих доказів, які б підтверджували, що земельна ділянка, якою користується позивач, знаходиться за межами населеного пункту, надано не було.

Так, з наданої Управлінням Держкомзему в Обухівському районі Київської області довідки від 08 жовтня 2012 року №03-15/5924, згідно якої земельна ділянка за кадастровим номером 3223186800:03:038:0063 обліковується за ДП «Інвест-Обухів» та розташована на території Підгірцівської сільської ради Обухівського Київської області, не вбачається можливим встановити місцезнаходження спірної земельної ділянки - в межах с.Підгірці чи поза межами цього населеного пункту, однак у межах території органу місцевого самоврядування.

Також колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції щодо відхилення власноручно написаної представником відповідача довідки-підтвердження про те, що земельна ділянка за кадастровим номером 3223186800:03:038:0063 розташована за межами с.Підгірці, як неналежного та недопустимого доказу, оскільки обставини справи, які за законом мають бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.

Водночас, в матеріалах справи наявні матеріали, які підтверджують, що позивач володіє зазначеною земельною ділянкою як правонаступник ВАТ «Добробут», якому в Підгірцівською сільською радою за рішенням від 25 лютого 1998 року було виділено цю земельну ділянку для розташування автозаправної станції та видано державний акт на право постійного користування. ВАТ «Добробут» також було отримано дозвіл Підгірцівської сільської ради на будівництво автозаправного комплексу, виконано проектно-кошторисну документацію та погоджено з відповідними службами району та області.

Як вбачається з інших матеріалів справи, про надання земельної ділянки за вищезазначеною адресою ВАТ «Добробут», а також з інших питань, зокрема погодження будівництва автозаправного комплексу, неодноразово повідомлявся орган, який виконував на той момент функції відповідача - відділ земельних ресурсів Обухівської райдержадміністрації. При цьому, в матеріалах справи відсутні відомості про наявність в будь-який період з моменту надання земельної ділянки позивачу заперечень щодо розпорядження земельною ділянкою неналежним органом зі сторони компетентних органів. Більше того, правомірність користування ДП «Інвест-Обухів» земельною ділянкою також не заперечувалася відповідачем в межах даної справи.

Статтею 65 Земельного кодексу України, введеного в дію постановою Верховної Ради Української РСР від 18 грудня 1990 року №562-XII та чинного до 01 січня 2002 року, було передбачено, що до земель сільського населеного пункту належать усі землі, що знаходяться в межах, установлених для цього пункту в порядку землеустрою. Землі сільського населеного пункту перебувають у віданні сільської Ради народних депутатів. Межі сільських населених пунктів встановлюються і змінюються районною, міською, в адміністративному підпорядкуванні якої є район, Радою народних депутатів. Використання земель сільського населеного пункту здійснюється відповідно до проектів планування та забудови даного населеного пункту.

Враховуючи викладене, колегія суддів вважає, що Київський окружний адміністративний суд на підставі належних доказів, а саме рішення Виконавчого комітету Підгірцівської сільської ради Обухівського району Київської області від 26 січня 2001 року №1 «Про зміну меж сіл Підгірці, Романків Обухівського району Київської області», та рішення Обухівської районної ради Київської області від 09 лютого 2001 року №146 «Про затвердження проекту обґрунтування зміни меж території населених пунктів села Підгірці та села Романків Обухівського району Київської області», дійшов законного та обґрунтованого висновку про наявність повноважень у третьої особи на укладення договору оренди земельної ділянки.

При цьому колегія суддів зазначає, що вищезазначені рішення органів місцевого самоврядування є чинними на момент розгляду справи, не скасовані у передбаченому законом порядку та не визнані судом недійсними.

Крім того, суд апеляційної інстанції не приймає доводи апелянта щодо перевищення виконавчим комітетом Підгірцівської сільської ради Обухівського району Київської області передбачених законом повноважень при прийнятті рішення №1 від 26 січня 2001 року. Так, як вбачається з п.2 вищезазначеного рішення, питання передачі із земель запасу земельної ділянки площею 946 га для зміни меж сіл Підгірці, Романків Обухівського району Київської області мало бути представлено на затвердження Обухівській районній раді. Таким чином, зміна меж населених пунктів відбулась у відповідності до вищезазначених вимог Земельного кодексу України, а саме за рішенням Обухівської районної ради.

Водночас, колегія суддів також не приймає доводи апелянта, що рішенням Обухівської районної ради від 09 лютого 2001 року №146 «Про затвердження проекту обґрунтування зміни меж території населених пунктів села Підгірці та села Романків Обухівського району Київської області» було затверджено не межі населених пунктів, а передпроектну розробку для визначення загальних перспектив розвитку населених пунктів, завдання якого дати техніко-економічне обґрунтування площі населеного пункту і встановити основні технічні, екологічні, економічні та правові характеристики земельних ділянок, що залучаються в межі населених пунктів.

Пунктом 2 зазначеного рішення вирішено, встановити загальну площу сіл Підгірці та Романків - 1448,0га в межах, передбачених проектом обґрунтування зміни меж території населених пунктів сіл Підгірці та Романків. Таким чином, зі змісту вищенаведеного рішення вбачається, що районною радою було встановлено саме межі населених пунктів - Підгірці та Романків, водночас, на думку колегії суддів, зазначене унеможливлює інше тлумачення цього рішення, в т.ч. таке яке намагається здійснити апелянт. Більше того, як вбачається з тексту цього ж рішення, воно прийняте на підставі інформації начальника відділу містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства райдержадміністрації про затвердження проекту обґрунтування зміни меж території населених пунктів сіл Підгірці та Романків, розробленого Державним інститутом проектування міст «ДІПРОМІСТО», та клопотання виконавчого комітету Підгірцівської сільської ради.

Крім того, колегія суддів зазначає, що законодавець не наділив відповідача повноваженнями щодо аналізу правомірності, дійсності чи недійсності рішень органів місцевого самоврядування.

На підставі вищевикладеного та зважаючи, що перегляд справи в апеляційному порядку здійснювався в межах доводів апеляційної скарги, приймаючи до уваги, що судом першої інстанції правильно встановлено обставини справи, судове рішення ухвалено з додержанням норм матеріального та процесуального права, висновки суду першої інстанції доводами апелянта не спростовані, колегія суддів приходить до висновку про відсутність підстав для зміни або скасування постанови суду.

Керуючись ст.ст.195, 196, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України, суд,-

у х в а л и в:

Апеляційну скаргу Управління Держземагентства в Обухівському районі Київської області - залишити без задоволення.

Постанову Київського окружного адміністративного суду від 26 жовтня 2012 року - залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів з дня її складення в повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Повний текст ухвали виготовлено 25 березня 2013 року.

Головуючий суддя В.Е.Мацедонська

Судді Т.М.Грищенко

І.О.Лічевецький

.

Головуючий суддя Мацедонська В.Е.

Судді: Лічевецький І.О.

Грищенко Т.М.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.03.2013
Оприлюднено25.03.2013
Номер документу30136189
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1533/12/1070

Ухвала від 19.03.2013

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Мацедонська В.Е.

Постанова від 26.10.2012

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Харченко С.В.

Ухвала від 18.04.2012

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Харченко С.В.

Ухвала від 30.03.2012

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Харченко С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні