7/411-2006
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
11 грудня 2006 р. Справа № 7/411-2006
за позовом Великолучківського споживчого товариства, с. Великі Лучки Мукачівського району
до відповідача Мукачівської об'єднаної державної податкової інспекції в Закарпатській області, м. Мукачево
про скасування рішення Мукачівської ОДПІ від 07.09.2006р. №3427/23-01/01778902/18764 про застосування фінансових санкцій у сумі 32 341,80 грн.,
Суддя С. Швед
від позивача – Білей М.В., юрисконсульт Мукачівської райспоживспілки, представник по довіреності від 29.11.2006р. №116; Лакатош А.Я., заступник голови правління Мукачівської райспоживспілки, представник по довіреності від 29.11.2006р. №115; Ганькович Т.М., головний бухгалтер Мукачівської райспоживспілки, представник по довіреності від 29.11.2006р. №117;
від відповідача –Скальський Є.В., начальник юридичного відділу Мукачівської ОДПІ, представник по довіреності від 11.10.2006р. №10-0.
Представники сторін у судовому засіданні 05.12.2006р. дали письмову згоду на початок розгляду справи по суті згідно з частиною третьою 3 статті 121 Кодексу адміністративного судочинства України (протокол судового засідання від 05.12.2006р.).
ВСТАНОВИВ:
17 листопада 2006 року Великолучківське споживче товариство (далі - Товариство) звернулося до суду з позовом до Мукачівської об'єднаної державної податкової інспекції в Закарпатській області про скасування рішення Мукачівської ОДПІ від 07.09.2006р. №3427/23-01/01778902/18764 про застосування фінансових санкцій у сумі 32 341,80 грн. за реалізацію алкогольних напоїв через електронний контрольно –касовий апарат, не зазначений у ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями.
Відповідач проти позову заперечує, оскільки проведеною перевіркою встановлено порушення позивачем вимог частини дванадцятої статті 15 Закону №481/95-ВР, тому до позивача і застосовані штрафні санкції відповідно до частини другої статті 17 Закону №481/95-ВР.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, суд констатує наступне:
За результатами проведеної посадовими особами Мукачівської ОДПІ перевірки ( акт перевірки від 31.08.2006р. №633/23/01/01778902) з питань дотримання Великолучківським споживчим товариством вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2005р. по 31.03.2006р. встановлені факти реалізації Товариством у періоді з 04.01.2006р. по 31.03.2006р. у магазині №9 в с. Баркасово Мукачівського району алкогольних напоїв на загальну 16170,90 грн. через реєстратор розрахункових операцій, не зазначений у ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями, в порушення вимог частини дванадцятої статті 15 Закону №481/95-ВР.
За вказане правопорушення до Товариства згідно з рішенням Мукачівської ОДПІ від 06.09.2004р. №965/23-2/20452187/8196 (а.с. 10) застосовані фінансові санкції на суму 32 341,80 грн. на підставі абзацу п'ятого частини другої статті 17 Закону №481/95-ВР.
Відповідно до частини шостої статті 15 Закону №481/95-ВР роздрібна торгівля алкогольними напоями або тютюновими виробами може здійснюватися суб'єктами підприємницької діяльності всіх форм власності, у тому числі її виробниками, за наявності у них ліцензій.
Щорічна плата за ліцензію на роздрібну торгівлю алкогольними напоями становить 8000 гривень(на території сіл і селищ –500грн.) на кожний окремий, зазначений в ліцензії електронний контрольно-касовий апарат (книга обліку розрахункових операцій), що знаходиться в місці торгівлі (частина сьома статті 15 Закону №481/95-ВР).
Для забезпечення державного контролю за визначенням розміру плати за ліцензію у додатку до ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями суб'єктом підприємницької діяльності зазначається адреса місця торгівлі і вказується перелік електронних контрольно-касових апаратів та інформація про них: модель, модифікація, заводський номер, виробник, дата виготовлення; реєстраційні номери книг обліку розрахункових операцій, які знаходяться у місці торгівлі (частина дванадцята статті 15 Закону №481/95-ВР).
Статтею 4 розділу ІІ Концепції вдосконалення судівництва для утвердження справедливого суду в Україні відповідно до європейських стандартів, схваленої Указом Президента України від 10 травня 2006 року № 361/2006, передбачено, що судові рішення мають відповідати критерію юридичної визначеності незалежно від якості законодавства, яке може бути нечітким, суперечливим або таким, що містить прогалини. Суд, застосовуючи положення закону, повинен ураховувати цілі та намір законодавця, інтерпретувати його, виходячи з принципу верховенства права.
Вищезазначені положення статті 15 Закону №481/95-ВР спрямовані на здійснення державою ефективного контролю за діяльністю суб'єктів підприємницької діяльності при реалізації ними алкогольних напоїв та тютюнових виробів з метою справедливого встановлення розміру плати за ліцензії на право роздрібної торгівлі такими підакцизними товарами в залежності від кількості місць такої торгівлі та фактичних обсягів реалізованої підакцизної продукції.
Отже, вимога Закону щодо альтернативного зазначення у додатку до ліцензії чи даних щодо кількості реєстраторів розрахункових операцій, через які здійснюється торгівля підакцизними товарами, чи даних книги обліку розрахункових операцій, у випадку здійснення торгівлі із застосуванням розрахункової книжки, пов'язана із встановленням розміру плати за ліцензію на право торгівлі алкогольними напоями, яка безпосередньо залежить від кількості місць торгівлі такими товарами.
У спірній по справі ситуації позивачем 21.12.2005р. була придбана ліцензія №507096406186 на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями на протязі 2006 року на місце торгівлі у с. Баркасово Мукачівського району (магазин №9) та додаток № 6186 до ліцензії з зазначенням у ньому місця торгівлі та реєстраційного номера (07090000308) книги обліку розрахункових операцій(а.с.27) , у якій повинна обліковуватись кількість та види реалізованих алкогольних напоїв.
У зв'язку з ймовірним перевищенням позивачем граничного розміру річного обсягу розрахункових операцій з продажу товарів (надання послуг) за результатами 2005 року (75 тис.грн.), у разі досягнення якого застосування реєстраторів розрахункових операцій є обов'язковим (постанова Кабінету Міністрів України від 23.08.2000р. №1336 „Про забезпечення реалізації статті 10 Закону України „Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг”), Товариством було придбано реєстратор розрахункових операцій (модель „Datecs MP-50EU”, заводський номер 03001837) та зареєстровано в Мукачівській ОДПІ нову книгу обліку розрахункових операцій за №0709004837 на право проведення торгівлі із використанням вищезазначеного контрольно –касового апарату та присвоєнням йому фіскального номеру 0709003004.
До 04.01.2006р. структурний підрозділ позивача здійснював торгівлю із застосуванням розрахункової книжки із занесенням даних щодо обсягів розрахункових операцій до книги обліку розрахункових операцій 0709000308. Після вказаної дати торгівля проводилася через реєстратор розрахункових операцій(РРО) №0709003004 із використанням книги обліку розрахункових операцій №0709004837.
Обсяги реалізації алкогольних напоїв як при використанні розрахункової книжки, так і при використанні РРО повністю обліковувались по КОРО, реалізація здійснювалась в одному торговому місці, одночасної реалізації алкоголю по наведених формах обліку розрахункових операцій позивачем не допущено і податковою перевіркою не встановлено.
З наявних у матеріалах справи доказів судом встановлено, що органом ліцензування (РУ ДААК ДПА у Закарпатській області) 21.08.2006р. було видано новий додаток №6186/140 до ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями з підтвердженням правомірності застосування РРО (ЕККА „ДАТЕКС”) (а.с.23) при реалізації алкогольних напоїв у періоді дії ліцензії (з 01.01.2006р. по 31.12.2006р.) без будь –яких зауважень щодо збільшення розміру плати за ліцензію №507096406186, що свідчить про дотримання позивачем вимог Закону №481/95-ВР щодо справляння плати за кожне окреме місце торгівлі підакцизними товарами.
За наведених вище обставин суд не вбачає у діях позивача складу правопорушення, відповідальність за яке передбачена абзацем дванадцятим частини другої статті 17 Закону № 481/95-ВР.
Крім того, з урахуванням правових приписів статті 17 Закону №481/95-ВР та п. 6 Порядку застосування фінансових санкцій, передбачених статтею 17 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 2 червня 2003 року №790, рішення про стягнення штрафів, передбачених частиною другою статті 17 Закону №481/95-ВР, приймаються органом, який видав ліцензію.
З урахуванням вищенаведеного позов Товариства підлягає задоволенню, а оспорюване рішення - скасуванню у повному обсязі.
На підставі наведеного та керуючись статтями 8, 124, 129 Конституції України, статтями 7 - 9, 69, 86, 160 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України,
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задоволити повністю.
2. Скасувати у повному обсязі рішення Мукачівської об'єднаної державної податкової інспекції у Закарпатській області від 07.09.2006р. №3427/23-01/01778902/18764 про застосування до Великолучківського споживчого товариства (с. Великі Лучки Мукачівського району, вул. Мукачівська, 18, код 01778902) фінансових санкцій у сумі 32 341,80 грн.
3. Постанова суду набирає законної сили після закінчення 10-денного строку з дня її прийняття і може бути оскаржена до сплину вказаного строку до Львівського апеляційного господарського суду через Господарський суд Закарпатської області.
Суддя С. Швед
Суд | Господарський суд Закарпатської області |
Дата ухвалення рішення | 11.12.2006 |
Оприлюднено | 22.08.2007 |
Номер документу | 301541 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Закарпатської області
Швед С.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні