Постанова
від 18.02.2013 по справі 2218/15403/2012
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 2218/15403/2012

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 лютого 2013 року

Хмельницький міськрайонний суд

Хмельницької області у складі:

Головуючої судді - Сарбей В.Л.

при секретарі - Лоб І.А.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Хмельницький адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Управління архітектури та містобудування про визнання протиправним і скасування рішення суб’єкта владних повноважень та зобов’язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернулася до Хмельницького міськрайонного суду з адміністративним позовом до Управління архітектури та містобудування м. Хмельницького про визнання протиправним і скасування рішення суб’єкта владних повноважень та зобов’язання вчинити певні дії.

В обґрунтування своїх позовних вимог позивач посилається на те, що 12 січня 2012 року у зв’язку з виконанням умов договору купівлі-продажу об’єкта незавершеного будівництвом, кафе-бара на місці існуючого павільйону, готовністю 95% від 13.09.2007 року та вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, звернулася із заявою до головного архітектора міста Хмельницького, з проханням надати їй містобудівні умови і обмеження на реконструкцію з добудовою незавершеного будівництва кафе-бару під кафе-бар та магазин непродовольчих товарів по вул. Інститутській, 11 в м. Хмельницькому, на що отримала лист Управління архітектури та містобудування від 23.01.2012 року яке повідомило її, що 19 січня 2012 року на засіданні технічної ради, де проводився розгляд заяви, в задоволенні заяви було відмовлено у зв’язку з невирішеним спірним питанням з балансоутримувачем інженерних мереж ВАТ «Хмельницькгаз», відсутністю згоди власників суміжних приміщень на проведення добудови та необхідністю переукладення договору оренди землі за новою адресою.

Однак, позивачка вважає, що ухвалені на засіданні технічної ради вимоги, висунуті до неї, є необґрунтованими, а відмова у наданні містобудівних умов і обмежень - протиправною, такою, що не відповідає Конституції України та Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності».

В судовому засіданні представник позивача уточнив позовні вимоги, а саме просив визнати протиправною бездіяльність управління архітектури та містобудування, яка полягає у неприйнятті рішення за наслідками розгляду її заяви про надання містобудівних умов та обмежень на реконструкцію з добудовою незавершеного будівництва кафе-бару під кафе-бар і магазину непродовольчих товарів по вул. Інститутській, 11 в м. Хмельницькому та зобов’язати управління архітектури та містобудування надати позивачці містобудівні умови та обмеження на реконструкцію з добудовою незавершеного будівництва кафе-бару під кафе-бар та магазин непродовольчих товарів по вул. Інститутській, 11 в м. Хмельницькому.

Представник відповідача проти задоволення позову заперечив, посилаючись на правильність рішення технічної ради.

Заслухавши пояснення сторін, дослідивши матеріали справи та надані докази, суд вважає, що позовні вимоги слід задовольнити у повному обсязі.

Судом встановлено, що ОСОБА_1 13 вересня 2007 року придбала у ОСОБА_2 згідно договору купівлі-продажу об’єкт незавершеного будівництва - кафе-бар на місці існуючого павільйону, готовністю 95%, що знаходиться в м. Хмельницькому по вул. Інститутській, 11, побудований згідно порядку, встановленого законодавством. Вказаний договір посвідчений приватним нотаріусом ОСОБА_3 і зареєстрований в реєстрі за №6930. Земельна ділянка по вул. Інститутській, 11 в м. Хмельницькому площею 152 кв.м, на якій розташований об’єкт незавершеного будівництва, передана позивачу в оренду згідно договору від 02.06.2011 року №681010004000074. Ділянка належить до категорії земель - землі житлової та громадської забудови, що визначено рішенням Хмельницької міської ради від 09.02.2011 року №28.

Згідно п.1.6. договору купівлі-продажу від 13 вересня 2007 року на ОСОБА_1 покладено обов’язок по завершенню будівництва об’єкта та прийняття його в експлуатацію.

12 січня 2012 року ОСОБА_1 звернулася із заявою до головного архітектора міста Хмельницького, в якій просила надати їй містобудівні умови і обмеження на реконструкцію з добудовою незавершеного будівництва кафе-бару під кафе-бар та магазин непродовольчих товарів по вул. Інститутській, 11 в м. Хмельницькому, на що отримала відповідь Управління архітектури та містобудування листом від 23.01.2012 року, з якого вбачається, що 19 січня 2012 року на засіданні технічної ради, де проводився розгляд заяви, в задоволенні заяви було відмовлено у зв’язку з невирішеним спірним питанням з балансоутримувачем інженерних мереж ВАТ «Хмельницькгаз», відсутністю згоди власників суміжних приміщень на проведення добудови та необхідністю переукладення договору оренди землі за новою адресою.

11 липня 2012 року представник позивача звернувся з письмовою заявою до управління архітектури та містобудування, в якій зазначалось, що ОСОБА_1 19 січня 2012 року на засіданні технічної ради було відмовлено у наданні містобудівних умов та обмежень. У заяві наведено вимоги статті 29 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», а також вказано, що безпосередньо рішення управління архітектури та містобудування про відмову в наданні містобудівних умов та обмежень ОСОБА_1 не надходило, тому представник просив надати їй рішення управління архітектури та містобудування про відмову в наданні містобудівних умов та обмежень.

У відповіді на вказану заяву від 23 липня 2012 року Управління архітектури та містобудування рішення про відмову в наданні містобудівних умов та обмежень не надало, пославшись на те, що рішенням п’ятої сесії Хмельницької міської ради №25 від 30 березня 2011 року «Про затвердження плану зонування м. Хмельницького» з метою комплексного розгляду заяв фізичних та юридичних осіб про намір щодо забудови земельних ділянок, що перебувають у їх власності або користуванні, створено технічну раду.

Ст. 2 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» передбачено, що планування і забудова територій - це діяльність державних органів, органів місцевого самоврядування, юридичних та фізичних осіб, яка передбачає крім іншого і реконструкцію існуючої забудови та територій.

Інструментом державного регулювання планування територій є містобудівна документація, яка поділяється на документацію державного, регіонального та місцевого рівнів.

Відповідно до ст. 29 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» передбачено, що фізична або юридична особа, яка подала до виконавчого органу сільської, селищної, міської ради заяву про намір щодо забудови земельної ділянки, що перебуває у власності або користуванні такої особи, повинна одержати вихідні дані для проектування об'єкта будівництва.

Вихідні дані повинні міститися у повному обсязі в загальнодоступній містобудівній документації на місцевому рівні.

Основними складовими вихідних даних є містобудівні умови та обмеження. Містобудівні умови та обмеження надаються відповідними спеціально уповноваженими органами містобудування та архітектури на безоплатній основі.

Спеціально уповноважений орган містобудування та архітектури визначає відповідність намірів щодо забудови земельної ділянки вимогам містобудівної документації на місцевому рівні.

Розгляд заяви та надання вихідних даних або прийняття рішення про відмову у видачі вихідних даних здійснюються спеціально уповноваженим органом містобудування та архітектури протягом десяти робочих днів з дня реєстрації заяви.

Рішення про відмову у видачі вихідних даних приймається у разі невідповідності намірів щодо забудови земельної ділянки вимогам містобудівної документації на місцевому рівні.

За наявності плану зонування або детального плану території містобудівні умови та обмеження надаються спеціально уповноваженим органом містобудування та архітектури.

До містобудівних умов та обмежень можуть включатися вимоги щодо архітектурних та інженерних рішень.

Склад, зміст, порядок надання містобудівних умов та обмежень визначаються центральним органом виконавчої влади з питань будівництва, містобудування та архітектури.

Вихідні дані є чинними до завершення будівництва об'єкта. Зміни до вихідних даних можуть вноситися тільки за згодою замовника.

Відповідно до п.п.2.1., 2.4. Порядку надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, їх склад та зміст, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України №109 від 07.07.2011 року, передбачено, що містобудівні умови та обмеження є основною складовою вихідних даних.

Містобудівні умови та обмеження надаються відповідними спеціально уповноваженими органами містобудування та архітектури на безоплатній основі у порядку, встановленому Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності".

Розгляд заяви, надання містобудівних умов та обмежень або прийняття рішення про відмову у їх видачі здійснюються спеціально уповноваженим органом містобудування та архітектури у порядку, встановленому Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності".

Підставою для відмови у видачі містобудівних умов та обмежень є невідповідність намірів забудови земельної ділянки положенням відповідної містобудівної документації на місцевому рівні.

Відповідно до п.3 рішення п’ятої сесії Хмельницької міської ради №25 від 30 березня 2011 року «Про затвердження плану зонування території м. Хмельницького» з метою комплексного розгляду заяв фізичних осіб про намір щодо забудови земельних ділянок, що перебувають у їх власності або користуванні, створено технічну раду.

Відповідно до п.п. 4, 5 вказаного рішення зобов’язано управління архітектури та містобудування, до надання вихідних даних або до прийняття рішення про відмову у видачі вихідних даних, щотижня вносити на розгляд технічної ради заяви про намір щодо забудови земельних ділянок, що перебувають у власності або користуванні фізичних осіб.

В рішенні визначено установити, що управління архітектури та містобудування надає вихідні дані або приймає рішення про відмову у їх видачі відповідно до рішення технічної ради, оформленого протоколом, підписаним головою технічної ради та її секретарем.

З аналізу вищенаведеного законодавства та рішення органу місцевого самоврядування вбачається, що уповноваженим органом містобудування та архітектури, який повинен надавати містобудівні умови та обмеження у м. Хмельницькому є Управління архітектури та містобудування.

З матеріалів справи також вбачається, що відповідач не надав позивачеві та його представникові рішення про відмову у видачі містобудівних умов та обмежень, чим порушив вимоги закону.

Витяг з протоколу №01 від 19 січня 2012 року засідання технічної ради, в якому зазначено про відмову у наданні містобудівних умов і обмежень ОСОБА_1 на реконструкцію з добудовою незавершеного будівництва кафе-бару під кафе-бар і магазин непродовольчих товарів по вул. Інститутській, 11 в м. Хмельницькому не може вважатись рішенням уповноваженого органу містобудування та архітектури, який повинен надавати містобудівні умови та обмеження, як це визначено Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності", Порядком надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, їх склад та зміст, затвердженим наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України №109 від 07.07.2011 року.

Судом критично оцінюються заперечення представника відповідача відносно того, що ОСОБА_1 не вирішено питання з балансоутримувачем інженерних мереж ВАТ «Хмельницькгаз», відсутня згода власників суміжних приміщень на проведення добудови, а також те, що адреса «вул. Інститутська, 11» присвоєна земельній ділянці Національного університету «Поділля», оскільки ці заперечення не ґрунтуються на доказах та суперечать іншим матеріалам справи.

Судом досліджені в судовому засіданні робочий проект будівництва кафе та бару на місці існуючого павільйону по вул. Інститутській, 11, виготовлений на замовлення ОСОБА_2 від 2007 року, рішення Хмельницької міської ради №21 від 18.11.2004 року про погодження місця розташування об’єкта - кафе та бару на місці існуючого павільйону, на земельній ділянці площею 0,018га по вул. Інститутській, 11, рішення виконавчого комітету Хмельницької міської ради №733 від 26.11.2004 року про надання дозволу ОСОБА_2 на будівництво вказаного об’єкта з видачею архітектурно-планувального завдання та технічних умов, акт вибору земельної ділянки для будівництва № 232 від 12.07.2004 року, архітектурно-планувальне завдання №347, висновок на відведення земельної ділянки під будівництво по вул. Інститутській, 11 №374 від 19.04.2004 року, висновок про екологічну придатність земельної ділянки для розміщення об’єкта №254 від 19.07.2004 року, висновок попереднього погодження відводу земельної ділянки під будівництво від 15.07.2004 року, погоджені 13.06.2007 року заступником головного архітектора міста Хмельницького проектні креслення.

Також судом досліджені: договір оренди землі №681010004000074 від 02.06.2011 року згідно якого ОСОБА_1 передана в оренду строком на три роки земельна ділянка по вул. Інститутській, 11 площею 152 кв. м., на якій знаходиться об’єкт незавершеного будівництва готовністю 95%. Кадастровий номер земельної ділянки:6810100000:09:006:0078, витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку землі, план землекористування, кадастровий план. Представником позивача надано суду робочий проект виносу газопроводу середнього тиску з пятна будівлі по вул. Інститутській, 11 в м. Хмельницькому, погоджений крім інших організацій також Управлінням житлового-комунального господарства; а також ескізна пропозиція реконструкції з добудовою кафе-бару та магазину непродовольчих товарів по вул. Інститутській, 11 у м. Хмельницькому.

Власник суміжного приміщення ОСОБА_4 надала, посвідчену в нотаріальному порядку, згоду позивачеві на проведення добудови з відповідною реконструкцією.

З аналізу законодавства, «Плану зонування території м. Хмельницького», який є містобудівним документом, що визначає умови та обмеження використання території міста для містобудівних потреб у межах визначених зон, та досліджених документів вбачається, що наміри позивача як забудовника не суперечать вимогам містобудівної документації на місцевому рівні. Разом з тим, технічна рада не є спеціально уповноваженим органом містобудування та архітектури.

Суд вважає, що право позивача на отримання містобудівних умов і обмежень безпідставно порушене.

Відповідно до ст. 19 Конституції України правовий порядок в України ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.

Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.

Частиною 2 статті 71 КАС України встановлено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідачем не доведено необґрунтованість позовних вимог. Суд вважає, що вимоги позивача підтверджені матеріалами справи та доведені у судовому засіданні, а відтак підлягають до задоволення.

Керуючись ст. 19 Конституції України, ст. ст. 2, 6, 17, 18, 71, 105, 106, 162 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовільнити.

Визнати протиправною бездіяльність управління архітектури та містобудування, яка полягає у неприйнятті рішення при розгляді заяви ОСОБА_1 про надання містобудівних умов та обмежень на реконструкцію з добудовою незавершеного будівництва кафе-бару під кафе-бар та магазин непродовольчих товарів по вул. Інститутській, 11 в м. Хмельницькому.

Зобов’язати управління архітектури та містобудування надати ОСОБА_1 містобудівні умови та обмеження на реконструкцію з добудовою незавершеного будівництва кафе-бару під кафе-бар та магазин непродовольчих товарів по вул. Інститутській, 11 в м. Хмельницькому.

Апеляційну скаргу на постанову може бути подано до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції протягом десяти днів з дня її проголошення а особою, яка не була присутня в судовому засіданні, протягом 10 днів з дня отримання її копії.

Суддя: В.Л. Сарбей

СудХмельницький міськрайонний суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення18.02.2013
Оприлюднено21.01.2014
Номер документу30172550
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2218/15403/2012

Постанова від 18.02.2013

Адміністративне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Сарбей В. Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні