10.1
ПОСТАНОВА
Іменем України
20 березня 2013 року Справа № 812/2197/13-а
Луганський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді: Каюди А. М.,
при секретарі: Опейкіній Є.А.
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративний позов Управління Пенсійного фонду України в м. Брянка Луганської області до Комунального підприємства «Южно-Ломуватська житлово-експлуатаційна дільниця» про стягнення заборгованості зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування в розмірі 84734,39грн.,-
ВСТАНОВИВ:
01 березня 2013 року на адресу Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов управління Пенсійного фонду України в м. Брянка Луганської області до комунального підприємства «Южно-Ломуватська житлово-експлуатаційна дільниця» про стягнення заборгованості зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування в розмірі 84734,39грн.
В обґрунтування позовних вимог зазначено наступне.
Відповідач зареєстрований у виконавчому комітеті Брянківської міської ради як суб'єкт підприємницької діяльності з 1993 року. В порушення норм Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» №2464 відповідач не сплачує єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з чим станом на 01.02.2012 утворилась заборгованість по сплаті єдиного внеску за період з 20.06.2012 по 01.02.2013 в сумі 84734,39грн. Згідно ст. 25 вказаного Закону №2464 Управлінням Пенсійного фонду України в м. Брянка Луганської області відповідачу по справі були направлені Вимоги про сплату боргу на загальну суму недоїмки 84734,39 грн., а саме, вимога №Ю-134 від 04.07.2012, вимога №Ю-156 від 02.08.2012, вимога №Ю-174 від 04.09.2012, вимога №Ю-203 від 03.10.2012, вимога №Ю-233 від 05.11.2012, вимога №Ю-257 від 04.12.2012, вимога №Ю-7 від 03.01.2013, вимога №Ю-29 від 04.02.2013. Вказані вимоги відповідачем отримані, не оскаржені в установленому порядку. Заборгованість зі сплати єдиного внеску відповідачем в добровільному порядку не сплачена. За таких обставин позивач просить стягнути з відповідача суму заборгованості зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування в розмірі 84 734,39 грн. в судовому порядку.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав, надав пояснення аналогічні викладеному в адміністративному позові, просив задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився про час, місце та дату розгляду справи був повідомлений належним чином, надав через представника позивача заяву про розгляд справи за його відсутності та відгук на адміністративний позов в якому зазначив, що позовну заяву визнає в повному обсязі, дійсно має заявлену до стягнення суму заборгованості зі сплати єдиного внеску, однак не має можливості своєчасно сплачувати єдиний внесок.
Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст. 69-72 КАС України, суд приходить до наступного.
Судом встановлено, Комунальне підприємство «Южно - Ломуватська житлово - експлуатаційна дільниця» зареєстрована в якості юридичної особи Виконавчим комітетом Брянківської міської ради Луганської області 16.02.1993 (а.с. 5,6). Відповідно до матеріалів справи відповідач перебуває на обліку в якості платника єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування в управлінні Пенсійного фонду України в м.Брянка Луганської області.
Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку визначено Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування».
Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010 р. №2464-VІ (далі - Закон №2464-VІ) визначено, що єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) - це консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов'язкового державного соціального страхування в обов'язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб та членів їхніх сімей на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування.
Пенсійний фонд України (далі - Пенсійний фонд) - орган, уповноважений відповідно до Закону №2464-VІ вести облік платників єдиного внеску, забезпечувати збір та ведення обліку страхових коштів, контролювати повноту та своєчасність їх сплати, вести Державний реєстр загальнообов'язкового державного соціального страхування та виконувати інші функції, передбачені законом.
Відповідно до ч.1 ст. 4 Закону №2464-VІ платниками єдиного внеску є - роботодавці: підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, зазначеним у витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.
Взяття на облік осіб, зазначених у пункті 1 частини першої статті 4 цього Закону, здійснюється Пенсійним фондом шляхом внесення відповідних відомостей до реєстру страхувальників (частина 1 статті 5 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування»).
Частиною 3 статті 5 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», серед іншого встановлено, що платником єдиного внеску, зазначеним у пункті 1 частини першої статті 4 цього Закону, в порядку, встановленому Пенсійним фондом, безоплатно надсилається повідомлення про взяття їх на облік, в якому для платників, зазначених у пункті 1 частини першої статті 4 цього Закону, зазначається клас професійного ризику виробництва, до якого віднесено платника.
Відповідно до п. 1 ч. 2 ст. 6 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» платники єдиного внеску зобов'язані своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.
Пунктом 4 ч. 2 ст. 6 зазначеного Закону встановлено, що платник єдиного внеску зобов'язаний, зокрема, подавати звітність до територіального органу Пенсійного фонду у строки, в порядку та за формою, встановленими Пенсійним фондом за погодженням з відповідними фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування та центральним органом виконавчої влади у галузі статистики.
Згідно з положеннями ч. 8 ст. 9 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» платники єдиного внеску зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за відповідний базовий звітний період, не пізніше 20 числа місяця, що настає за базовим звітним періодом.
При цьому платники, зазначені у пункті 1 частини першої статті 4 цього Закону, під час кожної виплати заробітної плати (доходу, грошового забезпечення), на суми якої (якого) нараховується єдиний внесок, одночасно з видачею зазначених сум зобов'язані сплачувати нарахований на ці виплати єдиний внесок у розмірі, встановленому для таких платників (авансові платежі). Винятком є випадки, якщо внесок, нарахований на ці виплати, вже сплачений у строки, встановлені абзацом першим цієї частини, або за результатами звірення платника з територіальним органом Пенсійного фонду за платником визнана переплата єдиного внеску, сума якої перевищує суму внеску, що підлягає сплаті, або дорівнює їй. Кошти перераховуються одночасно з отриманням (перерахуванням) коштів на оплату праці (виплату доходу, грошового забезпечення), у тому числі в безготівковій чи натуральній формі. При цьому фактичним отриманням (перерахуванням) коштів на оплату праці (виплату доходу, грошового забезпечення) вважається отримання відповідних сум готівкою, зарахування на рахунок одержувача, перерахування за дорученням одержувача на будь-які цілі, отримання товарів (послуг) або будь-яких інших матеріальних цінностей у рахунок зазначених виплат, фактичне здійснення з таких виплат відрахувань згідно із законодавством або виконавчими документами чи будь-яких інших відрахувань.
Базовим звітним періодом є календарний місяць, а для платників, зазначених в абзацах третьому та четвертому пункту 1 частини першої статті 4 цього Закону, - календарний рік. Базовим звітним періодом для відповідача є календарний місяць.
Відповідно до частини 11 статті 9 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» у разі несвоєчасної або не в повному обсязі сплати єдиного внеску до платника застосовуються фінансові санкції, передбачені цим Законом, а посадові особи, винні в порушенні законодавства про збір та ведення обліку єдиного внеску, несуть дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно із законом.
Частиною 12 статті 9 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» встановлено, що єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника.
Відповідно до ст. 25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», рішення, прийняті органами Пенсійного фонду з питань, що належать до їх компетенції відповідно до цього Закону, є обов'язковими до виконання платниками єдиного внеску, посадовими особами і застрахованими особами.
У разі виявлення своєчасно не сплачених сум страхових внесків платники єдиного внеску зобов'язані самостійно обчислити ці внески і сплатити їх з нарахуванням пені в порядку і розмірах, визначених цією статтею. Суми недоїмки стягуються з нарахуванням пені та застосуванням штрафів. (частини 2,3 статті 25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» № 2464-VI, 08.07.2010.)
Частиною 4 статті 25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» передбачено, що територіальний орган Пенсійного фонду у порядку, за формою і в строки, встановлені Пенсійним фондом за погодженням з центральним органом виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики, надсилає платникам єдиного внеску, які мають недоїмку, вимогу про її сплату.
Вимога про сплату недоїмки є виконавчим документом.
Платник єдиного внеску зобов'язаний протягом десяти робочих днів з дня надходження вимоги про сплату недоїмки сплатити суми недоїмки та штрафів разом з нарахованою пенею.
На виконання зазначеної норми Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» управлінням Пенсійного фонду України в м.Брянка Луганської області було складено щодо відповідача по справі вимоги про сплату боргу, а саме:
вимогу №Ю-134 від 04.07.2012, яка отримана головним бухгалтером підприємства, що підтверджується підписом вказаної посадової особи підприємства на корінці вимоги (а.с.9)
вимогу №Ю-156 від 02.08.2012, яка направлена на адресу відповідача по справі поштою, отримана відповідно до поштового повідомлення 09.08.2012 (а.с.10,11)
вимогу №Ю-174 від 04.09.2012, яка направлена на адресу відповідача по справі поштою, отримана відповідно до поштового повідомлення 11.09.2012 (а.с.12,13)
вимогу №Ю-203 від 03.10.2012, яка направлена на адресу відповідача по справі поштою, отримана відповідно до поштового повідомлення 09.10.2012 (а.с.14,15)
вимогу №Ю-233 від 05.11.2012, яка отримана бухгалтером підприємства, що підтверджується підписом вказаної посадової особи підприємства на корінці вимоги (а.с.16)
вимогу №Ю-257 від 04.12.2012, яка отримана бухгалтером підприємства, що підтверджується підписом вказаної посадової особи підприємства на корінці вимоги (а.с.17)
вимогу №Ю-7 від 03.01.2013, яка направлена на адресу відповідача по справі поштою, отримана відповідно до поштового повідомлення 12.01.2013 (а.с.18,19)
вимогу №Ю-29 від 04.02.2013 яка направлена на адресу відповідача по справі поштою, отримана відповідно до поштового повідомлення 07.02.2013 (а.с.20,21)
Даних про оскарження відповідачем вказаних вимог управління Пенсійного фонду України судом на час розгляду справи не встановлено, в добровільному порядку протягом десяти днів з дня отримання вимог про сплату боргу недоїмка зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування відповідачем не сплачена.
Наявність своєчасно несплаченої недоїмки зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, яка заявлена до стягнення з відповідача по справі управлінням Пенсійного фонду в розмірі 84734,39грн., серед іншого підтверджується карткою особового рахунку. (а.с.7-8)
Оскільки, матеріалами справи підтверджується наявність несплаченої підприємством відповідача заборгованості по сплаті єдиного внеску в загальному розмірі 84734,39грн., суд приходить до висновку про задоволення адміністративного позову управління Пенсійного фонду України в м.Брянка Луганської області щодо стягнення з комунального підприємства «Южно-Ломуватська житлово-експлуатаційна дільниця» заборгованості зі сплати єдиного внеску за загальнообов'язкове державне соціальне страхування в розмірі 84734,39грн.
Відповідно до статті 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись статтями 71, 94, 158-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов управління Пенсійного фонду України в м. Брянка Луганської області до комунального підприємства «Южно-Ломуватська житлово-експлуатаційна дільниця» про стягнення заборгованості зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування в розмірі 84734,39 грн. задовольнити повністю.
Стягнути з комунального підприємства «Южно-Ломуватська житлово-експлуатаційна дільниця» (94194, Луганська область, м. Брянка, смт. Южна-Ломуватка, вул. Волочаєвська, 71, код 20150374) заборгованість зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування в розмірі 84734,39 грн. (вісімдесят чотири тисячі сімсот тридцять чотири гривні 39 коп.) на користь управління Пенсійного фонду України в м. Брянка Луганської області (94105, Луганська область, м. Брянка, вул. Котовського, 6)
Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано.
Постанова суду може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду. Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
На підставі частини 3 статті 160 КАС України у судовому засіданні проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Складення постанови у повному обсязі відкладено, про що згідно вимог частини 2 статті 167 КАС України повідомлено після проголошення вступної та резолютивної частин постанови у судовому засіданні.
Постанову в повному обсязі складено та підписано 25 березня 2013 року
Суддя А.М. Каюда
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.03.2013 |
Оприлюднено | 29.03.2013 |
Номер документу | 30176732 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
А.М. Каюда
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні