Постанова
від 20.03.2013 по справі 819/409/13-а
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 819/409/13-a

"20" березня 2013 р. м. Тернопіль

Тернопільський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Білоус І.О.,

при секретарі Шевчук Т.Й.,

за участю:

прокурора Ковальчук О.Р.,

представника позивача Пастух Г.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Тернополі адміністративну справу за адміністративним позовом Прокурора Козівського району Тернопільської області в інтересах держави в особі Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку Прикарпацького територіального управління Сектор нагляду за учасниками ринку цінних паперів у Тернопільській області до Відкритого акціонерного товариства "Козівський маслозавод" про стягнення штрафних санкцій, -

ВСТАНОВИВ :

Прокурор Козівського району Тернопільської області в інтересах держави в особі Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку Прикарпацького територіального управління Сектор нагляду за учасниками ринку цінних паперів у Тернопільській області (надалі - позивач, ДКЦПФР) звернувся до суду з адміністративним позовом до Відкритого акціонерного товариства «Козівський маслозавод» (надалі - відповідач, ВАТ «Козівський маслозавод») про стягнення штрафних санкцій в розмірі 5100 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що ВАТ «Козівський маслозавод» не подавало до територіального органу Комісії регулярну річну інформацію за 2011 рік, не опубліковувало регулярну річну інформацію за 2011 рік в одному з офіційних друкованих видань та не розмістило регулярну річну інформацію за 2011 рік в загальнодоступній інформаційній базі даних ДКЦПФР про ринок цінних паперів, чим не виконало вимоги п.1 глави 1 та пунктів 1,5 глави 7 розділу V Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19.12.2006 №1591, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.02.2007 за №97/13364, із змінами і доповненнями в цій частині (далі - Положення №1591).

Позивачем, за не виконання норм Положення №1591, винесено постанови про накладення санкцій за порушення на ринку цінних паперів від 20.08.2012 року №260-ПР-3-Е, від 20.08.2012 року №261-ПР-3-Е, від 20.08.2012 року №262-ПР-№-Е, згідно з якими на ВАТ «Козівський маслозавод» накладено штраф в розмірі по 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожною постановою, що разом складає 5100 грн.

В судовому засіданні 13.03.2013 року прокурор та представник позивача позовні вимоги підтримали повністю, навели додаткові доводи обґрунтування заявлених вимог, просили стягнути з відповідача штрафні санкції на загальну суму 5100 грн., з мотивів, викладених у позовній заяві. Також уточнили в прохальній частині номер рахунку (№ 31110106700282) Козівського районного відділення Державного казначейства Тернопільської області, на який належить стягнути зазначені вище штрафні санкції.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився повторно. Про час, місце розгляду справи був повідомлений належним чином, про що свідчать рекомендовані повідомлення про вручення поштового відправлення ( а. с. 22,23, 38-40). Причин неявки у судові засідання 5.03.2013 року, 13.03.2013 року, 20.03.2013 року суду не повідомив, клопотань про розгляд справи за його відсутності не надходило.

Згідно із ч. 4 ст.128 КАС України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів. Тому, суд вважає за можливе розглянути справу без участі відповідача, на підставі наявних доказів.

Заслухавши в судовому засіданні думку прокурора, пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, суд встановив наступні обставини.

Судом встановлено, що відкрите акціонерне товариство «Козівський маслозавод» зареєстроване як юридична особа, код ЄДРПОУ 03806991, яке здійснює професійну діяльність на фондовому ринку.

Судом встановлено, що 02.08. 2012 року уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, складено акти про правопорушення на ринку цінних паперів:

- №269-ПР-З-Е, яким встановлено, що ВАТ «Козівський маслозавод» порушило вимоги п.1 гл.1 та п.1 гл.7 V Положення №1591, в частині не розкриття регулярної річної інформації у повному обсязі, в тому числі шляхом опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним. В акті встановлено, що станом на 30.04.2012 року емітентом - ВАТ «Козівський маслозавод» не опубліковано регулярну річну інформацію за 2011 рік в одному з офіційних друкованих видань;

- №270-ПР-З-Е, яким встановлено, що ВАТ «Козівський маслозавод» порушило вимоги п.1 гл.1 та п.1,5 гл.7 V Положення №1591, в частині не розкриття регулярної річної інформації у повному обсязі, в тому числі шляхом подання до територіального органу Комісії згідно з їх місцезнаходженням не пізніше 1 червня року, наступного за звітним. В акті встановлено, що станом на 01.06.2012 року емітентом - ВАТ «Козівський маслозавод» не подано регулярну річну інформацію за 2011 рік до територіального органу Комісії;

- №271-ПР-З-Е, яким встановлено, що ВАТ «Козівський маслозавод» порушило вимоги п.1 гл.1 та п.1 гл.7 V Положення №1591, в частині не розкриття регулярної річної інформації у повному обсязі, в тому числі шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним. В акті встановлено, що згідно інформації з електронного Журналу реєстрації подій загальнодоступної інформації бази даних, станом на 30.04.2012 року емітентом - ВАТ «Козівський маслозавод» не розміщено регулярну річну інформацію за 2011 рік в загальнодоступній інформаційній базі даних ДКЦПФР про ринок цінних паперів.

В подальшому, 20.08.2012 року уповноваженою особою - членом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, винесено постанови про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів:

- №260-ПР-З-Е на підставі акту від 02.08.2012 року №269-ПР-З-Е про правопорушення на ринку цінних паперів. Відповідно до даної постанови на підставі п. 5 ч. 1 ст. 11 Закону України від 20.10.1996 р. №448/96-ВР «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» (далі - Закон №448) та підпункту 1.5 пункту 1 розділу ХVІІ Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку №2272 від 11.12.2007 р. (далі - Правила розгляду справ №2272) - до ВАТ «Козівський маслозавод» застосовано санкцію у вигляді штрафу у розмірі 1700,00 грн. (100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян);

- №261-ПР-З-Е на підставі акту від 02.08.2012 року №270-ПР-З-Е про правопорушення на ринку цінних паперів. Відповідно до даної постанови на підставі п. 7 ч. 1 ст. 11 Закону №448 та підпункту 1.7 пункту 1 розділу ХVІІ Правил розгляду справ №2272 - до ВАТ «Козівський маслозавод» застосовано санкцію у вигляді штрафу у розмірі 1700,00 грн. (100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян);

- №262-ПР-З-Е на підставі акту від 02.08.2012 року №271-ПР-З-Е про правопорушення на ринку цінних паперів. Відповідно до даної постанови на підставі п. 6 ч. 1 ст. 11 Закону №448 та підпункту 1.6 пункту 1 розділу ХVІІ Правил розгляду справ №2272 - до ВАТ «Козівський маслозавод» застосовано санкцію у вигляді штрафу у розмірі 1700,00 грн. (100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян).

При цьому у вищевказаних постановах №260-ПР-З-Е, №261-ПР-З-Е, №262-ПР-З-Е зазначено, що вказану суму штрафу відповідачеві слід сплатити протягом 15 днів з моменту отримання даної постанови, а копію розрахункового документу направити до юридичного управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Вищевказані постанови про накладення санкції №260-ПР-З-Е, №261-ПР-З-Е, №262-ПР-З-Е від 20.08.2012 року були направлені на адресу ВАТ «Козівський маслозавод» 27.08. 2012 року, що підтверджується матеріалами справи (а. с. 5, 6).

Проте, ані у строки вказані в даних постановах, ані станом на день подання позову до суду вказана сума штрафних санкцій відповідачем не сплачена.

На час розгляду справи відповідачем не надано доказів оскарження даних постанов у встановлений законом строк до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку чи в судовому порядку, так само, як і доказів сплати визначеної у постановах суми санкцій.

Перевіривши матеріали справи, розглянувши доводи, викладені в позові та надавши їм правову оцінку, проаналізувавши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, у їх сукупності, суд вважає, що позовні вимоги є обґрунтованими, доведеними належним чином, а тому підлягають задоволенню, з огляду на наступне.

Правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні визначено Законом України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні».

Відповідно до статті 5 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» - державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.

Ч. 4 ст. 6 вищезазначеного закону встановлено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.

Ст. 7 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» передбачено, що до завдань Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, зокрема, відноситься захист прав інвесторів шляхом застосування заходів щодо запобігання і припинення порушень законодавства на ринку цінних паперів, застосування санкцій за порушення законодавства у межах своїх повноважень.

Одним із основних повноважень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку у відповідності до положень п. 14 ст. 8 Закону № 448 (із змінами, внесеними згідно із Законом України від 06.09.2005 року №2804-IV «Про внесення змін до Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні») - є накладення адміністративних стягнень, штрафних та інших санкцій за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.

Відносини, що виникають з розкриття річної інформації на фондовому ринку, регулюється нормами Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19.12.2006 №1591, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.02.2007 за №97/13364, із змінами і доповненнями в цій частині (далі - Положення №1591).

Відповідно до п.1 гл.1 та п.1 гл.7 розділу V Положення №1591, розкриття річної інформації має здійснюватись шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, опублікування у офіційному друкованому виданні, розміщення на сторінці в мережі Інтернет та подання до Комісії. Розкриття річної інформації здійснюється у такі строки:

- розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним;

- опублікування у офіційному друкованому виданні - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним;

- подання до Комісії - не пізніше 1 червня року, наступного за звітним.

У відповідності до п. 5 ч. 1 ст. 11 Закону України №448 «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за неопублікування, опублікування не в повному обсязі інформації та/або опублікування недостовірної інформації - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Згідно до п. 7 ч. 1 ст. 11 Закону №448, Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Відповідно до п. 6 ч. 1 ст. 11 Закону №448, Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірної інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Як вже було зазначено вище у ході розгляду справи встановлено, що відповідач - ВАТ «Козівський маслозавод» вимог вищезазначених положень Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» не виконало.

Ч. 2 ст. 9 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» встановлено, що уповноважені особи Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку мають право, зокрема, відповідно до розподілу обов'язків чи письмового доручення провадити в межах наданих повноважень розгляд справ про порушення чинного законодавства щодо випуску та обігу цінних паперів, у тому числі стандартів, норм і правил, визначених нормативними актами Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

З метою забезпечення дотримання учасниками ринку цінних паперів вимог законодавства на ринку цінних паперів, захисту прав учасників ринку цінних паперів, рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 11.12.2007 року №2272 затверджено Правила розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, якими визначено порядок та строки розгляду Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку справ про порушення громадянами, посадовими особами та юридичними особами вимог законодавства на ринку цінних паперів.

При цьому, відповідно до п. 5 р. І Правил № 2272 уповноважені особи Комісії в межах своїх повноважень зобов'язані в кожному випадку виявлення правопорушення вжити всіх необхідних заходів для документального закріплення факту правопорушення, всебічно, повно та об'єктивно дослідити обставини справи, а також своєчасно застосувати передбачені законодавством санкції.

П. 2 р. ІІ Правил № 2272 - встановлено, що Голова та члени Комісії можуть розглядати справи про правопорушення і застосовувати до учасників ринку цінних паперів санкції, передбачені в розділі XVII цих Правил.

Положеннями статті 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» та Розділу XV Правил №2272 передбачено, що рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення штрафу може бути оскаржено в суді.

Положеннями р. XVIII Правил № 2272 встановлено, що штраф, який застосовуються за правопорушення на ринку цінних паперів, має бути сплачений юридичною особою не пізніше як через 15 днів з дати отримання ним постанови. Юридичні особи сплачують штрафи шляхом перерахування коштів до Державного бюджету. Документ, який підтверджує сплату штрафу, протягом п'яти робочих днів надсилається до уповноваженого підрозділу центрального апарату Комісії (відповідного підрозділу територіального органу Комісії). У разі несплати штрафу юридичною особою в строк, установлений пунктом 2 цього розділу, штраф стягується в судовому порядку.

Окрім того, і Законом України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», а саме ч. 3 ст. 11 цього закону, передбачено, що у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

У ході розгляду справи доказів, які б свідчили про оскарження постанови уповноваженої особи Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку №260-ПР-З-Е, №261-ПР-З-Е, №262-ПР-З-Е від 20.08.2012 р. про застосування до відповідача штрафу у загальному розмірі 5100,00 грн. у порядку, встановленому ст. 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» та р. XV Правил № 2272 відповідачем не подано, та судом не встановлено.

Крім цього, докази сплати відповідачем суми застосованого до нього штрафу у розмірі 5100,00 грн. також відсутні.

Відповідно до ст.121 Конституції України, на систему органів прокуратури України покладена функція представництва інтересів громадянина або держави в суді у випадках, визначених законом.

Ст. 36-1 Закону України «Про прокуратуру» визначено, що представництво прокуратурою інтересів держави у суді полягає у здійсненні прокурорами процесуальних та інших дій від імені держави, спрямованих на захист у суді інтересів громадянина або держави у випадках, визначених законом. Підставою представництва у суді інтересів держави є наявність порушень або загрози порушень економічних, політичних та інших державних інтересів внаслідок протиправних дій (бездіяльності) фізичних або юридичних осіб, що вчиняються у відносинах між ними або з державою.

Ст. 60 КАС України передбачено, порушення адміністративним судом справ за позовними заявами прокурорів та їх заступників, які звертаються до суду в інтересах держави.

Ч. 1 ст. 11 КАС України визначено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості, а ч. 1 ст. 71 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Згідно з ч. 1 ст. 69 та ч. 1 ст. 70 КАС України - доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів. Належним є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування.

Відтак, беручи до уваги вищевикладене, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінюючи наявні у матеріалах справи письмові докази, які мають юридичне значення для її розгляду і вирішення спору по суті, в їх сукупності, а також враховуючи, що на час судового розгляду справи штраф у розмірі 5100,00 грн. за правопорушення на ринку цінних паперів відповідачем в добровільному порядку не сплачений, відповідні докази, які б підтверджували сплату вказаної суми штрафу на час розгляду справи та спростовували б викладені в позові доводи відповідачем не надані, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими, документально підтвердженими та відповідають чинному законодавству.

Таким чином позов підлягає задоволенню в повному обсязі шляхом стягнення з ВАТ «Козівський маслозавод» на користь Державного бюджету України штрафу у розмірі 5100,00 грн. за правопорушення на ринку цінних паперів, застосованого до нього постановами уповноваженої особи Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку №260-ПР-З-Е, №261-ПР-З-Е, №262-ПР-З-Е від 20.08. 2012 р.

Відповідно до вимог ч. 4 ст. 94 КАС України судові витрати у цій справі з

відповідача не стягуються.

Керуючись ст. 2, 11, 86, 128, 160-163 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ :

1.Адміністративний позов задовольнити.

2. Стягнути з відкритого акціонерного товариства «Козівський маслозавод» (код ЄДРПОУ 03806991) на користь Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку штрафні санкції в розмірі 5100 (п'ять тисяч сто) гривень на рахунок Козівського районного відділення Державного казначейства Тернопільської області №31110106700282 по коду бюджетної класифікації 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції», символ звітності 106, код 37822731, МФО 838012.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Львівського апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в десятиденний строк з дня її проголошення та з дня отримання копії постанови, у разі проголошення постанови суду, яка містить вступну та резолютивну частини, а також прийняття постанови у письмовому провадженні. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Постанова набирає законної сили після закінчення строків для подачі апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Повний текст постанови виготовлено 25 березня 2013 року.

Головуючий суддя Білоус І.О.

копія вірна

Суддя Білоус І.О.

СудТернопільський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.03.2013
Оприлюднено28.03.2013
Номер документу30178503
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —819/409/13-а

Постанова від 20.03.2013

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Білоус І.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні