Постанова
від 06.03.2013 по справі 801/1857/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

06 березня 2013 р. (17 год. 16 хв.) Справа №801/1857/13

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Кузнякової С.Ю., секретар судового засідання Устінова І.В., за участю представника позивача Крилової Л.М., представника відповідача Букчир В.А., третьої особи ОСОБА_3, розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Державної фінансової інспекції в Автономній Республіці Крим

до Комунального закладу охорони здоров'я "Євпаторійська міська клінічна лікарня №1"

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача ОСОБА_3

про стягнення заборгованості.

Обставини справи: В провадженні Окружного адміністративного суду АР Крим перебуває адміністративна справи за позовом Державної фінансової інспекції в Автономній Республіці Крим до Комунального закладу охорони здоров'я "Євпаторійська міська клінічна лікарня №1", за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача ОСОБА_3, про стягнення заборгованості у розмірі 5138,05 грн. відповідно до уточнень від 24.03.2011р. № 13-14/181 (т. 2 а.с. 114-115)

Позовні вимоги ґрунтуються на Законі України від 26.01.93 №2939-ХІІ «Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні» та мотивовано тим, що за наслідками проведеної ревізії встановлені порушення діючого законодавства, які, зокрема, полягали у необґрунтованому нарахуванні та сплаті заробітної плати та матеріальної допомоги, через встановлення працівникам посадового окладу на один тарифний розряд вище, ніж це передбачено законодавством; необґрунтованій виплаті премії без наказу керівника; зайвому нарахуванні на необґрунтовано виплачену заробітну плату та перерахуванні внесків до державних цільових фондів. В зв'язку з тим, що відповідачем у добровільному порядку не були повернути безпідставно отримані бюджетні кошті кошти в сумі 5138,05 грн., позивач звернувся до суду для стягнення наведеної суми у судовому порядку.

Представник позивача у судовому засіданні позовній вимоги підтримав, з підстав наведених у позові з урахуванням уточнень від 24.03.2011р., та просив їх задовольнити.

Представник відповідача у судовому засіданні позовні вимоги визнав, про що надав лист від 06.03.2013р. № 798/01-13.

Третя особа ОСОБА_3 у судовому засіданні погодився із позицією відповідача.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши думку осіб, які везуть участь у справі, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд -

ВСТАНОВИВ:

З 22.09.2008р. по 31.10.2008р. відповідно до п. 1.2.2.1 плану Контрольно-ревізійного управління в АР Крим на 3 квартал 2008р., ревізійною групою в складі головних контролерів-ревізорів відділу контролю в сфері соціального захисту населення Пінчук А.М., Стаднік С.О., провідного контролера-ревізора відділу Кірюхіної Т.А. проведено ревізію фінансово-господарської діяльності Комунального закладу «Міське територіально-медичне об'єднання», за результатами якої складено Акт № 04- 21/187 від 07.11.2008 року (а.с. 35-82).

За даними Акта перевірки контролюючим органом виявлено порушення порядку використання і збереження фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильності визначення потреби в бюджетних коштах та взяття зобов'язань, стану і достовірності бухгалтерського обліку та фінансової звітності; зокрема, виявлені порушення вимог пункту 2.2.21 Умов оплати праці працівників закладів охорони здоров'я та установ соціального захисту населення, які затверджено наказом Міністерства праці та соціальної політики України, Міністерства охорони здоров'я України від 05.10.2005 року №308/519, які полягали у необґрунтованому нарахуванні та сплаті заробітної плати та матеріальної допомоги, зайвому нарахуванні на необґрунтовано виплачену заробітну плату та перерахуванні внесків до державних цільових фондів через встановлення працівникам, які не мають вищої освіти і документально не підтвердили кваліфікаційної категорії, посадового окладу на один тарифний розряд вище, ніж це передбачено законодавством. Крім того, виявлено порушення вимог частини 1 статті 15 Закону України «Про оплату праці», Положення про преміювання робітників Комунального закладу «Міське територіально-медичне об'єднання», яке зареєстроване Управлінням праці та соціального захисту населення м. Євпаторія 05.04.2006 року № 75 у зв'язку із сплатою головному бухгалтеру без наказу керівника премії в сумі 400,00 грн. та зайвим нарахуванням на необґрунтовано виплачену премію та перерахуванням внесків до державних цільових фондів.

Відповідно до частини 1, 2, 5 статті 2 Закону України «Про контрольно-ревізійну службу в Україні» від 26.01.1993р № 2939-XII (в редакції на час проведення ревізії, далі Закон № 2939) головним завданням державної контрольно-ревізійної служби є здійснення державного фінансового контролю за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильністю визначення потреби в бюджетних коштах та взяття зобов'язань, ефективним використанням коштів і майна, станом і достовірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітності в міністерствах та інших органах виконавчої влади, в державних фондах, у бюджетних установах і у суб'єктів господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах і в організаціях, які отримують (отримували в періоді, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів та державних фондів або використовують (використовували у періоді, який перевіряється) державне чи комунальне майно (далі - підконтрольні установи), виконанням місцевих бюджетів, розроблення пропозицій щодо усунення виявлених недоліків і порушень та запобігання їм у подальшому.

Державний фінансовий контроль реалізується державною контрольно-ревізійною службою через проведення державного фінансового аудита, перевірки державних закупівель та інспектування.

Інспектування здійснюється у формі ревізії та полягає у документальній і фактичній перевірці певного комплексу або окремих питань фінансово-господарської діяльності підконтрольної установи, яка повинна забезпечувати виявлення наявних фактів порушення законодавства, встановлення винних у їх допущенні посадових і матеріально відповідальних осіб. Результати ревізії викладаються в акті.

Відповідно до частини 6 статті 2 Закону № 2939 порядок проведення державною контрольно-ревізійною службою державного фінансового аудиту та інспектування встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Пунктом 35 Порядку проведення інспектування державною контрольно- ревізійною службою, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.04.2006 року № 550 (в редакції на час проведення ревізії, далі Порядок), визначено, що виявлені допущені об'єктом контролю порушення законодавства, контроль за дотриманням якого віднесено до компетенції служби, фіксуються в констатуючій частині акта ревізії з обов'язковим посиланням на норми законів чи інших нормативно-правових актів, які порушено, та зазначенням винних у їх допущенні осіб.

Пунктом 50 Порядку встановлено, що за результатами проведеної ревізії у межах наданих прав органи служби вживають заходів для забезпечення: притягнення до адміністративної, дисциплінарної та матеріальної відповідальності винних у допущенні порушень працівників об'єктів контролю; звернення до суду в інтересах держави щодо усунення виявлених ревізією порушень законодавства з питань збереження і використання активів, а також стягнення у дохід держави коштів, одержаних за незаконними договорами, без встановлених законом підстав або з порушенням вимог законодавства; застосування заходів впливу за порушення бюджетного законодавства.

Право на звернення контрольно-ревізійного управління до суду передбачено пунктом 10 статті 10 Закону № 2939, згідно з якою органи державної контрольно-ревізійної служби мають право звертатися до суду в інтересах держави, якщо підконтрольною установою не забезпечено виконання вимог щодо усунення виявлених ревізією порушень законодавства з питань збереження і використання активів.

Частиною другою статті 15 Закону № 2939 встановлено, що законні вимоги службових осіб державної контрольно-ревізійної служби є обов'язковими для виконання службовими особами об'єктів, що ревізуються.

Отже, відповідно до пункту п'ятого статті 8 Закону № 2939, контрольно-ревізійні управління в областях здійснюють контроль за усуненням недоліків і порушень, виявлених під час проведення державного фінансового контролю, а на підставі пункту 10 статті 10 вказаного Закону - мають право, в разі невиконання вимоги, звертатись до суду щодо усунення виявлених ревізією порушень законодавства.

З аналізу норм чинного законодавства вбачається, що встановлені статтею 2 Закону України «Про контрольно-ревізійну службу в Україні» завдання щодо контролю за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, правильністю визначення потреби в бюджетних коштах та взяття зобов'язань, презюмують наділення контрольно-ревізійної служби правом проводити перевірки стосовно дотримання законодавства при нарахуванні та виплаті установою державної форми власності заробітної плати працівникам.

Як вже зазначалось вище, підставою для звернення до суду про стягнення 5138,05 грн., стали виявлені в ході ревізії порушення, а саме:

- п. 2.2.21 «Умов оплати праці працівників закладів охорони здоров'я та установ соціального захисту населення» затвердженого наказом Міністерства охорони здоров'я № 308/519 від 05.10.05р. бухгалтерам та робітникам які не мають вищої освіти, які документально не підтвердили кваліфікаційної категорії, встановлено посадові оклади на один тарифний розряд вище, ніж це передбачено законодавством, що призвело до необґрунтованого нарахування та сплати заробітної плати:

- бухгалтеру ОСОБА_7 в період з 01.01.08р. по 30.08.08р. необґрунтовано нараховано та сплачено заробітну плату та матеріальну допомогу у розмірі 734,20 грн.

- бухгалтеру ОСОБА_8 з 01.07.08р. по 30.08.08р. необґрунтовано нараховано та сплачено заробітну плату та матеріальну допомогу у розмірі 723,34 грн. (сума 299,33 грн. відшкодовано добровільно).

- бухгалтеру ОСОБА_9 в період з 01.07.08р. по 30.08.08р. необґрунтовано нараховано та сплачено заробітну плату та матеріальну допомогу у розмірі 765,75 грн.

- інженеру - метрологу ОСОБА_10 в період з 01.07.08р. по 30.08.08р. необґрунтовано нараховано та сплачено заробітну плату у розмірі 211,00 грн.

- інженеру-програмісту ОСОБА_11 з 01.07.08р. по 30.08.08р. необґрунтовано нараховано та сплачено заробітну плату у розмірі 189,5 грн.

- кухарю ОСОБА_12 в період з 01.09.05р. по 01.09.08р. необґрунтовано нараховано та сплачено заробітну плату розмірі 1050,96 грн.

Загальна сума порушення яка залишилась не відшкодованою становить 3775,42грн.

- в порушення ч. 1 ст. 15 Закону України «Про оплату праці», Положення про преміювання робітників КЗ «ТМО» зареєстрованим Управлінням праці та соціального захисту населення м. Євпаторія 05.04.06р. за №75, головному бухгалтеру ОСОБА_13 без наказу керівника сплачено премію в сумі 400,0 грн.

Загалом, зайво проведено нарахувань на необґрунтовано виплачену заробітну плату та перераховано внесків до державних цільових фондів в сумі 1362,63 грн.

З метою усунення порушень, виявлених під час ревізії, позивачем на адресу відповідача було направлено письмову вимогу № 04-14/7674 від 26.08.2008 року, в які запропоновано повідомити Контрольно-ревізійне управління в АР Крим та надати копію наказу до 10.12.2008р. (т.2 а.с. 93-95).

Однак, у встановлений Контрольно-ревізійним управлінням в АР Крим строк, вимоги щодо усунення порушення в частині перерахування коштів до державного бюджету у сумі 5138,05 грн. відповідачем виконані не були.

Суд звертає увагу, що відповідно до ч. 3 ст. 72 КАС України, обставини, які визнаються сторонами, можуть не доказуватися перед судом, якщо проти цього не заперечують сторони і в суду не виникає сумніву щодо достовірності цих обставин та добровільності їх визнання.

Оскільки на час вирішення спору по суті жодних доказів сплати відповідачем заборгованості в розмірі 5138,05 грн. суду не надано, відповідач позов визнав, і у суду не виникає сумніву щодо достовірності цих обставин та добровільності визнання позову відповідачем, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є законними та обґрунтованими, а позов є таким, що підлягає задоволенню.

Вступну та резолютивну частини постанови проголошено у судовому засіданні 06.03.2013р.

Постанову складено у повному обсязі та підписано 11.03.2013р.

Керуючись ст. ст. 9, 69-71, ст.ст. 158-159, 161-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити у повному обсязі.

2. Стягнути з Комунального закладу охорони здоров'я "Євпаторійська міська клінічна лікарня №1" (97403, АР Крим, м. Євпаторія, Проспект Перемоги, б. 22, ЄДРПОУ 20672233) до Державного бюджету України безпідставно отримані бюджетні кошти в розмірі 5138,05 грн.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Кузнякова С.Ю.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення06.03.2013
Оприлюднено28.03.2013
Номер документу30180363
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —801/1857/13-а

Постанова від 06.03.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кузнякова С.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні