ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
26 березня 2013 року № 813/2081/13-а
14 год. 04 хв.
Львівський окружний адміністративний суд у складі :
головуючого судді - Качур Р.П. ,
за участю секретаря судового засідання - Подібки М. З.
представника позивача Рождественської Л. П. розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за поданням Державної податкової інспекції у Галицькому районі м. Львова Львівської області Державної податкової служби до товариства з обмеженою відповідальністю «Ритейлінгова компанія «ЕСРА» про підтвердження обґрунтованості адміністративного арешту майна, -
В С Т А Н О В И В:
20 березня 2013 року о 14 год. 43 хв. на розгляд Львівського окружного адміністративного суду надійшли матеріали подання Державної податкової інспекції у Галицькому районі м. Львова Львівської області Державної податкової служби до товариства з обмеженою відповідальністю «Ритейлінгова компанія «ЕСРА» про підтвердження обґрунтованості рішення про застосування адміністративного арешту майна платника податків від 19.03.2013 року.
Подання обґрунтоване тим, що рішення про застосування адміністративного арешту майна платника податків від 19.03.2013 року прийнято у відповідності до вимог ст. 94 Податкового кодексу України.
Представник позивача в судовому засіданні подання підтримав у повному обсязі, просив задовольнити повністю.
Відповідач в судове засідання не прибув.
Відповідно до частини 7 ст. 183-3 КАС України, неявка сторін у судове засідання не перешкоджає розгляду подання.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши та оцінивши докази, які мають значення для справи в їх сукупності, суд встановив наступні факти та правовідносини.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Ритейлінгова компанія «ЕСРА» зареєстроване 04.03.2010 року, що підтверджено Витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців № 16137352 від 22.03.2013 року. Відповідача взято на облік в органах ДПС 05.03.2010 року за № 64151, відповідно до довідки № 13767 від 18.03.2011 року.
11.03.2013 року заявником видано наказ № 171 про проведення планової виїзної документальної перевірки товариства з обмеженою відповідальністю «Ритейлінгова компанія «ЕСРА» тривалістю 5 робочих днів з 12.03.2013 року на підставі п. п. 20.1.4. п. 20.1. ст. 20, п. п. 75.1.2. п. 75.1. ст. 75, п. п. 78.1.1. п. 78.1. ст. 78, п. 82.2. ст. 82 Податкового кодексу України.
Згідно з направленням на перевірку № 277 від 12.03.2013 року посадова особи Державної податкової інспекції у Галицькому районі м. Львова Львівської області Державної податкової служби направлена на документальну позапланову виїзну перевірку з 12.03.2013 року тривалістю 5 робочих днів.
Наказ про проведення перевірки та направлення на перевірку вручені відповідачу під розписку
12.03.2013 року Державна податкова інспекція у Галицькому районі м. Львова Львівської області Державної податкової служби звернулась до ТзОВ «Ритейлінгова компанія «ЕСРА» із запитом № 3058/22-40 про надання документів, пов'язаних з обчисленням та сплатою податків і зборів, у якому поставлено вимогу в термін до 14.03.2013 року надати ревізору, який проводить податкову перевірку, документи, пов'язані з обчисленням та сплатою податків, завірені підписами керівника, головного бухгалтера та печаткою відповідно до переліку.
13.03.2013 року посадовими особами заявника здійснено вихід за юридичною адресою відповідача. Директор відповідача після ознайомлення із наказом про проведення перевірки, направленням на перевірку та вимогою про надання документів відмовився надати документи для проведення перевірки, про що складено Акт ненадання документів посадовим особам органу державної посадової служби до проведення позапланової документальної перевірки ТзОВ «Ритейлінгова компанія «ЕСРА» № 11/22-40/36991880 від 13.03.2013 року.
18.03.2013 року заявник повторно звернувся до відповідача із запитом № 3214/22-40 про надання документів, пов'язаних з обчисленням та сплатою податків і зборів, у якому поставлено вимогу надати ревізору, який проводить податкову перевірку, 18.03.2013 року документи, пов'язані з обчисленням та сплатою податків, завірені підписами керівника, головного бухгалтера та печаткою відповідно до переліку.
18.03.2013 року посадовими особами заявника здійснено вихід за юридичною адресою відповідача. Директор відповідача після ознайомлення із наказом про проведення перевірки, направленням на перевірку та вимогою про надання не допустив посадових осіб заявника до проведення податкової перевірки, про що складено Акт недопуску посадових осіб органу державної посадової служби до проведення позапланової документальної перевірки ТзОВ «Ритейлінгова компанія «ЕСРА» № 34/22-40/36991880 від 18.03.2013 року.
18.03.2013 року посадовими особами заявника здійснено вихід за юридичною адресою відповідача. Директор відповідача після ознайомлення із повторною вимогою про надання документів (запит № 3214/22-40 від 18.03.2013 року) відмовився надати документи для проведення перевірки, про що складено Акт ненадання документів посадовим особам органу державної посадової служби до проведення позапланової документальної перевірки ТзОВ «Ритейлінгова компанія «ЕСРА» № 12/22-40/36991880 від 18.03.2013 року.
19.03.2013 року о 17 год. 30 хв. начальником Державної податкової інспекції у Галицькому районі м. Львова Львівської області Державної податкової служби на підставі звернення про застосування адміністративного арешту майна платника податків від 19.03.2013 року прийнято рішення про застосування адміністративного арешту майна платника податків № 3336/10-0012, яким застосовано умовний адміністративний арешт майна платника податків ТзОВ «Ритейлінгова компанія «ЕСРА».
Приймаючи рішення суд виходив з наступного.
Згідно ст. 17 КАС України, юрисдикція адміністративних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених законом.
Згідно з п. п. 16.1.5., п. п. 16.1.6. п. 16.1. ст. 16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний подавати на належним чином оформлену письмову вимогу контролюючих органів (у випадках, визначених законодавством) документи з обліку доходів, витрат та інших показників, пов'язаних із визначенням об'єктів оподаткування (податкових зобов'язань), первинні документи, регістри бухгалтерського обліку, фінансову звітність, інші документи, пов'язані з обчисленням та сплатою податків та зборів, а також подавати контролюючим органам інформацію, відомості про суми коштів, не сплачених до бюджету в зв'язку з отриманням податкових пільг (суми отриманих пільг) та напрями їх використання (щодо умовних податкових пільг - пільг, що надаються за умови використання коштів, вивільнених у суб'єкта господарювання внаслідок надання пільги, у визначеному державою порядку).
Відповідно до п. 20.1.4 ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право проводити перевірки платників податків (крім Національного банку України) в порядку, встановленому цим Кодексом.
Відповідно до п. п. 78.1.1. п. 78.1. ст. 78 ПК України документальна позапланова перевірка здійснюється у випадку, якщо за наслідками перевірок інших платників податків або отримання податкової інформації виявлено факти, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту.
Згідно зі ст. 81 ПК України Посадові особи органу державної податкової служби мають право приступити до проведення документальної виїзної перевірки, фактичної перевірки за наявності підстав для їх проведення, визначених цим Кодексом, та за умови пред'явлення або надіслання у випадках, визначених цим Кодексом, таких документів:
- направлення на проведення такої перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування органу державної податкової служби, реквізити наказу про проведення відповідної перевірки, найменування та реквізити суб'єкта (об'єкта), перевірка якого проводиться (прізвище, ім'я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється), мета, вид (планова або позапланова), підстави, дата початку та тривалість перевірки, посада та прізвище посадової (службової) особи, яка проводитиме перевірку. Направлення на перевірку у такому випадку є дійсним за наявності підпису керівника органу державної податкової служби або його заступника, що скріплений печаткою органу державної податкової служби;
- копії наказу про проведення перевірки;
- службового посвідчення осіб, які зазначені в направленні на проведення перевірки.
Непред'явлення або ненадіслання у випадках, визначених цим Кодексом, платнику податків (його посадовим (службовим) особам або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції) цих документів або пред'явлення зазначених документів, що оформлені з порушенням вимог, встановлених цим пунктом, є підставою для недопущення посадових (службових) осіб органу державної податкової служби до проведення документальної виїзної або фактичної перевірки.
Відмова платника податків та/або посадових (службових) осіб платника податків (його представників або осіб, які фактично проводять розрахункові операції) від допуску до перевірки на інших підставах, ніж визначені в абзаці п'ятому цього пункту, не дозволяється.
При пред'явленні направлення платнику податків та/або посадовим (службовим) особам платника податків (його представникам або особам, які фактично проводять розрахункові операції) такі особи розписуються у направленні із зазначенням свого прізвища, імені, по батькові, посади, дати і часу ознайомлення.
У разі відмови платника податків та/або посадових (службових) осіб платника податків (його представників або осіб, які фактично проводять розрахункові операції) розписатися у направленні на перевірку посадовими (службовими) особами органу державної податкової служби складається акт, який засвідчує факт відмови. У такому випадку акт про відмову від підпису у направленні на перевірку є підставою для початку проведення такої перевірки.
У разі відмови платника податків та/або посадових (службових) осіб платника податків (його представників або осіб, які фактично проводять розрахункові операції) у допуску посадових (службових) осіб органу державної податкової служби до проведення перевірки складається акт, який засвідчує факт відмови.
Відповідно до ст. 94 ПК України адміністративний арешт майна платника податків (далі - арешт майна) є винятковим способом забезпечення виконання платником податків його обов'язків, визначених законом.
Арешт майна може бути застосовано, якщо платник податків відмовляється від проведення документальної перевірки за наявності законних підстав для її проведення або від допуску посадових осіб органу державної податкової служби.
Арешт майна полягає у забороні платнику податків вчиняти щодо свого майна, яке підлягає арешту, дії, зазначені у пункті 94.5 цієї статті.
Умовним арештом майна визнається обмеження платника податків щодо реалізації прав власності на таке майно, який полягає в обов'язковому попередньому отриманні дозволу керівника відповідного органу державної податкової служби на здійснення платником податків будь-якої операції з таким майном. Зазначений дозвіл може бути виданий керівником органу державної податкової служби, якщо за висновком податкового керуючого здійснення платником податків окремої операції не призведе до збільшення його податкового боргу або до зменшення ймовірності його погашення.
Керівник органу державної податкової служби (його заступник) за наявності однієї з обставин, визначених у пункті 94.2 цієї статті, приймає рішення про застосування арешту майна платника податків, яке надсилається: платнику податків з вимогою тимчасово зупинити відчуження його майна; іншим особам, у володінні, розпорядженні або користуванні яких перебуває майно такого платника податків, з вимогою тимчасово зупинити його відчуження.
Арешт на майно може бути накладено рішенням керівника органу державної податкової служби (його заступника), обґрунтованість якого протягом 96 годин має бути перевірена судом.
Зазначена норма Податкового кодексу України кореспондує з п. 2 ч. 1 ст. 183 3 КАС України, відповідно до якого провадження у справах за зверненням органів державної податкової служби при здійсненні ними передбачених законом повноважень здійснюється на підставі подання таких органів щодо підтвердження обґрунтованості адміністративного арешту майна платника податків.
Відповідно до вимог ч. 2 ст. 5 КАС України, провадження в адміністративних справах здійснюється відповідно до закону, чинного на час вчинення окремої процесуальної дії, розгляду і вирішення справи.
Дослідивши наявні у матеріалах справи докази Суд дійшов висновку про правомірність прийнятого Державною податковою інспекцією у Галицькому районі м. Львова Львівської області Державної податкової служби рішення про застосування адміністративного арешту майна платника податків від 19.03.2013 року та про обґрунтованість адміністративного арешту майна платника податків, оскільки податковим органом дотримано вимог ст. ст. 78, 81, 94 Податкового кодексу України. З огляду на наведене, подання Державної податкової інспекції у Галицькому районі м. Львова Львівської області Державної податкової служби до товариства з обмеженою відповідальністю «Ритейлінгова компанія «ЕСРА» про підтвердження обґрунтованості рішення про застосування адміністративного арешту майна платника податків слід задовольнити.
Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.
Керуючись ст.ст. 17-19, 94, 160-163, 167, 183-3, 256 КАС України, суд -
П О С Т А Н О В И В :
1. Подання Державної податкової інспекції у Галицькому районі м. Львова Львівської області Державної податкової служби задовольнити повністю.
2. Визнати обґрунтованим рішення про застосування адміністративного арешту майна платника податків товариства з обмеженою відповідальністю «Ритейлінгова компанія «ЕСРА» (код ЄДРПОУ 36991880) № 3336/10-0012 від 19.03.2013 року.
3. Постанова суду підлягає негайному виконанню.
Постанова суду набирає законної сили у порядку, встановленому ст. 254 КАС України.
Постанова може бути оскаржена в порядку і строки, встановлені ст. 186 КАС України.
Повний текст постанови складено та підписано 26 березня 2012 року.
Суддя Качур Р.П.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.03.2013 |
Оприлюднено | 01.04.2013 |
Номер документу | 30184208 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Качур Роксолана Петрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні