Постанова
від 04.03.2013 по справі 808/1116/13-а
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 березня 2013 року (о 16 год. 55 хв.)Справа № 808/1116/13-а м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Батрак І.В.

за участю секретаря Батечко М.Д.

за участю представника позивача Чупріної О.Ю.

представника відповідача Сонгулія В.В.

розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Приватної установи «Новий Театр»

до Державної податкової інспекції в Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя Запорізької області Державної податкової служби

про визнання рішення протиправним та зобов'язання вчинити певні дії

ВСТАНОВИВ:

У січні 2013 року Приватна установа «Новий Театр» (далі - ПУ «Новий Театр», позивач) звернулась до Запорізького окружного адміністративного суду (далі - суд) із позовною заявою до Державної податкової інспекції в Орджонікідзевському районі м.Запоріжжя Запорізької області Державної податкової служби (далі - ДПІ в Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя, відповідач), в якому просить:

1. Визнати протиправним та скасувати Рішення відповідача від 25.12.2012 № 12647 про відмову у внесенні Приватної установи «Новий Театр» до Реєстру неприбуткових установ та організацій.

2. Зобов'язати відповідача внести до Реєстру неприбуткових установ та організацій Приватну установу «Новий Театр» з дати подання реєстраційної заяви за формою 1-РН платника податку - з 28.11.2012 року.

У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримала та просила задовольнити їх у повному обсязі, надала пояснення, аналогічні викладеним у позовній заяві. Вважає, що Рішення відповідача від 25.12.2012 № 12647 про відмову у внесенні ПУ «Новий Театр» до Реєстру неприбуткових установ та організацій є протиправним та таким, що підлягає скасуванню з наступних підстав. В обґрунтування позовних вимог зазначає, що статутом ПУ «Новий Театр» визначено як неприбуткову установу (п. 1.3. Статуту). Основна діяльність театру передбачає розвиток театрального мистецтва і театральної справи, формування та задоволення потреб населення в театральному мистецтві і не має на меті одержання прибутку (п. 3.3.1.); майно та доходи театру не можуть бути використані на користь засновника театру або його посадових осіб, а також не можуть бути розподілені як під час існування театру, так і після його ліквідації (п. 5.9.); комерційна господарська діяльність ПУ «Новий Театр» здійснюється виключно з метою створення та підтримки необхідних матеріально-технічних умов для досягнення цілей та виконання основних завдань, визначених цим Статутом (п. 3.3.2.); ПУ «Новий Театр» не має права використовувати належні йому кошти або будь-яке інше майно на цілі, не пов'язані з виконанням статутних завдань (п. 5.8.). Крім того, вважає необґрунтованим твердження відповідача, що організаційно-правова форма ПУ «Новий Театр» не відповідає п. 157.1 ст.157 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI (далі - ПК України). Вказує, що можливість здійснення театром комерційної діяльності передбачена законом та статутом та не є перешкодою для надання установі статусу неприбуткової. Таким чином, вважає, що статутні документи ПУ «Новий Театр» відповідають вимогам Закону України «Про театри і театральну справу» та ПК України в частині визначення його статусу як неприбуткової установи відповідно до пп. «г» п. 157.1 ст. 157 ПК України. На підставі викладеного, просить адміністративний позов задовольнити.

Представник відповідача у судовому засіданні проти позову заперечив з підстав, викладених у запереченнях на адміністративний позов. Зазначає, що ПУ «Новий Театр» не підлягає внесенню до Реєстру неприбуткових установ та організацій з наступних підстав. 1.Організаційно-правова форма ПУ «Новий Театр» не відповідає критеріям, визначеним п.157.1 ст. 157 ПК України; 2. В п. 1.1. Статуту ПУ «Новий Театр» вказано, що установа створена з метою здійснення зовнішньоекономічної та фінансово-господарської діяльності, а відповідно до п. 3.3. Статуту Театр здійснює наступні види діяльності: основна та комерційна діяльність, а саме комерційна господарська діяльність, а відповідно до ст. 42 Господарського кодексу України господарська комерційна діяльність (підприємництво) - це самостійна, ініціативна, систематична, на власний ризик господарська діяльність, що здійснюється суб'єктами господарювання з метою досягнення економічних і соціальних результатів та одержання прибутку. На підставі викладеного, просить суд у задоволенні адміністративного позову ПУ «Новий Театр» відмовити в повному обсязі.

На підставі ст. 160 КАС України в судовому засіданні проголошено вступну та резолютивну частини постанови та оголошено про час виготовлення постанови у повному обсязі.

Розглянувши та дослідивши надані позивачем документи, заслухавши пояснення представника відповідача, судом встановлені наступні обставини.

Приватна установа «Новий Театр» (ідентифікаційний код 38461402) є юридичною особою, яка зареєстрована 21.11.2012 Виконавчим комітетом Запорізької міської ради, про що свідчить Виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців серії АА № 465197 та Довідка АА № 708706 з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (ЄДРПОУ).

Відповідно до Довідки АА № 708706 від 27.11.2012 з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (ЄДРПОУ) видами діяльності за КВЕД-2010 Приватної Установи «Новий Театр» є « 90.01 Театральна та концертна діяльність» та «90.02 Діяльність із підтримки театральних і концертних заходів».

Судом встановлено, що розглянувши реєстраційну заяву (форма № 1-РН) платника податку від 28.11.2012 щодо можливості включення ПУ «Новий Театр» до Реєстру неприбуткових установ та організацій листом від 14.12.2012 № 3914 ДПІ в Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя повідомила позивача про неможливість його внесення до Реєстру неприбуткових установ та організацій з наступних підстав:

1. Юридична особа згідно довідки з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України має організаційно-правову форму - приватна організація (установа, заклад), що не відповідає вимогам п. 157.1 ст. 157 ПК України для внесення платника до Реєстру неприбуткових установ та організацій.

2. В п. 1.1. статутних документів вказано, що установа створена з метою здійснення зовнішньоекономічної та фінансово-господарської діяльності, а в п. 3.3. статутних документів передбачено, що організація здійснює наступні види діяльності: основна та комерційна діяльність, а саме комерційна господарська діяльність. Згідно з пп. 14.1.121 п.14.1 ст. 14 ПК України неприбуткові підприємства, установи та організації - підприємства, установи та організації, основною метою діяльності яких є не одержання прибутку, а провадження благодійної діяльності та меценатства і іншої діяльності, передбаченої законодавством. На підставі ст. 377 Господарського кодексу України зовнішньоекономічна діяльність - це господарська діяльність, яка в процесі її здійснення потребує перетинання митного кордону України майном та/або робочою силою, а господарською діяльністю згідно пп. 14.1.36 п. 14.1 ст. 14 ПК України є діяльність особи, що пов'язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу. При цьому, ч. 2 ст. 3 Господарського кодексу України визначено, що господарська діяльність може здійснюватись і без мети одержання прибутку (некомерційна господарська діяльність).

Враховуючи вищевикладене, ПУ «Новий Театр» не може відноситись до неприбуткових організацій і тому присвоєння ознаки неприбутковості згідно з Положенням про Реєстр неприбуткових установ та організацій, затвердженим Наказом Державної податкової адміністрації України від 24.01.2011 № 37, не вбачається можливим.

27.12.2012 директором ПУ «Новий Театр» отримано Рішення від 25.12.2012 № 918 (12647) про відмову у внесенні установи (організації) до Реєстру неприбуткових установ та організацій.

Оскільки ПУ «Новий Театр» вважає, що Рішення ДПІ в Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя від 25.12.2012 № 12647 про відмову у внесенні ПУ «Новий Театр» до Реєстру неприбуткових установ та організацій прийнято всупереч обставинам справи та діючому законодавству, позивач звернувся до суду з адміністративним позовом про скасування зазначеного рішення та зобов'язаня ДПІ в Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя внести ПУ «Новий Театр» до Реєстру неприбуткових установ та організацій.

Ураховуючи викладене, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, суд вважає позовні вимоги такими, що не підлягають задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Підпунктом 14.1.121 пункту 14.1 статті 14 ПК України встановлено, що неприбуткові підприємства, установи та організації - підприємства, установи та організації, основною метою діяльності яких є не одержання прибутку, а провадження благодійної діяльності та меценатства і іншої діяльності, передбаченої законодавством.

Порядок оподаткування неприбуткових установ та організацій визначений ст. 157 ПК України.

Відповідно до п. 157.1 ст. 157 ПК України ця стаття застосовується до неприбуткових установ та організацій, зареєстрованих згідно з вимогами законодавства та внесених органами державної податкової служби в установленому порядку до Реєстру неприбуткових організацій та установ, які є:

а) органами державної влади України, органами місцевого самоврядування, Національною академією наук України та створеними ними установами або організаціями, що утримуються за рахунок коштів відповідних бюджетів;

б) благодійними фондами і благодійними організаціями, створеними у порядку, визначеному законом для провадження благодійної діяльності; громадськими організаціями, створеними з метою надання реабілітаційних, фізкультурно-спортивних для інвалідів (дітей-інвалідів) та соціальних послуг, правової допомоги, провадження екологічної, оздоровчої, аматорської спортивної, культурної, просвітньої, освітньої та наукової діяльності, а також творчими спілками та політичними партіями, громадськими організаціями інвалідів, спілками громадських організацій інвалідів та їх місцевими осередками, створеними згідно із відповідним законом; науково-дослідними установами та вищими навчальними закладами III-IV рівнів акредитації, внесеними до Державного реєстру наукових установ, яким надається підтримка держави; заповідниками, музеями та музеями-заповідниками;

в) кредитними спілками, пенсійними фондами, створеними в порядку, визначеному відповідними законами;

г) іншими, ніж визначені в підпункті "б" цього пункту, юридичними особами, діяльність яких не передбачає отримання прибутку згідно з нормами відповідних законів;

ґ) спілками, асоціаціями та іншими об'єднаннями юридичних осіб, створеними для представлення інтересів засновників (членів, учасників), що утримуються лише за рахунок внесків таких засновників (членів, учасників) та не провадять господарську діяльність, за винятком отримання пасивних доходів;

д) релігійними організаціями, зареєстрованими в порядку, передбаченому законом;

е) житлово-будівельними кооперативами та об'єднаннями співвласників багатоквартирного будинку;

є) професійними спілками, їх об'єднаннями та організаціями профспілок, утвореними в порядку, визначеному законом;

ж) організаціями роботодавців та їх об'єднаннями, утвореними в порядку, визначеному законом;

з) садівничими та гаражними кооперативами або товариствами, створеними в порядку, визначеному законом.

Згідно з п. 157.12 ст. 157 ПК України з метою оподаткування центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику веде реєстр всіх неприбуткових організацій та їх відокремлених підрозділів, які звільняються від оподаткування згідно з положеннями цього пункту. Право неприбуткової організації на користування пільгами в оподаткуванні податком на прибуток виникає після внесення такої організації до Реєстру неприбуткових організацій та установ органами державної податкової служби в порядку, встановленому законодавством.

Відповідно до пункту 2 розділу I Положення про Реєстр неприбуткових установ та організацій, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України 24.01.2011 № 37 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 09.02.2011 за № 161/18899 (чинний на час виникнення спірних відносин) реєстр неприбуткових установ та організацій - це автоматизована система збору, накопичення та обробки даних про неприбуткові підприємства, установи та організації та їх відокремлені підрозділи, визначені підпунктом 14.1.121 пункту 14.1 статті 14 розділу I Податкового кодексу України, доходи яких згідно із статтею 157 розділу III Податкового кодексу України звільняються від сплати податку на прибуток.

Згідно з абз. 2 п. 5 Положення про Реєстр неприбуткових установ та організацій при визначенні структури ознаки неприбуткових установ та організацій необхідно керуватися такими нормативно-правовими актами: Конституцією України, Бюджетним кодексом України, Податковим кодексом України, законами України, що регулюють діяльність відповідної неприбуткової установи та організації, тощо.

Відповідно до пп. 5.4 п. 5 Положення про Реєстр неприбуткових установ та організацій присвоєння установам та організаціям ознаки неприбутковості здійснюють державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єднані спеціалізовані державні податкові інспекції відповідно до такої структури ознаки: (0011) - інші, ніж визначені в підпункті "б" пункту 157.1 статті 157 розділу III Податкового кодексу України, юридичні особи, діяльність яких не передбачає отримання прибутку згідно з нормами відповідних законів (підпункт "г" пункту 157.1 статті 157 розділу III Податкового кодексу України).

Пунктами 2 та 3 розділу II Положення про Реєстр неприбуткових установ та організацій встановлено, що для внесення до Реєстру неприбуткова установа або організація повинна подати до органу державної податкової служби за її місцезнаходженням реєстраційну заяву за формою 1-РН згідно з додатком 1 до цього Положення, а також копії установчих документів. Органи державної податкової служби можуть проводити перевірку відомостей, що містяться в поданих документах.

Згідно з абз. «г» п. 157.1 ст. 157 ПК України ця стаття застосовується до неприбуткових установ та організацій, зареєстрованих згідно з вимогами законодавства та внесених органами державної податкової служби в установленому порядку до Реєстру неприбуткових організацій та установ, які є іншими, ніж визначені в підпункті "б" цього пункту, юридичними особами, діяльність яких не передбачає отримання прибутку згідно з нормами відповідних законів.

Відповідно до п. 157.5 ст. 157 ПК України від оподаткування звільняються доходи неприбуткових організацій, визначених у підпункті "г" пункту 157.1 цієї статті, отримані у вигляді:

- разових або періодичних внесків, відрахувань засновників і членів;

- коштів або майна, які надходять таким неприбутковим організаціям від провадження їх основної діяльності та у вигляді пасивних доходів;

- дотацій або субсидій, отриманих з державного або місцевих бюджетів, державних цільових фондів або в межах технічної чи благодійної, у тому числі гуманітарної, допомоги, крім дотацій на регулювання цін на платні послуги, які надаються таким неприбутковим організаціям або через них їх одержувачам згідно із законодавством, з метою зниження рівня таких цін.

При цьому, відповідно до пп. 14.1.268 п. 14.1 ст. 14 ПК України пасивними доходами є доходи, отримані у вигляді процентів, дивідендів, страхових виплат і відшкодувань, а також роялті.

За змістом п. 157.15 ст. 157 ПК України під терміном "основна діяльність" для цілей цього підпункту слід розуміти діяльність неприбуткових організацій, яка визначена для них як основна законом, що регулює діяльність відповідної неприбуткової організації, у тому числі з надання реабілітаційних та фізкультурно-спортивних послуг для інвалідів (дітей-інвалідів), благодійної допомоги, просвітніх, культурних, наукових, освітніх, соціальних та інших подібних послуг для суспільного споживання, зі створення систем соціального самозабезпечення громадян (недержавні пенсійні фонди та інші подібні організації).

До основної діяльності також включається продаж неприбутковою організацією товарів, виконання робіт, надання послуг, які пропагують принципи та ідеї, для захисту яких було створено таку неприбуткову організацію, та які є тісно пов'язаними з її основною діяльністю, якщо ціна таких товарів, виконаних робіт, наданих послуг є нижчою від звичайної або якщо така ціна регулюється державою.

До основної діяльності не включаються операції з надання товарів, виконання робіт, надання послуг неприбутковими організаціями, визначеними в підпунктах "в" - "ґ" пункту 157.1 цієї статті, особам, іншим, ніж засновники (члени, учасники) таких організацій. Статутні документи неприбуткових організацій повинні містити вичерпний перелік видів їх діяльності, які не передбачають одержання прибутку згідно з нормами законів, що регулюють їх діяльність.

З аналізу зазначених норм права вбачається, що неприбутковими організаціями є організації, основною метою діяльності яких є не одержання прибутку, а провадження благодійної діяльності та меценатства і іншої діяльності, передбаченої законодавством, та статутні документи такої організації повинні містити вичерпний перелік видів їх діяльності, які не передбачають одержання прибутку.

Таким чином, в статутних документах неприбуткової організації при визначенні мети її створення має бути чітко зазначено про те, що основною метою її діяльності є не одержання прибутку, а провадження благодійної діяльності, меценатства та іншої діяльності, передбаченої законодавством.

Як вбачається з матеріалів справи, ПУ «Новий Театр» діє на підставі Статуту, затвердженого рішенням Ради Торгівельно-промислової транснаціональної корпорації «Кераміст», оформленим протоколом № 4 від 16.11.2012 року.

Пунктом 1.3. Статуту визначено, що Театр створюється як неприбуткова установа.

При цьому, пунктом 1.1. Статуту передбачено, що Театр здійснює свою творчу, гастрольну, зовнішньоекономічну та фінансово-господарську діяльність на підставі Конституції України, Цивільного кодексу України, Закону України «Про театри і театральну справу», інших нормативно-правових актів України та цього Статуту.

Відповідно до п. 3.1. Статуту метою діяльності Театру є здійснення діяльності у галузі театрів і театральної справи, пов'язаної зі створенням, публічним виконанням, публічним показом, поширенням та збереженням творів театрального мистецтва, забезпеченням умов для розвитку театральної творчості, підготовкою професіональних кадрів, пропагандою кращих зразків театрального мистецтва.

Відповідно до п. 3.3. Статуту для реалізації мети діяльності Театру, визначеної в п. 3.1. цього Статуту, Театр здійснює наступні види діяльності (основна та комерційна).

Підпунктом 3.3.1. передбачено, що основна діяльність Театру передбачає розвиток театрального мистецтва і театральної справи, формування та задоволення потреб населення в театральному мистецтві. Основна діяльність театру не має на меті одержання прибутку.

Видами основної діяльності театру є:

- створення, публічне виконання та публічний показ театральних вистав, інших творів театрального мистецтва на власній (орендованій) сцені (сценах) та на гастролях, організація мистецьких фестивалів, конкурсів, оглядів, а також реалізація квитків на зазначені заходи;

- підготовка театральних постановок, театрально-концертних програм та інших заходів на основі договорів з юридичними та фізичними особами для їх публічного виконання чи публічного показу на власній чи орендованих сценах з додержанням прав авторів та виконавців ролей (партій) відповідно до законодавства про авторське право та суміжні права;

- організація стажувань усіх категорій працівників театрів;

- надання організаціям на основі договорів постановочних послуг, сценічних постановочних засобів для проведення вистав, концертів;

- виготовлення на замовлення юридичних та фізичних осіб предметів художнього оформлення театральних постановок, концертів;

- надання власної сцени іншим театрам для проведення гастрольних заходів, спільних театральних проектів та програм;

- підготовка, тиражування та реалізація інформаційно-довідникових і рекламних матеріалів, копій відеоматеріалів та фонограм, пов'язаних з діяльністю театру, з додержанням прав авторів та виконавців ролей (партій) відповідно до законодавства про авторське право і суміжні права.

Зазначені в п. 3.3.1. Статуту види основної діяльності Театру кореспондуються з видами основної діяльності театру, передбачені статтею 8 Закону України «Про театри і театральну справу».

Відповідно до ст. 15 Закону України «Про театри і театральну справу» основна діяльність театрів, види якої визначені у статті 8 цього Закону, відноситься до некомерційної діяльності театрів. Театри мають право на одержання статусу неприбуткової організації. Установчі документи театру, що претендує на одержання статусу неприбуткової організації, повинні визначати його статус як неприбуткової організації і відповідати всім вимогам законодавства, що висуваються до неприбуткових організацій.

Відповідно до п. 3.3.2. Статуту комерційна господарська діяльність Театру здійснюється виключно з метою створення та підтримки необхідних матеріально-технічних умов для досягнення цілей та виконання основних завдань, визначених цим Статутом.

До комерційної діяльності Театру відносяться такі види господарської діяльності:

- продаж сувенірної продукції та квитків;

- продюсерська діяльність;

- організація харчування працівників театру та глядачів;

- розміщення реклами в театрі;

- організація презентацій;

- виробництво товарів та надання послуг, що здійснюються виробничими службами Театру;

- реалізація непотрібного Театру сценічного обладнання, театральних костюмів, взуття, реквізиту з вистав, знятих з репертуару;

- торговельно-закупівельна діяльність і послуги з маркетингу та реклами по виготовленню реквізиту, бутафорії, сценічного обладнання, пошиття театральних костюмів, взуття, реставраційних та інших робіт;

- розміщення реклами в Театрі;

- реалізація рекламної продукції: набори театральних програм, листівки, буклети, плакати та інші види рекламної продукції виключно з метою популяризації діяльності Засновника та спонсорів (меценатів);

- здійснення інших видів діяльності, передбачених законодавством України, що не входить до основної діяльності Театру.

Відповідно до п. 5.3. Статуту джерелами формування майна Театру є:

- кошти від продажу квитків на вистави та інші заходи;

- кошти, які надходять за договорами на проведення робіт і надання послуг, які укладені з юридичними і фізичними особами;

- доходи від реалізації сувенірної продукції;

- плата за відео- і фотозйомки, інтерв'ю за умови дотримання авторського і (або) суміжних прав та норм ЦК України;

- винагорода (компенсація) за використання майнових прав інтелектуальної власності, що належать Театру і передані за відповідним договором;

- благодійні внески, спонсорські надходження, пожертвування, субсидії і дарунки;

- кошти, отримані по заповітах;

- кредити банків та інших кредитних організацій;

- добровільні внески (пожертвування) від фізичних і юридичних осіб, у тому числі іноземних;

- гранти;

- інші прибутки від діяльності Театру;

- кошти, отримані по кошторису від Засновника;

- інші, не заборонені чинним законодавством джерела.

Пунктом 9.3. Статуту передбачено, що Театр має право здійснювати зовнішньоекономічну діяльність відповідно до законодавства, у тому числі шляхом демонстрування театральних творів за кордоном.

Аналізуючи наведені положення Статуту ПУ «Новий Театр», суд приходить до висновку про невідповідність його окремих положень вимогам підпункту «г» пункту 157.1, пункту 157.5, абзацам другому та четвертому пункту 157.15 ст. 157 ПК України.

Так, пунктом 1.1. Статуту передбачено, що Театр здійснює, зокрема, зовнішньоекономічну та фінансово-господарську діяльність на підставі Конституції України, Цивільного кодексу України, Закону України «Про театри і театральну справу», інших нормативно-правових актів України та цього Статуту.

Відповідно до п. 3.3. Статуту Театр здійснює наступні види діяльності: основна та комерційна діяльність, а пунктом 3.3.2. Статуту передбачені види господарської діяльності, які відносяться до комерційної діяльності Театру.

Відповідно до ст. 377 Господарського кодексу України зовнішньоекономічною діяльністю суб'єктів господарювання є господарська діяльність, яка в процесі її здійснення потребує перетинання митного кордону України майном, зазначеним у частині першій статті 139 цього Кодексу, та/або робочою силою.

Згідно з п. 14.1.36 п. 14.1 ст. 14 ПК України господарська діяльність - діяльність особи, що пов'язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема за договорами комісії, доручення та агентськими договорами.

Відповідно до ч. 2 ст. 3 Господарського кодексу України господарська діяльність, що здійснюється для досягнення економічних і соціальних результатів та з метою одержання прибутку, є підприємництвом, а суб'єкти підприємництва - підприємцями. Господарська діяльність може здійснюватись і без мети одержання прибутку (некомерційна господарська діяльність).

Згідно з ст. 42 Господарського кодексу України господарська комерційна діяльність (підприємництво) - це самостійна, ініціативна, систематична, на власний ризик господарська діяльність, що здійснюється суб'єктами господарювання (підприємцями) з метою досягнення економічних і соціальних результатів та одержання прибутку.

Крім того, до джерел формування майна Театру віднесено кредити, гранти, спонсорські надходження, інші прибутки від діяльності Театру та інші джерела, не заборонені законом, які не віднесено до переліку видів доходів неприбуткових організацій, які звільняються від оподаткування, що встановлені п. 157.5 ст. 157 ПК України.

Наведені положення Статуту ПУ «Новий Театр», на переконання суду, є несумісними з наведеними в ст. 157 ПК України ознаками неприбуткової організації.

Відповідно до ч. 3 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5)добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку

Згідно з ч. 1 ст. 11 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Як встановлено ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Відповідно до ч. 2 ст. 71 КАС України про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Вирішуючи спір по суті, суд приходить до висновку, що відповідач, як суб'єкт владних повноважень, повністю довів правомірність своїх дій.

Суд вважає, що права позивача не є порушеними та в разі внесення відповідних змін до установчих документів, позивач не обмежений в праві звернутися із заявою про його включення до Реєстру неприбуткових установ та організацій у порядку, визначеному чинним законодавством.

Виходячи з заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що відповідачем доведено законність та обґрунтованість оскаржуваного рішення, тому у задоволенні адміністративного позову слід відмовити повністю.

Керуючись ст. ст. 94, 158-163 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

В задоволенні позову відмовити.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України, або прийняття постанови у письмовому провадженні - з дня отримання такої постанови, апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Суддя І.В. Батрак

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.03.2013
Оприлюднено29.03.2013
Номер документу30187744
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —808/1116/13-а

Постанова від 04.03.2013

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Батрак Інна Володимирівна

Постанова від 04.03.2013

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Батрак Інна Володимирівна

Ухвала від 04.02.2013

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Батрак Інна Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні