УКРАЇНА
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Справа № 819/537/13-a
"19" березня 2013 р. м. Тернопіль
Тернопільський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Хрущ В.Л.,
за участю:
секретаря судового засідання Мельник Н.І. ,
представника позивача - Талабана В.В.,
за відсутності відповідача та третьої особи,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Тернополі справу за адміністративним позовом Збаразької міжрайонної державної податкової інспекції (Лановецьке відділення) Тернопільської області Державної податкової служби до Товариства з обмеженою відповідальністю «Морпортсервіс», третя особа - Державний реєстратор Лановецької районної державної адміністрації Тернопільської області Яблонська Наталія Богданівна, про припинення юридичної особи,-
ВСТАНОВИВ:
До Тернопільського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Збаразької міжрайонної державної податкової інспекції (Лановецьке відділення) Тернопільської області Державної податкової служби до Товариства з обмеженою відповідальністю «Морпортсервіс» про припинення юридичної особи.
Вимоги даного позову мотивовані тим, що 02.01.2013 року державним реєстратором Лановецької районної державної адміністрації Тернопільської області внесено інформацію до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців про відсутність Товариства з обмеженою відповідальністю «Морпортсервіс» за його місцезнаходженням: вул. Червоноармійська, 27, село Лопушне , Лановецький район, Тернопільська область. А тому, з огляду на те, що у відповідності пунктом 2 статті 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням - є однією із законодавчо визначених підстав для припинення юридичної особи, позивач просить суд постановити рішення про припинення юридичної особи - Товариства з обмеженою відповідальністю «Морпортсервіс».
Ухвала про відкриття провадження у даній справі - направлена на адресу відповідача рекомендованим листом за місцем реєстрації, яка вказана в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, та щодо якої не вносились зміни на час надходження зазначеного позову до суду.
Однак, поштове відправлення повернулось на адресу суду з відміткою пункту поштового зв'язку «ТОВ "Морпортсервіс " на території с.Лопушне не існує».
Згідно з положеннями статті 35 Кодексу адміністративного судочинства України - у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
Третьою особою - Державним реєстратором Лановецької районної державної адміністрації Тернопільської області Яблонською Н.Б., надіслано до суду заяву (вх . №2442 від 19.03.2013 року), - про відсутність заперечень проти розгляду справи за її відсутності - у зв'язку із неможливістю з'явитися в судове засідання.
Таким чином, з огляду на вжиття судом всіх залежних від нього заходів щодо повідомлення належним чином учасників адміністративного процесу про наявність судової справи за їх участю, а також можливість реалізації відповідачем права захисту у судовому порядку його прав та інтересів, - суд, у відповідності до статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України, визнав за доцільне проводити розгляд справи за відсутності відповідача та третьої особи.
В судовому засіданні представник позивача позов підтримав та просив задовольнити позовні вимоги з мотивів, викладених в позовній заяві.
Заслухавши пояснення представника позивача, перевіривши матеріали справи, розглянувши доводи, викладені в позові, та надавши їм належну правову оцінку, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню , - з огляду на наступне.
Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Морпортсервіс» (далі ТОВ «Морпортсервіс») (ідентифікаційний код - 36369888) 13.03.2009 року зареєстроване як юридична особа Виконавчим комітетом Іллічівської міської ради Одеської області за адресою: вул. Леніна, 4, м. Іллічівськ, Одеська область.
Відповідно до довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців від 27.02.2013 року Серія АЕ №070935 (далі - довідка з ЄДР), наданої суду Лановецьким відділенням Збаразької МДПІ, - вподальшому державними реєстраторами щодо ТОВ «Морпортсервіс» було внесено, зокрема, наступні записи про проведення реєстраційних дій:
- №7 від 02.08.2012 року № 15541050006002280 «державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи», відповідно до якого місцезнаходження відповідача з адреси по вул.Леніна, 4, м.Іллічівськ, Одеської області - змінено на вул. Червоноармійська, 27, с. Лопушне, Лановецький район, Тернопільської області;
- №8 від 02.08.2012 року № 15541070007002280 «внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах»;
- запис №9 від 11.09.2012 року - зняття з обліку у Виконавчому комітеті Іллічівської міської ради Одеської області;
- №10 від 19.09.2012 року - взяття на облік Лановецькою районною державною адміністрацію Тернопільської області;
- № 11 від 02.01.2013 року №16381430010000550 «Внесення інформації щодо відсутності юридичної особи за вказаною адресою».
Актом звірки єдиного банку даних про платників податків - юридичних осіб від 01.10.2012 року, проведеної Збаразькою МДПІ (Лановецьким відділенням) та державним реєстратором Лановецької РДА, - підтверджується те, що 19 вересня 2012 року, у зв'язку із зміною місцезнаходження юридичної особи, державним реєстратором Лановецького району отримано реєстраційну справу ТОВ «Морпортсервіс».
Довідкою виконавчого комітету Лопушненської сільської Ради №85 від 20.09.2012 року підтверджується те, що на території сільської Ради вулиця «Червоноармійська» - відсутня.
Відповідно до ч. 3 пп. 12.2 п.12 Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України №1588 від 9.12.2011 року, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 29.12.2011 року за №1562/20300, у рамках проведення цих заходів, а також при призначенні чи проведенні будь-якого виду перевірки платника податків чи при виконанні інших службових обов'язків працівниками органів державної податкової служби здійснюється або може здійснюватись перевірка місцезнаходження (місця проживання) платника податків. За наслідками перевірки складається акт перевірки місцезнаходження платника податків. Якщо встановлено відсутність платника податків за його місцезнаходженням (місцем проживання), то проводиться робота із з'ясування фактичного місця розташування (місцезнаходження, місця проживання) платника податків, відповідальних та пов'язаних осіб.
Так, працівниками Збаразької МДПІ (Лановецького відділення), була проведена перевірка місцезнаходження Товариства з обмеженою відповідальністю «Морпортсервіс» на території сільської Ради, про що складено акт №1/36369888 від 03.10.2012 року, з якого видно, що за результатами проведення перевірки встановлено, що:
- вулиця «Червоноармійська», по якій зареєстровано ТОВ «Морпортсервіс», на території с. Лопушне - відсутня;
- керівник ТОВ «Морпортсервіс» Сьлєнзак Надія Сергіївна зареєстрована по АДРЕСА_1, однак, по місцю реєстрації вказаної особи - не було виявлено;
- на місці реєстрації керівника товариства (вул. Радянської армії, 27 с.Лопушне) не виявлено будь - яких ознак здійснення господарської діяльності ТОВ «Морпортсервіс», також відсутні будь - які ознаки належності приміщення за даною адресою до ТОВ «Морпортсервіс» (відсутні вивіски з назвою, розпорядок роботи, складські приміщення).
Окрім того, відповідно до пп. 12.4 п.12 Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України №1588 від 9.12.2011 року, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 29.12.2011 року за №1562/20300, положення «Про організацію взаємодії підрозділів податкової міліції з іншими структурними підрозділами органів державної податкової служби для встановлення місцезнаходження платника податків», затвердженого наказом ДПА України №336 від 17.05.2010 року, на адресу Кременецького підрозділу податкової міліції ДПС у Тернопільській області був направлений запит №3 від 02.11.2012 року «Про встановлення місцезнаходження ТОВ «Морпортсервіс».
На вказаний запит Кременецьким підрозділом податкової міліції ДПС у Тернопільській області 16.11.2012 року позивачу надано довідку 822/07-11 від 16.11.2012 року, якою підтверджується те, що у результаті проведеної перевірки місцезнаходження ТОВ «Морпортсервіс» - не встановлено.
Крім того, результати вказаної перевірки та встановлення відсутності ТОВ «Морпортсервіс» за адресою: Лановецький р-н, с. Лопушне , вул. Червоноармійська, 27, - зафіксовані також і в акті перевірки місцезнаходження платника податків від 16.11.2012 року, складеному Кременецьким підрозділом податкової міліції ДПС у Тернопільській області.
Підпунктом 12.5 п.12 Порядку обліку платників податків і зборів встановлено, якщо за результатами заходів щодо встановлення фактичного місцезнаходження юридичної особи підрозділами податкової міліції буде підтверджено відсутність такої особи за місцезнаходженням або встановлено, що фактичне місцезнаходження юридичної особи не відповідає зареєстрованому місцезнаходженню, керівник (заступник керівника) органу державної податкової служби приймає рішення про направлення до відповідного державного реєстратора повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням за ф . N 18-ОПП (додаток 24) для вжиття заходів, передбачених частиною дванадцятою статті 19 Закону.
23 листопада 2012 року Збаразькою МДПІ (Лановецьким відділенням) було прийнято рішення №3 про доцільність направлення державному реєстратору повідомлення про відсутність юридичної особи ТОВ «Морпортсервіс» за місцезнаходженням за ф.18-ОПП, що вподальшому і було здійснено.
Відповідно до абзацу 2 частини 14 статті 19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» у разі неподання юридичною особою протягом місяця з дати надходження їй відповідного повідомлення реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу державний реєстратор повинен внести до ЄДР запис про відсутність підтвердження зазначених відомостей про юридичну особу. Якщо державному реєстратору повернуто поштове відправлення державний реєстратор повинен внести до ЄДР запис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням.
Як видно із матеріалів справи, після отримання повідомлення за ф.18-ОПП від Збаразької МДПІ (Лановецького відділення) державним реєстратором Лановецької районної державної адміністрації Тернопільської області, у відповідності до ст. 19 ЗУ «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців та у зв'язку з відсутністю товариства з обмеженою відповідальністю «Морпортсервіс» за його місцезнаходженням, - внесено відповідний запис до ЄДР від 02.01.2013 року №16381430010000550 «Внесення інформації щодо відсутності юридичної особи за вказаною адресою».
Згідно з пунктом 63.3 статті 63 Податкового кодексу України з метою проведення податкового контролю платники податків підлягають реєстрації або взяттю на облік в органах державної податкової служби за місцезнаходженням юридичних осіб, відокремлених підрозділів юридичних осіб, місцем проживання особи (основне місце обліку), а також за місцем розташування (реєстрації) їх підрозділів, рухомого та не рухомого майна, об'єктів оподаткування або об'єктів, які пов'язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (неосновне місце обліку).
Платник податків зобов'язаний стати на облік у відповідних органах державної податкової служби за основним та неосновним місцем обліку, повідомляти про всі об'єкти оподаткування і об'єкти, пов'язані з оподаткуванням, органи державної податкової служби за місцезнаходженням таких об'єктів у порядку, встановленому центральним органом державної податкової служби.
Відповідно до пунктів 1.2 та 1.3 Порядку обліку платників податків, зборів, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України від 22.12.2010 року № 979 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13.12.2010 року за 1439/18734 (далі - Порядок) - ведення обліку платників податків є одним із способів податкового контролю. Облік платників податків ведеться з метою створення умов для здійснення органами державної податкової служби контролю за правильністю нарахування, своєчасністю і повнотою сплати податків, нарахованих фінансових санкцій, дотримання податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби та взяттю на облік або реєстрації в органах державної податкової служби підлягають усі платники податків.
Згідно з пунктом 1.4 Порядку - з метою проведення податкового контролю платники податків підлягають реєстрації або взяттю на облік в органах державної податкової служби за місцезнаходженням юридичних осіб, відокремлених підрозділів юридичних осіб, місцем проживання особи (основне місце обліку), а також за місцем розташування (реєстрації) їх підрозділів, рухомого та нерухомого майна, об'єктів оподаткування або об'єктів, які пов'язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (неосновне місце обліку). Платник податків зобов'язаний стати на облік у відповідних органах державної податкової служби за основним та неосновним місцем обліку, повідомляти про всі об'єкти оподаткування і об'єкти, пов'язані з оподаткуванням, органи державної податкової служби за місцезнаходженням таких об'єктів.
Відповідно до пунктів 3.10 та 3.11 Порядку - після взяття платника податків на облік за основним місцем обліку орган державної податкової служби формує довідку про взяття на облік платника податків за ф. N 4-ОПП довідка про взяття на облік платника податків за ф. N 4-ОПП є єдиним документом, який підтверджує взяття платника податків на облік в органі державної податкової служби. Довідка (свідоцтво) видається безоплатно та є дійсною лише на території України.
Як свідчать матеріали справи, відповідач не звертався до органу державної податкової служби за новим місцезнаходженням - ані з заявою про взяття на облік (ф. № 4-ОПП), ані за отриманням довідки про взяття на облік платника податків (ф. № 4-ОПП).
Відповідно до ч. 3 ст.4 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» № 755 від 15.05.2003 року - зміни до установчих документів юридичної особи, а також зміна прізвища та/або імені, та/або по батькові (далі - імені) або місця проживання фізичної особи - підприємця підлягають обов'язковій державній реєстрації шляхом внесення відповідних змін до записів Єдиного державного реєстру в порядку, встановленому цим Законом.
Відповідно до частини 4 статті 89 Цивільного кодексу України до єдиного державного реєстру вносяться відомості про організаційно - правову форму юридичної особи, її найменування місцезнаходження, органи управління, філії та представництва, мету установи, а також інші відомості, встановлені законом.
Тобто, з урахуванням частини 1 статті 93 Цивільного кодексу України, абзацу 6 статті 1 та частини 2 статті 17 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» - серед інших відомостей до єдиного державного реєстру вносяться відомості про адресу органу або особи, які відповідно до установчих документів юридичної особи чи закону виступають від її імені.
Частиною 3 статті 8 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» встановлено, що установчі документи (установчий акт, - статут або засновницький договір, положення) юридичної особи повинні містити відомості, передбачені законом. Відповідальність за відповідність установчих документів законодавству несуть засновники (учасники) юридичної особи.
Згідно з підпунктом 20.1.12. пункту 20.1. статті 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право у випадках, встановлених законом, звертатися до суду щодо припинення юридичної особи та підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця про визнання недійсними установчих (засновницьких) документів суб'єктів господарювання.
При цьому, відповідно до пункту 67.2 статті 67 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця.
Відповідно до частини 2 статті 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» - підставами для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, - є наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням.
Відповідно до частини 2 статті 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» суд, який постановив рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язане з банкрутством юридичної особи, у день набрання таким рішенням законної сили направляє його копію державному реєстратору за місцезнаходженням юридичної особи для внесення до Єдиного державного реєстру запису про судове рішення. Дата надходження відповідного судового рішення вноситься державним реєстратором до журналу обліку реєстраційних дій.
З огляду на вищезазначені положення чинного законодавства, а також зважаючи на те, що наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням - є законодавчо визначеною підставою для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, - суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та наявність правових підстав для задоволення позову шляхом винесення рішення про припинення юридичної особи.
Відповідно до статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати у даній справі з відповідача - не стягуються.
Керуючись статтями 2, 9, 10, 11, 69-71, 94, 128, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов Збаразької міжрайонної державної податкової інспекції (Лановецьке відділення) Тернопільської області Державної податкової служби - задовольнити.
2. Припинити юридичну особу - Товариство з обмеженою відповідальністю «Морпортсервіс» (ідентифікаційний код - 36369888, вул. Червоноармійська, 27, с. Лопушне, Лановецький район, Тернопільської області).
3. Копію постанови направити сторонам у справі, а також - державному реєстратору Лановецької районної державної адміністрації Тернопільської області - на виконання вимог, встановлених статтею 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» для внесення відповідного запису до Єдиного державного реєстру запису про судове рішення.
Постанова набирає законної сили за правилами статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.
/Повний текст постанови виготовлений та підписаний 26 березня 2013 року/.
Головуючий суддя (підпис) Хрущ В. Л.
Копія вірна:
Суддя Хрущ В. Л.
Суд | Тернопільський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.03.2013 |
Оприлюднено | 01.04.2013 |
Номер документу | 30192270 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Хрущ В. Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні