Постанова
від 14.03.2013 по справі 452/567/13-а
САМБІРСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа №: 452/567/13-а

П О С Т А Н О В А

Іменем України

14 березня 2013 року м.Самбір

Самбірський міськрайонний суд Львівської області

у складі головуючого судді Пташинського І.А.

при секретарі Терлецькій І.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Самбір справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Ринок-Сервіс» до Сабірської міської ради Львівської області, третя особа на стороні відповідача без самостійних вимог на предмет спору Управління Держземагенства у Самбірському районі Львівської області, про визнання дій незаконними та протиправними, зобов’язання вчинити дії,

встановив :

ТзОВ «Ринок-Сервіс» звернулося в суд і вказаним адміністративним позовом, який уточнило в судовому засіданні, про :

- визнання дій Самбірської міської ради Львівської області щодо відмови у затвердженні технічної документації та наданні земельної ділянки в оренду незаконними та протиправними;

- зобов’язання Самбірської міської ради Львівської області прийняти рішення щодо затвердження технічної документації із землеустрою щодо складення документів, що посвідчують право на земельну ділянку для обслуговування ринку в м.Самборі по вул. Валовій, 20, Львівської області, ТзОВ «Ринок-Сервіс» та надання вказаної земельної ділянки площею 0,4923 га в оренду ТзОВ «Ринок-Сервіс» для обслуговування ринку терміном на 5 років;

- зобов’язання Самбірської міської ради Львівської області укласти з ТзОВ «Ринок-Сервіс» договір оренди вказаної земельної ділянки площею 0,4923 га (кадастровий номер 4610900000:04:068:0139) терміном на 5 років.

Свої вимоги мотивує тим, що 20.09.2004 р. між ТзОВ «Ринок-Сервіс» та Самбірською міською радою Львівської області було укладено договір оренди земельної ділянки площею 0,4929 га, що знаходиться в м.Самборі по вул. Валовій, 20, Львівської області, для обслуговування ринку терміном на 5 років (далі Договір), тобто до 20.09.2009 р. Згідно п.8 даного Договору, після закінчення строку Договору орендар має переважне право поновлення його на новий строк, повідомивши письмово орендодавця про намір продовжити дію Договору не пізніше ніж за 30 днів до закінчення строку дії Договору.

28.07.2009 р. позивач звернувся до відповідача з повідомленнями про намір продовжити Договір, однак жодної відповіді не отримав, але і надалі користується даною земельною ділянкою за яку справно сплачує орендну плату.

26.06.2012 р. Самбірською міською радою прийнято рішення №23 «Про поновлення терміну користування земельною ділянкою», яким вирішено поновити термін договору оренди зазначеної земельної ділянки ТзОВ «Ринок-Сервіс» для обслуговування ринку терміном на 5 років та зобов’язано землекористувача в місячний термін переукласти договір оренди земельної ділянки.

На вимогу Управління Держкомзему у м.Самборі позивачем було виготовлено технічну документацію із землеустрою, з якої стало відомо, що розмір та межа земельної ділянки змінились (зменшились) і її площа стала 0,4923 га, оскільки відповідач 6 кв.м. орендованої ними земельної ділянки віддав під встановлення торгового ларька іншій особі. Призначення землі не змінилося. Даній земельній ділянці присвоєно новий кадастровий номер 4610900000:04:068:0139.

З приводу затвердження технічної документації із землеустрою та укладення договору оренди вказаної земельної ділянки площею 0,4923 га позивач неодноразово звертався до відповідача, однак той листами відмовляв у їх клопотаннях, так як дані питання при голосуванні на сесії Самбірської міської ради не набрали необхідної кількості голосів для позитивного вирішення. Такі дії відповідача вони вважають неправомірними, оскільки їм відмовляють без зазначення причини, хоч відмова повинна бути мотивованою та лише з підстав, передбачених ЗК України.

Крім того, позивач має переважне право на отримання в оренду даної земельної ділянки у зв’язку з тим, що на ній знаходяться будівлі та споруди, що належать йому на праві власності.

На переконання позивача, діями Самбірської міської ради порушуються вимоги ст.123 ЗК України, а тому є підстави вважати їх незаконними та протиправними.

В судовому засіданні представники позивача, ОСОБА_1 та ОСОБА_2, вимоги підтримали, посилаючись на обставини викладені в позовній заяві. Крім того пояснили, що під час дії договору оренди вказаної земельної ділянки до ТзОВ «Ринок-Сервіс» не було жодних претензій, проводилось покращення території та вкладались кошти, заборгованості по орендній платі не має. Технічна документація на вказану земельну ділянку була погоджена з усіма службами. Зараз є під загрозою господарська діяльність товариства. Просили позов задовольнити.

Представник відповідача - Самбірської міської ради Львівської області, ОСОБА_3, позов не визнав та пояснив, що реально відмови позивачу не має, бо рішення міської ради з цього приводу не має, так як дане питання два рази не набрало голосів. ОСОБА_2 міського голови про залишення спірної земельної ділянки для потреб міста є лише думкою міського голови. Також зазначив, що проект землеустрою та технічна документація із землеустрою є різними поняттями, а в витягах з протоколів сесій Самбірської міської ради, які долучені до матеріалів справи як докази, на його думку, помилково вказано, що розглядалось питання щодо затвердження проекту землеустрою ТзОВ «Ринок-Сервіс», а мало бути питання щодо технічної документації із землеустрою. Вважав позов необґрунтованим та безпідставним, просив в позові відмовити.

Представник залученої судом до участі в справі третьої особи на стороні відповідача без самостійних вимог на предмет спору Управління Держземагенства у Самбірському районі Львівської області, ОСОБА_4, позов не підтримала і пояснила, що з 01.01.2013 р. вступили в силу зміни до земельного законодавства України і тепер має бути інша технічна документація на спірну земельну ділянку - міська рада зобов’язана виготовити технічну документацію на себе, оформивши також право власності. В 2012 р. підстав для відмови позивачу у відповідача не було, Самбірська міська рада незаконно не прийняла рішення щодо затвердження технічної документації із землеустрою та надання вказаної земельної ділянки в оренду ТзОВ «Ринок-Сервіс». Проект землеустрою позивачу не був потрібним. Просила в позові відмовити, бо змінилося законодавство.

Заслухавши пояснення представників позивача, представника відповідача, третьої особи, дослідивши докази в справі, оцінивши їх в сукупності, суд вважає, що позов підлягає до задоволення частково із наступних підстав.

Договором оренди землі від 20.09.2004 р., укладеним Самбірською міською радою (орендодавець) із ТзОВ «Ринок-Сервіс» (орендар), підтверджується, що орендодавець надав, а орендар прийняв в строкове платне користування (оренду) земельну ділянку несільськогосподарського призначення загальною площею 0,4929 га, що знаходиться в м.Самборі по вул. Валовій, 20, Львівської області, для обслуговування ринку терміном на 5 років, тобто до 20.09.2009 р.

У п.3 Договору зазначено, що на земельній ділянці знаходяться об’єкти нерухомого майна: цілісний майновий комплекс, придбаний згідно договору купівлі-продажу.

Договором купівлі-продажу від 27.03.2003 р., посвідченим приватним нотаріусом Самбірського районного нотаріального округу (реєстровий №1183) підтверджуються, що відділ приватизації комунального майна Самбірської міської ради передав у власність покупцю - ТзОВ «Ринок-Сервіс» сторожовий будинок у м.Самборі по вул. Валова, 20, Львівської області, розміщений на землі Самбірської міської ради.

Із п.8 даного Договору відомо, що після закінчення строку договору орендар має переважне право поновлення його на новий строк. У цьому разі орендар повинен не пізніше ніж за 30 днів до закінчення строку дії договору повідомити письмово орендодавця про намір продовжити його дію.

Листом від 28.07.2009 р. за №58 засвідчується, що ТзОВ «Ринок-Сервіс» звернулося письмово до Самбірського міського голови з проханням продовжити термін угоди на оренду земельної ділянки по вул. Валовій, 20 та 28, в м.Самборі Львівської області, терміном на 5 років на попередніх умовах без зміни цільового призначення, а також долучило копію угоди на оренду земельної ділянки, тобто виконало умови, передбачені п.8 Договору від 20.09.2004 р.

Згідно ч.2 ст.124 ЗК України (в редакції станом на 02.07.2009 р.), передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється за результатами проведення земельних торгів, крім випадків, встановлених частинами другою, третьою статті 134 цього Кодексу.

Відповідно ч.3 ст.124 ЗК України (в редакції станом на 02.07.2009 р.), передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, громадянам, юридичним особам, визначеним частинами другою, третьою статті 134 цього Кодексу, здійснюється в порядку, встановленому статтею 123 цього Кодексу.

Як встановлено ч.2 ст.134 ЗК України (в редакції станом на 02.07.2009 р.), не підлягають продажу на конкурентних засадах (земельних торгах) земельні ділянки державної чи комунальної власності або права на них у разі : розташування на земельних ділянках об'єктів нерухомого майна, що перебувають у власності громадян, юридичних осіб, в яких відсутні акції (частки, паї), що належать державі, крім випадків відмови власника розташованого на земельній ділянці нерухомого майна від її викупу або укладення договору оренди.

Із наданої ТзОВ «Ринок-Сервіс» довідки №13/1 від 05.02.2013 р. відомо, що в м.Самборі по вул. Валовій, 20, Львівської області, знаходяться об’єкти, які є їхньою власністю, а саме: трансформаторна підстанція площею 14,86 кв.м., торгові столи під навісом площею відповідно 225,85 кв.м.; 209,74 кв.м.; 219,12 кв.м.; 333,71 кв.м.

Згідно ч.1 ст.123 ЗК України (в редакції станом на 02.07.2009 р.), надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється на підставі рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування.

Відповідно ч.2 ст.123 ЗК України (в редакції станом на 02.07.2009 р.), надання у користування земельної ділянки, межі якої встановлені в натурі (на місцевості), без зміни її цільового призначення, здійснюється на підставі технічної документації із землеустрою щодо складання документа, що посвідчує право користування земельною ділянкою.

Із технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право на земельну ділянку для обслуговування ринку в м.Самборі по вул. Валовій, 20, Львівської області, ТзОВ «Ринок-Сервіс» вбачається, що вона виготовлена, а також погоджена в Управлінні Держкомзему м.Самбора, наявний позитивний висновок відділу архітектури та містобудування м.Самбора.

Згідно листів №89 від 04.10.2012 р. та №104 від 20.11.2012 р., ТзОВ «Ринок-Сервіс» зверталось до Самбірського міського голови з проханням затвердити технічну документацію із землеустрою про надання земельної ділянки в м.Самборі по вул. Валовій, 20, Львівської області, для обслуговування ринку площею 0,4923 га в оренду терміном на 5 років.

Станом на 11.03.2013 р. у ТзОВ «Ринок-Сервіс» відсутня заборгованість по орендній платі за земельну ділянку по вул. Валова, 20, у м.Самборі, Львівської області, і це підтверджується довідкою ТзОВ «Ринок-Сервіс» від 11.03.2013 р. за №24.

Протоколом засідання постійної комісії Самбірської міської ради з питань землекористування, будівництва та архітектури №46 від 04.10.2012 р. засвідчується, що питання поновлення оренди ТзОВ «Ринок-Сервіс» по вул. Валовій, 20, у м.Самборі, Львівської області, було погоджене даною комісією і підготовлено проект рішення сесії з цього приводу (п.36).

Із витягу з протоколу №27 сесії Самбірської міської ради від 25 грудня 2012 р. відомо, що на сесії ради слухалось питання (п.п.2.2 п.32) про затвердження проекту землеустрою та надання земельної ділянки в оренду ТзОВ «Ринок-Сервіс» і результати голосування були наступні: за - 6, проти - 0, утрим - 19. Рішення з цього приводу не прийняте.

Листами Самбірської міської ради від 07.11.2012 р. та від 02.01.2013 р. повідомлено ТзОВ «Ринок-Сервіс» про те, що їх письмове звернення щодо затвердження технічної документації на земельну ділянку по вул..Валова,20, було предметом розгляду на сесіях Самбірської міської ради від 06.11.2012 р. та від 25.12.2012 р. і при голосуванні для позитивного вирішення не набрало необхідної кількості голосів.

Відповідно ч.1 ст.59 Закону України „Про місцеве самоврядуванняВ» , рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.

Із листа Самбірської міської ради Львівської області, за підписом голови, від 27.02.2013 р. за №2/19-374/1 відомо, що після того, як питання ТзОВ «Ринок-Сервіс» про затвердження технічної документації на земельну ділянку площею 0,4923 га по вул. Валовій, 20, і продовження договору оренди на дану земельну ділянку комунальної власності не набрало необхідної кількості голосів при розгляді і голосуванні на сесії Самбірської міської ради від 06.11.2012 р. та від 25.12.2012 р., Самбірська міська рада залишає дану земельну ділянку для потреб міста.

Враховуючи встановлені обставини, витяг з протоколу №27 сесії Самбірської міської ради від 25 грудня 2012 р., суд вважає, що Самбірською міською радою, в порушення вимог ч.2 ст.123 ЗК України, питання затвердження технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право на земельну ділянку для обслуговування ринку в м.Самборі по вул. Валовій, 20, Львівської області, та надання даної земельної ділянки в оренду ТзОВ «Ринок-Сервіс» не розглядалось, а розглядалось питання затвердження проектів землеустрою та надання земельних ділянок в оренду, які, як підтвердив і представник відповідача і представник 3-ї особи, не є тотожними питаннями. Проект землеустрою позивачем на затвердження відповідачу не подавався, а отже і не міг бути предметом розгляду на сесії Самбірської міської ради з прийняттям відповідного рішення.

Фактично, на переконання суду, Самбірською міською радою в розгляді питання затвердження технічної документації із землеустрою та надання вказаної земельної ділянки в оренду ТзОВ «Ринок-Сервіс» було відмовлено, що також підтверджується листом міського голови від 27.02.2013 р. за №2/19-374/1.

При цьому суд не приймає до уваги витяг з протоколу №25/2 сесії Самбірської міської ради від 06 листопада 2012 р. та пояснення представника відповідача щодо можливої описки в даному витягу з протоколу з приводу затвердження проектів землеустрою, а мало би бути технічної документації, та надання земельних ділянок у користування (п.17), оскільки в даному документі відсутня будь-яка інформація, що дане питання хоч якимось чином стосується саме ТзОВ «Ринок-Сервіс».

Також суд прийшов до переконання, що не заслуговують на увагу пояснення представника відповідача щодо того, що лист Самбірської міської ради Львівської області, за підписом міського голови, від 27.02.2013 р. за №2/19-374/1 є особистою думкою міського голови, так як даний лист виготовлений на бланку Самбірської міської ради Львівської області з вихідним реєстраційним номером, а з його тексту вбачається, що він викладений від імені Самбірської міської ради Львівської області.

За таких обставин, а також з урахуванням пояснень представника 3-ї особи - Управління Держземагенства у Самбірському районі Львівської області в тій частині, що «в 2012 р. підстав для відмови позивачу у відповідача не було, Самбірська міська рада незаконно не прийняла рішення щодо затвердження технічної документації із землеустрою та надання вказаної земельної ділянки в оренду ТзОВ «Ринок-Сервіс», проект землеустрою позивачу не був потрібним», суд прийшов до висновку, що законних підстав для відмови у розгляді та затвердженні технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право на земельну ділянку площею 0,4923 га для обслуговування ринку в м.Самборі по вул. Валовій, 20, Львівської області, Товариства з обмеженою відповідальністю «Ринок-Сервіс» та надання вказаної земельної ділянки в оренду терміном на 5 років Товариству з обмеженою відповідальністю «Ринок-Сервіс» для обслуговування ринку, з викладенням цих питань, відповідно ч.1 ст.59 Закону України „Про місцеве самоврядуванняВ» , у формі рішення (позитивного чи негативного), у відповідача не було. У зв’язку з цим, такі дії відповідача є протиправними та незаконними, і тому його слід зобов’язати їх вчинити.

При цьому, Самбірській міській раді слід врахувати вимоги ч.2 ст.5 ЦК України, якою передбачено, що акт цивільного законодавства не має зворотної дії у часі, крім випадків, коли він пом'якшує або скасовує цивільну відповідальність особи; а також вимоги ч.3 ст.5 ЦК України - якщо цивільні відносини виникли раніше і регулювалися актом цивільного законодавства, який втратив чинність, новий акт цивільного законодавства застосовується до прав та обов'язків, що виникли з моменту набрання ним чинності.

На підставі ч.1 ст.2 Закону України „Про оренду земліВ» , відносини, пов’язані з орендою землі, регулюються Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, цим Законом, законами України, іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них, а також договором оренди землі.

Згідно ч.2 ст.4 Закону України «Про оренду землі», орендодавцями земельних ділянок, що перебувають у комунальній власності, є сільські, селищні, міські ради в межах повноважень, визначених законом.

У відповідності з ч.1 ст.124 ЗК України, передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями, визначеними статтею 122 цього Кодексу, чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди) шляхом укладення договору оренди земельної ділянки чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки.

Відповідно до п.34 ч.1 ст.26 Закону України «Про місцеве самоврядування», виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються відповідно до закону питання регулювання земельних відносин.

За таких обставин суд прийшов до переконання, що питання укладення Самбірською міською радою договору оренди спірної земельної ділянки з позивачем відноситься до виключної компетенції відповідача, а тому вимога про його зобов’язання вчинити вказані дії не ґрунтується на законі і в її задоволенні слід відмовити за безпідставністю.

Відповідно до ст. 94 КАС України, судові витрати по справі в сумі 22 грн. 94 коп. слід стягнути з місцевого бюджету Самбірської міської ради в користь позивача.

Керуючись ст.ст.7, 70, 86, 94, 158-163 КАС України, суд, -

постановив :

Позов задовольнити частково.

Визнати дії Самбірської міської ради Львівської області щодо відмови у затвердженні технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право на земельну ділянку площею 0,4923 га для обслуговування ринку в м.Самборі по вул. Валовій, 20, Львівської області, Товариства з обмеженою відповідальністю «Ринок-Сервіс» та наданні вказаної земельної ділянки в оренду терміном на 5 років Товариству з обмеженою відповідальністю «Ринок-Сервіс» для обслуговування ринку - незаконними та протиправними.

Зобов’язати Самбірську міську раду Львівської області розглянути питання з приводу:

- затвердження технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право на земельну ділянку площею 0,4923 га для обслуговування ринку в м.Самборі по вул. Валовій, 20, Львівської області, Товариства з обмеженою відповідальністю «Ринок-Сервіс»;

- надання земельної ділянки площею 0,4923 га в м.Самборі по вул. Валовій, 20, Львівської області, в оренду терміном на 5 років Товариству з обмеженою відповідальністю «Ринок-Сервіс» для обслуговування ринку,

у відповідності з вимогами чинного законодавства України та прийняти з цього приводу рішення.

В решті позовних вимог Товариству з обмеженою відповідальністю «Ринок-Сервіс» відмовити.

Стягнути з місцевого бюджету Самбірської міської ради 22 (двадцять дві) грн. 94 коп. судового збору в користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Ринок-Сервіс» .

На постанову може бути подана апеляційна скарга протягом десяти днів з дня отримання її копії, яка подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Самбірський міськрайонний суд Львівської області.

Постанова виготовлена в нарадчій кімнаті в одному примірнику.

Суддя підпис

Згідно з оригіналом

Суддя І.А.Пташинський

СудСамбірський міськрайонний суд Львівської області
Дата ухвалення рішення14.03.2013
Оприлюднено21.01.2014
Номер документу30192505
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —452/567/13-а

Постанова від 14.03.2013

Адміністративне

Самбірський міськрайонний суд Львівської області

Пташинський І. А.

Постанова від 14.03.2013

Адміністративне

Самбірський міськрайонний суд Львівської області

Пташинський І. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні