Рішення
від 19.03.2013 по справі 905/1306/13-г
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

83048, м.Донецьк, вул.Артема, 157, тел.381-88-46

Р І Ш Е Н Н Я

іменем України

19.03.13 р. Справа № 905/1306/13-г

Господарський суд Донецької області у складі

головуючого судді Кучерявої О.О.,

при секретарі судового засідання Москвітіній В.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Інпром», м. Дніпропетровськ

до Державного підприємства «Донецька вугільна енергетична компанія», м.Донецьк

про стягнення заборгованості в розмірі 78 009, 59 грн.,

за участю представників:

від позивача: Бондаренко В.О., директор,

Фокіної Н.Ф., за довір. від 01.03.2013р.,

від відповідача: Герасимової Н.О., за довір. від 11.12.2012р.,

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Інпром» звернулось до суду з позовом до Державного підприємства «Донецька вугільна енергетична компанія» про стягнення заборгованості в розмірі 78 009, 59 грн.

Правовою підставою позову позивач під час розгляду справи вважає норми статей 526, 525, 530, 599, 610, 629, 692 Цивільного кодексу України, статті 193 Господарського кодексу України. В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на неналежне виконання відповідачем зобов'язань за договором про закупівлю товарів за державні кошти від 12 травня 2011 року №881. Зазначив, що відповідачем не сплачена в повному обсязі вартість поставленого товару відповідно до договору. Факт отримання відповідачем товару підтверджується видатковими накладними. З урахуванням часткової сплати сума заборгованості становить 78 009, 59 грн.

Представники позивача у судовому засіданні надали пояснення аналогічні викладеним в позові, просили задовольнити позовні вимоги в повному обсязі. Через канцелярію суду надали додаткові документи, які долучені до матеріалів справи.

Представник відповідача у судовому засіданні позовні вимоги визнав позовні вимоги в повному обсязі у розмірі 78 009, 59 грн., про що через канцелярію суду надав відзив на позовну заяву.

Підстави для неприйняття визнання позову відповідачем у суду відсутні.

Представники сторін клопотання щодо фіксації судового процесу не заявляли, у зв'язку з чим, розгляд справи здійснювався без застосуванням засобів технічної фіксації судового процесу у відповідності до статті 81-1 Господарського процесуального кодексу України

Перевіривши матеріали справи, вирішивши питання чи мали місце обставини, якими обґрунтовувалися вимоги та заперечення, та якими доказами вони підтверджуються, чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, суд,

ВСТАНОВИВ:

12 травня 2011 року між Державним підприємством «Донецька вугільна енергетична компанія» (Покупець) та Товариством з обмеженою відповідальністю «Інпром» (Постачальник) укладений договір про закупівлю товарів за державні кошти № 881 (надалі по тексту - договір), за умовами якого, Постачальник зобов'язується поставити Покупцю товари, зазначені в Специфікації, що є додатком №1 до цього договору, а Покупець - прийняти і оплатити такі товари (пункт 1.1 договору).

Умовами договору сторони визначили предмет, ціну товару, порядок здійснення оплати, поставку товарів, відповідальність сторін та строк дії договору.

Договір підписано обома сторонами, а саме, Постачальником - директором Бондаренко В.О та Покупцем - комерційним директором Чмельовою М.В., яка діяла на підставі довіреності №1-570 від 30 грудня 2010 року, виданої генеральним директором підприємства (том 2, а.с.1). Доказів відмови від договору до матеріалів справи не надано, у зв'язку з чим, за висновками суду вказаний договір є чинним.

Відповідно до пункту 2.2 договору якість товару має відповідати ТУ заводу-виробника, ДСТУ та Гостру. При постачанні товару Постачальник надає Покупцю сертифікат якості, паспорт.

На виконання умов вищевказаного пункту договору, позивачем долучені до матеріалів справи паспорти на товар (том 2, а.с.77-79).

Згідно із пунктом 3.1 договору ціна цього договору становить 3 948 600, 00 грн. три мільйона дев'ятсот сорок вісім тисяч шістсот гривень 00 коп.)у тому числі ПДВ (20%) - 658 100,00 грн. (шістсот п'ятдесят вісім тисяч сто гривень 00 коп.).

У наявній в матеріалах справи Специфікації міститься інформація про найменування, кількість, ціну та строк поставки продукції, яка підписана сторонами без заперечень та скріплена печатками підприємств (а.с.15).

З матеріалів справи вбачається, що відповідно до Специфікації позивачем складені рахунки-фактури №СФ-0000034 від 09 серпня 2011 року на суму 39007, 20 грн., №СФ-0000035 від 16 серпня 2011 року на суму 119062,20 грн., №СФ-0000041 від 18 серпня 2011 року на суму 15602,88 грн., №СФ-0000043 від 25 серпня 2011 року на суму 15602,88 грн., №СФ-0000052 від 29 вересня 2011 року на суму 21705,60 грн., №СФ-0000057 від 12 жовтня 2011 року на суму 8195,80 грн., №СФ-0000055 від 07 жовтня 2011 року на суму 24587,39 грн., № СФ-0000058 від 18 жовтня 2011 року на суму 29253,60 грн., №СФ-0000082 від 29 листопада 2011 року на суму 17322, 00 грн., №СФ-0000005 від 07 лютого 2012 року на суму 42905,28 грн., №СФ-0000018 від 02 квітня 2012 року на суму 19502,40 грн., №СФ-0000026 від 17 квітня 2012 року на суму 140417, 28 грн., №СФ-0000043 від 29 травня 2012 року на суму 35884,42 грн., №СФ-0000049 від 06 червня 2012 року на суму 74889, 22 грн., №СФ-0000059 від 19 червня 2012 року на суму 61237,54 грн., №СФ-0000064 від 03 липня 2012 року на суму 10141, 25 грн., №И-00000070 від 20 липня 2012 року на суму 39004,80 грн., №И-00000080 від 01 серпня 2012 року на суму 19502,40 грн., №И-00000084 від 09 серпня 2012 року на суму 7800,96 грн., №И-00000088 від 16 серпня 2012 року на суму 19502,40 грн., №И-00000108 від 27 вересня 2012 року на суму 39004,80 грн., №И-00000114 від 17 жовтня 2012 року на суму 11701,44 грн.,

Пунктом 4.1 договору встановлено, що розрахунки проводяться шляхом оплати Покупцем товару після підписання сторонами Акту приймання-передачі товару на протязі 60 календарних днів після одержання товару у вказаному місці призначення.

До рахунку додаються: Акт приймання-передачі товару підписаний двома сторонами (пункт 4.2 договору).

В матеріалах справи містяться акти прийому-передачі товару від 09 серпня 2011 року на суму 39007,20 грн., від 16 серпня 2011 року на суму 119062,20 грн., від 18 серпня 2011 року на суму 15602,88 грн., від 25 серпня 2011 року на суму 15602,88 грн., від 29 вересня 2011 року на суму 21705,60 грн., від 12 жовтня 2011 року на суму 8195, 80 грн., від 07 жовтня 2011 року на суму 24587, 39 грн., від 18 жовтня 2011 року на суму 29253, 60 грн., від 29 листопада 2011 року на суму 17322, 00 грн., від 07 лютого 2012 року на суму 42905,28 грн., від 04 квітня 2012 року на суму 19502, 40 грн., від 28 квітня 2012 року на суму 81520, 03 грн., від 17 травня 2012 року на суму 58897,25 грн., від 29 травня 2012 року на суму 35884,42 грн., від 06 червня 2012 року на суму 74 889, 22 грн., від 21 червня 2012 року на суму 61237,54 грн., від 03 липня 2012 року на суму 10 141,25 грн., від 20 липня 2012 року на суму 39004,80 грн., від 01 серпня 2012 року на суму 19502,40 грн., від 09 серпня 2012 року на суму 7800,96 грн., від 16 серпня 2012 року на суму 19502,40 грн., від 27 вересня 2012 року на суму 39 004,80 грн., від 17 жовтня 2012 року на суму 11701,44 грн.

Вищезазначені акти підписані та скріплені печатками підприємств без зауважень.

Відповідно до пункту 5.1 договору поставка товару здійснюється на умовах DDP (склад Вантажоодержувача) за правилами ІНКОТЕРМС-2000 зі змінами.

Пунктом 5.4 договору встановлено, що датою поставки товару вважається дата, яка вказана Покупцем на товаросупроводжувальних документах, наданих Постачальником, при прийманні Товару.

Згідно із пунктом 5.7 договору строк (термін) поставки (передачі) товарів: гідроклапан ГВТН-10У.010, гідромазок КГУ-3У на протязі 10 календарних днів з моменту одержання заявки від Покупця про можливість прийняти товар та оплатити за нього, фільтр ГВТН-10У.010, сідло ГВТН-10У.002, клапан ГВТН-10У.005, пружина - ГВТН-10У.003, баллон ГВТН-10У.008, мембрана ГВТН-10У.004 на протязі 5 календарних днів з моменту одержання заявки від Покупця про можливість прийняти товар та оплатити за нього.

В матеріалах справи містяться замовлення на товар від 23 травня 2012 року №17/627, від 12 жовтня 2012 року №17/1620, від 28 листопада 2012 року №17/1844, від 11 березня 2012 року №17/810, від 14 вересня 2012 року №17/1419, від 02 лютого 2012 року №17/152, від 30 березня 2012 року №17/487, від 18 вересня 2012 року №17/1134 з переліком найменування товарів, ціни та строків поставки (том 2, а.с.80,81,82,83,84,85,86,87,88,89).

На виконання умов договору позивачем поставлений товар, що підтверджується видатковими накладними від 09 серпня 2011 року №РН-000030 на суму 39007,20 грн., від 16 серпня 2011 року №РН-000035 на суму 119 062, 20 грн., від 18 серпня 2011 року №РН-000041 на суму 15602, 88 грн., від 25 серпня 2011 року №РН-000043 на суму 15602, 88 грн., від 29 вересня 2011 року №РН-000052 на суму 21705, 60 грн., від 12 жовтня 2011 року №РН-000057 на суму 8195, 80 грн., від 07 жовтня 2011 року №РН-000055 на суму 24587, 39 грн., від 18 жовтня 2011 року №РН-000058 на суму 29253, 60 грн., від 29 листопада 2011 року №РН-000082 на суму 17322, 00 грн., від 07 лютого 2012 року №РН-0000005 на суму 42905, 28 грн., від 04 квітня 2012 року №РН-0000018 на суму 19502, 40 грн., від 17 квітня 2012 року №И-0000026 на суму 140417, 28 грн., від 17 травня 2012 року № 00000026/1 на суму 58897,25 грн., від 29 травня 2012 року №СФ-0000043 на суму 35884,42 грн., від 06 червня 2012 року №РН-0000049 на суму 74889,22 грн., від 21 червня 2012 року №РН-0000059 на суму 61237,54 грн., від 03 липня 2012 року №РН-0000064 на суму 10141, 25 грн., від 20 липня 2012 року №И-00000070 на суму 39004, 80 грн., від 01 серпня 2012 року №И-00000080 на суму 19502,40 грн., від 09 серпня 2012 року №И-00000084 на суму 7800,96 грн., від 16 серпня 2012 року №И-00000088 на суму 19502, 40 грн., від 27 вересня 2012 року №И-00000108 на суму 39004, 80 грн., від 17 жовтня 2012 року №И-00000114 на суму 11701, 44 грн. на загальну суму 811833, 74 грн., які містяться в матеріалах справи.

Факт отримання відповідачем товару підтверджується підписами осіб, відповідальних за отримання товарно-матеріальних цінностей, а саме, Беліменко О.В., який діяв на підставі довіреностей № 2072 від 09 серпня 2011 року, №2551 від 29 вересня 2011 року, №2652 від 07 жовтня 2011 року, №2797 від 17 жовтня 2011 року, №258 від 25 листопада 2011 року, №812 від 30 березня 2012 року ; Кошкарова А.О., який діяв на підставі довіреностей №2124 від 16 серпня 2011 року, №2719 від 12 жовтня 2011 року, №313 від 06 лютого 2012 року, №1071 від 27 квітня 2012 року, №1250 від 17 травня 2012 року, №1367 від 28 травня 2012 року, №1998 від 31 липня 2012 року, №2535 від 26 вересня 2012 року; Пархоменко Н.І., яка діяла на підставі довіреностей №2168 від 18 серпня 2011 року, №2219 від 25серпня 2011 року; Зубенко С.О., яка діяла на підставі довіреностей №1447 від 05 червня 2012 року, №1621 від 19 червня 2012 року, №1706 від 02 липня 2012 року, №1881 від 19 липня 2012 року, №2084 від 08 серпня 2012 року, №2163 від 16 серпня 2012 року, №2718 від 17 жовтня 2012 року.

Відповідно до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» первинний документ - документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.

Таким чином, в даному випадку, видаткові накладні є первинними обліковими документами в розумінні вищезазначеного Закону та підписання покупцем видаткових накладних підтверджує факт здійснення господарської операції і встановлення договірних відносин, а тому є підставою виникнення обов'язку щодо здійснення розрахунків за отриману продукцію.

Також, в матеріалах справи містяться товарно-транспортні накладні, якими підтверджується факт отримання відповідачем товару.

Позивачем до матеріалів справи були надані докази, що підтверджують часткову оплату відповідачем за отриманий товар згідно договору, а саме, банківські виписки на суму 733 824,15 грн.(том 2, а.с.30-75).

Представник відповідача у судовому засіданні не заперечував проти факту отримання товару, борг на суму 78009, 59 грн. визнав в повному обсязі, про що зазначив у відзиві на позовну заяву, який міститься в матеріалах справи (том 2, а.с.137).

Відповідач отримав товар, але у визначений у договорі строк за нього в повному обсязі не сплатив, своїх договірних зобов'язань перед позивачем не виконав, чим порушив умови договору.

Позивачем на адресу відповідача була надіслана вимога від 04 лютого 2013 року №6 про стягнення дебіторської заборгованості у розмірі 78 009, 59 грн., що підтверджується фіскальним чеком з описом вкладення у цінний лист, які містяться в матеріалах справи (том2, а.с.27-28, 29).

Відповідно до частини 1 статті 265 Господарського кодексу України, за договором поставки одна сторона - постачальник зобов'язується передати (поставити) у зумовлені строки (строк) другій стороні - покупцеві товар (товари), а покупець зобов'язується прийняти вказаний товар (товари) і сплатити за нього певну грошову суму.

Статтями 525, 526 Цивільного кодексу України передбачено, що зобов'язання має виконуватись належним чином, відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог відповідно до звичаїв ділового обороту та інших вимог, що звичайно ставляться. Одностороння відмова від виконання зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.

Частиною 1 статті 530 Цивільного кодексу України встановлено, що якщо у зобов'язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).

Із зазначеною нормою кореспондується й частина 1 статті 193 Господарського кодексу України, відповідно до якої суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться.

Згідно із частиною 1 статті 692 Цивільного кодексу України покупець зобов'язаний оплатити товар після його прийняття або прийняття товаророзпорядчих документів на нього, якщо договором або актами цивільного законодавства не встановлений інший строк оплати товару.

Матеріалами справи доведений факт отримання відповідачем товару та не сплати відповідно до накладних у встановлені договором терміни. Суд вважає, що позовні вимоги про стягнення суми боргу в розмірі 78 009, 59 грн. підлягають задоволенню.

Відповідно до статті 33 Господарського процесуального кодексу України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог чи заперечень.

Також, відповідно до частини 5 статті 78 Господарського процесуального кодексу України в разі визнання відповідачем позовних вимог господарський суд приймає рішення про задоволення позову.

Матеріали справи належних доказів в спростування доводів позивача не містять, відповідачем таких до суду не надано. За таких обставин та враховуючи, що відповідач свої зобов'язання з оплати товару не виконав, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню в повному обсязі.

Судові витрати, згідно статті 49 Господарського процесуального кодексу України, стягуються з відповідача на користь позивача.

Керуючись ст.ст.4, 4-2 - 4-6, 22, 33, 34, 43, 49, 75, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд -

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю «Інпром» до Державного підприємства «Донецька вугільна енергетична компанія» про стягнення заборгованості в розмірі 78 009, 59 грн.- задовольнити повністю.

Стягнути з Державного підприємства «Донецька вугільна енергетична компанія» (83001, м.Донецьк, вул. Артема, 63, п/р 26006000003501 в ПАТ «Креді Агріколь Банк» м.Донецьк, МФО 300614, код ЄДРПОУ 33161769) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Інпром» (49006, м.Дніпропетровськ, вул. Робоча, 82 офіс 3, п/р 26000033663800 в АО «УКРСІББАНК» м.Харків, МФО 351005, код ЄДРПОУ 32781764) заборгованість в розмірі 78 009 (сімдесят вісім тисяч дев'ять) грн., 59 коп.

Стягнути з Державного підприємства «Донецька вугільна енергетична компанія» (83001, м.Донецьк, вул. Артема, 63, п/р 26006000003501 в ПАТ «Креді Агріколь Банк» м.Донецьк, МФО 300614, код ЄДРПОУ 33161769) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Інпром» (49006, м.Дніпропетровськ, вул. Робоча, 82 офіс 3, п/р 26000033663800 в АО «УКРСІББАНК» м.Харків, МФО 351005, код ЄДРПОУ 32781764) витрати по сплаті судового збору у розмірі 1 720 (одну тисячу сімсот двадцять) грн., 50 коп.

У судовому засіданні 19 березня 2013 року проголошено та підписано вступну та резолютивну частини рішення. Повний текст рішення складено та підписано 25 березня 2013 року.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано, а у разі подання апеляційної скарги - після розгляду справи апеляційним господарським судом, якщо рішення не буде скасовано.

Суддя Кучерява О.О.

СудГосподарський суд Донецької області
Дата ухвалення рішення19.03.2013
Оприлюднено27.03.2013
Номер документу30196397
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —905/1306/13-г

Рішення від 19.03.2013

Господарське

Господарський суд Донецької області

Кучерява О.О.

Ухвала від 22.02.2013

Господарське

Господарський суд Донецької області

Кучерява О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні