Постанова
від 28.02.2013 по справі 801/1790/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

28 лютого 2013 р. 12:44 Справа №801/1790/13-а

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючої судді Трещової О.Р., при секретарі Веретенниковій Ю.В.,розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у м.Сімферополі АР Крим Державної податкової служби до Відкритого акціонерного товариства «Сімферопольське автотранспортне підприємство № 14354» про стягнення

ВСТАНОВИВ:

До Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим звернулася з позовом Державна податкова інспекція у м.Сімферополі АР Крим Державної податкової служби до Відкритого акціонерного товариства «Сімферопольське автотранспортне підприємство № 14354» про стягнення податкового боргу у сумі 78160,67 гривні.

Адміністративний позов мотивований тим, що Відкритим акціонерним товариством «Сімферопольське автотранспортне підприємство № 14354» станом на день звернення позивача з позовом не сплачено узгоджене податкове зобов'язання з таких видів податку:

- з податку на прибуток в розмірі 1190,40 гривень;

- з податку з власників наземних транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів у сумі 261,60 гривень;

- з орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності у сумі 76708,67 гривень.

Позивач пояснює, що відповідачем подавались декларації та розрахунки по зазначеним вище податкам за 2010 рік та 1 квартал 2011 рік, нараховувалися узгоджені податкові зобов'язання за актами перевірок, але на момент розгляду справи ВАТ «Сімферопольське автотранспортне підприємство № 14354» не погасило суми податкового боргу, що стало підставою для звернення позивача до суду.

Ухвалами суду від 18.02.2013 року відкрито провадження у справі, закінчено підготовче провадження і справу призначено до судового розгляду.

У судове засідання представник позивача не з'явився, повідомлений належним чином про дату, час та місце розгляду справи, надіслав клопотання про розгляд справи без участі його представника, надавши у підтвердження своїх позовних вимог розрахунок заборгованості ВАТ«Сімферопольське автотранспортне підприємство № 14354» .

У судове засідання відповідач не з'явився, повідомлений належним чином про час, дату судового розгляду, будь яких клопотань до суду не надав.

Приймаючи до уваги, що в матеріалах справи достатньо доказів для з'ясування обставин по справі, суд вважає можливим на підставі статті 128 КАС України розглядати справу за відсутністю представників позивача та відповідача.

Дослідивши матеріали справи та оцінивши докази в їх сукупності, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.

Згідно з частиною 1 статтю 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

Відповідно до п.1 ч.1 ст.3 КАС України справою адміністративної юрисдикції є переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Відповідно до п. 5 частини 2 статті 17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених Конституцією та законами України.

Пунктом 7 ч.1 статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України визначено коло суб'єктів владних повноважень, до яких віднесено орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Відповідно до п.п.41.1.1 п .41.1 ст.41 Податкового кодексу України контролюючими органами є органи державної податкової служби - щодо податків, які справляються до бюджетів та державних цільових фондів, крім зазначених у підпункті 41.1.2 цього пункту, а також стосовно законодавства, контроль за дотриманням якого покладається на органи державної податкової служби.

Отже, органи державної податкової служби у відносинах з суб'єктами господарювання, під час реалізації своїх завдань та функцій, встановлених законодавством України, є суб'єктами владних повноважень.

Таким чином, судом встановлено, що Державна податкова у м.Сімферополі ДПС під час реалізації своїх завдань та функцій, встановлених законодавством України, є суб'єктом владних повноважень.

Відповідно до частини 1 статті 55 Господарського кодексу України суб'єктом господарювання визнаються учасники господарських відносин, які здійснюють господарську діяльність, реалізуючи господарську компетенцію (сукупність господарських прав та обов'язків), мають відокремлене майно і несуть відповідальність за своїми зобов'язаннями в межах цього майна, крім випадків встановлених законом. Згідно з п. 1 частини 2 статті 55 ГК України юридичні особи, створені відповідно до Цивільного кодексу України, підприємства, створені відповідно до Господарського кодексу України та зареєстровані в установленому законом порядку визнаються суб'єктами господарювання.

Відкрите акціонерне товариство «Сімферопольське автотранспортне підприємство № 14354» є юридичною особою, яка зареєстрована 30.09.1996 року Виконавчим комітетом Сімферопольської міської ради АР Крим, що підтверджується свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи серії А00 за № 431865.

Відкрите акціонерне товариство «Сімферопольське автотранспортне підприємство № 14354» є платником податків з 20.04.1991 року, який взято на облік Державною податковою інспекцією у м.Сімферополі АР Крим, про що свідчить довідки про взяття на облік платника податків № 235/28-1 від 15.09.2005 року.

Таким чином, судом встановлено, що Відкрите акціонерне товариство «Сімферопольське автотранспортне підприємство № 14354» є суб'єктом господарювання, юридичною особою, платником податків, зобов'язане виконувати обов'язки, покладені на нього законами у зв'язку зі здійсненням господарської діяльності, у тому числі стосовно належного нарахування та сплати податків.

Відповідно до ст. 67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства встановлені Податковим кодексом України (далі по тексту -ПК України).

Відповідно до підпункту 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України платники податків зобов'язані подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Згідно з п. 46. 1 ст. 46 ПК України податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.

Платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, відповідно до цього Кодексу незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді (п. 49.2 ст. 49 ПК України).

Відповідно до п. 54.1 статті 54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.

Відповідно до пункту 31.11 статті 31 Податкового кодексу України строком сплати податку та збору визнається період, що розпочинається з моменту виникнення податкового обов'язку платника податку із сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий податок чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством. Податок чи збір, що не був сплачений у визначений строк, вважається не сплаченим своєчасно.

Згідно з пунктом 57.1 статті 57 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Податковий агент зобов'язаний сплатити суму податкового зобов'язання (суму нарахованого (утриманого) податку), самостійно визначеного ним з доходу, що виплачується на користь платника податку - фізичної особи та за рахунок такої виплати, у строки, передбачені цим Кодексом.

Статтею 34 Податкового кодексу України встановлено, що податковим періодом може бути календарний рік, календарний квартал, календарний місяць, календарний день.

Порядок, підстави та строки сплати податку на прибуток, надання податкової звітності до 01.04.2011 року були встановлені Законом України "Про оподаткування прибутку підприємств" від 28.12.1994 року N 3394 (що діяв на момент виникнення спірних правовідносин).

Відповідно до п.п. 11.1 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" (що діяв на момент виникнення спірних правовідносин) передбачені такі податкові періоди: календарні квартал, півріччя, три квартали, рік.

Підпунктом 4.1.4. статті 4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" (що діяв на момент виникнення спірних правовідносин) встановлено, що податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює: а) календарному місяцю (у тому числі при сплаті місячних авансових внесків), - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця, б) календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі при сплаті квартальних або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя).

Згідно з п.16.4 ст.16 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств"(що діяв на момент виникнення спірних правовідносин) податок за звітний період сплачується його платником до відповідного бюджету у строк, визначений законом для квартального податкового періоду.

Таким чином, Відкрите акціонерне товариство «Сімферопольське автотранспортне підприємство № 14354» зобов'язане щоквартально протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем податкового кварталу, подавати до податкового органу декларації з податку на прибуток.

Згідно п.17.1.1. ст. 17 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку.

Посадовими особами ДПІ у м. Сімферополь АР Крим проведено перевірку та складено акт перевірки № 18741/15-1 від 02.12.2010 року про результати невиїзної документальної перевірки своєчасності подання податкової звітності, згідно з яким встановлено порушення п.п. 4.1.4. п. 4.1 ст.4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" (що діяв на момент виникнення спірних правовідносин), а саме - несвоєчасне подання податкової декларації з податку на прибуток за 9 місяців 2010 року - граничний строк подачі 09.11.2010 року.

Судом встановлено, що на підставі акту перевірки ДПІ у м. Сімферополь АРК було складено та винесено податкове повідомлення-рішення від 10.12.2010 року № 0022701501/0, згідно з яким на відповідача накладено штрафні санкції в розмірі 170,00 гривень, яке отримане про що свідчить підпис головного бухгалтера підприємства на корінці податкового повідомлення-рішення.

Судом встановлено, що податкове зобов'язання в розмірі 170,00 грн. відповідачем не сплачено.

Порядок, підстави та строки сплати податку на прибуток, надання податкової звітності з 01.04.2011 році встановлені Податковим кодексом України від 02.12.2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями.

Згідно з п.133.1 ст.133 ПК України платниками податку з числа резидентів є суб'єкти господарювання - юридичні особи, які провадять господарську діяльність як на території України, так і за її межами.

Відповідно до п.п.134.1.1 п.134.1 ст.134 ПК України об'єктом оподаткування є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом зменшення суми доходів звітного періоду, визначених згідно зі статтями 135 - 137 цього Кодексу, на собівартість реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг та суму інших витрат звітного податкового періоду, визначених згідно зі статтями 138 - 143 цього Кодексу, з урахуванням правил, встановлених статтею 152 цього Кодексу.

Відповідно до п.152.1 ст.152 ПК України податок нараховується платником самостійно за ставкою, визначеною пунктом 151.1 статті 151 цього Кодексу, від податкової бази, визначеної згідно зі статтею 149 цього Кодексу.

Згідно з п. 152.9 ПК податковими періодами з податку на прибуток є: календарні квартал, півріччя, три квартали, рік. При цьому ведення податкового обліку здійснюється наростаючим підсумком із початку року.

Відповідно до норм Податкового кодексу України Звітний податковий період починається з першого календарного дня податкового періоду і закінчується останнім календарним днем податкового періоду, крім виробників сільськогосподарської продукції, визначених статтею 155 цього розділу.

Згідно з вимогами статті 49 ПКУ податкова декларація платниками податку на прибуток підприємств, за винятком виробників сільськогосподарської продукції, визначених ст. 155 ПКУ, подається протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного періоду Якщо останній день строку подання податкової декларації припадає на вихідний або святковий день, то останнім днем строку вважається операційний (банківський) день, що настає за вихідним або святковим днем (п. 49.20 ст. 49 ПКУ).

Отже, платник податків зобов'язаний сплатити суму податку на прибуток підприємств, зазначену у поданій ним декларації з податку на прибуток, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку для подання декларації.

Згідно статті 120 Податкового кодексу України неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов'язаними нараховувати та сплачувати податки, збори податкових декларацій (розрахунків),тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

Згідно пункту 7 підрозділу Х Податкового кодексу України штрафні санкції за порушення податкового законодавства за період з 1 січня по 30 червня 2011 року застосовуються у розмірі не більше 1 гривні за кожне порушення.

Судом встановлено, що 30.05.2011 року посадовими особами ДПІ у м. Сімферополь АР Крим проведено перевірку та складено акт перевірки № 6908/15-1 про результати камеральної перевірки своєчасності подання податкової звітності, згідно з яким встановлено порушення п.п. 49.18.2. п. 49.18 ст.49 Податкового Коде ксу України, а саме - не подання податкової декларації з податку на прибуток за 1 квартал 2011 року - граничний строк подачі 10.05.2011 року.

Судом встановлено, що на підставі акту перевірки ДПІ у м. Сімферополь АРК було складено та винесено податкове повідомлення-рішення від 07.06.2011 року № 0014281501/0, згідно з яким на відповідача накладено штрафні санкції в розмірі 1,00 гривень.

Судом встановлено, що податкове зобов'язання в розмірі 1,00 грн. відповідачем не сплачено.

Судом також встановлено, що 07.09.2011 року посадовими особами ДПІ у м. Сімферополь АР Крим проведено перевірку та складено акт перевірки № 6908/15-1 про результати камеральної перевірки своєчасності подання податкової звітності, згідно з яким встановлено порушення п.п. 49.18.2. п. 49.18 ст.49 Податкового Коде ксу України, а саме - не подання податкової декларації з податку на прибуток за 2010 рік - граничний строк подачі 10.02.2011 року. та 2 квартал 2011 року - граничний строк подачі 09.08.2011 року.

Також встановлено, що на підставі акту перевірки ДПІ у м. Сімферополь АРК було складено та винесено податкове повідомлення-рішення від 14.09.2011 року № 0024931501/0, згідно з яким на відповідача накладено штрафні санкції в розмірі 1020,00 гривень, яке отримане відповідачем 23.09.2011 року про що свідчить підпис на поштовому повідомленні.

Таким чином, судом встановлено, що відповідачем правомірно нараховані та розраховані відповідачу штрафні санкції, які відповідачем у строки, визначені податковим законодавством не сплачені, а тому податковий борг з податку на прибуток складає 1191 гривень (170+1+1020).

Судом встановлено, що до 01.01.2011 року порядок та підстави розрахунку та сплати податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів був визначений Законом України "Про податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів" №1963-XII від 11.12.1991 року ( що діяв на момент виникнення спірних правовідносин).

Відповідно до ч. 1.ст. 5 Закону України "Про податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів" (що діяв на момент виникнення спірних правовідносин) податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів сплачується юридичними особами - щоквартально рівними частинами до 15 числа місяця, що настає за звітним кварталом.

Відповідно до ч. 2.ст. 6 Закону України "Про податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів" (що діяв на момент виникнення спірних правовідносин) юридичні особи на основі бухгалтерського звіту (балансу) у строки, визначені законом для річного звітного періоду, подають відповідному органу державної податкової служби за місцем реєстрації транспортних засобів розрахунок суми податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів на поточний рік за формою, затвердженою центральним податковим органом України.

Судом встановлено, що 17.02.2010 року ВАТ «Сімферопольське автотранспортне підприємство № 14354» подано до ДПІ в м. Сімферополі АР Крим податковий розрахунок суми податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів за 2010 рік № 9000247273, яким відповідачем визначено податкове зобов'язання в розмірі 1927,50 гривень.

Судом встановлено, що сума податкового зобов'язання за вказаним податковим розрахунком податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів за 2010 рік № 9000247273 була частково погашена в сумі 1665,90 гривні.

Таким чином заборгованість відповідач по вказаному розрахунку за 2010 рік складає 261,60 гривень (1927,50-1665,90).

Порядок, підстави та строки сплати орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності передбачені Законом України "Про плату за землю" від 03.07.1992 року № 2535 -ХІІ.

Відповідно до ст. 2 Закону України "Про плату за землю" від 03.07.1992 року № 2535 -ХІІ (що діяв на момент виникнення спірних правовідносин) використання землі в Україні є платним. Плата за землю справляється у вигляді земельного податку чи орендної плати, що визначаються в залежності від грошової оцінки земель. Власники земельних ділянок (паїв) і землекористувачі згідно з ч.2 ст. 2 Закону України "Про плату за землю" сплачують земельний податок та орендну плату.

Відповідно до п. 4.1.1. статті 4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" (що діяв на момент виникнення спірних правовідносин) платник податків самостійно обчислює суму податкового зобов'язання, яку зазначає у податковій декларації.

Згідно зі ст. 14 Закону України "Про плату за землю" (що діяв на момент виникнення спірних правовідносин) платники земельного податку, а також орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності (крім громадян) самостійно обчислюють суму земельного податку та орендної плати щороку за станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою центральним податковим органом, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій.

Відповідно до п. 5.1. статті 5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" (що діяв на момент виникнення спірних правовідносин) податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації.

Відповідно до п. п. 5.3.1 п.5.3 статті 5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" (що діяв на момент виникнення спірних правовідносин) платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Закону для подання податкової декларації.

Судом встановлено, що відповідно до пунктів 1.2, 1.3 ст. 1 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" (що діяв на момент виникнення спірних правовідносин) податкове зобов'язання - це зобов'язання платника податків сплатити до бюджетів або державних цільових фондів відповідну суму коштів у порядку та у строки, визначені цим Законом або іншими законами України; податковий борг (недоїмка) - це податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання.

Судом встановлено, що ВАТ «Сімферопольське автотранспортне підприємство № 14354» подано до ДПІ в м. Сімферополі АР Крим надало податкову декларацію орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності за 2010 рік № 9000041365 від 25.01.2010 року (за земельну ділянку, орендовану за договором від 22.03.2006 року № 1-200) із зазначенням суми податкового зобов'язання в розмірі 153499,20 гривень (12791,60 гривень щомісячно).

Судом встановлено, що сума податкового зобов'язання за вказаним податковим розрахунком земельного податку за липень-грудень 2010 року складає 76749,60 гривень.

Судом встановлено, що відповідачем зазначене податкове зобов'язання за вересень-грудень 2010 року частково погашено в розмірі 1236,60 гривень, що підтверджується особовим рахунком відповідача, який досліджений в судовому засіданні.

Таким чином, розмір податкового боргу з орендної плати за липень-грудень 2010 року складає 75513 гривень ( 76749,60 - 1236,60).

Судом встановлено, що 19.09.2010 року посадовими особами ДПІ у м. Сімферополь АР Крим проведено перевірку та складено акт перевірки № 11033/15-3/03117493 про результати документальної невиїзної перевірки з питань своєчасності сплати у бюджет орендної плати за землю у термін з 30.07.2010 р. по 19.08.2010 р., згідно з яким встановлено порушення п.п. 5.3.1 п. 5.3 ст.5 "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", а саме - встановлено порушення строків сплати самостійно визначеного податкового зобов'язання.

Перевіркою встановлено, що ВАТ «Сімферопольське автотранспортне підприємство № 14354» несвоєчасно сплатило податкове зобов'язання за декларацією з орендної плати за земельну ділянку за червень 2010 року, а саме граничні строки сплати 30.07.2010 року - фактично сплачено 03.08.2010 року.

Відповідно п.п.17.1.7 п 17.1 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання протягом граничних строків, визначених цим Законом, такий платник податку зобов'язаний сплатити штраф у таких розмірах:

- при затримці до 30 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі десяти відсотків погашеної суми податкового боргу;

- при затримці від 31 до 90 календарних днів включно, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі двадцяти відсотків погашеної суми податкового боргу;

- при затримці, що є більшою 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі п'ятдесяти відсотків погашеної суми податкового боргу.

Відповідно до п.6.1 ст.6 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" (що діяв на момент виникнення спірних правовідносин) у разі коли сума податкового зобов'язання розраховується контролюючим органом відповідно до статті 4 цього Закону, такий контролюючий орган надсилає платнику податків податкове повідомлення, в якому зазначаються підстава для такого нарахування, посилання на норму податкового закону, відповідно до якої був зроблений розрахунок або перерахунок податкових зобов'язань, сума податку чи збору (обов'язкового платежу), належного до сплати, та штрафних санкцій за їх наявності, граничні строки їх погашення, а також попередження про наслідки їх несплати в установлений строк та граничні строки, передбачені законом для оскарження нарахованого податкового зобов'язання (штрафних санкцій за їх наявності).

З урахуванням переплати станом на початок 2010 року у сумі 34,88 грн. та з перерахуванням 29.06.2010 року коштів з одного бюджетного рахунку на інший у розмірі 613,25 грн., 30.06.2010 року у розмірі 186,75 грн. - сума недоїмки склала 11956,72 грн. (12791,60-(34,88+613,25+186,75)), що підтверджується особовим рахунком, дослідженим в судовому засіданні.

Судом встановлено, що на підставі акту перевірки ДПІ у м. Сімферополь АРК було складено та винесено податкове повідомлення-рішення від 03.09.2010 року № 0009401503/0, згідно з яким до відповідача застосовані штрафні санкції в розмірі 10% несвоєчасно сплаченого податкового зобов'язання в розмірі 1195,67 гривень, яке направлено відповідачу поштою та отримано ним 07.09.2010 року про що свідчить підпис на поштовому повідомленні.

Судом встановлено, що застосовані фінансові санкції в розмірі 1195,67 гривень відповідачем погоджені, але не сплачені.

Таким чином, податковий борг з орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності складає 76708,67 гривень (76749,60-1236,60+1195,67).

Порядок стягнення податкового боргу до 01.01.2011 року визначався Законом України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" від 21 грудня 2000 року № 2181-III, а з 01.01.2011 року - Податковим кодексом України.

Відповідно до підпункту 6.2.1. пункту 6.2 ст. 6 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.

Відповідно до підпункту 6.2.3. пункту 6.2 ст.6 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" податкові вимоги надсилаються:

а) перша податкова вимога - не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання. Перша податкова вимога містить повідомлення про факт узгодження податкового зобов'язання та виникнення права податкової застави на активи платника податків, обов'язок погасити суму податкового боргу та можливі наслідки непогашення його у строк;

б) друга податкова вимога - не раніше тридцятого календарного дня від дня направлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі непогашення платником податків суми податкового боргу у встановлені строки. Друга податкова вимога додатково до відомостей, викладених у першій податковій вимозі, може містити повідомлення про дату та час проведення опису активів платника податків, що перебувають у податковій заставі, а також про дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.

Отже, судом встановлено, що відповідно до Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" від 21 грудня 2000 року № 2181-III інформація про виникнення права податкової застави на активи платника податків, обов'язок погасити суму податкового боргу та можливі наслідки непогашення його у строк зазначається у першій податковій вимозі, у другій податковій вимозі може значиться повідомлення про дату та час проведення опису активів платника податків, що перебувають у податковій заставі, а також про дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.

Судом встановлено, що 14.09.2010 року ДПІ в м.Сімферополі АРК на адресу відповідача була направлена перша податкова вимога №1/2974, в якій визначена сума податкового боргу у розмірі 11555 гривень.

Перша податкова вимога була надіслана відповідачеві, однак, не отримана ним у зв'язку з відсутністю за фактичним місцем розташування, у зв'язку з чим позивачем складено акт про неможливість вручення податкової вимоги № 1/2974 від 14.09.2010 року за № 7683/24-1 від 04.10.2010 року.

Судом встановлено, що 03.11.2010 року ДПІ в м.Сімферополі АРК на адресу відповідача була направлена друга податкова вимога № 2/3608, в якій визначена сума податкового боргу у розмірі 38998,40 гривень.

Друга податкова вимога була надіслана відповідачеві, однак, не отримана ним у зв'язку з відсутністю за фактичним місцем розташування, у зв'язку з чим позивачем складено акт про неможливість вручення податкової вимоги № 2/3608 від 03.11.2010 року за № 11186/24-1 від 21.12.2010 року.

Згідно з п.п.20.1.18 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.

Пунктом 95.1 ст.95 ПК України встановлено, що орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Відповідно до п.95.3 ст.95 ПК України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Згідно з п.95.4 ст.95 ПК України орган державної податкової служби на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Таким чином, суд вирішуючи питання про погашення за рахунок платника податків податкового боргу, яке здійснюється шляхом стягнення коштів з рахунків банку або за рахунок готівки, приймає рішення про стягнення з боржника коштів в рахунок погашення податкового боргу.

Приймаючи до уваги, що податковий борг у загальній сумі 78160,67 грн., у тому числі з податку на прибуток в розмірі 1190,40 гривні, з податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів в розмірі 261,60грн., з орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності в розмірі 76708,67 грн. відповідачем станом на день розгляду справи не сплачений, суд відповідно до п.20.1.18 п.20.1 ст.20, ст. 95 Податкового кодексу України вважає необхідним задовольнити позов шляхом стягнення з Відкритого акціонерного товариства «Сімферопольське автотранспортне підприємство № 14354», коштів в рахунок погашення податкового боргу в сумі 78160,67 гривні.

Таким чином, суд приходить до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до частини 4 статті 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, і відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

У зв'язку зі складністю справи судом 28.02.2013 року проголошена вступна та резолютивна частина постанови, а 04.03.2013 року постанова складена у повному обсязі.

На підставі викладеного, керуючись статтями 158, 159, 160, 163 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Позовні вимоги задовольнити.

2. Стягнути з Відкритого акціонерного товариства «Сімферопольське автотранспортне підприємство № 14354» (ідентифікаційний код 03117493) кошти в рахунок погашення податкового боргу в сумі 78160,67 гривень.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Трещова О.Р.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення28.02.2013
Оприлюднено01.04.2013
Номер документу30203236
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —801/1790/13-а

Постанова від 28.02.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Трещова О.Р.

Ухвала від 18.02.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Трещова О.Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні