cpg1251
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
28 лютого 2013 р. Справа №801/1506/13-а
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючої судді Трещової О.Р. , при секретарі Веретенниковій Ю.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Феодосійської об'єднаної державної податкової інспекції АР Крим Державної податкової служби до Державного підприємства «Судак» про стягнення,
ВСТАНОВИВ:
До Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим звернулась з адміністративним позовом Феодосійська об'єднана державна податкова інспекція АР Крим Державної податкової служби до Державного підприємства «Судак» про стягнення з рахункових рахунків у банку, відкритих на ім'я Державного підприємства «Судак», в дохід державного бюджету 182722,30 гривень заборгованості з податку на додану вартість.
Адміністративний позов мотивований тим, що станом на 10.01.2013 року у Державного підприємства «Судак» залишилася непогашеною сума податкового боргу в розмірі 182722,30 гривень, у т.ч. по податкам - 121405,00 гривень, по штрафним санкціям - 61367,30 гривень.
Позивач зазначає, що заборгованість утворилася в результаті самостійно задекларованих сум ПДВ на підставі наданих до податкового органу податкових декларацій з ПДВ у сумі 121405,00 гривень, але у добровільному порядку не сплачених до бюджету.
Позивач також зазначає, що до суми боргу входить заборгованість за податковими повідомленнями -рішеннями № 0527221500 від 12.12.2012 року у розмірі 10625,49 гривень, № 0527231500 від 12.12.2012 року у розмірі 50741,81 гривень.
Позивач зазанчає, що 03.01.2012року виставлена податкова вимога № 1, яка отримана відповідачем 05.01.2012р. року.
Позивач зазначає, що станом на день звернення з позовом до суду Державним підприємством «Судак» не погашено заборгованість в розмірі 182722,30 гривень.
Ухвалою Окружного адміністративного суду АР Крим від 11.02.2013 року було відкрите провадження в адміністративній справі.
Ухвалою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 11.02.2013 року закінчено підготовче провадження та справу призначено до судового розгляду.
У судове засідання представник позивача не з'явився, повідомлений належним чином про дату, час та місце розгляду справи, надіслав клопотання про розгляд справи за його відсутністю.
У судове засідання представник відповідача не з'явився, повідомлений належним чином про дату, час та місце розгляду справи.
Суд вважає за можливе розглянути справу за відсутності представників позивача та відповідача на підставі наявних у справі доказів.
Дослідивши матеріали справи та оцінивши докази по справі в їх сукупності, суд вважає, що уточнені позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.
Згідно з частиною 1 статтю 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.
Відповідно до п. 5 частини 2 статті 17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених Конституцією та законами України.
Пунктом 7 ч.1 статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України визначено коло суб'єктів владних повноважень, до яких віднесено орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Відповідно до п.1 ч.1 ст.3 КАС України справою адміністративної юрисдикції є переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Відповідно до п.п.41.1.1 п .41.1 ст.41 Податкового кодексу України контролюючими органами є органи державної податкової служби - щодо податків, які справляються до бюджетів та державних цільових фондів, крім зазначених у підпункті 41.1.2 цього пункту, а також стосовно законодавства, контроль за дотриманням якого покладається на органи державної податкової служби.
Отже, органи державної податкової служби у відносинах з суб'єктами господарювання, під час реалізації своїх завдань та функцій, встановлених законодавством України, є суб'єктами владних повноважень.
Таким чином, судом встановлено, що Феодосійська об'єднана державної податкової інспекції АР Крим Державної податкової служби під час реалізації своїх завдань та функцій, встановлених законодавством України, є суб'єктом владних повноважень.
Відповідно до частини 1 статті 55 Господарського кодексу України суб'єктом господарювання визнаються учасники господарських відносин, які здійснюють господарську діяльність, реалізуючи господарську компетенцію (сукупність господарських прав та обов'язків), мають відокремлене майно і несуть відповідальність за своїми зобов'язаннями в межах цього майна, крім випадків встановлених законом. Згідно з п. 1 частини 2 статті 55 ГК України юридичні особи, створені відповідно до Цивільного кодексу України, підприємства, створені відповідно до Господарського кодексу України та зареєстровані в установленому законом порядку визнаються суб'єктами господарювання.
Державне підприємство «Судак» є юридичною особою, яка зареєстрована 20.04.1993 року виконавчим комітетом Судацької міської ради АР Крим, що підтверджується Витягом з єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців станом на 26.06.2012 року.
Судом встановлено, що відповідача взято на облік платника податків в ДПІ у м. Судак правонаступником якої є Феодосійська об'єднана державна податкова інспекція АР Крим ДПС.
Таким чином, судом встановлено, що Державне підприємство «Судак» є суб'єктом господарювання, юридичною особою, платником податків, зобов'язане виконувати обов'язки, покладені на нього законами у зв'язку зі здійсненням господарської діяльності, у тому числі стосовно належного нарахування та сплати податків.
Відповідно до ст. 67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відповідно до підпункту 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України платники податків зобов'язані подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Згідно з п. 46. 1 ст. 46 ПК України податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.
Платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, відповідно до цього Кодексу незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді (п. 49.2 ст. 49 ПК України).
Відповідно до п. 54.1 статті 54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.
Відповідно до пункту 31.11 статті 31 Податкового кодексу України строком сплати податку та збору визнається період, що розпочинається з моменту виникнення податкового обов'язку платника податку із сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий податок чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством. Податок чи збір, що не був сплачений у визначений строк, вважається не сплаченим своєчасно.
Згідно з пунктом 57.1 статті 57 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Податковий агент зобов'язаний сплатити суму податкового зобов'язання (суму нарахованого (утриманого) податку), самостійно визначеного ним з доходу, що виплачується на користь платника податку - фізичної особи та за рахунок такої виплати, у строки, передбачені цим Кодексом.
Статтею 34 Податкового кодексу України встановлено, що податковим періодом може бути календарний рік, календарний квартал, календарний місяць, календарний день.
Пунктом 203.1 ст.203 Податкового кодексу України встановлено, що податкова декларація з ПДВ подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
Судом встановлено, що податковий період зі сплати ПДВ для Державного підприємства «Судак» дорівнює місяцю, тому воно зобов'язано щомісячно протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного податкового місяця, подавати до податкового органу декларацію з податку на додану вартість.
Судом встановлено, що згідно податкової декларації від 18.12.2012 року за № 9079705587 відповідач самостійно визначив податкове зобовязання з податку на додану вартість за листопад 2012 року в розмірі 121405,00 гривень.
Судом встановлено, що Державним підприємством «Судак» обов'язок по своєчасній сплаті сум податків і зборів не виконало.
Судом встановлено, що відповідачем сума податку на додану вартість в розмірі 121405,00 гривень у встановлений законом строк не сплачена.
Судом встановлено, що на підставі п.п.20.1.4, п.20.1 ст.20, п.п.76.1 ст.76 ПК України головним державним податковим інспектором сектору оподаткування юридичних осіб Судацького відділення Феодосійської ОДПІ АР Крим ДПС Мазіліною Л.Д. проведена камеральна перевірка з питання своєчасності сплати до бюджету погодженого податкового зобов'язання з податку на додану вартість Державного підприємства «Судак», за результатами проведення якої складено акт перевірки від 12.12.2012 року № 114/15-00/00412820 (надалі -акт перевірки).
Перевірка проводилась 12.12.2012 року.
Перевіркою встановлено порушення п. 57.1 ст. 57 Податкового кодексу України у частині несвоєчасності сплати ПДВ по деклараціям:
за червень 2012 року(від 19.07.2012р. вх. 9041377564) в сумі 560638,00 грн, по терміну сплати 30.07.2012 року, фактично сплачено 21.09.2012 року;
за липень 2012 року(від 16.08.2012 року вх. 9049315998) 249238,00 грн. по терміну сплати 30.08.2012 року, сума 249238,00 грн не сплачена, таким чином виник податковій борг;
за серпень 2012 року (від 18.09.2012 року вх. 9056600939) в сумі 528949,00 грн., по терміну сплати 30.09.2012 року, фактично сплачено 408180,09 грн. у періоди з 03.10.2012р. по 18.10.2012 року.
Судом встановлено, що один примірник акту відповідач отримав 12.12.2012 року.
Згідно п. 126.1. ст. 126 ПК України у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов'язання та/або авансових внесків з податку на прибуток підприємств протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:
при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу;
при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.
Судом встановлено, що на підставі акту перевірки № 114/15-00/00412820 від 12.12.2012 року за встановлене порушення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання з податку на додану вартість до відповідача застосовані штрафні санкції в розмірі 20% на суму 10625,49 гривень та прийняте податкове повідомлення-рішення № 0527221500 від 12.12.2012 року.
Дане повідомлення-рішення було вручено відповідачу 12.12.2012 року згідно підпису.
Судом встановлено, що на підставі акту перевірки № 114/15-00/00412820 від 12.12.2012 року за встановлене порушення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання з податку на додану вартість до відповідача застосовані штрафні санкції в розмірі 10% на суму 50741,81 гривень та прийняте податкове повідомлення-рішення № 0527231500 від 12.12.2012 року.
Дане повідомлення-рішення було вручено відповідачу 12.12.2012 року згідно підпису.
Відповідно до п.59.1 ст.59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Згідно з п.59.3 ст.59 Податкового кодексу України податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання.
Податкова вимога повинна містити відомості про факт виникнення грошового зобов'язання та права податкової застави, розмір податкового боргу, який забезпечується податковою заставою, обов'язок погасити податковий борг та можливі наслідки його непогашення в установлений строк, попередження про опис активів, які відповідно до законодавства можуть бути предметом податкової застави, а також про можливі дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.
Відповідно до п.59.4 ст.59 Податкового кодексу України податкова вимога надсилається також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов'язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Судом встановлено, що 03.01.2012 року ДПІ в м. Судак АРК була складена податкова вимога № 1 на суму податкового боргу в розмірі 537042,88 гривень, яка була одержана відповідачем 05.01.2012 року, згідно підпису відповідача.
Відповідно до облікової картки платника станом на 24.01.2013 року відповідачем не сплачена сума податкового боргу в розмірі 182722,30 гривень, у тому числі по податкам - 121405,00 гривень, по штрафним санкціям - 61367,30 гривень.
На підставі викладеного, суд вважає, що факт несплати ДП «Судак» у встановленому законом порядку та строки суми податкового боргу з податку на додану вартість в розмірі 182722,30 гривень є повністю доведеними позивачем та підтверджується доказами, дослідженими у судовому засіданні.
Згідно з п.п.20.1.18 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.
Пунктом 95.1 ст.95 ПК України встановлено, що орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Відповідно до п.95.3 ст.95 ПК України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Згідно з п.95.4 ст.95 ПК України орган державної податкової служби на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Таким чином, суд вирішуючи питання про погашення за рахунок платника податків податкового боргу, яке здійснюється шляхом стягнення коштів з рахунків банку або за рахунок готівки, приймає рішення про стягнення з боржника коштів в рахунок погашення податкового боргу.
Приймаючи до уваги, що податковий борг у розмірі 182722,30 гривень відповідачем станом на день розгляду справи не сплачений, суд відповідно до п.20.1.18 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України вважає необхідним задовольнити позов шляхом стягнення з Державного Підприємства «Судак» коштів в рахунок погашення податкового боргу в розмірі 182722,30 гривень.
Таким чином, суд приходить до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі.
Відповідно до частини 4 статті 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, і відповідачем -фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
У зв'язку зі складністю справи судом 28.02.2013 року проголошена вступна та резолютивна частина постанови, а 04.03.2013 року постанова складена у повному обсязі.
На підставі викладеного, керуючись статтями 158, 159, 160, 163 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Позовні вимоги задовольнити.
2. Стягнути з Державного підприємства «Судак» (ЄДРПОУ 00412820) кошти в рахунок погашення податкового боргу з податку на додану вартість в розмірі 182722,30 гривень.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Трещова О.Р.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 28.02.2013 |
Оприлюднено | 29.03.2013 |
Номер документу | 30203459 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Трещова О.Р.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Трещова О.Р.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні