Постанова
від 25.03.2013 по справі 812/2051/13-а
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

8.1.5

ПОСТАНОВА

Іменем України

25 березня 2013 року Справа № 812/2051/13-а

Суддя Луганського окружного адміністративного суду Петросян К.Є., розглянувши у порядку скороченого провадження адміністративну справу за адміністративним позовом Державної податкової інспекції у м. Сєвєродонецьку Луганської області Державної податкової служби до Товариства з обмеженою відповідальністю Науково - виробниче підприємство «Рекон - М» про стягнення податкового боргу з податку на додану вартість у сумі 80055,03 грн.,-

ВСТАНОВИВ:

25 лютого 2013 року позивач звернувся до Луганського окружного адміністративного суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю Науково - виробниче підприємство «Рекон - М» про стягнення податкового боргу з податку на додану вартість у сумі 80055,03 грн., в обґрунтування якого зазначив наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю Науково - виробниче підприємство «Рекон-М» зареєстровано виконавчим комітетом Сєвєродонецької міської ради Луганської області 27.07.1998 та знаходиться на податковому обліку в Державній податковій інспекції у м. Сєвєродонецьку Луганської області.

Податковий борг з податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю Науково - виробниче підприємство «Рекон - М» складає 80055,03 грн., що підтверджується податковим повідомленням - рішенням.

З метою погашення податкового боргу Комунального підприємства Товариства з обмеженою відповідальністю Науково - виробниче підприємство «Рекон - М» податковим органом направлено на адресу відповідача податкову вимогу № 187 від 27.09.2012.

Таким чином, позивач просить суд стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Науково - виробниче підприємство «Рекон - М» податковий борг з податку на додану вартість у сумі 80055,03 грн.

Ухвалою від 27 лютого 2013 року справу призначено до розгляду у порядку скороченого провадження.

Відповідачу направлено копію ухвали про відкриття скороченого провадження, однак 15.03.2013 на адресу суду повернувся конверт за закінченням терміну зберігання.

Відповідно до ч. 8 ст. 35 КАС України вважається, що повістку вручено юридичній особі, якщо вона доставлена за адресою, внесеною до відповідного державного реєстру, або за адресою, яка зазначена її представником, і це підтверджується підписом відповідної службової особи.

Тому, суд вважає можливим розглянути справу в порядку скороченого провадження без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі.

Оцінивши повідомлені позивачем обставини, суд дійшов до висновку про задоволення адміністративного позову з наступних підстав.

Стаття 67 Конституції України передбачає, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, установлених законом.

Відповідно до п.п.14.1.156 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України, що набрав чинності з 01.01.2011, податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством.

Відповідно до п.п.14.1.175 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України податковий борг - це сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Підпунктом 54.3.2 пункту 54.3 статті 54 Податкового кодексу України передбачено, що контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо дані перевірок результатів діяльності платника податків, крім електронної перевірки, свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов'язань, суми бюджетного відшкодування та/або від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, заявлених у податкових (митних) деклараціях, уточнюючих розрахунках.

Як вбачається з п. 123.1 ст.123 Податкового кодексу України у разі якщо контролюючий орган самостійно визначає суми податкового зобов'язання, зменшення суми бюджетного відшкодування та/або зменшення від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків на підставах, визначених підпунктами 54.3.1, 54.3.2, 54.3.5, 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, -

тягне за собою накладення на платника податків штрафу в розмірі 25 відсотків суми нарахованого податкового зобов'язання, неправомірно заявленої до повернення суми бюджетного відшкодування та/або неправомірно заявленої суми від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість;

при повторному протягом 1095 днів визначені контролюючим органом суми податкового зобов'язання, зменшення суми бюджетного відшкодування та/або зменшення від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість -

тягне за собою накладення на платника податків штрафу у розмірі 50 відсотків суми нарахованого податкового зобов'язання, неправомірно заявленої до повернення суми бюджетного відшкодування та/або неправомірно заявленої суми від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість;

при визначенні контролюючим органом суми податкового зобов'язання, зменшення суми бюджетного відшкодування та/або зменшення від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість протягом 1095 днів втретє та більше -

тягне за собою накладення на платника податків штрафу у розмірі 75 відсотків суми нарахованого податкового зобов'язання, неправомірно заявленої до повернення суми бюджетного відшкодування та/або неправомірно заявленої суми від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість.

Згідно пункту 7 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України штрафні санкції за порушення податкового законодавства за період з 1 січня по 30 червня 2011 року застосовуються у розмірі не більше 1 гривні за кожне порушення.

Відповідно до п.п.20.1.18 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.

Відповідно до п.59.1 ст.59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Згідно п.89.1 ст.89 Податкового кодексу України право податкової застави виникає у разі: несплати у строки, встановлені цим Кодексом, суми грошового зобов'язання, самостійно визначеної платником податків у податковій декларації, - з дня, що настає за останнім днем зазначеного строку; несплати у строки, встановлені цим Кодексом, суми грошового зобов'язання, самостійно визначеної контролюючим органом, - з дня виникнення податкового боргу.

Згідно з п.95.1 ст.95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Пунктом 95.2 статті 95 Податкового кодексу України передбачено, що стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.

Судом встановлено, що відповідач - Товариство з обмеженою відповідальністю Науково - виробниче підприємство «Рекон-М» зареєстрований виконавчим комітетом Сєвєродонецької міської ради Луганської області, перебуває на податковому обліку в в Державній податковій інспекції у м. Сєвєродонецьку Луганської області з 13.08.1998 за № 62.

На підставі акта перевірки №102/23/30009742 від 23.01.2012 позивачем винесено податкове повідомлення - рішення №0000222301 від 08 лютого 2012 року, яким відповідачу нараховано суму грошового зобов'язання за платежем податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) за основним платежем в сумі 57775,72 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями в сумі 13202,10 грн. (арк. справи 11).

Вказане податкове повідомлення - рішення отримано відповідачем 08.02.2012 та не оскаржено у судовому порядку.

Відповідачем частково сплачено суму грошового зобов'язання за податковим повідомлення-рішенням №0000222301 від 08 лютого 2012 року у розмірі 15,51 грн.

На вказану суму податкового боргу відповідача нараховано пеню у розмірі 9092,72 грн.

Таким чином, за відповідачем утворилась заборгованість з податку на додану вартість у розмірі 80055,03 грн. (57775,72 грн. + 13202,10 грн. - 15,51 грн. + 9092,72 грн. = 80055,03 грн.).

У відповідності до вимог п.59.1 ст.59 Податкового кодексу України податковим органом було винесено податкову вимогу від 27 вересня 2012 року №187 (арк. справи 12).

Відповідно до ст.89 Податкового кодексу України майно відповідача зареєстровано в Державному реєстрі обтяжень рухомого майна згідно акту опису від 01.10.2012 №68/19-071 (арк. справи 13).

Однак зазначені заходи не призвели до позитивних результатів, сума боргу в добровільному порядку відповідачем не сплачена.

Таким чином, суд приходить до висновку, що вимоги Державної податкової інспекції у м. Сєвєродонецьку Луганської області Державної податкової служби до Товариства з обмеженою відповідальністю Науково - виробниче підприємство «Рекон - М» про стягнення податкового боргу з податку на додану вартість у сумі 80055,03 грн. є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Питання по судових витратах не вирішується, оскільки позивач звільнений від їх сплати у встановленому порядку, а ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України не передбачено їх стягнення у даних випадках.

Керуючись ст. ст. 158-163, 257 Кодексу адміністративного судочинства України,-

ПОСТАНОВИВ:

Позовні вимоги Державної податкової інспекції у м. Сєвєродонецьку Луганської області Державної податкової служби до Товариства з обмеженою відповідальністю Науково-виробниче підприємство «Рекон - М» про стягнення податкового боргу з податку на додану вартість у сумі 80055,03 грн. задовольнити у повному обсязі.

Стягнути кошти в сумі 80055,03 грн. (вісімдесят тисяч п'ятдесят п'ять гривень 03 копійки) з Товариства з обмеженою відповідальністю Науково - виробниче підприємство «Рекон - М» (код ЄДРПОУ 30009772, місцезнаходження: 93400, Луганська область, м. Сєвєродонецьк, просп. Радянський, 58/5) в рахунок погашення податкового боргу з податку на додану вартість на користь Держави на р/р 31111029700080, код платежу 14010100, банк ГУДКСУ в Луганській області, МФО 804013, отримувач УДКСУ в м. Сєвєродонецьку, код 37944909, з наявних розрахункових рахунків у банках, обслуговуючих платника податків.

Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною і підлягає негайному виконанню.

Постанова за результатами скороченого провадження може бути оскаржена сторонами в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку також іншими особами у зв'язку з тим, що суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси чи обов'язки.

Строк для подання апеляційної скарги стороною або іншою особою, яка брала участь у справі, обчислюється з моменту отримання копії постанови.

Апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

У разі оскарження в апеляційному порядку постанови, прийнятої у скороченому провадженні, ухвала суду апеляційної інстанції по такій справі є остаточною і оскарженню не підлягає.

Суддя К.Є. Петросян

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.03.2013
Оприлюднено29.03.2013
Номер документу30208951
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/2051/13-а

Постанова від 25.03.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.Є. Петросян

Ухвала від 27.02.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.Є. Петросян

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні