ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
13 березня 2013 р. (14:51) Справа №801/1747/13-а
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Радчука А.А., при секретарі судового засідання Гребенюк Є.В., за участю представників сторін:
від позивача - Серпутіна Т.В.,
від відповідача - не з'явився,
розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом
Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції в АР Крим Державної податкової служби
до Колективного багатопрофільного підприємства "Янтар-Агро"
про стягнення.
Обставини справи. Джанкойська об'єднана державна податкова інспекція в АР Крим Державної податкової служби (далі - позивач) звернулась до Окружного адміністративного суду АР Крим із адміністративним позовом до Колективного багатопрофільного підприємства "Янтар-Агро" (далі - відповідач) про стягнення податкового боргу в розмірі 3162 грн.
Ухвалами Окружного адміністративного суду від 19.02.13р. відкрито провадження у справі, після закінчення підготовчого провадження справу призначено до судового розгляду.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримала у повному обсязі, просила останні задовольнити.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився, про день, місце і час розгляду справи повідомлявся неодноразово належним чином, про причини неявки не повідомив.
Приймаючи до уваги, що в матеріалах справи достатньо доказів з'ясування обставин по справі, керуючись ст.ст.33,128 КАС України, суд вважає можливим розглядати справу у відсутності представника відповідача.
Вислухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи та оцінивши докази в їх сукупності, суд
ВСТАНОВИВ:
Відповідно до п.4 ч. 1 ст. 17 КАС України до компетенції адміністративного суду віднесено спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених законом.
Пунктом 7 ч.1 ст.3 КАС України визначено поняття суб'єктів владних повноважень, до яких належать орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Відповідно до ст.ст. 1, 4 Закону України від 04.12.1990 №509-ХІІ "Про державну податкову службу в Україні" (далі - Закон №509) державні податкові інспекції в районах, містах (крім міст Києва та Севастополя), районах у містах входять до складу органів державної податкової служби і є органами виконавчої влади.
Відповідно до ст.2 Закону №509 завданнями органів державної податкової служби є здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавством.
Згідно із п.11 ст.10 Закону №509 державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єднані державні податкові інспекції подають до судів позови до підприємств, установ, організацій та громадян про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.
Враховуючи викладене, позивач у справі є суб'єктом владних повноважень, законом передбачено право звернення позивача до суду із позовом про стягнення заборгованості, справу належить розглядати за правилами адміністративного судочинства.
Відповідач зареєстрований як юридична особа та знаходиться на обліку у позивача як платник податків, зборів (обов'язкових платежів).
Відповідно до ст. 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Згідно п.п.41.1.1 п.41.1. ст. 41 ПК України органи державної податкової служби - щодо податків, які справляються до бюджетів та державних цільових фондів, крім зазначених у підпункті 41.1.2 цього пункту, а також стосовно законодавства, контроль за дотриманням якого покладається на органи державної податкової служби є контролюючими органами в розумінні Кодексу.
Таким чином, позивач є контролюючим органом по відношенню до відповідача, як платника податків.
Згідно п.41.5 ст. 41 Податкового Кодексу України органами стягнення є виключно органи державної податкової служби, які уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах їх повноважень.
Відповідно до п. 54.1 ст. 54 Податкового кодексу України платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.
Згідно з п. 46.1 Податкового кодексу України податкова декларація - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.
Відповідно до п. 57.1 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Судом встановлено, що відповідачем до податкової інспекції були надані наступні податкові декларації з ПДВ: № 25344 від 20.01.2011р. за грудень 2010р. - на суму 378 грн. 00 коп.; № 2440 від 18.02.2011р. за січень 2011р. - на суму 209 грн. 00 коп.; № 1 1857 від 21.03.2011р. за лютий 2011р. - на суму 189 грн.00 коп.; № 18482 від 20.04.2011р. за березень 2011р. на суму 172 грн. 00 коп.; № 21935 від 20.05.2011р. за квітень 2011р. - на суму 169 грн. 00 коп. Загальна сума самостійно задекларованої суми ПДВ склала 1117грн., які на час прийняття рішення не сплачені.
26 серпня 2011 року позивачем проведено камеральну перевірку відповідача з питань не подання заключної декларації з податку на додану вартість про що складено акт перевірки № 3106/1502/31650471 від 26.08.2011р. виявлено порушення п.п.49.18.1. п.49.18 ст.49 та ст.203 Податкового кодексу України, а саме: неподання податкової звітності з ПДВ, у зв'язку із чим прийнято податкове повідомлення - рішення № 0032451502 від 13.10.2011р. про застосування до відповідача штрафних санкцій за неподання заключної податкової декларації з ПДВ на суму 1020 грн. Рішення отримано відповідачем 17 жовтня 2011р.
Також 26 серпня 2011 року позивачем проведено камеральну перевірку відповідача з питань не подання декларації з податку на додану вартість за червень 2011р. про що складено акт перевірки № 3105/1502/31650471 від 26.08.2011р. виявлено порушення п.п.49.18.1. п.49.18 ст.49 та ст.203 Податкового кодексу України, а саме: неподання податкової звітності з ПДВ, у зв'язку із чим прийнято податкове повідомлення - рішення № 0032441502 від 13.10.2011р. про застосування до відповідача штрафних санкцій за неподання податкової декларації з ПДВ за червень 2011р. на суму 1020 грн. Рішення отримано відповідачем 17 жовтня 2011р.
30 серпня 2011 року позивачем проведено камеральну перевірку відповідача з питань не подання декларації з податку на додану вартість за травень 2011р. про що складено акт перевірки № 3378/1502/31650471 від 30.08.2011р. виявлено порушення п.п.49.18.1. п.49.18 ст.49 та ст.203 Податкового кодексу України, а саме: неподання податкової звітності з ПДВ, у зв'язку із чим прийнято податкове повідомлення - рішення № 0030301502 від 10.10.2011р. про застосування до відповідача штрафних санкцій за неподання податкової декларації з ПДВ за травень 2011р. на суму 1 грн. Рішення отримано відповідачем 15 жовтня 2011р.
08 листопада 2011 року позивачем проведено камеральну перевірку відповідача з питань не подання декларації з податку на додану вартість за період з 27.01.2011 року по 04.05.2011 року про що складено акт перевірки № 5275/15-2/31650471 від 08.11.2011р. виявлено порушення п.п.57.3 ст.57 Податкового кодексу України, у зв'язку із чим 05.12.2011р. прийняті податкові повідомлення - рішення № 0045011502 про застосування штрафних санкцій у розмірі 1 грн., № 0045021502 про застосування штрафних санкцій у розмірі 1 грн., № 0045031502 про застосування штрафних санкцій у розмірі 1 грн. та № 0045041502 про застосування штрафних санкцій у розмірі 1 грн.
Зазначені податкові повідомлення - рішення отримані представником відповідача 08 грудня 2011р.
Доказів про повну сплату узгоджених податкових зобов'язань суду не надано та станом на час прийняття рішення заборгованість складає 3162 грн.
Відповідно до п.14.1.175 ст. 14 Податкового кодексу України грошове зобов'язання платника податку набуває статусу податкового боргу з моменту його узгодження та несплати у порядку, визначеному Податковим кодексом України.
Відповідно до п.п. 20.1.28 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право в тому числі стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом.
Згідно ч. 1 ст. 95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності.
Відповідно до п. 95.2 статті 95 Податкового кодексу України стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.
Податкова вимога надсилається платнику податків органом державної податкової служби в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення, у разі, коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, що встановлено ч. 1 п. 59.1 ст. 59 Податкового кодексу України, тобто з урахуванням змісту поняття "податковий борг", встановленому п. 14.1.175 ст. 14 Податкового кодексу України, податкова вимога надсилається органом державної податкової служби платнику податків на суму податкового боргу.
Податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання та повинна містити вказану в п. 59.3 ст. 59 Податкового кодексу України інформацію, зокрема, розмір податкового боргу.
Податкова вимога надсилається також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов'язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення -рішення згідно з п. 59.4. ст. 59 Податкового кодексу України.
Позивачем направлена відповідачу податкова вимога №25 від 31.01.2011р., яка повернута у зв'язку із вибуттям відповідача.
Відповідачем в порядку, встановленому ст. 71 КАС України не надано доказів повного погашення суми податкового боргу, а так саме не надано даних про оскарження зазначеної вище податкової вимоги та податкових повідомлень-рішень.
За таких обставин вимоги позивача є обґрунтованими, підтверджуються матеріалами справи й підлягають задоволенню.
Відповідно до ч.4 ст.94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
В судовому засіданні 13.03.2013 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови. У повному обсязі постанову складено 18.03.2013 року
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 94, 158-163 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити.
2. Стягнути з Колективного багатопрофільного підприємства "Янтар-Агро" (Джанкойський район, с.Дніпровка, пров.Луначарського,17, ЄДРПОУ 31650471) на користь місцевого бюджету м.Джанкой (р/р31113029700014 ГУ ДКСУ в АР Крим м.Сімфеополь, МФО 824026, ЄДРПОУ 37694755, код платежу 14010100) рахунок коштів на рахунках у банках, обслуговуючих такого платника податків податковий борг з ПДВ у розмірі 3 162 (три тисячі сто шістдесят дві) гривні 00 коп.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення.
Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Радчук А.А.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 13.03.2013 |
Оприлюднено | 29.03.2013 |
Номер документу | 30217250 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Радчук А.А.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Радчук А.А.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Радчук А.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні