Постанова
від 21.03.2013 по справі 805/2351/13-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

21 березня 2013 р. Справа №805/2351/13-а

Приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17

час прийняття постанови: 10 год. 14 хв.

Донецький окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Христофорова А.Б.

при секретарі Сапегіній А.Г.,

за участю :

представника позивача - не з'явився,

представника відповідача - не з'явився,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до АТЗТ «СТІМ» про стягнення фінансових санкцій на суму 2040,00 гривень,-

В С Т А Н О В И В :

Позивач, Донбаське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, звернувся до суду з позовною заявою до АТЗТ «СТІМ» про стягнення фінансових санкцій на суму 2040,00 гривень.

В обґрунтування позовних вимог зазначив, відповідач має заборгованість зі сплати фінансових санкцій у вигляді штрафу, застосованих до нього постановами про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 20.08.2012 року № 451-ДО-1-Е, № 452-ДО-1-Е, № 453-ДО-1-Е, яка підлягає стягненню у примусовому порядку.

Представник позивача у судове засідання не з'явився, про дату час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, надав до суду заяву, згідно до якої просив розглянути справу без його участі.

З огляду на те, що в матеріалах справи міститься достатньо доказів, що стосуються спірних правовідносин, суд вважає за можливе розглянути справу за відсутність представника позивача на підставі доказів наявних в матеріалах справи.

Відповідач у судове засідання не з'явився, про дату час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, заяв про відкладення розгляду справи не надавав, причини неявки до суду не повідомив.

З огляду на те, що в матеріалах справи міститься достатньо доказів, що стосуються спірних правовідносин, суд вважає за можливе розглянути справу за відсутність відповідача на підставі доказів наявних в матеріалах справи.

Суд, заслухавши представника позивача, перевіривши матеріали справи, оцінивши доводи адміністративного позову встановив наступне.

У відповідності до ст. 5 Закону України „Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку.

Статтею 6 цього Закону встановлено, що Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку є державним органом, підпорядкованим Президенту України і підзвітним Верховній Раді України. До системи цього органу входять Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку, її центральний апарат і територіальні органи. Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.

Відповідно до п. 8 «Положення про Державну комісію з цінних паперів та фондового ринку», затвердженого Указом Президента України від 14 лютого 1997 року № 142/97, систему Комісії складають Комісія, її центральний апарат та територіальні органи. Територіальними органами Комісії є управління та відділення. Територіальні органи Комісії діють на основі положення, що затверджується Комісією, і координують свою діяльність з місцевими державними адміністраціями, органами місцевого самоврядування.

Пунктом 17 цього Положення встановлено, що Комісія та її територіальні органи є юридичними особами, мають самостійні баланси, рахунки в органах Державного казначейства України, печатки із зображенням Державного Герба України і своїм найменуванням.

Таким чином, позивач - Донецьке територіальне управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку є суб'єктом владних повноважень та здійснює у даних правовідносинах повноваження, надані йому вищевказаними нормативно-правовими актами (Далі, - Комісія).

Відповідач, - згідно інформації з веб-сайту Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, доступ до якого впроваджено на підставі Наказу Міністерства юстиції України від 19.08.2011р. № 2009/5 «Про організацію доступу до відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО ЗАКРИТОГО ТИПУ «СТІМ»

(АТЗТ «СТІМ»), зареєстроване у якості юридичної особи, ідентифікаційний код 20381091, місцезнаходження: 83015, Донецька обл., місто Донецьк, Ворошиловський район, вулиця Челюскінців, будинок 167А.

07.08.2012 року Комісією за наслідками проведеної перевірки АТЗТ «СТІМ», встановлені порушення та складено акти :

№ 451-ДО-1-Е, яким встановлено порушення вимог ст. 40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» та п. 1 гл. 7 розділу У «Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів», затвердженого рішенням Комісії від 19.12.2006 року № 1591 у вигляді неподання до Комісії у вигляді не подання до Комісії регулярної річної інформації за 2011 рік, подання якої здійснюється не пізніше 1 червня року, наступного за звітним;

№ 452-ДО-1-Е, яким встановлено порушення вимог ст. 40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» та п. 1 гл. 7 розділу У «Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів», затвердженого рішенням Комісії від 19.12.2006 року № 1591 у вигляді неподання до Комісії, у вигляді неопублікування в офіційному друкованому виданні регулярної річної інформації за 2011 рік, опублікування якої здійснюється не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним;

№ 453-ДО-1-Е, встановлено порушення вимог ст. 40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» та п. 1 гл. 7 розділу У «Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів», затвердженого рішенням Комісії від 19.12.2006 року № 1591 у вигляді неподання до Комісії, у вигляді нерозміщення якої здійснюється в строк не пізніше 30 квітня, наступного за звітним (а.с. 12-14).

Постановами Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 07.08.2012 року № 03/01/5-09/3004/12, № 03/01/5-09/3003/12, № 03/01/5-09/3002/12, призначено розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів на 07.08.2012 року (а.с. 9-11).

Постановами про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 20.08.2012 року (а.с.6-8) :

№ 451-ДО-1-Е до АТЗТ «СТІМ» застосовано фінансову санкцію у вигляді штрафу в розмірі 680,00 гривень;

№ 452-ДО-1-Е до АТЗТ «СТІМ» застосовано фінансову санкцію у вигляді штрафу в розмірі 680,00 гривень;

№ 453-ДО-1-Е до АТЗТ «СТІМ» застосовано фінансову санкцію у вигляді штрафу в розмірі 680,00 гривень.

Вищевказані постанови відповідають вимогам Закону України „Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" та Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку 11.12.2007 року за №2272, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 12.02.2008 року за №120/14811.

Доказів оскарження постанови про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів суду не надано.

Зазначені постанови підписані начальником Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Згідно копії фіскального чеку УКРПОШТИ та списку на відправлення рекомендованої кореспонденції, зазначені постанови про накладення санкції за порушення на ринку цінних паперів були відправлені відповідачу 22.08.2012р (зв. бік а.с. 20).

Частиною 2 ст.2 Закону України від 23 лютого 2006 року № 3480-IV «Про цінні папери та фондовий ринок», в редакції чинній на момент здійснення відповідачем правопорушень на ринку цінних паперів, визначено, що учасники фондового ринку - емітенти, інвестори, саморегулівні організації та професійні учасники фондового ринку.

Емітент - юридична особа, Автономна Республіка Крим або міські ради, а також держава в особі уповноважених нею органів державної влади, яка від свого імені розміщує емісійні цінні папери та бере на себе зобов'язання щодо них перед їх власниками.

Згідно ч.1 ст.39 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок», розкриття інформації на фондовому ринку здійснюється емітентами цінних паперів шляхом: розміщення її в загальнодоступній інформаційній базі даних Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів; опублікування її в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку; подання її до Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Емітенти цінних паперів зобов'язані розкривати інформацію відповідно до вимог, в обсязі та строки, встановлені цим Законом та нормативно-правовими актами Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Частиною 1 статті 40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» встановлено, що регулярна інформація про емітента - річна та квартальна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка розкривається на фондовому ринку, в тому числі шляхом подання до Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Відповідно до частини 4 зазначеної статті, річна інформація про емітента є відкритою і в обсязі, встановленому Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку, підлягає оприлюдненню емітентом не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, у тому числі шляхом розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів.

Відповідно до п.3 розділу І Положення «Про розкриття інформації емітентами цінних паперів», затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19 грудня 2006 р. N 1591 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 5 лютого 2007 р. за N 97/13364 , емітенти цінних паперів у випадках, передбачених цим Положенням, зобов'язані розкривати на фондовому ринку у такій послідовності Інформацію шляхом:

- розміщення на безоплатній основі в загальнодоступній інформаційній базі даних Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів (далі - загальнодоступна інформаційна база даних Комісії) або в її інформаційному ресурсі, поновлюваному у режимі реального часу (далі - стрічка новин);

- опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Комісії (далі - офіційні друковані видання);

- подання до Комісії.

Відповідно до п.1 гл.7 розділу V Положення «Про розкриття інформації емітентами цінних паперів» встановлено, що розкриття річної інформації має здійснюватись шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, опублікування у офіційному друкованому виданні, розміщення на сторінці в мережі Інтернет та подання до Комісії.

Розкриття річної інформації здійснюється у такі строки: розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним; опублікування у офіційному друкованому виданні - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним; подання до Комісії - не пізніше 1 червня року, наступного за звітним.

Таким чином, відповідач не здійснив передбачених законодавством заходів щодо розкриття річної інформації за 2011 рік.

Згідно пунктів 8, 14 ст.8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право, у тому числі, здійснювати контроль за достовірністю і розкриттям інформації, що надається емітентами та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, і саморегулівними організаціями, та її відповідністю встановленим вимогам; накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.

Пунктом 6 ч.1 статті 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» передбачено, що національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за: нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірної інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

У відповідності до ч.1 ст.12 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», в редакції чинній на момент прийняття постанов про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 20.08.2012р. №433-ДО-1-Е, №434-ДО-1-Е, №435-ДО-1-Е, встановлено, що штрафи, передбачені статтею 11 цього Закону, накладаються Головою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, членом Комісії та уповноваженими Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку посадовими особами після розгляду матеріалів, які засвідчують факт правопорушення.

Начальник Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку під час прийняття спірного рішення діяв як уповноважена особа відповідно до пунктів 1 та 5 розділу II «Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій», затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 11 грудня 2007 р. N 2272 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 12 лютого 2008 р. за N 120/14811.

Згідно п. 10 ст. 8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" від 30.10.1996 року № 448/96-ВР Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства.

Згідно п. 7 ч.1 статті 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» державна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісіїї з цінних паперів та фондововго ринку у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Рішення Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення штрафу може бути оскаржено в суді.

Штрафи, накладені Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку, стягуються у судовому порядку.

У відповідності до п. п. 19.1 -19.4 вищевказаних Правил штраф має бути сплачений порушником не пізніше як через 15 днів з дня отримання ним постанови. Юридичні особи сплачують штрафи шляхом перерахування безготівкових коштів із своїх поточних рахунків на спеціально відкриті бюджетні рахунки. Фізичні особи сплачують штрафи відповідно до чинного законодавства України. Повідомлення про сплату штрафу протягом п'яти робочих днів надсилається до уповноваженого підрозділу центрального апарату Комісії (відповідного територіального органу Комісії). У разі несплати штрафу правопорушником у термін, установлений пунктом 19.1 цих Правил, штраф стягується у судовому порядку.

Таким чином, оскільки відповідач у встановлений законом строк не сплатив суму фінансових санкцій, визначену йому постановами про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів, у зв'язку з чим, враховуючи приведені норми законодавства, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню.

Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, відповідно до ст. 94 КАС України, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 8, 9, 10, 11, 112, 159, 160, 161, 162, 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

П О С Т А Н О В И В :

Позов Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до АТЗТ «СТІМ» про стягнення фінансових санкцій на суму 2040,00 гривень, - задовольнити.

Стягнути з АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА ЗАКРИТОГО ТИПУ «СТІМ»

(АТЗТ «СТІМ»), (ідентифікаційний код 20381091, місцезнаходження: 83015, Донецька обл., місто Донецьк, Ворошиловський район, вулиця Челюскінців, будинок 167А) в доход Державного бюджету України фінансову санкцію у розмірі 2040 гривень (дві тисячі сорок) гривень, згідно постанов про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 20.08.2012 року № 451-ДО-1-Е, № 452-ДО-1-Е, № 453-ДО-1-Е, на р/р 31110106700004, код за ЄДРПОУ 38033949, банк отримувач ГУДКСУ у Донецькій області, МФО Банку 834016, код платежу 21081100.

Постанова ухвалена у нарадчій кімнаті та проголошено її вступну та резолютивну частини у судовому засіданні 21 березня 2013 року.

Повний текст постанови складений 26 березня 2013 року.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 Кодексу адміністративного судочинства України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Суддя Христофоров А.Б.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.03.2013
Оприлюднено29.03.2013
Номер документу30230477
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/2351/13-а

Ухвала від 25.02.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Христофоров А.Б.

Постанова від 21.03.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Христофоров А.Б.

Постанова від 21.03.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Христофоров А.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні