Постанова
від 25.03.2013 по справі 807/125/13-а
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Cправа № 807/125/13-а

Рядок статзвітності № 5.1.1

Код 12

ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25 березня 2013 року м. Ужгород

Закарпатський окружний адміністративний суд під головуванням судді Плеханова З.Б. за участю секретаря судового засідання Лумей В. . та сторін, які беруть участь у справі:

позивачів: ОСОБА_1 ,ОСОБА_2. представник - ОСОБА_3

відповідачі: Товариство з обмеженою відповідальністю "Топаз-2012" представник - Готра В.Ю.

державний реєстратор виконавчого комітету Ужгородської міської ради Куберка Н.М.- не з'явилася

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом ОСОБА_1, ОСОБА_2 до Товариство з обмеженою відповідальністю "Топаз-2012", державного реєстратора виконавчого комітету Ужгородської міської ради Куберка Н.М.про скасування державної реєстрації, -

ВСТАНОВИВ:

Відповідно до статті 160 частини 3 КАС України 25 березня 2013 року було проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Повний текст постанови складено 28 березня 2013 року.

Позивачі - ОСОБА_1 та ОСОБА_2 звернулись до Закарпатського окружного адміністративного суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Топаз-2012" та державного реєстратора виконавчого комітету Ужгородської міської ради Куберка Н.М про скасування державної реєстрації.

Позовні вимоги обґрунтовує тим, що Відповідно до виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 03.05.2012 року за адресою 88000, м.Ужгород, вул. Закарпатська, 9 А зареєстровано Товариство з обмеженою відповідальністю «Топаз-2012».

Позивачі вважають, що державна реєстрація ТОВ «Топаз-2012» з місцезнаходженням 88000, м. Ужгород, вул. Закарпатська, 9 А є неправомірною . Місцезнаходженням юридичної особи на час державної реєстрації може бути місцезнаходження (місце проживання) одного з засновників або місцезнаходження за іншою адресою, яка підтверджується договором, що передбачає передачу засновнику у власність або користування приміщення, частини приміщення (купівля-продаж, оренда, лізинг тощо).Позивача вказують ,що місцезнаходження товариства закріплюється в його установчих документах. Відповідно до витягу з реєстру прав власності, відмітки про реєстрацію в паспортах житловий будинок за адресою: АДРЕСА_1 належить ОСОБА_1 та ОСОБА_2 в рівних частинах на праві приватної власності. Свого дозволу, як власники нерухомого майна, на визначення місцезнаходження ТОВ «Топаз-2012» за вказаною адресою не давали, будь-яких договорів з Відповідачем не укладали.

За наведених обставин на думку позивачів нема підстав для реєстрації Товариства з обмеженою відповідальністю «Топаз-2012» з місцезнаходженням за адресою: м.Ужгород, вул. Закарпатська, 9 А. Та на підставі вищенаведеного просять суд реєстрацію ТзОВ " топаз" за таким місцезнаходженням - скасувати.

В судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги з мотивів викладених у позовній заяві.

Представник відповідача Товариства з обмеженою відповідальністю «Топаз-2012» заперечив проти задоволення позову з підстав викладених у письмових запереченнях на позов. та вказує, що з метою державної реєстрації відповідачем було подано повний пакет документів, як того вимагає ЗУ " Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців". ТзОВ " Топаз" знаходиться за юридичною адресою м . Ужгород, вулиця Закарпатська ,9 -а , тоді , як житловий будинок про який йдеться у позовній заяві знаходиться за адресою АДРЕСА_1 що є зовсім іншою адресою, тому відповідач зазначає , що ніякого дозволу на реєстрацію за місцезнаходженням отримувати від позивачів не мали.

Відповідач №2- державний реєстратор виконавчого комітету Ужгородської міської ради Куберка Н.М . подала через канцелярію суду 21 березня 2013 року клопотання, в якому у відповідності до ч. 4 ст. 122 КАС України просить суд дану справу розглядати без її участі. та надала суду письмові заперечення на адміністративний позов, в яких зазначила ,що вважає дані вимоги позивача в частині щодо реєстрації ТОВ «ТОПАЗ-2012»- безпідставними та такими , що не відповідають дійсності, оскільки відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» порядок проведення державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців включає, зокрема:

перевірку комплектності документів, які подаються державному реєстратору, та повноти відомостей, що вказані в реєстраційній картці;

перевірку документів, які подаються державному реєстратору, на відсутність підстав для відмови у проведенні державної реєстрації;

внесення відомостей про юридичну особу або фізичну особу -підприємця до Єдиного державного реєстру;

Згідно статті 24 вищевказаного закону для проведення державної реєстрації юридичної особи засновник (засновники) або уповноважена ними особа повинні особисто подати державному реєстратору (надіслати поштовим відправленням з описом вкладення або в разі подання електронних документів подати опис, що містить відомості про надіслані електронні документи, в електронній формі) такі документи: реєстраційну картку на проведення державної реєстрації юридичної особи; два примірники установчих документів; примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) рішення засновників або уповноваженого ними органу про створення юридичної особи у випадках, передбачених законом; документ, що засвідчує внесення, реєстраційного збору за проведення державші' реєстрації гор&дичжя особи. У разі подання електронних документів для проведення державної реєстрації юридичної особи підтвердженням внесення плати за проведення державної реєстрації юридичної особи є примірник електронного розрахункового документа, засвідченого електронним цифровим підписом;

інформацію з документами, що підтверджують структуру власності засновників - юридичних осіб, яка дає змогу встановити фізичних осіб -власників істотної участі цих юридичних осіб.

Відповідач вказує ,що Державному реєстратору забороняється вимагати додаткові документи для проведення державної реєстрації юридичної особи, якщо вони не передбачені частинами першою - сьомою цієї статті.

23.02.2012 року заявником подано відповідний комплект документів, на основі якого 23.02.2012 року зареєстровано ТОВ «Топаз-2012»

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку про відмову в задоволенні адміністративного позову, виходячи з наступного:

Згідно Виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців ТзОВ «Топаз-2012» зареєстровано за адресою 88000, Закарпатська область, місто Ужгород, вулиця Закарпатська, будинок 9 -а, ідентифікаційний код юридичної особи 38102859 ( а. с. 9).

Як вбачається з матеріалів справи , відповідно до Витягу Комунального підприємства " Ужгородське міжрегіональне бюро технічної інвентаризації" від 07.11.2003 року за № 1930403 будинок за адресою АДРЕСА_1 належить на праві власності ( згідно договору дарування від 06.11.2003 року № 8185) ОСОБА_1 ( а.с. 8).

Відповідно до преамбули Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців» № 755-IV з наступними змінами та доповненнями - цей Закон регулює відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб - підприємців.

Відповідно до статті 17 частини 1 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців» № 755-IV, відомості про юридичну особу або фізичну особу - підприємця включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України.

ТОВ «Топаз-2012» для проведення реєстраційної дії " Державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи" надало державному реєстратору Куберка Н.М. наступні документи : реєстраційна картка на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи; рішення про внесення змін до установчих документів (Примірник оригіналу); Статут ; нова редакція установчих документів (два примірники); копія квитанції, виданої банком; копія квитанції, виданої банком (за публікацію); договір про перехід чи передачу частки учасника у статутному капіталі товариства (Ксерокопія) ( а.с.34-105).

Згідно ст. 24 ЗУ "«Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» Державному реєстратору забороняється вимагати додаткові документи для проведення державної реєстрації юридичної особи, якщо вони не передбачені частинами першою - сьомою цієї статті.

23.02.2012 року заявником подано відповідний комплект документів, на основі якого 23.02.2012 року зареєстровано ТОВ «Топаз-2012»

З викладеного вище вбачається ,що ТзОВ " Топаз" знаходиться за юридичною адресою м . Ужгород, вулиця Закарпатська ,9 -а , тоді , як житловий будинок відповідно до витягу з реєстру прав власності, відмітки про реєстрацію в паспортах позивачів, про який йдеться у позовній заяві знаходиться за адресою АДРЕСА_1 що є зовсім іншою адресою.

Відповідно до статті 25 частини 1 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців» № 755-IV , державний реєстратор за відсутності підстав для залишення документів, які подані для проведення державної реєстрації юридичної особи, без розгляду зобов'язаний перевірити ці документи на відсутність підстав для відмови у проведенні державної реєстрації юридичної особи, які передбачені статтею 27 частиною 1 цього Закону.

Статтею 27 Закону України Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців» № 755-IV передбачений вичерпний перелік підстав для відмови у проведенні державної реєстрації юридичної особи, серед яких, зокрема: невідповідність відомостей, які вказані в реєстраційній картці на проведення державної реєстрації юридичної особи, відомостям, які зазначені в документах, що подані для проведення державної реєстрації юридичної особи; невідповідність установчих документів вимогам ч. 8 цього Закону.

При цьому суд констатує, що згідно положень Закону України Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців» № 755-IV , державний реєстратор не встановлює прав і обов'язків для суб'єктів господарювання і не проводить реєстраційні дії від власного імені. Права і обов'язки сторони набувають на підставі рішення власника, а реєстраційні дії проводяться державним реєстратором тільки на підставі визначеного законодавством переліку документів, та нормами цього Закону на державного реєстратора не покладено обов'язку перевірки достовірності наданих відомостей.

В матеріалах справи відсутні та позивачем суду не надані докази що свідчать про допущені відповідачем порушення вимог Закону України Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців» № 755-IV при проведенні реєстраційних дій.

Виходячи з наведеного, проводячи реєстраційні дій щодо внесення записів про місцезнаходження, державний реєстратор діяв на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені законодавством, зокрема, Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців» № 755-IV

Стосовно позовної вимоги щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів, то суд констатує, що Статтею 31 Закону України № 755-IV визначено вичерпні підстави для скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи: у разі постановлення судового рішення щодо скасування рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу про внесення змін до установчих документів юридичної особи, або про визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів юридичної особи. Суд у день набрання законної сили судовим рішенням надсилає його державному реєстратору для внесення запису про судове рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи.

Тобто, скасування державної реєстрації змін до установчих документів, внесення запису щодо скасування державної реєстрації може бути здійснене тільки державним реєстратором на підставі судового рішення щодо скасування рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу про внесення змін до установчих документів юридичної особи; судового рішення про визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів юридичної особи.

Однак, позивачем не наведено підстав для скасування державної реєстрації змін до установчих документів відповідача, визначених в Законі України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців» № 755-IV . Фактично підставою для звернення до суду позивач вказує на незаконність даних щодо місця знаходження відповідача .

Таким чином, позивач скористався правом на звернення до суду і його право не може бути обмежене, а заявлена позивачем вимога розглянута судом по суті, однак з урахуванням вищевикладеного підстави для задоволення позову відсутні.

Відповідно до статті 71 частини 1 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Позивачем не доведено обставин щодо протиправності дій державного реєстратора, не доведено наявності встановлених законом підстав для скасування державної реєстрації змін до установчих документів чи підстав для скасування внесених записів до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, у зв'язку з чим позовні вимоги є необґрунтованими, суперечать вимогам Закону України Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців» № 755-IV , а відтак у задоволенні позову слід відмовити.

Керуючись ст.ст. 160- 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

В позові ОСОБА_1, ОСОБА_2 до Товариства з обмеженою відповідальністю "Топаз-2012", державного реєстратора виконавчого комітету Ужгородської міської ради Куберка Н.М про скасування державної реєстрації Товариства з обмеженою відповідальністю "Топаз-2012" з місцезнаходженням за адресою в м. Ужгороді, вул. Закарпатська,9а - відмовити..

Постанова суду може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Закарпатський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови в повному обсязі.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції

Суддя Плеханова З.Б.

СудЗакарпатський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.03.2013
Оприлюднено01.04.2013
Номер документу30239553
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —807/125/13-а

Ухвала від 24.11.2015

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Заверуха Олег Богданович

Постанова від 25.03.2013

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Плеханова З.Б.

Ухвала від 31.01.2013

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Плеханова З.Б.

Ухвала від 21.01.2013

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Плеханова З.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні