Постанова
від 06.03.2013 по справі 826/1898/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

06 березня 2013 року 09:17 № 826/1898/13-а

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі:

головуючого судді Вєкуа Н.Г. при секретарі судового засідання Іванині М.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «НТЦ «Омніс»

до Державної податкової інспекції у Солом'янському районі міста Києва ДПС

про визнання дій протиправними, скасування наказу

ВСТАНОВИВ :

Товариство з обмеженою відповідальністю «НТЦ «Омніс» (надалі - позивач, Товариство) звернулося до Окружного адміністративного суду м. Києва з позовом до Державної податкової інспекції у Солом'янському районі міста Києва (надалі - відповідач, податковий орган), в якому позивач просить:

- визнати протиправними дії ДПІ у Солом'янському районі м. Києва ДПС щодо проведення позапланової невиїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю «Науково-Технічний Центр «Омніс» (код ЄДРПОУ 32484796) з питань дотримання вимог податкового законодавства з ПДВ по взаємовідносинам з ТОВ «Агрегатор мобільного контенту» (код 33998057) за період з 01.09.2011 року по 30. 09.2011 року.;

- визнати протиправними дії ДПІ у Солом'янському районі м. Києва ДПС щодо визнання правочинів, укладених між товариством з обмеженою відповідальністю Науково-Технічний Центр «Омніс» з Товариством з обмеженою відповідальністю «Агрегатор мобільного контенту» (код ЄДРПОУ 33998057) за вересень 2011 року, правочинів, укладених між товариством з обмеженою відповідальністю «Науково-Технічний Центр «Омніс» з Товариством з обмеженою відповідальністю «Астеліт» код ЄДРПОУ 22859846), та правочинів, укладених між товариством з обмеженою відповідальністю «Науково-Технічний Центр «Омніс» з ПРАТ «МТС Україна» (код 14333937) такими, що не спричинили юридичних наслідків, мають ознаки нікчемності та є нікчемними в силу припису закону;

- визнати протиправними дії по видачі наказу на проведення перевірки ДПІ у Солом'янському районі м. Києва ДПС від 20.12.2012 року №2088 про проведення невиїзної документальної позапланової перевірки та скасувати його.

Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 18 лютого 2013 року відкрито провадження у адміністративній справі, закінчене підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду.

Представник позивача у судовому засіданні позов підтримав, вказував, що дії податкового органу щодо проведення документальної невиїзної перевірки суперечать чинному законодавству України та є неправомірними.

Представник відповідача в судовому засіданні та усних запереченнях проти позову заперечив, зазначиви, що ним були дотримані норми податкового законодавства України, а всі дії щодо направлення запиту про надання інформації, вручення позивачу Наказу на проведення згаданої перевірки тощо відповідачем були дотримані.

Розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши пояснення представників позивача, враховуючи заперечення відповідача, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку про часткове задоволення позову, виходячи в з наступного.

На підставі наказу начальника ДПІ у Солом'янському районі м. Києва від 20.12.2012 року № 2088 про проведення невиїзної документальної поза планової перевірки та п.п.78.1.1 п.78.1 ст.78, п.79.1 ст.79, пп.75.1.2 п.75.1 ст.75 Податкового кодексу України, Чумак Лесею Василівною - головним державним податковим ревізором - інспектором відділу особливо важливих перевірок управління податкового контролю ДПІ у Солом'янському районі м. Києва ДПС, інспектором податкової служби І рангу, Шейкманом Дмитром Діментійовичем - старшим державним податковим ревізором-інспектором відділу особливо важливих перевірок управління податкового контролю ДПІ у Солом'янському районі м. Києва ДПС, інспектором податкової служби II рангу, 21.12.2012 р. проведено документальну невиїзну позапланову перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю «Науково-Технічний Центр «Омніс», код ЄДРПОУ 32484796, (скорочене найменування суб'єкта господарювання відповідно до установчих документів: ТОВ «НТЦ «Омніс») з питань дотримання вимог податкового законодавства з ПДВ по взаємовідносинах з ТОВ «Агрегатор мобільного контенту», код 33998057, за період з 01.09.2011 по 30.09.2011 року та у зв'язку з надходженням акту перевірки ДПІ у Печерському районі м. Києва від 21.11.2012 року №5039/22-8/33998057 «Про неможливість проведення зустрічної звірки Товариства з обмеженою відповідальністю «Агрегатор Мобільного Контенту» (код ЄДРПОУ 33998057) щодо підтвердження господарських відносин платниками податків за період з 01.09.2011р. по 30.09.2011р.»

25 грудня 2012р. ТОВ «Науково-Технічний Центр «Омніс» отримало акт перевірки №9286/22-8/32484796 від 21.12.2012р. «Про результати документальної невиїзної позапланової перевірки ТОВ «Науково-Технічний Центр «Омніс» (код ЄДРПОУ 32484796) з питань дотримання вимог податкового законодавства з ПДВ по взаємовідносинам з ТОВ «Агрегатор мобільного контенту» (код 33998057) за період з 01.09.2011 по 30.09.2011 року» (далі - Акт), в якому зазначено, що «звіркою не встановлено факту реального здійснення господарських операцій ТОВ «НТЦ «Омніс» по операціях з придбання послуг від постачальника ТОВ «Агрегатор мобільного контенту» за вересень 2011 року, та їх подальшої реалізації ТОВ «Астеліт» (код ЄДРПОУ 22859846), ПРАТ «МТС Україна» (код 14333937) у відповідному звітному періоді».

Враховуючи наведене, відповідач прийшов до висновку про те, що операції з придбання послуг позивачем від ТОВ «Агрегатор мобільного контенту» не спричиняють реального настання правових наслідків, а отже є нікчемними.

Перевіряючи дії податкового органу на предмет правомірності проведення перевірки, суд дослідив наступне.

Відповідно до п. 79.1 ст. 79 Податкового кодексу України документальна невиїзна перевірка здійснюється у разі прийняття керівником органу державної податкової служби рішення про її проведення та за наявності обставин для проведення документальної перевірки, визначених статтями 77 та 78 цього Кодексу. Документальна невиїзна перевірка здійснюється на підставі зазначених у підпункті 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 цього Кодексу документів та даних, наданих платником податків у визначених цим Кодексом випадках, або отриманих в інший спосіб, передбачений законом.

Однією із підстав для проведення позапланової документальної невизної перевірки, Відповідно до п.п. 78.1.4. п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України є виявлення недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на письмовий запит органу державної податкової служби протягом десяти робочих днів з дня отримання запиту .

Таким чином, однією із обставин, яка передує проведенню перевірки за наявності зазначених вище підстав, є письмовий запит податкової служби. Відсутність належного реагування , особи, якій він направлений, на протязі десяти робочих днів є підставою для проведення перевірки .

Суд звертає увагу на відсутність письмового запиту відповідача про надання пояснень та документів Товариством щодо предмету зазначеної вище перевірки, що вказує на відсутність підстав для проведення такої перевірки .

Доводи відповідача про наявність такого запиту, а саме від 16.11.2011р. № 34590/10/23-078, суд не бере до уваги, оскільки вказаний запит передував проведенню зустрічної звірки, що оформлена довідкою від 16.08.2012р. № 732/22-06/32484796 та була проведена значно раніше по відношенню до проведення спірної перевірки.

Щодо висновків акту перевірки про безтоварність господарських операцій позивача з ТОВ «Агрегатор мобільного контенту» суд зазначає наступне.

Зазначені висновки зроблені на підставі акту ДПІ у Печерському районі м. Києва від 21.11.2012 року №5039/22-8/33998057 «Про неможливість проведення зустрічної звірки Товариства з обмеженою відповідальністю «Агрегатор Мобільного Контенту» (код ЄДРПОУ 33998057) щодо підтвердження господарських відносин платниками податків за період з 01.09.2011р. по 30.09.2011р.», відповідно до якого контрагент позивача купував товари у підприємств, які мають ознаки фіктивності, тому всі господарські операції цього контрагента є нікчемними, в тому числі з позивачем.

Враховуючи наведені доводи, суд не може погодитись висновками податкового органу, у зв'язку з наступним.

В матеріалах справи наявні такі документи підтвердження господарських відносин позивача з ТОВ «Агрегатор Мобільного Контенту»: договір від 27.07.2011р. № 20110727 про надання послуг щодо обробки результатів драв-тестів міст, на автомобільних дорогах, залізничних маршрутах тощо; протокол узгодження договірної ціни; технічне завдання; додаткові угоди до договору; замовлення послуг; акти прийому-передачі замовлення; акти здачі-приймання замовлення; податкові накладні; супровідний лист про направлення звітів та банківські виписки.

Всі наведені документи оформлені належним чином, містять усі необхідні реквізити. Підписи уповноважених осіб, відтиски мокрих печаток, та відповідають вимогам діючого законодавства.

Відповідно до ст. 1 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», первинний документ - документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.

Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов'язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції , одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції (ч. 2 ст. 9 цього ж Закону).

Необхідність підтвердження господарських операцій первинними документами визначена п. 1.2 ст. 1, п.2.1 ст.2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.95р. №88 і зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 05.06.95р. за № 168/704, де первинні документи - це документи, створені у письмовій або електронній формі, що фіксують та підтверджують господарські операції, включаючи розпорядження та дозволи адміністрації(власника) на їх проведення.

Надані позивачем документи відповідають вищевикладеним нормам, тому підтверджують в повній мірі реальне здійснення господарських операцій з ТОВ «Агрегатор Мобільного Контенту».

Суд звертає увагу на те, що відповідачем не надано жодного доказу в спростування наведених обставин.

Крім того, 16.08.2012 вже проводилась зустрічна звірка ТОВ «НТЦ Омніс» щодо документального підтвердження господарських відносин із ТОВ «Агрегатор мобільного контенту», їх реальності та повноти відображення в обліку за період з 01.09.11 по 30.09.11, за результатами якої була складена Довідка № 732/22-06/32484796 від 16.08.12. При перевірці не встановлена розбіжність між задекларованими сумами податкових зобов'язань та податкового кредиту як між ТОВ «НТЦ Омніс» та ТОВ «Агрегатор мобільного контенту», так і між ТОВ «НТЦ Омніс» та ТОВ «Астеліт» та ПАТ «МТС Україна».

Таким чином суд приходить до висновку про те, що дії відповідача про визнання нікчемними правочинів в спірному акті перевірки є протиправними, а висновки, які передували таким діями - передчасними.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України - кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Статтею 2 зазначеного Кодексу передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Це означає, що суб'єкт владних повноважень зобов'язаний діяти лише на виконання закону, за умов та обставин, визначених ним та приймати рішення, і вчиняти дії відповідно до встановлених законом повноважень, не перевищуючи їх.

Враховуючи все вище викладене, суд приходить до висновку про порушення процедури проведення перевірки, про протиправність дій Державної податкової інспекції у Солом'янському районі м. Києва щодо проведення позапланової документальної невиїзної перевірки позивача, наказу про її проведення та висновків про визнання правочинів нікчемними.

Разом з тим, суд вважає необґрунтованою вимогу позивача про визнання протиправними дій щодо винесення наказу про проведення перевірки, оскільки право податкового органу на прийняття наказу в буквальному розумінні закріплене в загальній частині Податкового кодексу України та є дискреційним повноваженням останнього.

Керуючись статтями 69, 70, 71 та 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити частково.

Визнати протиправними дії ДПІ у Солом'янському районі м. Києва ДПС щодо проведення позапланової невиїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю «Науково-Технічний Центр «Омніс» (код ЄДРПОУ 32484796) з питань дотримання вимог податкового законодавства з ПДВ по взаємовідносинам з ТОВ «Агрегатор мобільного контенту» (код 33998057) за період з 01.09.2011 по ЗО. 09.2011 року.

Визнати протиправними дії ДПІ у Солом'янському районі м. Києва ДПС щодо визнання правочинів, укладених між Товариством з обмеженою відповідальністю Науково-Технічний Центр «Омніс» з Товариством з обмеженою відповідальністю Агрегатор мобільного контенту» (код ЄДРПОУ 33998057) за вересень 2011 року, правочинів, укладених між товариством з обмеженою відповідальністю «Науково-Технічний Центр «Омніс» з Товариством з обмеженою відповідальністю «Астеліт» код ЄДРПОУ 22859846), та правочинів, укладених між Товариством з обмеженою відповідальністю «Науково-Технічний Центр «Омніс» з ПРАТ «МТС Україна» (код 14333937) такими, що не спричинили юридичних наслідків, мають ознаки нікчемності та є нікчемними в силу припису закону.

Визнати протиправним та скасувати наказ ДПІ у Солом'янському районі м. Києва ДПС від 20.12.2012 року №2088 про проведення невиїзної документальної позапланової перевірки.

В іншій частині позовних вимог відмовити.

Постанова набирає законної сили в порядку, визначеному статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України. Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Вєкуа Н.Г.

Постанова складена у повному обсязі 11 березня 2013р.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення06.03.2013
Оприлюднено28.03.2013
Номер документу30242916
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/1898/13-а

Ухвала від 04.04.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Вербицька О.В.

Ухвала від 15.07.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Блажівська Н.Є.

Ухвала від 08.04.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Вербицька О.В.

Ухвала від 21.05.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Вербицька О.В.

Постанова від 18.04.2013

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Парінов А.Б.

Постанова від 06.03.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Вєкуа Н.Г.

Ухвала від 18.02.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Вєкуа Н.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні