Кагарлицький районний суд Київської області
Справа № 368/436/13-а
Провадження № 2 - а\368\17\13
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
25.03.2013 року Кагарлицький районний суд Київської області в
складі: головуючого судді Закаблук О.В.
при секретарі Галабурда В.А.
Представника: Нагірна С.М.
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Кагарлицького районного центру зайнятості - робочому органу виконавчої Дирекції Фонду загальнообов»язкового державного соціального страхування на випадок безробіття до ОСОБА_2 про стягнення виплаченої допомоги по безробіттю в розмірі 866 грн. 29 коп у зв»язку із встановленням факту належності безробітної особи до категорії зайнятих, суд, -
В С Т А Н О В И В :
04.03.2013 року на адресу Кагарлицького районного суду Київської області надійшла адміністративна позовна заява Кагарлицького районного центру зайнятості - робочому органу виконавчої Дирекції Фонду загальнообов»язкового державного соціального страхування на випадок безробіття до ОСОБА_2 про стягнення виплаченої допомоги по безробіттю в розмірі 866 грн. 29 коп у зв»язку із встановленням факту належності безробітної особи до категорії зайнятих, в якій позивач просить суд винести рішення, яким:
- Стягнути з ОСОБА_2 на користь Кагарлицького районного центру зайнятості (р/рахунок 37178001001880 Банк ГУДК в Київській області, код 23237242, МФО 821018) кошти у розмірі 866,29 грн;
- Судові витрати за розгляд справи покласти на відповідача.
В судовому засіданні, яке відбулося 13.03.2013 та 25.03.2012 року представник позивача Кагарлицького районного центру зайнятості - робочому органу виконавчої Дирекції Фонду загальнообов»язкового державного соціального страхування на випадок безробіття, - Нагірна С.М. позов підтримала в повному обсязі.
В судові засідання, які відбулися 13.03.2013 року та 25.03.2013 року відповідач ОСОБА_2 не з»явився, хоча був повідомлений судом належним чином про день, час та місце слухання справи.
Суд, вислухавши представника позивача, - Нагірну С.М. дослідивши матеріали справи, приходить до висновку щодо задоволення позову, обґрунтовуючи своє рішення наступним.
Як встановлено судом в судовому засіданні з пояснень представника, матеріалів справи, позивачем по справі, - Кагарлицьким районним центром зайнятості у відповідності до ст. 2 Закону України "Про зайнятість населення" ОСОБА_2 28.03.2012 року було зареєстровано як такого, що шукає роботу.
04.04.2012 року гр. ОСОБА_2 було подано заяву стосовно надання йому статус безробітного .
На підставі поданої гр. ОСОБА_2 заяви, згідно наказу КРЦЗ № НТ120404 від 04.04.2012 року йому було надано статус безробітного та призначено допомогу по безробіттю з 04.04.2012 року у відповідності зі ст. 2 Закону України "Про зайнятість населення" та ст.ст. 22, 23 Закону України "Про Загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття".
Відповідно до п. 5 ч. 2 ст. 12 та ч. 1 ст. 20 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" з метою забезпечення цільового та ефективного використання коштів Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття Наказом Міністерства праці та соціальної політики України, Державної податкової адміністрації України від 13.02.2009 року за № 60/62 і Постановою правління Пенсійного фонду України від 13.02.2009 року за № 7-1 затверджено Порядок розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення безробітнім (далі по тексту - Порядок), який зареєстровано в Міністерстві юстиції України за № 232/16248 від 12.03.2009 року.
Зазначений Порядок визначає механізм проведення розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення, який здійснюється шляхом проведення перевірки достовірності даних, які є підставою для надання особі статусу безробітної та виплати їй матеріального забезпечення, що зазначені і документах, поданих особою до державної служби зайнятості під час її реєстрації та протягом періоду її перебування на обліку як безробітної. Перевірка достовірності даних, які є підставою для надання особі статусу безробітної та виплати їй матеріального забезпечення проводиться центрами зайнятості шляхом, зокрема, звіряння наданої особою інформації з відомостями, наявними в Державній податковій адміністрації України, Пенсійному фонді України та у державних реєстраторів. За результатами звірки або перевірки оформлюється акт, який підписується посадовими особами, що її проводили.
У разі встановлення центром зайнятості відповідно до вказаного Порядку належності безробітної особи до категорії зайнятих така особа знімається з обліку як безробітна в установленому законодавством порядку та повертає суму незаконно отриманого матеріального забезпечення і вартості наданих соціальних послуг з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати матеріального забезпечення та надання соціальних послуг.
В результаті обміну інформацією між Державним центром зайнятості та Державною податковою адміністрацією України було отримано відомості про отримання доходів гр. ОСОБА_2 на підприємстві ТОВ «Венбест-охорона» в період перебування на обліку як безробітній.
З метою встановлення відповідності отриманих даних КРЦЗ направив запит до ТОВ «Венбест-охорона» в ході якої підтверджено перебування гр. ОСОБА_2 у трудових відносинах з 26 липня 2012 року (копія витягу з наказу додається). За наслідками вказаної перевірки було складено Акт за № 1 від 26.10.2012 року (копія додається).
Відповідно до ч. 2 ст. 36 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" застраховані особи, зареєстровані в установленому порядку як безробітні, зобов'язані своєчасно подавати відомості про обставини, що впливають на умови виплати їм забезпечення та надання соціальних послуг.
В ч. 3 ст. 36 вказаного вище Закону передбачено, що сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг застрахованій особі внаслідок умисного невиконання нею своїх обов'язків та зловживання ними стягується з цієї особи відповідно до законодавства України з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати їй забезпечення та надання соціальних послуг.
Таким чином, директором Кагарлицького районного центру зайнятості було прийнято наказ від 26.10.2012 року №НТ121026 про повернення коштів гр. ОСОБА_2, виплачених за період з 26.07.2012 року по 26. 10.2012 року як допомога по безробіттю в загальному розмірі 866,29 грн. (довідка про отриману допомогу по безробіттю за даний період додається), оскільки останнім не було подано до центру зайнятості відомостей про обставини, які впливають на умови виплати допомоги по безробіттю.
Гр. ОСОБА_2 із наказом про повернення коштів від 26.10.2012 року був ознайомлений 26.10.2012 року, про що свідчить його підпис на зазначеному наказі центр зайнятості. Проте, всупереч чинному законодавству, кошти протягом 15 робочих днів після ознайомлення особи з наказом, не повернуто в добровільному порядку.
Відповідно до ст.ст.7,16 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" допомога по безробіттю здійснюється за рахунок коштів Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття. Фонд є цільовим централізованим страховим фондом, некомерційною самоврядною організацією. Держава є гарантом забезпечення застрахованих осіб та надання їм відповідних соціальних послуг Фондом.
Згідно п. 2 ст. 12 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття", функції робочих органів виконавчої дирекції Фонду покладаються на центр зайнятості автономної республіки Крим, обласні, Київський і Севастопольський міські, районні, міськрайонні, міські та районні у містах центри зайнятості.
Несплата відповідачем вказаної суми перешкоджає в повному обсязі Кагарлицькому райцентру зайнятості забезпечувати соціальний захист громадян шляхом виплати допомоги по безробіттю та матеріальної допомоги у передбачених законодавством випадках.
Згідно ст. 39 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" спори, що виникають із правовідносин за цим Законом, вирішуються в судовому порядку.
Відповідно до п. 34 ст. 4 Декрету Кабінету Міністрів України "Про державне мито" органи Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття звільняються від сплати державного мита.
Згідно Постанови Кабінету Міністрів України № 411 від 29.03.2002 року встановлено, що розмір витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу для позивачів, у встановленому порядку звільнених від сплати державного мита, - за нульовою ставкою.
Відповідно до ч. 2 ст. 4 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на всі публічно-правові спори, крім тих, для яких законом установлено інший порядок судового вирішення. Згідно п. 1 ч. 1 ст. 2 цього Кодексу справу адміністративної юрисдикції визначено як переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, у тому числі на виконання делегованих повноважень.
Пунктом 4 ч. 1 ст. 17 КАС України встановлено, що компетенція адміністративних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, установлених законом. Крім того, ч. 4 ст. 50 КАС України визначено, що суб'єкт владних повноважень може звернутись з адміністративним позовом до фізичної особи у випадках, установлених законом.
Враховуючи вищевикладене, враховуючи лист Вищого адміністративного суду України від 13.10.2010 року за № 1425/11/13-10, керуючись ст.ст. І7, 60, 104, 105, 106, 160 Кодексу адміністративного судочинства України, ст.ст. 1. 25 Закону України "Про зайнятість населення", ст.ст. 16, 31, 36, 39 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття", суд, -
П О С Т А Н О В И В :
Адміністративний позов Кагарлицького районного центру зайнятості - робочому органу виконавчої Дирекції Фонду загальнообов»язкового державного соціального страхування на випадок безробіття до ОСОБА_2 про стягнення виплаченої допомоги по безробіттю в розмірі 866 грн. 29 коп у зв»язку із встановленням факту належності безробітної особи до категорії зайнятих, - задовольнити.
Стягнути з ОСОБА_2 (паспорт НОМЕР_3, виданий 25 лютого 1997 року Кагарлицьким РВ ГУ МВС України в Київській області, ідентифікаційний номер НОМЕР_2, проживаючого за адресою: АДРЕСА_1) на користь Кагарлицького районного центру зайнятості (р/рахунок 37178001001880 Банк ГУДК в Київській області, код 23237242, МФО 821018) кошти у розмірі 866 (вісімсот шістдесят шість) грн. 29 коп.
Стягнути з ОСОБА_2 (паспорт НОМЕР_3, виданий 25 лютого 1997 року Кагарлицьким РВ ГУ МВС України в Київській області, ідентифікаційний номер НОМЕР_2, проживаючого за адресою: АДРЕСА_1) на користь держави 114 ( сто чотирнадцять) грн.. 70 коп. судового збору.
Апеляційна скарга на постанову суду сторонами може бути подана протягом 10 днів з дня отримання.
Постанову суду набирає законної сили відповідно до ст.. 254 КАС України.
Суддя О. В. Закаблук
Суд | Кагарлицький районний суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 25.03.2013 |
Оприлюднено | 29.03.2013 |
Номер документу | 30244862 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Кагарлицький районний суд Київської області
Закаблук О. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні