Постанова
від 26.03.2013 по справі 811/357/13-а
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 березня 2013 року Справа № 811/357/13-а

Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі головуючого - судді Момонт Г.М., розглянув у порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовом : Товариства з обмеженою відповідальністю «АРСАОН»

до відповідача : Кіровоградської об'єднаної державної податкової інспекції Кіровоградської області Державної податкової служби

про визнання протиправним наказу

Товариство з обмеженою відповідальністю «АРСАОН» звернулося з позовом, в подальшому уточненим, до Кіровоградської об'єднаної державної податкової інспекції Кіровоградської області Державної податкової служби про визнання протиправним наказу Кіровоградської об'єднаної державної податкової інспекції Кіровоградської області Державної податкової служби від 15.11.2012 року №2363 «Про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки».

В обґрунтування позовних вимог позивач вказує, що оскаржуваний наказ винесено безпідставно, позаяк всупереч вимогам п.п.78.1.1 п.78.1 ст. 78 Податкового кодексу України на день винесення такого наказу не пройшло 10 днів з дня отримання позивачем запиту Кіровоградської ОДПІ Кіровоградської області ДПС.

Відповідачем до суду подано заперечення на позовну заяву відповідно до змісту якого, позов ним не визнається у повному обсязі, оскільки на запит податкового органу від 09.11.2012 р. №26966/10/37867421 ТОВ «АРСАОН» не надано відповіді, а тому на підставі п.78.1.1 п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України проведено документальну позапланову невиїзну перевірку ТОВ «АРСАОН».

В судовому засіданні 26 березня 2013 року представником відповідача подано клопотання про розгляд справи в письмовому провадженні, яке письмово погоджено представником позивача (а.с.45).

На підставі усної ухвали, прийнятої в судовому засіданні 26.03.2013 р. та занесеної до журналу судового засідання, подальший розгляд справи проведено в порядку письмового провадження у відповідності до ч.4 ст.122 КАС України.

Дослідивши подані позивачем та відповідачем документи і матеріали, заслухавши пояснення сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, адміністративний суд,

ВСТАНОВИВ:

09 листопада 2012 року Кіровоградська ОДПІ Кіровоградської області ДПС направила на адресу Товариства з обмеженою відповідальністю «АРСАОН» запит №26966/10/1520 від 09.11.2012 р. про надання письмових пояснень та їх документального підтвердження щодо взаємовідносин з придбання товарів (робіт, послуг) у ТОВ «Інтернет в кожен дім» (код 33996576) за період з 01.12.2011 р. по 31.12.2012 р. (а.с.36).

Зазначений запит ТОВ «АРСАОН» отримано 12.11.2012 року, що підтверджується повідомленням про вручення відправлення (а.с.35).

14.11.2012 р. посадовою особою Кіровоградської ОДПІ Кіровоградської області подано на ім'я начальника Кіровоградської ОДПІ Кіровоградської області ДПС доповідну записку №3885/15-20 про проведення на підставі п.п.78.1.1 п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України документальної невиїзної перевірки ТОВ «АРСАОН» з питань законності формування податкового кредиту та податкових зобов'язань за грудень 2011 року (а.с.34)

Наказом Кіровоградської ОДПІ Кіровоградської області ДПС від 15.11.2012 р. №2363 «Про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки», яким призначено проведення позапланової невиїзної перевірки ТОВ «АРСАОН» з питань дотримання вимог податкового законодавства з податку на додану вартість за грудень 2011 року (а.с.44).

У відповідності до п.п.19 1 .1.1 п.19 1 .1 ст.19 1 Податкового кодексу України до функцій органів державної податкової служби віднесено, зокрема, здійснення контролю за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування і сплати податків та зборів, установлених цим Кодексом.

Згідно з п.п.20.1.4, 20.1.6 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України, органи державної податкової служби мають право проводити перевірки платників податків (крім Національного банку України) в порядку, встановленому цим Кодексом; для здійснення функцій, визначених податковим законодавством, отримувати безоплатно від платників податків, у тому числі благодійних та інших неприбуткових організацій, у порядку, визначеному цим Кодексом, інформацію, довідки, копії документів (засвідчені підписом платника податків або його посадовою особою та скріплені печаткою (за наявності) про фінансово-господарську діяльність, отримувані доходи, видатки платників податків та іншу інформацію, пов'язану з обчисленням та сплатою податків, дотриманням вимог іншого законодавства, здійснення контролю за яким покладено на органи державної податкової служби, а також фінансову та статистичну звітність, в порядку та на підставах, визначених цим Кодексом.

Відповідно до п.75.1 ст.75 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Камеральні та документальні перевірки проводяться органами державної податкової служби в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на органи державної податкової служби.

Підпунктом 75.1.2 п.75.1 ст.75 Податкового кодексу встановлено, що документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, а також отриманих в установленому законодавством порядку органом державної податкової служби документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.

Документальна позапланова перевірка не передбачається у плані роботи органу державної податкової служби і проводиться за наявності хоча б однієї з обставин, визначених цим Кодексом.

На підставі п.79.1 ст.79 Податкового кодексу України документальна невиїзна перевірка здійснюється у разі прийняття керівником органу державної податкової служби рішення про її проведення та за наявності обставин для проведення документальної перевірки, визначених статтями 77 та 78 цього Кодексу.

У відповідності до п.п.78.1.1 п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких обставин за наслідками перевірок інших платників податків або отримання податкової інформації виявлено факти, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту.

Згідно з п.73.3 ст.73 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право звернутися до платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій, завдань, та її документального підтвердження.

Як встановлено в судовому засіданні та вбачається з матеріалів справи, запит Кіровоградської ОДПІ Кіровоградської області ДПС №26966/10/1520 від 09.11.2012 р. ТОВ «АРСАОН» отримало 12.11.2012 р., а тому, з огляду на п.п.78.1.1 п.78.1 ст.78 ПК України зобов'язане було надати на нього відповідь до 23 листопада 2012 р. включно, однак до закінчення зазначеного строку, відповідачем винесено наказ від 15.11.2012 р. №2363 про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки на підставі п.п.78.1.1.п.78.1. ст.78 ПК України.

На підставі викладеного, суд дійшов висновку, що оскаржуваний наказ від 15.11.2012 р. №2363 «Про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки» винесено без наявності підстав передбачених Податковим кодексом України, а тому позовна вимога про визнання протиправним зазначеного наказу підлягає задоволенню.

Відповідно до ч.1 ст.94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа).

Згідно з п.п.3 п.9 розділу VI Прикінцевих та перехідних положень Бюджетного кодексу України у разі безспірного списання коштів державного бюджету (місцевих бюджетів) центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, відображає в обліку відповідні бюджетні зобов'язання розпорядника бюджетних коштів, з вини якого виникли такі зобов'язання. Погашення таких бюджетних зобов'язань здійснюється виключно за рахунок бюджетних асигнувань цього розпорядника бюджетних коштів. Одночасно розпорядник бюджетних коштів зобов'язаний привести у відповідність з бюджетними асигнуваннями інші взяті бюджетні зобов'язання.

Таким чином, сплачений позивачем судовий збір у розмірі 34,41 грн. підлягає присудженню з Державного бюджету України шляхом його безспірного списання Державною казначейською службою у Кіровоградській області із рахунка Кіровоградської об'єднаної державної податкової інспекції Кіровоградської області Державної податкової служби.

Враховуючи вищевикладене, керуючись ст. ст. 86, 94, 159 - 163, 167 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити в повному обсязі.

2. Визнати протиправним наказ Кіровоградської об'єднаної державної податкової інспекції Кіровоградської області Державної податкової служби від 15 листопада 2012 року №2363 «Про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки».

Присудити Товариству з обмеженою відповідальністю «АРСАОН», код ЄДРПОУ 37867421 (25006, м. Кіровоград, вул. Леніна, 66. кв.21) судовий збір у розмірі 34,41 грн. (тридцять чотири грн. 41 коп.), зобов'язавши Головне управління Державної казначейської служби у Кіровоградській області стягнути з Державного бюджету України вказаний судовий збір шляхом безспірного списання із рахунка Кіровоградської об'єднаної державної податкової інспекції Кіровоградської області Державної податкової служби.

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.

Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Кіровоградський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня отримання копії постанови у повному обсязі.

Суддя Кіровоградського

окружного адміністративного суду Г.М. Момонт

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.03.2013
Оприлюднено29.03.2013
Номер документу30251740
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —811/357/13-а

Ухвала від 08.09.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бившева Л.І.

Ухвала від 10.06.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бившева Л.І.

Постанова від 26.03.2013

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Г.М. Момонт

Ухвала від 18.02.2013

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Г.М. Момонт

Ухвала від 04.02.2013

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Г.М. Момонт

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні