Ухвала
від 19.03.2013 по справі 2а-3963/10/2270
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ 19 березня 2013 року                                                                                                    Справа № 32079/10/9104 Львівський апеляційний адміністративний суд в складі : головуючого судді                                               Каралюса В.М., суддів:                                                                   Гулида Р.М., Улицького В.З., розглянувши в порядку письмового провадження в м. Львові апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю «Трек» на постанову Хмельницького окружного адміністративного суду від 22 липня 2010 року у справі за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Трек» до Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва, Головного управління Державного казначейства України у Хмельницькій області про визнання дій неправомірними та стягнення надмірно сплачених коштів-                                                                                                                           В С Т А Н О В И В : В травні 2010 року позивач товариство з обмеженою відповідальністю «Трек» звернувся до суду з адміністративним позовом до Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва, Головного управління Державного казначейства України у Хмельницькій області, в якому просив стягнути з Державного бюджету України на користь позивача надмірно сплачені кошти до Державного бюджету у розмірі 552505,09 грн. за видачу ліцензії на організацію діяльності проведення азартних ігор серії АВ № 08293 у зв'язку з неможливістю її використання у період з 26.06.2009 року по 11.06.2011 року. Постановою Хмельницького окружного адміністративного суду від 22 липня 2010 року в задоволенні позовних вимог товариства з обмеженою відповідальністю «Трек» до Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва, Головного управління Державного казначейства України у Хмельницькій області про визнання дій неправомірними та стягнення з Державного бюджету України 552505,09 грн. відмовлено. Не погодившись із вказаним рішенням суду, таке оскаржив позивач, який вважаючи оскаржувану постанову незаконною, так як судом першої інстанції при прийнятті постанови порушено норми матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи, просить таку скасувати та прийняти нову постанову, яою заявлені позовні вимоги задовольнити в пвному обсязі. В обгрунтування вимог апеляційної скарги покликається на те, що до прийняття Закону України «Про заборону грального бізнесу» існувала правова підстава для сплати апелянтом до Державного бюджету України коштів за ліцензію у повному розмірі, однак після набрання чинності Законом України «Про заборону грального бізнесу» така підстава в частині сплаченої суми апелянтом відпала, а відтак надмірно сплачена сума грошових коштів у розмірі 56320,6 євро або 552505,09 грн. підлягає поверненню апелянту з Державного бюджету України. Сторони в судове засідання не прибули, про дату, час і місце апеляційного розгляду були повідомлені належним чином, а тому, колегія суддів, у відповідності до ч.1 п.2 ст.197 КАС України, вважає за можливе розглядати справу у порядку письмового провадження. Заслухавши доповідь судді-доповідача, перевіривши матеріали справи і доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав. З матеріалів справи вбачається, що відповідно до свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи за №248360 Серія А00, товариство з обмеженою відповідальністю «Трек»  (код 22782598), зареєстроване 20.10.1995 року виконавчим комітетом Хмельницької міської ради і поставлене на облік в Державній податковій інспекції у м.Хмельницькому. основним видом господарської діяльності позивача, згідно довідки Головного управління статистики у Хмельницькій області №173893 є діяльність з організації азартних ігор, код КВЕД 92.71.0. Платіжними дорученнями №540 від 31.05.2006 року та №552 від 01.06.2006 року позивач перерахував до Державного бюджету України 150000 євро за курсом у національній валюті України та отримав ліцензію серії АВ №08293 Міністерства фінансів України, якою йому надано право займатись організацією діяльності з проведення азартних ігор (діяльність з організації та проведення азартних ігор на гральних автоматах) терміном з 12.05.2006 року по 11.05.2011 рік. Відповідно до ст.1 Закону України "Про ліцензування певних видів господарської діяльності" ліцензія - документ державного зразка, який засвідчує право ліцензіата на провадження зазначеного в ньому виду господарської діяльності протягом визначеного строку у разі його встановлення Кабінетом Міністрів України за умови виконання ліцензійних умов, плата за ліцензію - разовий платіж, що вноситься суб'єктом господарювання за одержання ліцензії. Плата за видачу ліцензії вноситься після прийняття рішення про видачу ліцензії. Розмір плати за ліцензію на провадження діяльності з організації і проведення азартних ігор (крім випуску та проведення лотерей) встановлений у 30000 євро за кожний рік користування такою ліцензією, на кожну особу, що провадить діяльність з організації та проведення азартних ігор на гральних автоматах. Ліцензія на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор (крім випуску та проведення лотерей) видається строком на п'ять років. Згідно матеріалів справи, позивачем здійснено оплату за користування ліцензією у повному обсязі за весь період її дії з 12.05.2006 року по 11.05.2011 року у розмірі 150000 євро у національній валюті України, що підтверджується платіжними дорученнями №540 від 31.05.2006 року та №552 від 01.06.2006 року. 15.05.2009 року був прийнятий Закон України "Про заборону грального бізнесу в Україні", який набрав чинності 25.06.2009 року, нормою п.2 ст.4 якого визначено, що з дня набрання чинності цим Законом видача ліцензій на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор в Україні припиняється, а ліцензії, видані суб'єктам підприємницької діяльності до дня набрання чинності цим Законом, скасовуються. Таким чином, ліцензія позивача серії АВ №08293, яка надавала йому право займатись організацією діяльності з проведення азартних ігор (діяльність з організації та проведення азартних ігор на гральних автоматах) була скасована. Закон України "Про заборону грального бізнесу в Україні" не містить норм, які передбачають повернення суб'єктам господарювання коштів, сплачених за користування ліцензіями у період з моменту набрання чинності Закону до закінчення терміну дії отриманих ліцензій. Листом від 30.06.2009 р. N 31-35010-03-10 Міністерство Фінансів України повідомило господарюючих суб'єктів, що із названої вище календарної дати видані Міністерством фінансів України ліцензії на провадження організації діяльності з проведення азартних ігор, в тому числі ліцензія позивача, є скасованими. Відповідно до п. 5 постанови Кабінету Міністрів України від 29 листопада 2000 р. N 1755 “Про термін дії ліцензії на провадження певних видів господарської діяльності, розміри і порядок зарахування плати за її видачу”плата, яка вноситься суб'єктом господарювання за видачу та переоформлення ліцензії, а також за видачу копії та дубліката ліцензії, зараховується до Державного бюджету України і вноситься на рахунки територіального органу Державного казначейства N 3510 в установах Національного банку та N 2510 в установах комерційних банків (код бюджетної класифікації за доходами 14060200, символ звітності банку 069). За змістом ч.2 ст.50 Бюджетного кодексу України Державне казначейство України веде бухгалтерський облік всіх надходжень, що належать Державному бюджету України, та за поданням органів стягнення здійснює повернення коштів, що були помилково або надмірно зараховані до бюджету. Порядком повернення коштів, помилково або надмірно зарахованих до державного та місцевих бюджетів, затвердженим наказом Державного казначейства України від 10 грудня 2002 року N 226, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 25 грудня 2002 р. за N 1000/7288, визначена процедура повернення органами Державного казначейства України коштів, помилково або надмірно зарахованих до державного та місцевих бюджетів. Відповідно до п.1.2 наказу Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва “Про організацію виконання окремих положень Закону України “Про Державний бюджет України на 2009 рік”від 07 травня 2009 року №88, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01 червня 2009 року за № 479/16495, обовязки щодо оформлення субєктам господарювання (у разі їх звернення) подання на повернення помилково або надмірно перерахованих коштів до бюджету за кодом класифікації доходів бюджету 14060200 “Плата за видачу ліцензій та сертифікатів”. Зі змісту зазначених вище нормативно-правових актів вбачається, що за визначеною ними процедурою поверненню з бюджету підлягають помилково або надмірно сплачені кошти за видачу ліцензій. Станом на день здійснення платежу (31 травня 2006 року і 01 червня 2006 року) позивач сплатив до бюджету кошти за видачу ліцензії на організацію діяльності з проведення азартних ігор строком на пять років в розмірі, визначеному ст.15 Закону України “Про ліцензування певних видів підприємницької діяльності” за весь термін її дії. З моменту отримання ліцензії і до набуття винності Закону України “Про заборону грального бізнесу”позивач здійснював діяльність з організації азартних ігор. Таким чином, сплачені позивачем кошти як в момент їх сплати в сумі 150000 євро, так і на дату скасування ліцензії у вказаній в позові в сумі 552505 грн 09 коп були авансовим платежем за невикористаний період дії ліцензії, а не надмірно перерахованими коштами, як вказує позивач. На день розгляду позову судом законом не визначений порядок повернення з державного бюджету коштів, сплачених як плата за видачу ліцензій на організацію діяльності з проведення азартних ігор, за невикористаний термін дії ліцензії, які фактично є авансовим платежем, а так само орган, до повноважень якого належать оформлення подання про повернення таких коштів. Відтак суд першої інстанції дійшов вірного висновку щодо правомірності дій відповідачів, оскільки сам механізм повернення вказаних коштів не врегульовано чинним законодавством України. Доводи апеляційної скарги не спростовують висновків рішення суду, а тому підстав для скасування постанови колегія суддів не вбачає і вважає, що апеляційну скаргу слід залишити без задоволення. Керуючись ст.ст. 195, 197, п. 1 ч. 1 ст. 198, ст. 200 п. 1 ч. 1 ст. 205, ст. ст. 206, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,- У Х В А Л И В: Апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю «Трек»залишити без задоволення, а постанову Хмельницького окружного адміністративного суду від 22 липня 2010 року у справі № 2а-3963/10 – без змін. Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, що беруть участь у справі та може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.            Головуючий суддя                                                                                                            В.М. Каралюс суддя                                                                                                   Р.М. Гулид            суддя                                                                                                  В.З. Улицький  

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.03.2013
Оприлюднено29.03.2013
Номер документу30259623
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3963/10/2270

Ухвала від 19.03.2013

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Каралюс В.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні