cpg1251
ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11 березня 2013 р. Справа № 804/963/13-а Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Рябчук О.С.
розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Нікопольської об'єднаної державної податкової інспекції Дніпропетровської області Державної податкової служби до Приватного підприємства приватної фірми «Сампо» про надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі, на суму податкового боргу по платежам до бюджету у розмірі 28 776, 45 грн., -
ВСТАНОВИВ :
16 січня 2013 р. Нікопольська об'єднана державна податкова інспекція Дніпропетровської області Державної податкової служби (далі - позивач) звернулась до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Приватного підприємства приватної фірми «Сампо» (далі - відповідач) з вимогою про надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі, на суму податкового боргу по платежам до бюджету у розмірі 28 776, 45 грн.
Представник позивача в судове засідання не з'явився, надав до суду заяву про розгляд справи в порядку письмового провадження. В обґрунтування позовних вимог позивач в позовній заяві зазначив, що у Приватного підприємства приватної фірми «Сампо» існує заборгованість по сплаті узгодженого податкового зобов'язання, однак сума боргу відповідачем добровільно не сплачена, тому є необхідність стягнути суму податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився, заперечень на позов не надав, про дату, час та місце розгляду справи відповідач повідомлений належним чином, що підтверджується матеріалами справи.
Відповідно до ч. 6 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Дослідивши матеріали справи, суд приходить до наступного висновку.
Приватне підприємство приватна фірма «Сампо» зареєстроване як юридична особа про що внесено запис до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців України, ідентифікаційний код 24997819 (а.с. 18).
Відповідач є платником податків та перебуває на обліку у Нікопольській об'єднаній державній податковій інспекції Дніпропетровської області Державної податкової служби (а.с. 17).
Нікопольською об'єднаною державною податковою інспекцією Дніпропетровської області Державної податкової служби проведено перевірку своєчасності подання податкової звітності з податку на додану вартість Приватним підприємством приватна фірма «Сампо». За результатами перевірки складено Акт № 745/1640/24997819 від 26.09.2011 р., в якому зафіксовано порушення пп. 49.18.1 п. 49.18 ст. 49 розділу ІІ, п. 203.1 ст. 203 розділу V Податкового кодексу України Податкового кодексу України а саме, підприємством не подано до податкової інспекції декларацію з податку на додану вартість за серпень 2011 р.
На підставі Акту № 745/1640/24997819 від 26.09.2011 р. Нікопольською об'єднаною державною податковою інспекцією Дніпропетровської області Державної податкової служби винесено податкове повідомлення-рішення № 0000221640 від 26.09.2011 р., яким визначено суму податкового зобов'язання по податку на додану вартість у вигляді штрафних санкцій у розмірі 1 020, 00 грн. (а.с. 21).
Зазначене податкове повідомлення-рішення було направлено відповідачу поштою, однак на адресу податкового органу повернувся конверт з відміткою про неможливість вручення поштового відправлення (а.с. 22).
Нікопольською об'єднаною державною податковою інспекцією Дніпропетровської області Державної податкової служби проведено перевірку своєчасності подання податкової звітності з податку на додану вартість Приватним підприємством приватна фірма «Сампо». За результатами перевірки складено Акт № 843/1640/24997819 від 25.10.2011 р., в якому зафіксовано порушення пп. 49.18.1 п. 49.18 ст. 49 розділу ІІ, п. 203.1 ст. 203 розділу V Податкового кодексу України Податкового кодексу України а саме, підприємством не подано до податкової інспекції декларацію з податку на додану вартість за вересень 2011 р.
На підставі Акту № 843/1640/24997819 від 25.10.2011 р. Нікопольською об'єднаною державною податковою інспекцією Дніпропетровської області Державної податкової служби винесено податкове повідомлення-рішення № 0000251640 від 25.10.2011 р., яким визначено суму податкового зобов'язання по податку на додану вартість у вигляді штрафних санкцій у розмірі 1 020, 00 грн. (а.с. 24).
Податкове повідомлення-рішення № 0000251640 від 25.10.2011 р. направлено підприємству поштою, однак на адресу податкової інспекції повернувся конверт з відміткою про неможливість вручення поштового відправлення (а.с. 25).
Нікопольською об'єднаною державною податковою інспекцією Дніпропетровської області Державної податкової служби проведено перевірку своєчасності подання податкової звітності з податку на додану вартість Приватним підприємством приватна фірма «Сампо». За результатами перевірки складено Акт № 953/1640/24997819 від 24.11.2011 р., в якому зафіксовано порушення пп. 49.18.1 п. 49.18 ст. 49 розділу ІІ, п. 203.1 ст. 203 розділу V Податкового кодексу України Податкового кодексу України а саме, підприємством не подано до податкової інспекції декларацію з податку на додану вартість за жовтень 2011 р.
На підставі Акту № 953/1640/24997819 від 24.11.2011 р. Нікопольською об'єднаною державною податковою інспекцією Дніпропетровської області Державної податкової служби винесено податкове повідомлення-рішення № 0000281640 від 25.10.2011 р., яким визначено суму податкового зобов'язання по податку на додану вартість у вигляді штрафних санкцій у розмірі 1 020, 00 грн. (а.с. 27).
Зазначене податкове повідомлення-рішення направлено підприємству поштою, однак на адресу податкового органу повернувся конверт з відміткою про неможливість вручення поштового відправлення (а.с. 28).
Нікопольською об'єднаною державною податковою інспекцією Дніпропетровської області Державної податкової служби проведено перевірку своєчасності подання податкової звітності з податку на додану вартість відповідачем. За результатами перевірки складено Акт № 1100/1640/24997819 від 27.12.2011 р., в якому зафіксовано порушення пп. 49.18.1 п. 49.18 ст. 49 розділу ІІ, п. 203.1 ст. 203 розділу V Податкового кодексу України Податкового кодексу України а саме, підприємством не подано до податкової інспекції декларацію з податку на додану вартість за листопад 2011 р.
На підставі Акту № 1100/1640/24997819 від 27.12.2011 р. позивачем винесено податкове повідомлення-рішення № 0000301640 від 27.12.2011 р., яким визначено суму податкового зобов'язання по податку на додану вартість у вигляді штрафних санкцій у розмірі 1 020, 00 грн. (а.с. 30).
Вказане податкове повідомлення-рішення направлено підприємству поштою, однак на адресу позивача повернувся конверт з відміткою про неможливість вручення поштового відправлення (а.с. 30).
Суму податкового боргу по податку на додану вартість було частково зменшено за рахунок існуючої переплати по особовому рахунку підприємства у сумі 16, 42 грн., таким чином, сума заборгованості Приватного підприємства приватної фірма «Сампо» по сплаті податку на додану вартість складає 4 063, 58 грн.
Нікопольською об'єднаною державною податковою інспекцією Дніпропетровської області Державної податкової служби проведено перевірку своєчасності подання податкової звітності з податку на прибуток приватних підприємств Приватним підприємством приватна фірма «Сампо». За результатами перевірки складено Акт № 661/1540/24997819 від 18.08.2011 р., в якому зафіксовано порушення пп. 49.18.1 п. 49.18 ст. 49 розділу ІІ, п. 203.1 ст. 203 розділу V Податкового кодексу України Податкового кодексу України а саме, підприємством не подано до податкової інспекції декларацію з податку прибуток за 2 квартал 2011 р. (граничний строк подання 09.08.2011 р.).
На підставі Акту № 661/1540/24997819 від 18.08.2011 р. Нікопольською об'єднаною державною податковою інспекцією Дніпропетровської області Державної податкової служби винесено податкове повідомлення-рішення № 0001331540 від 18.08.2011 р., яким визначено суму податкового зобов'язання по податку на прибуток приватних підприємств у вигляді штрафних санкцій у розмірі 1 020, 00 грн. (а.с. 31).
Податкове повідомлення-рішення № 0001331540 від 18.08.2011 р. направлено підприємству поштою, однак на адресу інспекції повернувся конверт з відміткою про неможливість вручення поштового відправлення (а.с. 33).
15.11.2011 р. Нікопольською об'єднаною державною податковою інспекцією Дніпропетровської області Державної податкової служби проведено перевірку своєчасності подання податкової звітності з податку на прибуток приватних підприємств. За результатами перевірки складено Акт № 914/1540/24997819 від 15.11.2011 р., в якому зафіксовано порушення пп. 49.18.1 п. 49.18 ст. 49 розділу ІІ, п. 203.1 ст. 203 розділу V Податкового кодексу України Податкового кодексу України а саме, підприємством не подано до податкової інспекції декларації з податку прибуток за 2-3 квартал 2011 р. (граничний строк подання 09.11.2011 р.).
На підставі Акту № 914/1540/24997819 від 15.11.2011 р. Нікопольською об'єднаною державною податковою інспекцією Дніпропетровської області Державної податкової служби винесено податкове повідомлення-рішення № 0001511540 від 15.11.2011 р., яким визначено суму податкового зобов'язання по податку на прибуток приватних підприємств у вигляді штрафних санкцій у розмірі 1 020, 00 грн. (а.с. 34).
Зазначене направлено підприємству поштою, однак на адресу позивача повернувся конверт з відміткою про неможливість вручення поштового відправлення (а.с. 36).
27.02.2012 р. Нікопольською об'єднаною державною податковою інспекцією Дніпропетровської області Державної податкової служби проведено перевірку своєчасності подання податкової звітності з податку на прибуток приватних підприємств Приватним підприємством приватна фірма «Сампо». За результатами перевірки складено Акт № 130/1540/24997819 від 27.02.2012 р., в якому зафіксовано порушення пп. 49.18.1 п. 49.18 ст. 49 розділу ІІ, п. 203.1 ст. 203 розділу V Податкового кодексу України Податкового кодексу України а саме, підприємством не подано до податкової інспекції декларації з податку прибуток за 2-4 квартал 2011 р. (граничний строк подання 09.02.2012 р.).
На підставі Акту № 130/1540/24997819 від 27.02.2012 р. Нікопольською об'єднаною державною податковою інспекцією Дніпропетровської області Державної податкової служби винесено податкове повідомлення-рішення № 0000101540 від 27.02.2012 р., яким визначено суму податкового зобов'язання по податку на прибуток приватних підприємств у вигляді штрафних санкцій у розмірі 1 020, 00 грн. (а.с. 37).
Вказане податкове повідомлення-рішення направлено відповідачу поштою, однак на адресу податкового органу повернувся конверт з відміткою про неможливість вручення поштового відправлення (а.с. 39).
21.05.2012 р. Нікопольською об'єднаною державною податковою інспекцією Дніпропетровської області Державної податкової служби проведено перевірку своєчасності подання податкової звітності з податку на прибуток приватних підприємств Приватним підприємством приватна фірма «Сампо». За результатами перевірки складено Акт № 337/151м/24997819 від 21.05.2012 р., в якому зафіксовано порушення пп. 49.18.1 п. 49.18 ст. 49 розділу ІІ, п. 203.1 ст. 203 розділу V Податкового кодексу України Податкового кодексу України а саме, підприємством не подано до податкової інспекції декларацію з податку прибуток за 1 квартал 2012 р. (граничний строк подання 10.05.2012 р.).
На підставі Акту № 337/151м/24997819 від 21.05.2012 р. Нікопольською об'єднаною державною податковою інспекцією Дніпропетровської області Державної податкової служби винесено податкове повідомлення-рішення № 0000321510 від 22.05.2012 р., яким визначено суму податкового зобов'язання по податку на прибуток приватних підприємств у вигляді штрафних санкцій у розмірі 1 020, 00 грн. (а.с. 40).
Зазначене податкове повідомлення-рішення направлено підприємству поштою, однак на адресу позивача повернувся конверт з відміткою про неможливість вручення поштового відправлення (а.с. 40).
20.08.2012 р. Нікопольською об'єднаною державною податковою інспекцією Дніпропетровської області Державної податкової служби проведено перевірку своєчасності подання податкової звітності з податку на прибуток приватних підприємств. За результатами перевірки складено Акт № 1018/151м/24997819 від 20.08.2012 р., в якому зафіксовано порушення пп. 49.18.1 п. 49.18 ст. 49 розділу ІІ, п. 203.1 ст. 203 розділу V Податкового кодексу України Податкового кодексу України а саме, підприємством не подано до податкової інспекції декларацію з податку прибуток за 1 півріччя 2012 р. (граничний строк подання 09.08.2012 р.).
На підставі Акту № 1018/151м/24997819 від 20.08.2012 р. Нікопольською об'єднаною державною податковою інспекцією Дніпропетровської області Державної податкової служби винесено податкове повідомлення-рішення № 0000611510 від 20.08.2012 р., яким визначено суму податкового зобов'язання по податку на прибуток приватних підприємств у вигляді штрафних санкцій у розмірі 1 020, 00 грн. (а.с. 42).
Податкове повідомлення-рішення № 0000611510 від 20.08.2012 р. направлено підприємству поштою, однак на адресу податкового органу повернувся конверт з відміткою про неможливість вручення поштового відправлення (а.с. 42).
Суму податкового боргу по податку на прибуток було частково зменшено за рахунок існуючої переплати по особовому рахунку підприємства у сумі 9, 01 грн., таким чином сума заборгованості Приватного підприємства приватної фірми «Сампо» по сплаті податку на прибуток складає 5 090, 99 грн.
27.01.2011 р. Приватне підприємство приватна фірма «Сампо» надало до Нікопольської об'єднаної державної податкової інспекції Дніпропетровської області Державної податкової служби податкову декларацію з плати за земельні ділянки державної або комунальної власності № 475 за 2011 рік, в якій самостійно задекларовано суму податкового зобов'язання в розмірі 5 858, 47 грн. (а.с. 44).
14.03.2011 р. Приватне підприємство приватна фірма «Сампо» надало до Нікопольської об'єднаної державної податкової інспекції Дніпропетровської області Державної податкової служби податкову уточнюючий розрахунок з плати за земельні ділянки державної або комунальної власності за 2011 рік, якою самостійно збільшено суму податкового зобов'язання по платежу «земельний податок» на суму 15 031, 60 грн. (а.с. 45-46).
Нікопольською об'єднаною державною податковою інспекцією Дніпропетровської області Державної податкової служби винесено податкове повідомлення-рішення № 0000041540 від 27.01.2012 р., яким визначено суму податкового зобов'язання з орендної плати за землю з юридичних осіб у вигляді штрафних санкцій у розмірі 4 89 грн. (а.с. 47).
Податкове повідомлення-рішення № 0000041540 від 27.01.2012 р. направлено підприємству поштою, однак на адресу позивача повернувся конверт з відміткою про неможливість вручення поштового відправлення (а.с. 49).
Нікопольською об'єднаною державною податковою інспекцією Дніпропетровської області Державної податкової служби винесено податкове повідомлення-рішення № 0000091540 від 27.02.2012 р., яким визначено суму податкового зобов'язання з орендної плати за землю з юридичних осіб у вигляді штрафних санкцій у розмірі 1 020, 00 грн. (а.с. 50).
Зазначене податкове повідомлення-рішення направлено підприємству поштою, однак на адресу податкового органу повернувся конверт з відміткою про неможливість вручення поштового відправлення (а.с. 52).
Загальна сума по земельному податку, яка самостійно визначена до сплати відповідачем, складає 20 890, 07 грн., однак у Приватного підприємства приватної фірми «Сампо» існує переплата по цьому податку, тому сума, яка підлягає сплаті, складає 17 412, 09 грн.
18.08.2011 р. Нікопольською об'єднаною державною податковою інспекцією Дніпропетровської області Державної податкової служби проведено перевірку своєчасності подання податкової звітності з плати за збір води загальнодержавного значення.
За результатами перевірки складено Акт № 660/1540/24997819 від 20.08.2012 р., в якому зафіксовано порушення пп. 49.18.1 п. 49.18 ст. 49 розділу ІІ, п. 203.1 ст. 203 розділу V Податкового кодексу України Податкового кодексу України а саме, підприємством не подано до податкової інспекції розрахунок з плати за збір води загальнодержавного значення за 1 півріччя 2011 р.
На підставі Акту № 660/1540/24997819 від 20.08.2012 р. Нікопольською об'єднаною державною податковою інспекцією Дніпропетровської області Державної податкової служби винесено податкове повідомлення-рішення № 0001321540 від 18.08.2011 р., яким визначено суму податкового зобов'язання за збір води загальнодержавного значення у розмірі 1 70, 00 грн. (а.с. 54).
Податкове повідомлення-рішення № 0001321540 від 18.08.2011 р. направлено підприємству поштою, однак на адресу позивача повернувся конверт з відміткою про неможливість вручення поштового відправлення (а.с. 55).
27.02.2012 р. Нікопольською об'єднаною державною податковою інспекцією Дніпропетровської області Державної податкової служби проведено перевірку своєчасності подання податкової звітності з плати за збір води загальнодержавного значення.
За результатами перевірки складено Акт № 125/1540/24997819 від 27.02.2012 р., в якому зафіксовано порушення пп. 49.18.1 п. 49.18 ст. 49 розділу ІІ, п. 203.1 ст. 203 розділу V Податкового кодексу України Податкового кодексу України а саме, підприємством не подано до податкової інспекції розрахунок з плати за збір води загальнодержавного значення за 2011 рік.
На підставі Акту № 125/1540/24997819 від 27.02.2012 р. Нікопольською об'єднаною державною податковою інспекцією Дніпропетровської області Державної податкової служби винесено податкове повідомлення-рішення № 0000081540 від 27.02.2012 р., яким визначено суму податкового зобов'язання за збір води загальнодержавного значення у розмірі 1 020, 00 грн. (а.с. 57).
Вказане податкове повідомлення-рішення направлено підприємству поштою, однак на адресу позивача повернувся конверт з відміткою про неможливість вручення поштового відправлення (а.с. 59).
Нікопольською об'єднаною державною податковою інспекцією Дніпропетровської області Державної податкової служби проведено перевірку своєчасності подання податкової звітності з плати за збір води загальнодержавного значення. За результатами перевірки складено Акт № 925/1540/24997819 від 15.11.2011 р., в якому зафіксовано порушення пп. 49.18.1 п. 49.18 ст. 49 розділу ІІ, п. 203.1 ст. 203 розділу V Податкового кодексу України Податкового кодексу України а саме, підприємством не подано до податкової інспекції розрахунок з плати за збір води загальнодержавного значення за 3 квартал 2011 р.
На підставі Акту № 925/1540/24997819 від 15.11.2011 р. Нікопольською об'єднаною державною податковою інспекцією Дніпропетровської області Державної податкової служби винесено податкове повідомлення-рішення № 0001611540 від 15.11.2011 р., яким визначено суму податкового зобов'язання за збір води загальнодержавного значення у розмірі 1 020, 00 грн. (а.с. 61).
Зазначене податкове повідомлення-рішення направлено підприємству поштою, однак на адресу позивача повернувся конверт з відміткою про неможливість вручення поштового відправлення (а.с. 62).
Суму податкового боргу з плати за збір води загальнодержавного значення було частково зменшено за рахунок існуючої переплати по особовому рахунку підприємства у сумі 0, 83 грн., таким чином сума заборгованості Приватного підприємства приватної фірми «Сампо» складає 2 209, 17 грн.
Також, за несплату узгодженого податкового зобов'язання з податку на додану вартість Нікопольською об'єднаною державною податковою інспекцією Дніпропетровської області Державної податкової служби на суму заборгованості нараховано пеню у розмірі 0, 62 грн.
На виконання вимог ст. 59 Податкового кодексу України Нікопольською об'єднаною державною податковою інспекцією Дніпропетровської області Державної податкової служби сформовано податкову вимогу № 38 від 01.06.2011 р. на суму 1 549, 63 грн. Зазначена податкова вимога направлена Приватному підприємству приватній фірмі «Сампо» поштою, однак на адресу податкового органу повернувся конверт з відміткою «за закінченням терміну зберігання» (а.с. 19).
Згідно до ст. 67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відповідно до п. 41.5. ст. 41 Податкового кодексу України органами стягнення є виключно органи державної податкової служби, які уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах їх повноважень, а також державні виконавці в межах своїх повноважень.
Згідно з п. 14.1.175 ст. 14 Податкового кодексу України податковим боргом вважається сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Відповідно до п. 46.1 ст. 46 Податкового кодексу України, податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.
Відповідно до п. 49.1 ст. 49 Податкового кодексу України, податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки органу державної податкової служби, в якому перебуває на обліку платник податків.
Згідно до вимог п.п. 120.1 ст. 120 Податкового кодексу України неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов'язаними нараховувати та сплачувати податки, збори податкових декларацій (розрахунків), тягне за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.
Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.
Відповідно до п. 57.3. ст. 57 Податкового кодексу України у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1-54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
Згідно п. 54.1 ст. 54 Податкового кодексу України, крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.
Відповідно до ст. 57 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Відповідно до п. 286.2 ст. 286 Податкового кодексу України платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подаються відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частинами за місяцями.
Згідно вимог п. 287.3 ст. 287 Податкового кодексу України податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частинами власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.
Відповідно п. 59.5 ст. 59 Податкового кодексу України у разі, коли у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується, погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що виник після надіслання (вручення) податкової вимоги.
Відповідно до п. 95.1 - 95.3 ст. 95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.
Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини. Орган державної податкової служби звертається до суду щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі. Рішення суду щодо надання вказаного дозволу є підставою для прийняття органом державної податкової служби рішення про погашення усієї суми податкового боргу. Рішення органу державної податкової служби підписується його керівником та скріплюється гербовою печаткою органу державної податкової служби. Перелік відомостей, які зазначаються у такому рішенні, встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики.
Відповідно до п. 95.4 ст. 95 Податкового кодексу України визначено, що орган державної податкової служби на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Оцінюючи усі докази, надані суду, у їх сукупності, суд приходить до наступного висновку.
Податковим кодексом України встановлено черговість вжиття податковим органом заходів щодо погашення податкового боргу: стягнення коштів, які перебувають у власності платника податків, а в разі їх недостатності - погашення заборгованості шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
При цьому, відповідачем не надано доказів на підтвердження неможливості погашення податкового боргу шляхом стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків.
Враховуючи викладене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги Нікопольської об'єднаної державної податкової інспекції Дніпропетровської області Державної податкової служби до Приватного підприємства приватної фірми «Сампо» про надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі, на суму податкового боргу по платежам до бюджету у розмірі 28 776, 45 грн. задоволенню не підлягають.
Керуючись ст.ст. 9, 11, 17, 69-72, 86, 94, 128, 158-163, 167, 186 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
В задоволенні адміністративного позову Нікопольської об'єднаної державної податкової інспекції Дніпропетровської області Державної податкової служби до Приватного підприємства приватної фірми «Сампо» про надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі, на суму податкового боргу по платежам до бюджету у розмірі 28 776, 45 грн. - відмовити.
Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Дніпропетровський окружний адміністративний суд з одночасним направленням копії апеляційної скарги особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі складення постанови у повному обсязі, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
У разі якщо справа розглядалась судом за місцезнаходженням суб'єкта владних повноважень і він не був присутній у судовому засіданні під час проголошення судового рішення, але його було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо у суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Постанова суду набирає законної сили відповідно до вимог ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя О.С. Рябчук
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.03.2013 |
Оприлюднено | 29.03.2013 |
Номер документу | 30264777 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Рябчук Олена Сергіївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Рябчук Олена Сергіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні