ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
08 лютого 2013 р. (11:25 год.) Справа №801/603/13-а
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Кушнової А.О., за участю секретаря Богацької А.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом
Сімферопольської міжрайонної державної податкової інспекції АР Крим Державної податкової служби
до Приватного підприємства «ЛОРА»
про стягнення,
без участі представників сторін,
Суть спору: До Окружного адміністративного суду АР Крим надійшов адміністративний позов Сімферопольської міжрайонної державної податкової інспекції АР Крим Державної податкової служби до Приватного підприємства «ЛОРА» про стягнення 62620,32 грн. заборгованості, у тому числі 47241,72 грн. з податку на доходи найманих працівників та 15378,60 грн. штрафних (фінансових) санкцій.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідачем у порушення норм п. 36.1 ст. 36, п. 57.1 ст. 57 п.п.164.2 п. 164.2 ст. 164, п.п. 168.1.1, п.п. 168.1.2 п. 168.1 т. 168 Податкового кодексу України, не сплачена заборгованість з податку на доходи фізичних осіб за період з 01.04.2009 року по 30.04.2012 року в сумі 47241,72 грн., визначена податковим органом за результатами перевірки, та штрафні (фінансові) санкції в розмірі 15378,60 грн., які нараховані податковим органом за несплату податку на доходи найманих працівників.
Ухвалами Окружного адміністративного суду від 08.01.2013 року відкрито провадження в адміністративній справі, закінчено підготовче провадження та справу призначено до судового розгляду.
Сторони явку своїх представників у судове засідання, що відбулося 08.02.2013 року не забезпечили.
До дня розгляду справи від позивача надійшло клопотання про розгляд справи у відсутність його представника (а.с.23).
Відповідач явку свого представника у судове засідання не забезпечив, про день, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином - рекомендованою кореспонденцією з повідомленням про вручення (ас.22). Відповідач заперечень на адміністративний позов не надав, про причини неявки суду не повідомив, клопотання про відкладення розгляду справи або про розгляд справи у відсутність його представника не надсилав.
Приймаючи до уваги, що в матеріалах справи достатньо доказів для з'ясування обставин по справі, суд вважає можливим на підставі статті 128 КАС України розглядати справу за відсутністю представників позивача та відповідача.
Розглянувши матеріали справи, дослідивши надані докази, суд
ВСТАНОВИВ:
Згідно з ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 3 КАС України справою адміністративної юрисдикції є переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Відповідно до п. 5 ч. 2 ст. 17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених Конституцією та законами України.
Пунктом 7 ч. 1 ст. 3 Кодексу адміністративного судочинства України визначено коло суб'єктів владних повноважень, до яких віднесено орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Відповідно до п.п. 41.1.1 п. 41.1 ст. 41 Податкового кодексу України контролюючими органами є органи державної податкової служби - щодо податків, які справляються до бюджетів та державних цільових фондів, крім зазначених у підпункті 41.1.2 цього пункту, а також стосовно законодавства, контроль за дотриманням якого покладається на органи державної податкової служби.
Отже, органи державної податкової служби у відносинах з суб'єктами господарювання, під час реалізації своїх завдань та функцій, встановлених законодавством України, є суб'єктами владних повноважень.
Таким чином, судом встановлено, що Сімферопольська міжрайонна державна податкова інспекція АР Крим Державної податкової служби (далі - Сімферопольська МДПІ АРК ДПС) є органом виконавчої влади та суб'єктом владних повноважень.
Судом встановлено, що Приватне підприємство «ЛОРА» (далі - ПП «ЛОРА») зареєстроване у якості юридичної особи 02.06.1994 року, про що свідчить Свідоцтво про державну реєстрацію серії А01 № 116168 та Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців станом на 16.10.2012 року (а.с.5-7, 9).
ПП «ЛОРА» знаходиться на обліку в Сімферопольській МДПІ АРК ДПС з 06.06.1994 року за № 391, про що свідчить довідка про взяття на облік платника податків від 11.03.2011 року № 1262 (а.с.11).
Відповідно до ст. 67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відповідно до п.п. 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Відповідно до п. 49.2 ст. 49 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, відповідно до цього Кодексу незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді.
Пунктом 54.1 ст. 54 Податкового кодексу України передбачено, що крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.
Судом встановлено, що Сімферопольською МДПІ АРК ДПС у період з 28.05.2012 року по 01.06.2012 року проведена документальна позапланова невиїзна перевірка ПП «ЛОРА» з питань ухилення податковим агентом від оподаткування виплаченої (нарахованої) найманим особам заробітної плати за період з 01.04.2009 року по 30.04.2012 року, про що складена Довідка № 827/17-02/20745893 від 11.06.2012 року (а.с.25-34).
Перевіркою встановлено порушення:
- 36.1. ст. 36, п.57.1 ст.57 п.п. 164.2.1 п. 164.2 ст. 164, п.п. 168.1.1 п.168.1. ст. 168 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-VI підлягає сплаті податок з (на) доходів фізичних осіб у загальній сумі 47241,72 грн.
2. п.п.168.1.2 п. 168.1 ст.168, п.171 ст171, п.п. 141.1.180 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-VI встановлено несвоєчасне перерахування до бюджету податку з доходів фізичних осіб за період з 01.04.2009 року по 30.04.2012 року донараховано пені в сумі - 3360,31 грн.
На підставі Довідки № 827/17-02/20745893 від 11.06.2012 року Сімферопольською МДПІ АРК ДПС прийнято податкове повідомлення - рішення № 0000591702 від 02.07.2012 року, яким відповідачу збільшено суму грошового зобов'язання з податку на доходи найманих працівників на 62620,32 грн., у тому числі 47241,72 грн. за основним платежем та 15378,60 грн. штрафних (фінансових) санкцій (а.с.13).
Податкове повідомлення - рішення № 0000591702 від 02.07.2012 року отримане відповідачем 06.07.2012 року, про що свідчить поштове повідомлення про вручення (а.с.14).
Порядок оподаткування доходів фізичних осіб до 01.01.2011 року визначався Законом України «Про податок з доходів фізичних осіб» № 889-ІV від 22.05.2003 р. (із змінами та доповненнями).
Суд зазначає, що оскільки період перевірки становить з 01.04.2009 року по 30.04.2012 року, до правовідносин, що виникли до 01.01.2011 року, повинні застосовуватися норми Закону України «Про податок з доходів фізичних осіб» № 889-ІV від 22.05.2003 р.
Відповідно до п.1.8. ст. 1 Закону № 889 наймана особа - це фізична особа, яка безпосередньо власною працею виконує трудову функцію виключно за дорученням або наказом працедавця згідно з умовами укладеного з ним трудового договору (контракту) відповідно до закону. При цьому усі вигоди від виконання такої трудової функції (крім заробітної плати такої найманої особи, інших виплат чи винагород на її користь, передбачених законодавством), а також усі ризики, пов'язані з таким виконанням або невиконанням, отримуються (несуться) працедавцем.
Відповідно до п.1.15. ст. 1 Закону № 889 податковий агент - юридична особа (її філія, відділення, інший відокремлений підрозділ) або фізична особа чи представництво нерезидента - юридичної особи, які незалежно від їх організаційно-правового статусу та способу оподаткування іншими податками зобов'язані нараховувати, утримувати та сплачувати цей податок до бюджету від імені та за рахунок платника податку, вести податковий облік та подавати податкову звітність податковим органам відповідно до закону, а також нести відповідальність за порушення норм цього Закону.
Відповідно до п.3.1. ст. 3 Закону № 889 об'єктом оподаткування резидента є: загальний місячний оподатковуваний дохід; чистий річний оподатковуваний дохід, який визначається шляхом зменшення загального річного оподатковуваного доходу на суму податкового кредиту такого звітного року; доходи з джерелом їх походження з України, які підлягають кінцевому оподаткуванню при їх виплаті; іноземні доходи.
Відповідно до п.4.1. ст. 4 Закону № 889 загальний річний оподатковуваний дохід складається з суми загальних місячних оподатковуваних доходів звітного року, а також іноземних доходів, одержаних протягом такого звітного року.
Відповідно до п. 4.2.1. ст. 4 Закону № 889 до складу загального місячного оподатковуваного доходу включаються доходи у вигляді заробітної плати, інші виплати та винагороди, нараховані (виплачені) платнику податку відповідно до умов трудового або цивільно-правового договору.
Відповідно до п. 7.1. ст. 7 Закону № 889 ставка податку становить 15 відсотків від об'єкта оподаткування, крім випадків, визначених у пунктах 7.2 - 7.3 цієї статті.
Відповідно до п. 8.1.2. ст. 8 Закону № 889 податок підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету під час виплати оподатковуваного доходу єдиним платіжним документом. Банки не мають права приймати платіжні документи на виплату доходу, які не передбачають сплати (перерахування) цього податку до бюджету. Якщо оподатковуваний дохід нараховується, але не виплачується платнику податку особою, що його нараховує, то податок, який підлягає утриманню з такого нарахованого доходу, підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені законом для місячного податкового періоду.
До правовідносин, що виникли після набрання чинності Податковим кодексом України (01.01.2011 року), повинні застосовуватися норми цього кодексу.
Відповідно до п.п. 162.1 ст. 162 Податкового кодексу України платниками податку на доходи фізичних осіб є:
- фізична особа - резидент, яка отримує доходи як з джерела їх походження в Україні, так і іноземні доходи;
- фізична особа - нерезидент, яка отримує доходи з джерела їх походження в Україні;
- податковий агент.
Пунктом 163.1 ст. 163 Податкового кодексу України визначено, що об'єктом оподаткування резидента є:
- загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід;
- доходи з джерела їх походження в Україні, які остаточно оподатковуються під час їх нарахування (виплати, надання);
- іноземні доходи - доходи (прибуток), отримані з джерел за межами України.
Пунктом 164.1 ст. 164 Податкового кодексу України визначено, що базою оподаткування є загальний оподатковуваний дохід, з урахуванням особливостей, визначених цим розділом.
Загальний оподатковуваний дохід - будь-який дохід, який підлягає оподаткуванню, нарахований (виплачений, наданий) на користь платника податку протягом звітного податкового періоду.
Відповідно до п.п. 168.1.1 п. 168.1 ст. 168 Податкового кодексу України податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника податку, зобов'язаний утримувати податок із суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку податку, визначену в статті 167 цього Кодексу.
Як вбачається з норм п.п. 168.1.2 п. 168.1 ст. 168 Податкового кодексу України податок сплачується (перераховується) до бюджету під час виплати оподатковуваного доходу єдиним платіжним документом. Банки приймають платіжні документи на виплату доходу лише за умови одночасного подання розрахункового документа на перерахування цього податку до бюджету.
Остаточний розрахунок податку на доходи фізичних осіб за звітний податковий рік здійснюється платником самостійно згідно з даними, зазначеними в податковій декларації (п.п. 178.7. ст. 178 Податкового кодексу України).
Згідно з п. 203.1 ст. 203 Податкового кодексу України податкова декларація подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
Під час перевірки податковим органом встановлено, що середня заробітна плата керівника у 1 кварталі 2012 р. складає - 2757,00 грн.
Середня заробітна плата головного бухгалтера у 1 кварталі 2012 р. складає - 1081,00 грн.
Середня заробітна плата робітника у 1 кварталі 2012 р. складає-1010,00 грн.
Заробітна плата працівників ПП «Лора» нижче мінімально встановленого рівня у зв'язку з тим, що деякі працівники працюють на неповну ставку по цивільно - правовим договорам.
Режим роботи ПП «Лора» з 8.00 до 16.00 години без перерви. Вихідні - субота та неділя. Сальдо по рахунку 6411 станом на 01.10.2010 року складає Дт 1281,29 грн., а на кінець періоду перевірки (станом на 30.04.2011 року) складає Кт 47241,72 (заборгованість по податку з доходів фізичних осіб).
В акті перевірки зазначено, що заборгованість по заробітній платі перед працівниками ПП «Лора» станом на :
- 01.01.2010 року складає 146161,84 грн.
- 01.01.2011 року складає 170593,50 грн.
- 01.01.2012 року складає 77223,39 грн.
- 30.04.2012 року складає 86410,66 грн.
З урахуванням викладеного, за відповідачем обліковується заборгованість з податку на доходи найманих працівників за період 01.04.2009 року по 30.04.2012 року в розмірі 47241,72 грн.
Відповідно до п.п. «а» п. 176.2 ст. 176 Податкового кодексу України особи, які відповідно до цього Кодексу мають статус податкових агентів, зобов'язані своєчасно та повністю нараховувати, утримувати та сплачувати (перераховувати) до бюджету податок з доходу, що виплачується на користь платника податку та оподатковується до або під час такої виплати за її рахунок.
Відповідальність за ненарахування, неутримання та/або несплата (неперерахування) податків платником податків передбачена ст. 127 Податкового кодексу України, відповідно до якої ненарахування, неутримання та/або несплата (неперерахування) податків платником податків, у тому числі податковим агентом, до або під час виплати доходу на користь іншого платника податків тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 25 відсотків суми податку, що підлягає нарахуванню та/або сплаті до бюджету.
Відповідальність за погашення суми податкового зобов'язання або податкового боргу, що виникає внаслідок вчинення таких дій, та обов'язок щодо погашення такого податкового боргу покладається на особу, визначену цим Кодексом, у тому числі на податкового агента. При цьому платник податку - отримувач таких доходів звільняється від обов'язків погашення такої суми податкових зобов'язань або податкового боргу, крім випадків, встановлених розділом IV цього Кодексу.
На підставі зазначених норм, за порушення позивачем норм податкового законодавства в частині неутримання та неперерахування до бюджету податку з доходів фізичних осіб суд вважає правомірним податкове повідомлення - рішення № 0000591702 від 02.07.2012 року, яким відповідачу збільшено суму грошового зобов'язання з податку на доходи найманих працівників на суму 62620,32 грн., у тому числі 47241,72 грн. за основним платежем та 1069,31 грн. штрафних (фінансових) санкцій.
Відповідно до пп. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Відповідно до п. 59.1 ст. 59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Згідно з п. 59.3 ст. 59 Податкового кодексу України податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання.
Податкова вимога повинна містити відомості про факт виникнення грошового зобов'язання та права податкової застави, розмір податкового боргу, який забезпечується податковою заставою, обов'язок погасити податковий борг та можливі наслідки його непогашення в установлений строк, попередження про опис активів, які відповідно до законодавства можуть бути предметом податкової застави, а також про можливі дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.
Відповідно до п. 59.4 ст. 59 Податкового кодексу України податкова вимога надсилається також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов'язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Проаналізувавши вищевикладене, суд приходить до висновку, що у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки орган державної податкової служби виносить податкову вимогу на кожну суму такого податкового боргу.
Згідно з п.п. 20.1.18 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.
Відповідно до п. 95.2 ст. 59 Податкового кодексу України стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.
Таким чином, органи державної податкової служби мають звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання платнику податкової вимоги на кожну суму податкового боргу.
Отже, для стягнення вищезазначеної суми боргу податковий орган повинен був відповідно до ст. 59, п. 95.2 ст. 59 Податкового кодексу України надіслати відповідачу податкову вимогу на зазначену суму.
Судом встановлено, що позивачем було сформовано та надіслано відповідачу податкову вимогу № 816 від 21.11.2011 року на загальну суму 10252,85 грн., яка була отримана відповідачем 15.09.2012 року, про що свідчить рекомендоване повідомлення про вручення (а.с.15).
Відповідно до п. 59.4 ст. 59 Податкового кодексу України податкова вимога надсилається також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов'язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Пунктом 59.5 ст. 59 Податкового кодексу України передбачено, що у разі коли у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується, погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що виник після надіслання (вручення) податкової вимоги.
Як вбачається з матеріалів справи, відповідач не сплатив у повному обсязі податковий борг, не спростував жодних фактів з приводу необґрунтованості позовних вимог та доказів про сплату податкової заборгованості у повному обсязі суду не надав.
На підставі вищевикладеного, суд вважає, що позовні вимоги позивача про стягнення з відповідача 62620,32грн. є обґрунтованими, підтвердженими матеріалами справи та підлягають задоволенню.
Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.
На підставі викладеного, керуючись статтями 158-163, 167 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Стягнути з Приватного підприємства «Лора» (ідентифікаційний код 20745893) з розрахункових рахунків у банках, які обслуговують платника податків податковий борг у сумі 62620,32 грн. (вул. Рикова, б. 7, кв. 2, смт. Гвардійське, Сімферопольський район, АР Крим, 97513; р/р 26002000230501ПАТ «ЧБРР», МФО 384577; р/р 26005000130501ПАТ «ЧБРР», МФО 384577; р/р 26049000130501ПАТ «ЧБРР», МФО 384577) на р/р 33215800700269; отримувач: місцевий бюджет Гвардійської с/р, банк отримувача: в ГУ ДКСУ в АРК, м. Сімферополь, ЄДРПОУ 37978655, МФО 824026; код платежу 11010100).
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Кушнова А.О.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 08.02.2013 |
Оприлюднено | 01.04.2013 |
Номер документу | 30272013 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кушнова А.О.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кушнова А.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні