Постанова
від 06.03.2013 по справі 809/597/13-а
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"06" березня 2013 р. справа № 809/597/13-a

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:

судді Чуприни О.В.

за участю секретаря судового засідання Галімурки Т.Є.

представника позивача: Державної податкової інспекції у м. Івано-Франківську Державної податкової служби - Федьківа В.Б.

представника відповідача: Івано-Франківської обласної молодіжної громадської організації ВМГО "Батьківщина молода" - не з'явився

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у м. Івано-Франківську Державної податкової служби до Івано-Франківської обласної молодіжної громадської організації ВМГО "Батьківщина молода" про стягнення податкового боргу в сумі 1 020,00 грн., -

ВСТАНОВИВ:

21.02.2013 року Івано-Франківським окружним адміністративним судом відкрито провадження у справі за позовом Державної податкової інспекції у м. Івано-Франківську Державної податкової служби (далі по тексту - позивач) до Івано-Франківської обласної молодіжної громадської організації ВМГО "Батьківщина молода" (далі по тексту - відповідач) про стягнення податкового боргу в сумі 1 020,00 грн.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач в порушення вимог частини 1 статті 67 Конституції України, статті 36, пункту 57.3 статті 57 Податкового кодексу України, не погашено грошове зобов'язання по штрафних санкціях з податку на прибуток в розмірі 1 020,00 грн., застосованих податковим повідомленням-рішенням №0001791501 від 21.02.2012 року за неподання звіту про використання коштів неприбутковими установами і організаціями за І квартал 2011 року. У зв'язку із вказаним, загальна сума податкового боргу відповідача, станом на день звернення до адміністративного суду, становила 1 020,00 грн., яка ним не сплачена.

Представник відповідача у судове засідання не з'явився. Поштове повідомлення-виклики повернулося на адресу суду із відміткою поштового зв'язку "за закінченням терміну зберігання" (а.с. 14). Однак, згідно Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців №11-15/1396 місцезнаходження відповідача значиться: вул. Тичини, 8-а, кв. 10, м. Івано-Франківська, 76018 (а.с. 24-26), тобто адреса, за якою відправлено повістку про виклик та ухвалу про відкриття провадження (а.с. 10-11). Згідно із частиною 4 статті 33 Кодексу адміністративного судочинства України у разі ненадання особами, які беруть участь у справі, інформації щодо їх поштової адреси судовий виклик або судове повідомлення надсилаються юридичним особам за адресою місцезнаходження, що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. У разі відсутності осіб, які беруть участь у справі, за такою адресою вважається, що судовий виклик або судове повідомлення вручене їм належним чином.

За змістом частини 11 статті 35 коментованого Кодексу, у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яке не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином. Таким чином, суд приходить до висновку, що відповідач повідомлений належним чином про розгляд справи. Своїм правом на подання письмового заперечення проти позову не скористався.

Відповідно до частини 4 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України (в редакції Закону від 17.11.2011 року) у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.

Судом, за умови належного повідомлення відповідача про розгляд справи у відповідності до вимог частини 3 статті 33, частини 3 і 11 статті 35 Кодексу адміністративного судочинства України, продовжено розгляд справи за відсутності відповідача на підставі частини 4 статті 128 коментованого Кодексу.

Розглянувши матеріали адміністративного позову, заслухавши пояснення позивача, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, дослідивши і оцінивши докази, суд приходить до висновку, що позов обґрунтований та підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що 09.07.2003 року Виконавчим комітетом Івано-Франківської міської ради проведено державну реєстрацію Івано-Франківської обласної молодіжної громадської організації ВМГО "Батьківщина молода", що підтверджується Витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (а.с. 24-26), та взятий на облік Державної податкової інспекції у м. Івано-Франківську Державної податкової служби.

Правовідносини з приводу предмету адміністративного позову між позивачем та відповідачем врегульовані положеннями Законів України "Про оподаткування прибутку підприємств", "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" Порядку складання податкового звіту про використання коштів неприбутковими установами й організаціями, а в частині повноважень органів державної податкової служби нормами Податкового кодексу України.

Правовідносини з приводу прав і обов'язків неприбуткових установ і організацій у сфері обчислення та сплати податку на прибуток у І кварталі 2011 року, відповідності до вимог пункту 1 розділу XIX "Прикінцеві положення" Податкового кодексу України, врегульовувалася положеннями Законів України "Про оподаткування прибутку підприємств", "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" та інших нормативно-правових актів, прийнятих на їх виконання, до 01.04.2011 року.

Згідно із підпунктом 7.11.12. пункту 7.11 статті 7 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" центральний податковий орган встановлює порядок обліку і подання податкової звітності про використання коштів неприбуткових організацій (неприбуткових організацій, визначених в абзаці "ж" підпункту 7.11.1., тобто професійними спілками, їх об'єднаннями та організаціями профспілок, утвореними в порядку, визначеному законом, у частині обліку і подання податкової звітності за доходами, що підлягають оподаткуванню) та вирішує питання про виключення організацій з реєстру неприбуткових організацій і оподаткування їх доходів у разі порушення ними положень цього Закону та інших законодавчих актів про неприбуткові організації.

Платниками податку згідно пункту 11.1 статті 11 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" використовуються такі податкові періоди: календарні квартал, півріччя, три квартали, рік.

Закон України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" є спеціальним законом з питань оподаткування, який установлює порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів), включаючи збір на обов'язкове державне пенсійне страхування та внески на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків контролюючими органами, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, та визначає процедуру оскарження дій органів стягнення.

Приписами підпункту 4.1.1. пункту 4.1 статті 4 згаданого Закону визначено, що платник податків самостійно обчислює суму податкового зобов'язання, яку зазначає у податковій декларації, крім випадків, передбачених підпунктом "г" підпункту 4.2.2 пункту 4.2, а також пунктом 4.3 цієї статті.

Згідно до пункту "б" підпункту 4.1.4 статті 4 коментованого Закону податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює: календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі при сплаті квартальних або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя).

Аналогічна правова норма у спірних відносинах із 01.04.2011 року відображена у підпункті 49.18.2 пункту 49.18 статті 49 та пункті 54.1 статті 54 Податкового кодексу України.

На виконання підпункту 7.11.12. пункту 7.11 статті 7 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" Державною податковою адміністрацією України наказом №233 від 11.07.1997 року затверджено Порядок складання податкового звіту про використання коштів неприбутковими установами й організаціями (далі по тексту - Порядок).

Згідно пункту 1.3 Порядку, податковий звіт про використання коштів неприбутковими установами й організаціями (далі по тексту - звіт) складається за формою, що додається, і подається неприбутковою установою за кожний звітний період. Неприбуткові організації, визначені в абзаці "ж" підпункту 7.11.1. пункту 7.11 статті 7 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств", заповнюють та подають звіт у частині обліку доходів, що підлягають оподаткуванню.

Пунктом 4.1 Порядку визначено, що, звіт подається неприбутковою установою до податкового органу протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) періоду.

Аналогічні правові норми після 01.04.2011 року врегульовані наказом Державної податкової адміністрації України №56 від 31.01.2011 року "Про затвердження форми та Порядку складання Податкового звіту про використання коштів неприбуткових установ та організації".

Податковий кодекс України з 01.01.2011 року регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Статтею 75 вказаного Кодексу визначено, що органи державної податкової служби мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Судом встановлено, що 20.02.2012 року Державною податковою інспекцією у м. Івано-Франківську Державної податкової служби за наслідками проведеної камеральної перевірки податкової звітності з податку на прибуток складено акт за №1431/15-1/26386439, яким встановлено порушення відповідачем пункту 16.4 статті 16, підпункту 7.11.12. пункту 7.11 статті 7 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств", пункту 49.1, 49.2, підпункту 49.18.2 пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України, а саме неподання відповідачем звіту про використання коштів неприбутковими установами і організаціями за І квартал 2011 року (а.с. 6).

Положенням частини 1 пункту 120.1 статті 120 Податкового кодексу України визначено, що неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов'язаними нараховувати та сплачувати податки, збори податкових декларацій (розрахунків), тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання. За повторне неподання або повторне несвоєчасне подання платником податків або іншими особами податкових декларацій (розрахунків), до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1 020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання (частина 2 пунктом 120.1 статті 120 коментованого Кодексу).

Відповідно до підпункту 20.1.28. пункту 20.1 статті 20 зазначеного Кодексу органи державної податкової служби наділені, зокрема, правом застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом.

Контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, якщо платник податків не подає в установлені строки податкову (митну) декларацію (підпункт 54.3.1. пункту 54.3 статті 54 Податкового кодексу України).

Державною податковою інспекцією у м. Івано-Франківську Державної податкової служби на виконання повноважень, передбачених підпунктом 20.1.28. пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України, у відповідності пункту 120.1 статті 120 зазначеного Кодексу, за повторно виявлене порушення податковим повідомленням-рішенням за №0001791501 від 21.02.2012 року, із урахуванням факту притягнення відповідача у 2011 році до відповідальності за неподання обов'язкової звітності, застосовано штрафну (фінансову) санкцію в розмірі 1 020,00 грн. Вказане податкове повідомлення-рішення від 21.02.2012 року направлялося позивачем за адресою реєстрації відповідача, внесеної до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, яке 23.02.2012 року повернуто поштовим відділенням на адресу позивача з відміткою поштового зв'язку ''за закінченням терміну зберігання'', копія конверта якого міститься в матеріалах справи (а.с. 7, 22).

Положеннями пункту 58.3 статті 58 Податкового кодексу України визначено, що податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) платнику податків, якщо його передано посадовій особі такого платника податків під розписку або надіслано листом з повідомленням про вручення. У разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.

За таких обставин суд вважає врученим 23.02.2012 року відповідачу податкового повідомлення-рішення за №0001791501 від 21.02.2012 року.

На час судового розгляду грошові зобов'язання з податку на прибуток в сумі 1 020,00 грн., застосовані податковим повідомленням-рішенням від 21.02.2012 року, відповідачем до бюджету не сплачені.

Приписами пункту 57.3 статті 57 Податкового кодексу України визначено, що у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1-54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов'язання платник податків зобов'язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.

Оскільки, відповідачем у відповідності до вимог статті 56 Податкового кодексу України не була порушена процедура адміністративного оскарження податкового зобов'язання, визначеного податковими повідомленнями-рішеннями від 21.02.2012 року, суд приходить до переконання, що застосовані позивачем штрафні санкції з податку на прибуток в загальному розмірі 1 020,00 грн., є узгодженими та являється податковим боргом.

За змістом підпункту 59.1 статті 59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

З матеріалів справи вбачається, що позивачем вручено податкову вимогу форми ''Ю'' за №900 від 09.04.2012 року уповноваженій особі відповідача, про що свідчить запис на корінці податкової вимоги (а.с. 8). Відповідач вказану податкову вимогу не оскаржував у строк передбачені Законом, а тому сума грошового зобов'язання, яка є предметом стягнення, є узгодженою.

Підпунктом 14.1.175. пункту 14 статті 14 Податкового кодексу України визначено, що податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Податковий борг відповідача підтверджується податковим повідомленням-рішенням від 21.02.2012 року №0001791501, податковою вимогою форми ''Ю'' за №900 від 09.04.2012 року та зворотнім боком облікової картки платника податку на прибуток, які містяться в матеріалах справи (а.с. 7, 8, 9).

Таким чином, визначене позивачем даним податковим повідомленням-рішенням грошове зобов'язання по податку на прибуток в сумі 1 020,00 грн., являється податковим боргом відповідача.

Доказів, які б свідчили про погашення заборгованості, що є предметом стягнення або спростування її наявності, відповідач суду не надав.

Відповідно до підпункту 20.1.18. пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України передбачено право органів державної податкової служби звернення до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.

Пунктами 95.3 та 95.4 статті 95 Податкового кодексу України визначено заходи щодо погашення податкового боргу платника податків, відповідно до вимог яких стягнення коштів у рахунок погашення такого боргу здійснюється за рішенням суду з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та за рахунок готівки, що належить такому платнику податків.

Враховуючи те, що відповідачем не сплачено грошове зобов'язання у терміни, визначені Податковим кодексом України, то суд зазначає підставним звернення податкового органу до суду із позовом на стягнення 1 020,00 грн. у спосіб визначений пунктами 95.3 та 95.4 статті 95 вказаного Кодексу.

За таких обставин суд приходить до висновку, що відповідач зобов'язаний погасити вказану суму податкового боргу. Наявність такого обов'язку у відповідача є визначальною для вирішення такого спору, крім того, даний обов'язок забезпечується Конституцією України, стаття 67 якої передбачає, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

З огляду на вказане, позовні вимоги про стягнення з Івано-Франківської обласної молодіжної громадської організації ВМГО "Батьківщина молода" податкового боргу в сумі 1 020,00 грн. є обґрунтованими, а позов таким що підлягає до задоволення.

На підставі статті 124 Конституції України, керуючись статтями 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з Івано-Франківської обласної молодіжної громадської організації ВМГО "Батьківщина молода" (ідентифікаційний код 26386439, вул. Тичини, 8-а, кв. 10, м. Івано-Франківська, 76018) з її розрахункових рахунків, що є наявними у банківських установах та за рахунок готівки, що належить Івано-Франківській обласній молодіжній громадській організації ВМГО "Батьківщина молода" в дохід бюджету податковий борг в сумі 1 020 (одна тисяча двадцять) гривень 00 копійок.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбаченому частиною четвертою статті 167 Кодексу адміністративного судочинства України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.

Постанова набирає законної сили в порядку та строки встановлені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя /підпис/ Чуприна О.В.

Постанова в повному обсязі складена 11.03.2013 року.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.03.2013
Оприлюднено01.04.2013
Номер документу30274996
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —809/597/13-а

null від 06.03.2013

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Чуприна О.В.

Постанова від 06.03.2013

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Чуприна О.В.

Ухвала від 21.02.2013

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Чуприна О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні