Рішення
від 20.03.2013 по справі 908/691/13-г
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

номер провадження справи 11/15/13

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

Запорізької області

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Запоріжжя

20.03.13 Справа № 908/691/13

Господарський суд Запорізької області у складі:

головуючий - суддя Гончаренко С.А., розглянувши в відкритому судовому засіданні матеріали справи

за позовом: Запорізька будівельно-ремонтно-наладжувальна фірма «Механізатор» (Південне шосе, буд. 63Б, м. Запоріжжя, 69008),

до відповідача: Кирилівська селищна рада Якимівського району Запорізької області (вул. Калініна, буд. 67, смт. Кирилівка, Якимівський район, Запорізька область, 72563)

відомості про представників сторін та учасників судового процесу:

від позивача: Дубінська О.В. - дов. №38/2 від 21.01.2013р.;

Калініна Ю.О. - дов № 38/1 від 21.01.2013р.

від відповідача: не з'явився

про: визнання недійсним рішення, -

В С Т А Н О В И В :

До господарського суду Запорізької області надійшла позовна заява Запорізької будівельно-ремонтно-наладжувальної фірми «Механізатор» про визнання недійсним рішення Кирилівської селищної ради Якимівського району Запорізької області № 6 від 23.08.2012р.

Ухвалою від 20.02.2013р. порушено провадження по справі, призначені час і дата судового засідання, сторони зобов'язані надати документи та вчинити дії, необхідні для повного та всебічного розгляду справи.

У зв'язку з неявкою повноважного представника відповідача, з метою витребування додаткових доказів та для надання можливості сторонам нормативно та документально обґрунтувати свої доводи і заперечення судовий розгляд відкладався.

Позивач наполягає на задоволенні позовних вимог, з підстав, викладених у позовній заяві, при цьому посилається на те, що оскаржуваним рішенням його позбавлено права сервітутного землекористування земельною ділянкою. Позивач вважає, що Кирилівська рада не мала повноважень для прийняття такого рішення, оскільки воно скасовує попереднє рішення. Законодавством передбачений інший, судовий порядок скасування актів органів та посадових осіб місцевого самоврядування.

Відповідач вимоги суду не виконав, відзив на позовну заяву не надав, повноважного представника в судове засідання не направив, про причини неявки суд не повідомив. Відповідач про дату час і місце проведення судового засідання був повідомлений належним чином.

За таких обставин, справа розглядається в порядку передбаченому ст. 75 Господарського процесуального кодексу України, за наявними в матеріалах справи документами за відсутністю повноважного представника відповідача.

Вивчивши матеріали справи і вислухавши пояснення представників сторін, встановив наступні обставини:

Рішенням Кирилівської селищної ради Якимівського району Запорізької області від 29.03.2012р. № 31 «Про встановлення сервітутного землекористування» Запорізькій будівельно-рементно-налагоджувальній колективній фірмі «Механізатор» був встановлений особистий сервітут на частину наданої в оренду земельної ділянки ПП Гриднєвої Л.В. згідно договору оренди від 27.09.2007р., зареєстрованого у Якимівському районному відділі Запорізької регіональної філії Державного підприємства «Центр Державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах», запис за № 040726400334 від 01.10.2007р., яка розташована в смт.Кирилівка, вул. Санаторна, 51, площею 0,0103 га.

За наслідками розгляду клопотання Державної інспекції сільського господарства в Запорізькій області № 94 від 08.08.2012р. про приведення у відповідність до вимог чинного законодавства України рішення 6 скликання 20 сесії Кирилівської селищної ради № 31 від 29.03.2012р. «Про встановлення сервітутного землекористування» 23.08.2012р. рішенням № 6 (оскаржуване рішення) Кирилівська селищна рада Якимівського району Запорізької області скасувала своє рішення № 31 від 29.03.2012р.

Частиною 1 ст. 143 Конституції України встановлені повноваження органів місцевого самоврядування та зазначено, що вони вирішують інші питання місцевого значення, віднесені законом до їхньої компетенції. Відповідно до положення пунктів «а», «б», «в», «г», «к» ст. 12 Земельного кодексу України, до повноважень селищних рад належить вирішення питання розпорядження землями територіальної громади, передачі земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб, надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності, вилучення земельних ділянок із земель комунальної власності, вирішення інших питань у галузі земельних відносин відповідно до закону.

За змістом статей 13, 14 Конституції України, статті 11 Цивільного кодексу України, статей 123, 124, 127, 128 Земельного кодексу України рішенням органу місцевого самоврядування або державної адміністрації про надання земельної ділянки господарюючому суб'єкту у власність або в користування здійснюється волевиявлення власника землі і реалізуються відповідні права у цивільних правовідносинах з урахуванням вимог Земельного кодексу України.

Гарантоване державою місцеве самоврядування здійснюється територіальною громадою через сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи і передбачає правову, організаційну та матеріально-фінансову самостійність, яка має певні конституційно-правові межі, встановлені, зокрема, приписами статей 19, 140, 143, 144, 146 Конституції України. З аналізу вказаних конституційних положень вбачається, що органи місцевого самоврядування, здійснюючи владу і самостійно вирішуючи питання місцевого значення, віднесені законом до їх компетенції, та приймаючи рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території, зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Спеціальним нормативним актом, який визначає повноваження органу місцевого самоврядування є Закон України «Про місцеве самоврядування в України» зі змінами та доповненнями.

Частиною 1 ст. 59 вказаного закону визначено, що рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти в формі рішень. Отже, органи місцевого самоврядування, вирішуючи питання місцевого значення, представляючи спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ та міст, приймають нормативні та ненормативні акти. До нормативних належать акти, які встановлюють, змінюють чи припиняють норми права, мають локальний характер, розраховані на широке коло осіб та застосовуються неодноразово, а ненормативні акти передбачають конкретні приписи, звернені до окремого суб'єкта чи юридичної особи, застосовуються одноразово і після реалізації вичерпують свою дію (акти індивідуальної дії). Окрему категорію актів індивідуальної дії становлять індивідуальні акти органів місцевого самоврядування, якими реалізовуються волевиявлення територіальної громади як учасника цивільно-правових відносин і з яких виникають, змінюються, припиняються цивільні права і обов'язки окремого суб'єкта господарювання, у тому числі право користування земельною ділянкою.

Відповідно до ч. 2 ст. 144 Конституції України, рішення органів місцевого самоврядування з мотивів їх невідповідності Конституції чи іншим законам України зупиняються у встановленому законом порядку з одночасним зверненням до суду. Частиною 4 ст. 59 Закону України «Про місцеве самоврядування» встановлений порядок зупинення рішення селищної ради - у п'ятиденний строк з моменту прийняття рішення воно може бути зупинено селищним головою і з обґрунтуванням зауважень винесено на повторний розгляд селищної ради. Рада зобов'язана у двотижневий строк повторно розглянути рішення.

Частиною 10 ст. 59 Закону України «Про місцеве самоврядування» встановлено, що акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування з мотивів їхньої невідповідності Конституції або законам України визнаються незаконними в судовому порядку.

Таким чином, рішення 25 сесії 6 скликання Кирилівської селищної ради Якимівського району Запорізької області № 6 від 23.08.2012р. «Про розгляд клопотання Державної інспекції сільського господарства в Запорізькій області №94 від 08.08.2012р.», яким було скасоване рішення 20 сесії 6 скликання Кирилівської селищної ради № 31 від 29.03.2012р. «Про встановлення сервітутного землекористування», винесене Кирилівською селищною радою з перевищенням повноважень, наданих їй чинним законодавством України, а тому є незаконним.

За таких обставин, суд вважає, що позовні вимоги Запорізької будівельно-ремонтно-налагоджувальної колективної фірми «Механізатор» про скасування рішення 25 сесії 6 скликання Кирилівської селищної ради Якимівського району Запорізької області № 6 від 23.08.2012р. «Про розгляд клопотання Державної інспекції сільського господарства в Запорізькій області №94 від 08.08.2012р.» заявлені правомірно та підлягають задоволенню.

Судові витрати віднести на відповідача.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 49, 75, 82-85 Господарського процесуального Кодексу України, -

В И Р І Ш И В :

Позов задовольнити.

Скасувати рішення 25 сесії 6 скликання Кирилівської селищної ради Якимівського району Запорізької області № 6 від 23.08.2012р. «Про розгляд клопотання Державної інспекції сільського господарства в Запорізькій області №94 від 08.08.2012р.»

Стягнути з Кирилівської селищної ради Якимівського району Запорізької області (вул. Калініна, буд. 67, смт. Кирилівка, Якимівський район, Запорізька область, 72563, код ЄДРПОУ 25489968) на користь Запорізької будівельно-ремонтно-налагоджувальної колективної фірми «Механізатор» (Південне шосе, буд. 63Б, м. Запоріжжя, 69008, ЄДРПОУ 13618701) 1 147 (одну тисячу сто сорок сім) грн. 00 коп. судового збору. Видати наказ після набрання рішенням законної сили.

Суддя С.А.Гончаренко

В засіданні 20.03.2013р. оголошена вступна і резолютивна частини рішення. Рішення в повному обсязі складено і підписане 21.03.2013р.

СудГосподарський суд Запорізької області
Дата ухвалення рішення20.03.2013
Оприлюднено01.04.2013
Номер документу30275501
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —908/691/13-г

Ухвала від 06.03.2013

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Гончаренко С.А.

Рішення від 20.03.2013

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Гончаренко С.А.

Ухвала від 20.02.2013

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Гончаренко С.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні