Україна
Донецький окружний адміністративний суд
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
28 березня 2013 р. Справа №805/3241/13-а
Приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17
час прийняття постанови: 10-45
Донецький окружний адміністративний суд у складі
головуючого - судді Хохленкова О.В.
за участю секретаря судового засідання Проніна Д.С.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Донецького окружного адміністративного суду адміністративну справу
за позовом Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку в інтересах держави
до приватного акціонерного товариства «Підприємство «Інформсервіс»
про стягнення суми економічних санкцій у розмірі 5100 грн.
за участю:
представника позивача: Гнатенко А.В.,
представника відповідача: Михайленко Ю.М., Зеленяка П.П.,-
В С Т А Н О В И В:
Донбаське територіальне управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі по тексту - позивач) звернувся до Донецького окружного адміністративного суду в інтересах держави з позовною заявою до відкритого акціонерного товариства «Підприємство «Інформсервіс» (далі по тексту - відповідач) про стягнення фінансових санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів в сумі 5100 гривень.
Заявлені вимоги позивач обґрунтовував тим, що відповідачем порушені вимоги ст.40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» № 3480 від 23.02.2006 року та приписи «Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів», затвердженого рішенням національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19.12.2006 року № 1591, згідно яких регулярна річна інформація емітента подається до Комісії не пізніше 1 червня року, наступного за звітним. Також ця регулярна річна інформація емітента не була опублікована в установлені законодавством строки в офіційному друкованому виданні та не розмішена у загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії .
За вказані правопорушення посадовою особою позивача 20.08.2012 року були винесені постанови № 424 -ДО-1-Е, № 425 -ДО-1-Е, № 426 -ДО-1-Е про накладення санкцій за правопорушення у вигляді штрафу у розмірі 1700 грн. кожна та всього на суму 5100 грн.
В судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги, просив задовольнити позов в повному обсязі.
Відповідач в судове засідання з'явився. Надав письмове заперечення проти позову, в якому вказав, що відповідно до Закону України «Про акціонерні товариства» приватні акціонерні товариства не є емітентами, які здійснюють відкрите(публічне) розміщення цінних паперів, тому вимоги Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок», Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» та «Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів», якими керувався позивач при винесені постанов про накладення штрафу від 20.08.2012 р. не можуть бути застосовані до відкритого акціонерного товариства «Підприємство «Інформсервіс». Просив суд відмовити в задоволенні вимог позивача. Визнати нечинними постанови Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів від 20.08.2012 р. № 424 -ДО-1-Е, № 425 -ДО-1-Е, № 426 -ДО-1-Е.
Суд, вислухавши пояснення представника позивача та відповідача, дослідивши матеріали справи і наявні докази, встановив наступне.
Позивач - Донбаське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку є суб'єктом владних повноважень, юридичною особою, код ЄДРПОУ 38082781.
Відповідач - відкрите акціонерне товариство «Підприємство «Інформсервіс», зареєстровано в якості юридичної особи 12.04.1996 року Виконавчим комітетом Донецької міської ради.
Між Донбаським територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку та відкритим акціонерним товариством «Підприємство «Інформсервіс» склалися правовідносини, яки регулюються нормами Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок», Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» та «Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів», затвердженого рішенням національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19.12.2006 року № 1591.
Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку (далі по тексту Комісія) згідно ст.5, 6 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в України» № 448 від 30.10.1996 року (далі Закон № 448) здійснює державне регулювання ринку цінних паперів та реалізує свої повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.
Донбаським територіальним управлінням Комісії було встановлено, що відповідачем порушені вимоги ст.40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» № 3480 від 23.02.2006 року (далі Закон 3480) та приписи «Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів», затвердженого рішенням Комісії від 19.12.2006 року № 1591 (далі Положення), згідно яких регулярна річна інформація емітента подається до Комісії не пізніше 1 червня року, наступного за звітним, а також ця регулярна річна інформація емітента не була опублікована в установлені законодавством строки в офіційному друкованому виданні та не розмішена у загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії.
07.08.2012 р. Донбаським територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку було складено Акт № 424-ДО-1-Е про правопорушення на ринку цінних паперів, яким встановлено порушення приватним акціонерним товариством «Підприємство «Інформсервіс» вимог ст. 40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок», п. 1 гл. 7 розділу V «Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів», яке виникло внаслідок нерозміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії регулярну річну інформацію за 2011 рік (а.с.16).
На підставі Акту № 424-ДО-1-Е від 07.08.2012 р. позивачем було порушено справу про правопорушення наринку цінних паперів у відношенні приватного акціонерного товариства «Підприємство «Інформсервіс», в результаті якої, було винесено постанову № 424-ДО-1-Е про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів у вигляді штрафу у розмірі 1700,00 грн. (а.с.14).
07.08.2012 р. Донбаським територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку було складено Акт № 425-ДО-1-Е про правопорушення на ринку цінних паперів, яким встановлено порушення приватним акціонерним товариством «Підприємство «Інформсервіс» вимог ст. 40 Закону України «Про цінні папери та фондовий риок», п. 1 гл. 7 розділу V «Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів», яке виникло внаслідок не опублікування в офіційному друкованому виданні регулярної річної інформації за 2011 р. (а.с.12).
На підставі Акту № 425-ДО-1-Е від 07.08.2012 р. позивачем було порушено справу про правопорушення наринку цінних паперів у відношенні приватного акціонерного товариства «Підприємство «Інформсервіс», в результаті якої, було винесено постанову № 425-ДО-1-Е про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів у вигляді штрафу у розмірі 1700,00 грн. (а.с.9).
07.08.2012 р. Донбаським територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку було складено Акт № 426-ДО-1-Е про правопорушення на ринку цінних паперів, яким встановлено порушення приватним акціонерним товариством «Підприємство «Інформсервіс» вимог ст. 40 Закону України «Про цінні папери та фондовий риок», п. 1 гл. 7 розділу V «Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів», яке виникло внаслідок не подання до Комісії регулярної річної інформації за 2011 р. (а.с.7).
На підставі Акту № 426-ДО-1-Е від 07.08.2012 р. позивачем було порушено справу про правопорушення наринку цінних паперів у відношенні приватного акціонерного товариства «Підприємство «Інформсервіс», в результаті якої, було винесено постанову № 426-ДО-1-Е про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів у вигляді штрафу у розмірі 1700,00 грн. (а.с.5)
13.08.2012 р. відповідачем до Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку було надано заперечення № 380 проти актів про правопорушення на ринку цінних паперів від 07.08.2012 р., яке відповідач мотивував наступним (а.с.10).
Відповідно п. 1 ст. 39 розділу V Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» в редакції від 23.02.2006 р. емітенти, які здійснили відкрите (публічне) розміщення цінних паперів, зобов'язані своєчасно та в повному обсязі розкривати інформацію про: фінансово-господарський стан і результати діяльності емітента у строки, встановлені законодавством; будь-які дії, що можуть вплинути на фінансово-господарський стан емітента та призвести до значної зміни ціни на його цінні папери; власників великих пакетів (10 відсотків і більше) акцій.
Згідно з п.2 ст. 5 розділу 1 Закону України «Про акціонерні товариства» від 17.09.2008 р. визначено, що приватне акціонерне товариство може здійснювати тільки
приватне розміщення акцій. У разі прийняття загальними зборами приватного акціонерного товариства рішення про здійснення публічного розміщення акцій до статуту товариства вносяться відповідні зміни, у тому числі про зміну типу товариства - з приватного на публічне. Тобто, позивач у свому запереченні вказує, що він не має права публічного розміщення інформації, тому він не є емітентом, який повинен своєчасно та в повному обсязі розкривати інформацію про: фінансово-господарський стан і результати діяльності емітента у строки, встановлені законодавством; будь-які дії, що можуть вплинути на фінансово-господарський стан емітента та призвести до значної зміни ціни на його цінні папери; власників великих пакетів (10 відсотків і більше) акцій. Вважає, що порушення вимог Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» та «Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів» Донбаським територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку встановлені помилково.
Твердження позивача щодо неправомірності винесення актів про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів від 20.08.2012 р., та постанов про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів у вигляді штрафу у розмірі 1700,00 грн., спростовуються наступним.
Судом в судовому засіданні встановлено, що відповідач в серпні 2012 року звернувся до Донецького окружного адміністративного суду з позовом про скасування постанов позивача від 20.08.2012 р. № 424 -ДО-1-Е, № 425 -ДО-1-Е, № 426 -ДО-1-Е.
08.10.2012 Донецьким окружним адміністративним судом постановою у справі № 2а/0570/11280/2012 у задоволенні позовних вимог приватного акціонерного товариства «Підприємство «Інформсервіс» до Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про скасування постанов від 20.08.2012 р. № 424 -ДО-1-Е, № 425 -ДО-1-Е, № 426 -ДО-1-Е. про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів у вигляді штрафу у розмірі 1700,00 грн., було відмовлено.
Не погодившись з вищевказаним рішенням суду відповідач звернувся з апеляційної скаргою до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Ухвалою Донецького апеляційного адміністративного суду від 07.11.2012 року апеляційну скаргу відповідача було залишено без задоволення а постанову Донецького окружного адміністративного суду від 08.10.2012 року було залишено без змін.
Відповідач звернувся з касаційною скаргою до Вищого адміністративного суду України.
Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 28.02.2013 року касаційна скарга була залишена без задоволення, а постанова Донецького окружного адміністративного суду від 08.10.2012 року та ухвала Донецького апеляційного адміністративного суду від 07.11.2012 року були залишені без змін.
Відповідно до ч.2 ст.14 КАС України, постанови та ухвали суду в адміністративних справах, що набрали законної сили, є обов'язковими до виконання на всій території України.
Згідно з ч.1 ст.72 КАС України, обставини встановлені судовим рішенням в адміністративний, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи, або особа щодо якої встановлені ці обставини.
Відповідно до ст. 39 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" від 02.05.2012 р. розкриття інформації на фондовому ринку здійснюється
емітентами цінних паперів шляхом: розміщення її в загальнодоступній інформаційній базі даних Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів; опублікування її в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку;
подання її до Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку. Емітенти цінних паперів зобов'язані розкривати інформацію відповідно до вимог, в обсязі та строки, встановлені цим Законом та нормативно-правовими актами Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Позивач при складанні актів від 07.08.2012 р. та при винесенні постанов про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів від 20.08.2012 р. діяв відповідно до вимог ст. 39, ст. 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" чинного на момент виникнення спірних правовідносин.
Відповідно ч. 4 ст. 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" річна інформація про емітента є відкритою і в обсязі, встановленому Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку, підлягає оприлюдненню емітентом не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, шляхом: розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів; опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку; розміщення на власному веб-сайті.
Тобто, позивач діяв на підставі вимог Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок", який бува чинний під час складання актів про правопорушення на ринку цінних паперів від 07.08.2012 р. та при винесені трьох постанов від 20.08.2012 р. про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів у вигляді штрафу на загальну суму 5100,00 грн. діяв на підставі
Суд також не погоджується із посиланням представника відповідача на приписи Закону України "Про акціонерні товариства", оскільки спеціальними нормативно-правововими актами, які регулюють спірні правовідносини є саме Закон України "Про цінні папери та фондовий ринок" та Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19 грудня 2006 р. N 1591.
З огляду на встановлені обставини, суд вважає, що постанови про застосування фінансових санкцій від 20.08.2012 р № 424 -ДО-1-Е, № 425 -ДО-1-Е, № 426 -ДО-1-Е у вигляді штрафу на загальну суму 5100,00 грн. є обґрунтованими та винесені на підставі вимог закону.
Оцінюючи рішення позивача щодо відповідності ч.3 ст.2 КАС України, суд вважає, що вони були прийняті на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені законами України, з урахуванням всіх обставин, які мають значення для прийняття рішення (вчинення дії), та неупереджено.
Відповідно до ч.4 ст.94 КАС України, судовий збір з відповідача не стягується.
Враховуючи викладене, на підставі ст.ст. 5, 6, 8, 9, 11, 12 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», ст.40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок», керуючись ст.ст. 8 - 11, 40, 94, 158 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов Донбаського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку до приватного акціонерного товариства «Підприємство «Інформсервіс» про стягнення фінансових санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів в сумі 5100 гривень - задовольнити повністю.
Стягнути з приватного акціонерного товариства «Підприємство «Інформсервіс», 83114, м. Донецьк, вул. Р. Люксембург, 103-а, кв. 25, код ЄДРПОУ 05519818 в доход Державного бюджету України - відділення Державного казначейства в м.Донецьку р/р 31110106700004, ЄДРПОУ 38033949, банк отримувач - Головне Управління Державної казначейської служби у Донецькій області, МФО 834016, код платежу 21081100 фінансові санкції згідно постанов про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів № 424-ДО-1-Е, № 425-ДО-1-Е, № 426-ДО-1-Е на загальну суму 5100 (п'ять тисяч сто) гривень.
Постанова прийнята в нарадчій кімнаті та її вступну та резолютивну частину проголошено в судовому засіданні в присутності представників сторін 28 березня 2013 року.
Апеляційна скарга на постанову суду може бути подана до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
В повному обсязі постанова складена 29 березня 2013 року.
Суддя Хохленков О.В.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.03.2013 |
Оприлюднено | 01.04.2013 |
Номер документу | 30276350 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Хохленков О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні