ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
25 березня 2013 року № 813/1170/13-а
м.Львів
Львівський окружний адміністративний суд в складі:
головуючого - судді Сасевича О.М.
за участю секретаря судового засідання Чижук М.М.,
за участю сторін:
представника позивача Пилип’юка А.М.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у Пустомитівському районі Львівської області Державної податкової служби до Пустомитівського управління будинками про арешт коштів на рахунку платника податків, -
В С Т А Н О В И В:
Державна податкова інспекція у Пустомитівському районі Львівської області Львівської області Державної податкової служби (надалі-ДПІ у Пустомитівському районі Львівської області ДПС) звернулась до суду з адміністративним позовом до Пустомитівського управління будинками, в якому, згідно уточнених позовних вимог, просить накласти арешт на кошти відповідача, які знаходяться на рахунках №2600000000 у ПАТ «Укрсоцбанк» (МФО 300023), №2600431118 у Пустомитівському відділенні 6381 АТ «Ощадбанк» (МФО 385231).
Позовні вимоги обгрунтовані тим, що у відповідача на день подачі до суду адміністративного позову наявний податковий борг по платежах до бюджету в сумі 72 503,13 грн., що виник внаслідок нездійснення підприємством своєчасної сплати сум по податкових зобов'язаннях. ДПІ у Пустомитівському районі Львівської області ДПС посилається на те, що Пустомитівським управлінням будинками не вчиняються жодні дії, направлені на погашення податкового боргу, чим порушуються інтереси держави та завдаються збитки, з приводу ненадходження до бюджету платежів, з яких виплачується заробітна плата працівникам бюджетних установ, пенсії та інші соціальні виплати. Більше того, згідно отриманої інформації із Львівського ВРЕР УДАІ при ГУМВСУ у Львівській області, ОКП ЛОР «БТІ та ЕО», Управління земельних ресурсів у Пустомитівському районі Львівської області вбачається відсутність зареєстрованих за відповідачем транспортних засобів, нерухомого майна на праві власності та земельних ділянок. Відтак, позивач просить суд відповідно до ст.20 Податкового кодексу України накласти арешт на кошти боржника, що знаходяться на рахунках у банках.
Згідно ухвали судді від 14.02.2013 року, провадження у даній адміністративній справі відкрито.
Представник позивача в судовому засіданні позов підтримав з підстав, зазначених у позовній заяві, просив позов задовольнити у повному обсязі.
Відповідач явку уповноваженого представника в судове засідання не забезпечив, причини неявки суду не повідомив, однак своєчасно і належним чином був повідомлений про дату, час та місце розгляду справи, що підтверджується наявним у матеріалах справи повідомленням про вручення поштового відправлення. Заяв про відкладення розгляду справи чи проведення розгляду справи у відсутності представника на адресу суду від відповідача не надходило. Суд, взявши до уваги думку представника позивача щодо можливості розпочати судовий розгляд за даною явкою, а також зваживши на дозволені законом строки розгляду спору, ухвалив відповідно до ст.ст.71, 128 КАС України, розглянути справу на підставі наявних у ній доказів без участі представника відповідача.
Заслухавши пояснення представника позивача, розглянувши і дослідивши подані документи та матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що адміністративний позов підлягає до задоволення з огляду на наступне.
Судом встановлено, що Пустомитівське управління будинками зареєстроване у якості суб'єкта підприємницької діяльності розпорядженням Представника Президента України у Пустомитівському районі №216 від 18.06.1993 року.
Окрім цього, відповідача також взято на облік платника податку в ДПІ у Пустомитівському районі 01.07.1990 року за №108, що підтверджується копією довідки про взяття на облік платника податку №28-259 від 11.07.2001 року (Форма №4-ОПП).
Відповідно до довідки ДПІ у Пустомитівському районі Львівської області ДПС №1123/10/20-0023 від 28.01.2013 року, по Управлінні, станом на 28.01.2013 року, обліковується заборгованість до бюджету у загальній сумі 72 503,13 грн. (у тому числі: основний платіж - 71 856,51 грн., штрафні санкції - 386,90 грн., пеня - 259,72 грн.), а саме:
-по податку на прибуток на суму - 4 202,39 грн. (основний платіж - 4 120,00 грн., штрафні санкції - 74,00 грн., пеня - 8,39 грн.);
-по податку на додану вартість на суму 37 076,39 грн. (основний платіж - 36 570,00 грн., штрафні санкції - 312,90 грн., пеня - 193,49 грн.);
-із земельного податку по Зимноводівській с/р на суму - 6 310,83 грн. (основний платіж - 6 310,83 грн.);
-із земельного податку по Щирецькій с/р на суму - 101,88 грн. (основний платіж - 101,88 грн.);
-по комунальному податку на суму 91,80 грн. (основний платіж - 91,80 грн.);
-з частини чистого прибутку (доходу) господарських організацій, які належать до комунальної власності на суму - 7 550,00 грн. (основний платіж - 7 550,00 грн.);
-по податку на доходи фізичних осіб на суму - 17 169,84 грн. (основний платіж - 17 112,00 грн., пеня - 57,84 грн.).
Заборгованість відповідача по податку на додану вартість виникла на підставі поданих ним податкових декларацій з податку на додану вартість від 16.10.2009 року №43759, від 19.01.2010 року №59349, від 19.03.2010 року №6474, від 19.03.2010 року №6476, від 14.04.2010 року №11132, від 13.05.2010 року №18589, від 11.06.2010 року №20590, від 16.07.2010 року №27145, від 16.08.2010 року №34614, від 10.09.2010 року №36257, від 14.10.2010 року №42875, від 15.11.2010 року №50173, від 15.12.2010 року №52531, від 19.01.2011 року №59535, від 21.02.2011 року №4439, від 17.03.2011 року №9273, від 19.04.2011 року №22234, від 19.05.2011 року №28871, від 17.06.2011 року №30730, від 13.07.2011 року №34242, від 17.08.2011 року №41629, від 19.09.2011 року №43227, від 19.10.2011 року №47993, від 17.11.2011 року №53193, від 19.12.2011 року №54497, від 17.01.2012 року №58527, від 15.02.2012 року №1459, від 19.03.2012 року №3569, від 12.04.2012 року №5285, від 18.05.2012 року №11261, від 20.06.2012 року №12148, від 20.07.2012 року №14448, від 20.08.2012 року №9050587100, від 20.09.2012 року №9057275353, від 18.10.2012 року №9064198580, від 15.11.2012 року №9071805213, від 17.12.2012 року №9079193138, а також у зв'язку із порушенням терміну подання податкової звітності, несвоєчасною сплатою узгодженої суми податкового зобов'язання з податку на додану вартість, податкового зобов'язання зазначеного у поданій податковій декларації з ПДВ за І кв. 2007 року і несвоєчасним поданням платіжних доручень на перерахування належних до сплати сум ПДВ за березень 2007 року, квітень 2010 року, що встановлено, зокрема: - актом про порушення податкового законодавства від 11.03.2010 року №238/152/05452385, за наслідками якого винесено податкове повідомлення-рішення від 11.03.2010 року №0000741552/0 на суму 170,00 грн.; - актом про порушення податкового законодавства від 06.10.2010 року №1208/1552/05452385, за наслідками якого винесено податкове повідомлення-рішення від 06.10.2010 року №0003131552/0 на суму 29,94 грн.; - актом про порушення податкового законодавства від 20.07.2010 року №773/1552/05452385, за наслідками якого винесено податкове повідомлення-рішення від 20.07.2010 року №0002191552/0 на суму 29,96 грн.; - актом про порушення податкового законодавства від 13.12.2012 року №893/1520/05452385, за наслідками якого винесено податкове повідомлення-рішення від 13.12.2012 року №0003161552 на суму 48,00 грн.
Заборгованість Пустомитівського управління будинками по податку на прибуток виникла на підставі поданих податкових декларацій з податку на прибуток від 14.10.2010 року №42862, від 01.02.2011 року №61409, від 10.05.2011 року №26375 та розрахунків частини чистого прибутку (доходу), що підлягає сплаті до бюджету за результатами щоквартальної фінансово-господарської діяльності від 22.10.2010 року №45260 і від 01.02.2011 року №61410.
Щодо заборгованості по комунальному податку, то така виникла на підставі поданих розрахунків комунального податку від 16.10.2009 року №43757, від 19.01.2010 року №59352, від 14.04.2010 року №11135, від 06.08.2010 року №32630, від 14.10.2010 року №42860, від 19.01.2011 року №59538.
Із матеріалів справи вбачається, що по земельному податку заборгованість виникла згідно поданих податкових декларацій з плати за землю від 28.01.2011 року №1556, від 28.01.2011 року №1554, від 10.02.2012 року №941, від 10.02.2012 року №946, від 19.10.2012 року №23157 та податкових розрахунків земельного податку, а саме: від 22.01.2009 року №381 та №385, від 25.01.2010 року №312, від 25.01.2010 року №315.
Окрім цього, заборгованість відповідача по податку на доходи фізичних осіб виникла на підставі поданих останнім податкових декларацій з податку на доходи фізичних осіб від 17.03.2011 року №9283 та від 19.04.2011 року №22259.
Так, постановою Львівського окружного адміністративного суду від 11.10.2011 року у справі №2а-4054/11/1370 задоволено позовні вимоги ДПІ у Пустомитівському районі Львівської області про звернення стягнення з Пустомитівського управління будинками податкового боргу на кошти в сумі 72 607,03 грн.
У подальшому, на виконання постанови суду від 11.10.2011 року (у справі №2а-4054/11/1370) органом ДПС на підставі ст.95 ПК України було направлено банківській установі, яка обслуговує платника, інкасове доручення №182 від 30.10.2012 року про стягнення з рахунків Пустомитівського управління будинками коштів для погашення податкового боргу по податку на додану вартість у сумі 36 842,81 грн., яка залишилась без виконання через відсутність у відповідача таких коштів.
Судом також встановлено, що податковим керуючим ДПІ у Пустомитівському районі на підставі рішення першого заступника начальника ДПІ у Пустомитівському районі від 21.10.2011 року №144 про опис майна у податкову заставу платника податків - Пустомитівського управління будинками проведено опис такого майна, а саме: майна, права власності на яке відповідач набуде у майбутньому (акт опису майна від 21.10.2011 року №60/240/05452385).
З метою виявлення майна боржника, ДПІ у Пустомитівському районі Львівської області ДПС було скеровано запити у Львівське ВРЕР УДАІ при ГУМВСУ у Львівській області, ОКП ЛОР «БТІ та ЕО», Управління земельних ресурсів у Пустомитівському районі Львівської області.
Згідно отриманих відповідей із Львівського ВРЕР УДАІ при ГУМВСУ у Львівській області №9/523 від 14.05.2008 року, ОКП ЛОР «БТІ та ЕО» №2905 від 09.06.2008 року, Управління земельних ресурсів у Пустомитівському районі Львівської області №805 від 19.06.2008 року вбачається, що за Пустомитівським управлінням будинками не зареєстровано транспортних засобів, відсутнє будь-яке нерухоме майно та на праві власності чи у користуванні у нього немає зареєстрованих земельних ділянок.
З огляду на викладене, суд дійшов висновку, що у відповідача відсутня наявність будь-якого майна, яке може бути джерелом погашення податкового боргу боржника і як наслідок цього, орган ДПІ звернувся із вказаним адміністративним позовом до суду.
При винесенні постанови, суд виходив з наступного.
Статтею 67 Конституції України регламентовано, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку та розмірах, встановлених законом.
Згідно п.п.14.1.156 п.14.1 ст.14 ПК України, податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).
Відповідно до підпункту 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 ПК України, податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Пунктами 41.1, 41.5 статті 41 Податкового кодексу України визначено, що органи державної податкової служби є контролюючими щодо податків, які справляються до бюджетів та державних цільових фондів, а також стосовно законодавства, контроль за дотриманням якого покладається на органи державної податкової служби. Органами стягнення є виключно органи державної податкової служби, які уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах їх повноважень, а також держані виконавці в межах своїх повноважень.
Пунктом 57.3 статті 57 ПК України передбачено, що у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
Згідно п.59.1 ст.59 Податкового кодексу України, у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Відповідно до п.59.4 ст.59 Податкового кодексу України, податкова вимога надсилається також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов'язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Податкові вимоги були направлені відповідачу на підставі Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами».
Підпунктом 6.2.3 пункту 6.2 статті 6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» передбачено, що податкові вимоги надсилаються: перша податкова вимога - не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання. Перша податкова вимога містить повідомлення про факт узгодження податкового зобов'язання та виникнення права податкової застави на активи платника податків, обов'язок погасити суму податкового боргу та можливі наслідки непогашення його у строк; б) друга податкова вимога - не раніше тридцятого календарного дня від дня направлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі непогашення платником податків суми податкового боргу у встановлені строки. Друга податкова вимога додатково до відомостей, викладених у першій податковій вимозі, може містити повідомлення про дату та час проведення опису активів платника податків, що перебувають у податковій заставі, а також про дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.
Із матеріалів справи вбачається, що ДПІ у Пустомитівському районі було сформовано та надіслано на адресу відповідача першу податкову вимогу форми «Ю1» №1/299 від 05.11.2001 року та другу податкову вимогу форми «Ю2» №2/529 від 14.12.2001 року.
Як пояснив представник позивача у судовому засіданні, оскільки заборгованість відповідача перед бюджетом починаючи з 2001 року мала тенденцію до зростання, а відтак, інші податкові вимоги податковим органом не виносились.
Отже, станом на день судового розгляду справи, задекларовані суми податків та штрафних (фінансових) санкцій відповідача є узгодженими та у встановлені законом строки до бюджету не сплачені, тобто визнаються сумою податкового боргу.
Пунктом 87.1 статті 87 ПК України передбачено, що джерелами самостійної сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема, корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів.
Відповідно до пункту 87.2 пункту 87 Податкового кодексу України, джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.
Згідно п.87.9 ст.87 ПК України, у разі наявності у платника податків податкового боргу органи державної податкової служби зобов'язані зарахувати кошти, що сплачує такий платник податків, в рахунок погашення податкового боргу згідно з черговістю його виникнення незалежно від напряму сплати, визначеного платником податків.
У відповідності до п.95.1 ст.95 Податкового кодексу України, орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а у разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадиться не раніше ніж через 60 календарних днів з моменту надіслання такому платнику податкової вимоги (пункт 95.2 статті 95 Податкового кодексу України).
У відповідності до глави 10 Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті, затвердженої постановою Правління Національного банку України від 21.01.2004 року №22 і зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 29.03.2004 року за №377/8976, виконання банком арешту коштів, що зберігаються на рахунку клієнта, здійснюється за постановою державного виконавця чи рішенням суду (у тому числі ухвалою, постановою, наказом, виконавчим листом суду) про стягнення коштів або про накладення арешту в порядку, установленому законом.
Згідно з п.п.20.1.17 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України, органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо накладення арешту на кошти та інші цінності такого платника податків, що знаходяться в банку, у разі, якщо у платника податків, який має податковий борг, відсутнє майно та/або його балансова вартість менша суми податкового боргу, та/або таке майно не може бути джерелом погашення податкового боргу.
З наведеної норми вбачається, що право звертатися до суду з позовом про накладення арешту на кошти, виникає у податкового органу в разі одночасної наявності двох умов: наявність у платника податків податкового боргу та відсутність майна для його погашення.
Відповідно до пункту 94.1 статті 94 Податкового кодексу України, адміністративний арешт майна платника податків є винятковим способом забезпечення виконання платником податків його обов'язків, визначених законом.
Пунктом 94.6 статті 94 Податкового кодексу України встановлено, що арешт коштів на рахунку платника податків здійснюється виключно на підставі рішення суду шляхом звернення органу державної податкової служби до суду.
Отже, в матеріалах справи відсутні докази погашення відповідачем зазначеної заборгованості, яка становить 72 503,13 грн. і згідно пояснень представника позивача на даний час залишається непогашеною.
Таким чином, суд, враховуючи вищевказане, дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають до задоволення у повному обсязі.
Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, судові витрати стягненню з відповідача не підлягають, відповідно до ч.4 ст.94 КАС України.
Керуючись ст.ст.7-14, 18, 19, 69-72, 86, 94, 128, 143, 158, 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В :
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Накласти арешт на кошти Пустомитівського управління будинками (місцезнаходження: 81100, Львівська область, м.Пустомити, вул.Грушевського,15, код ЄДРПОУ 05452385), які знаходяться на рахунках №2600000000 у ПАТ «Укрсоцбанк» (МФО 300023), №2600431118 у Пустомитівському відділенні 6381 АТ «Ощадбанк» (МФО 385231).
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі у відповідності до ч.3 ст.160 цього Кодексу, апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішення за наслідками апеляційного провадження.
Суддя Сасевич О.М.
Повний текст постанови виготовлено та підписано 27 березня 2013 року.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.03.2013 |
Оприлюднено | 01.04.2013 |
Номер документу | 30276649 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сасевич Олександр Михайлович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні